[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 15:31

Succes op je westrijd Olilau

Heel interessant vind ik dat essxan
Heel benieuwd wat de gedragstherspeut zegt.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:29

Zoo ik heb jullie echt verwaarloost, maar kon gewoon echt de tijd niet vinden om te reageren, zat met tentamens etc. Nu ga ik mijn best doen overal op te reageren! Sorry als ik toch nog iets mis.
Ten eerste allemaal nog de beste wensen :D

Top dat je blij bent met je keuze om niet te verkopen Anne! Ik denk dat het een goede keus is voorlopig geen wedstrijden te plannen, dan staat er ook geen druk op het rijden. Wow klinkt heftig van dat abces joh :oo Hopelijk wil het snel herstellen, maar je bent er inderdaad mooi even zoet mee.. Helemaal rot dat het net in de periode is dat je lekker veel wilde rijden. Wel fijn dat je instructrice het zo een beetje over kan nemen! Hoe ging het rijden, toen je was gaan kijken?

Goed van je winstpunten nog Marjolein! Leuke foto's van de sneeuw zeg! echt een gek idee dat het bij jullie zo heeft gesneeuwd. Bij ons heeft het alleen maar rond de 10 graden gehangen met veeeeel regen. De vos kan zeker lekker bewegen zeg, ben benieuwd hoe hij nog verder opgroeit! En gaaf dat het de halfbroer van Henkie is. Ken niet heel veel van de geldersen maar die vind ik toch wel erg leuk. Misschien heb ik erover heen gelezen maar wat zijn je plannen met hem?

Gaaf zadel Fleur, vind het allemaal ook heel mooi bij elkaar passen! Hopelijk krijgen ze hem goed passend op Burana. Maar uit je verhalen kan ik altijd opmaken dat je haar zelf heel goed kent dus als je er zelf een goed gevoel bij hebt denk ik dat het goedkomt! Snap dat je dat onregelmatige rijden een beetje zat bent, dan kun je toch niet lekker voor uit. Fijn dat je verschil merkt na de fysio, hopelijk kunnen jullie nu dan weer lekker vaker aan de slag!

Ohjee Setteli, een val is nooit leuk, gelukkig niets aan overgehouden. Super dat ze het afgelopen week zo fijn deed! en nu ben ik heel benieuwd! Hoe ging de wedstrijd? :D Die had je gisteren toch?

Anthea fijn dat je les goed ging ook al ging het rijden over het algemeen wat minder. gaat het nu al wat beter? En interessant van die lage neusriem, bij mijn paard die als slechtste punt een onrustige aanleuning heeft kan het dan nog best een uitkomst zijn!

Spannend Olilau dat je debuut eraan komt, succes ook vast! Hoe ging de B wedstrijd, heeft je paard zich goed gedragen? Gave deken!

Ik denk dat een gedragsdeskundige erbij halen een verstandige keuze is Esther! Het klinkt alsof het echt een erg groot probleem is bij Uno en dan is het voor hem ook fijner als hij er minder stress bij gaat ervaren. Vind het zelf ook wel interessant om te horen hoe ze dit op gaat lossen, laat het ons maar weten!

Zo en nu ga ik weer bij blijven haha!

Zelf hadden En Amour en ik even een paar weken een dipje, deze week ging het ook nog niet erg goed. Ze was erg stug, stijf en sterk zowel in haar mond als in de buiging etc. Gisteren hadden we kringkampioenschappen en ben die toch maar gestart, want ja, we hebben niets te verliezen.
Ondanks dat ze het in de ring erg spannend vond liep ze haar proeven verrassend goed en mogen wij ons met 199 en 186 punten kringkampioen noemen!! *\o/* *\o/*
Had het echt niet verwacht, vooral de 2e proef was redelijk slordig omdat ze wel erg moe werd dus het leek me niet dat ik daarmee de rest nog voor kon blijven. Blijkbaar toch wel :D

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 16:49

Pfoe wat een lastig probleem Essxan! Balen dat het niet verbetert, inderdaad hopen dat je met een professional verder kunt komen.

Dankjewel OliLau! Hoe is je wedstrijd gegaan?

