Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fleur_yen schreef:Nou aparte dag bij CM, volgens hun had ze een veel smallere boom nodig dan ik altijd dacht. En 't klopte ook, heb het zelf ook kunnen zien met kale bomen. Zij hadden weinig in het bruin in mijn prijsklasse in Bu haar maar, de enige optie die voor haar goed lag en voor mij fijn zat vond ik gewoon echt lelijkBruin/zwart was die, dan heb ik liever nog een geheel zwarte. Maar met de 'smak' geld die ik er nu aan moet uitgeven wil ik wel graag iets wat ik zelf ook mooi vind. Gelukkig konden ze door middel van een BTM meting de boom van mijn nieuw gekochte zadel aanpassen, dus ik ben tevreden! Momenteel worden de kussens nog opnieuw opgevuld, en volgende week gaan we terug om 'm op te halen en af te laten passen. Mijn huidige spring/vzh moet ook een smallere boommaat, maar die heb ik zelf nog liggen, voordeel van kent & masters, die verwisselbare bomen
Dat gaan ze volgende week dus ook doen, aangezien het maandag best lang duurde allemaal.
Verder vandaag voor het eerst weer les gehad, dat hadden we erg hard nodig. 'T ging eigenlijk weer erg goed, ik heb afgelopen weken waarschijnlijk gewoon te lief gereden, vooral lang laag. Burana is niet echt het paard wat daar erg mee gebaat is, die wordt snel te lang in d'r hals en valt op de voorhand, maargoed, omdat ik er niet helemaal lekker mee uit de voeten kon wilde ik er niet teveel mee gaan klooien. Maar ik heb weer gevoeld hoe fijn ze kan zijn. In de galop komt ze wat kracht tekort en wil graag in de bochten achter omspringen, zwiept met d'r staart of bokt wat. Vandaag de opdracht gekregen om haar van de voorkant echt goed te begeleiden en echt naar die nageeflijkheid te rijden, als ze fijn door die kaak is dan is de hele verbinding richting haar bekken/si gebied goed, en dat heeft ze echt nodig, begeleid ik haar niet genoeg dan kan ze nooit die kracht gebruiken om van achter door te komen. Erg logisch ook, en eigenlijk wist ik het zelf ook wel, maar als ik zelf rijd ben ik snel geneigd om er niet teveel mee te doen, omdat ze ook duidelijk aangeeft dat ze het niet zo tof vind voelen, maar ze moet ook weer het besef krijgen dat ze na de fysio behandeling weer losser is, en het als het goed is dus nu ook minder ongemakkelijk is voor haar.
Pff is een heel verhaal geworden zie ik, sorry!
Esther wat fijn dat het goed ging
Olilau wat jammer van je wedstrijd, maar inderdaad met zo kort losrijden zullen je proeven ook niet zo lekker gaan. Fijn dat je les wel zo lekker ging, maakt het toch nog wat goed inderdaadEn verder deze wedstrijd snel vergeten en weer verder!
Oh dat was het Mara, ik wist dat er iets mee was, maar had niet helemaal meer duidelijk wat ook alweerWanneer zijn de regiokampioenschappen? Ga je die ook rijden, of wil je gaan promoveren?