Ach Fleur jij weet tenslotte het best hoe jouw paard in elkaar zit en elke is verschillend. Als ik achter elke 'ik heb geen zin' van Roos haar kant wat moet zoeken dan ben ik voorlopig wel even bezig haha :') Heerlijk dat jullie weer terug zijn!

Ja baalde er ook flink van Mara, maar ach kan er niks aan doen. Morgen begint juist m'n toetsweek, betekent veel leren maar zit maar 1 uurtje op school elke dag dus had lekker de tijd. Helaas :')
Waaah supergaaf, gefeliciteerd :))

Rijden met m'n instructrice ging gister redelijk. Ze stond alweer even een paar dagen stil omdat ik natuurlijk niet kon rijden, dus ze vond het wel even nodig om de grenzen op te zoeken maar aan het eind liet ze zich weer fijn rijden gelukkig. Dinsdag en vrijdag gaat m'n instructrice ook weer rijden dus dat is heel erg fijn!
Met mij gaat het top eigenlijk, nu helemaal geen pijn meer :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:23

Eerst gaat hij voor de prok als dat goed is gaan we kijken of het zinvols om hem aan te bieden op de keuring

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:23

Gefeliciteerd mara super.

Fijn dat je geen pijn meer hebt Anne.

Ik laat het jullie weten hoe het gaat met de gedragsseskundige .

Vanmorgen mijn les gehad. Uno zit lekker in zijn vel en dat uit zich in praatjes onder het zadel, niet gemeen maar wel lastig. Er zaten vandaag enorm veel bakkabouters en plasmonsters in de bak. Mijn instructrice heeft hem ook even gereden maar had ook haar handen vol aan hem. Het enige voordeel is dat hij er erg mooi van wordt doordat hij zich loopt op te fokken.

Zaterdag wedstrijd in Heteren. We mogen om kwart voor 5 en kwart over 5. Laatste wedstrijd was 1 november dus ben erg benieuwd hoe het na zo lange tijd gaat.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:31

Zoo herkenbaar wat je daar beschrijft, de bak kabouters vallen hier mee maar moerasmonsters zijn er wel :=

Het opfokken zorgt inderdaad wel echt voor mooie plaatjes en bij extra voor mooie veruimingen :D

Mara
Gefeliciteerd met je top punten super

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 00:52

Nou mijn wedstrijd gisteren ging zeer geslaagd! Uiteraard nog heel veel punten voor verbetering vatbaar, maar ik had toch mooi 2x 188 punten en was 2x 5e (helaas maar 4 prijzen). Maar ik zat mooi bovenin!

Ze was superbraaf, ik had in beide proeven 3 5-en en 10 7-ens. (was ook dezelfde jury). Algemeen commentaar was dat het iets te braaf was, dus volgende keer met iets meer durf blijven rijden.

gefeliciteerd Mara! Mooie punten. Ik heb volgende week kringkampioenschap, maar moet dan maar 1 proef rijden.

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 09:51

Gefeliciteerd met je winstpunten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 10:39

Gefeliciteerd met je punten. Nu dus iets brutaler rijden dat is hier ook iets wat ik echt moet doen :j

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 10:59

Hoop dat het lukt met de gedragsdeskundige Esther, fijn dat je verder zoekt naar een fijne oplossing :j Fijn dat uno in ieder geval goed in z'n velletje zit, jammer alleen dat hij daardoor wat 'grappiger wordt. Ze worden er vaak wel gaaf van inderdaad, nu nog een mooie middenweg vinden, om die energie om te zetten in fijne meewerkendheid, dan komt het helemaal goed! :D
Hier vallen bakkabouters wel mee, maar de meest enge wezens hier zijn toch de boomgaardspoken :):)

Wauw Mara wat goed! En niet helemaal verwacht tijdens jullie dipje zeker, gefeliciteerd zeg *\o/* Maar kon je nu nou niet door als kringkampioen zijnde? Er was iets aparts mee toch?

Haha precies Anne, ik weet bij Burana dat ze simpelweg geen dingen doet om onder het werk uit te komen. Ik rijd ook nog een haf van een oud stalgenootje (ook een Ro(o)sa trouwens :P ) waarbij het wel nodig is om soms juist even door te pakken, die is liever lui dan moe :Y)

Setteli wat een mooi resultaat, jij ook al gefeliciteerd! Ondanks wat mindere training met d'r hoest en zadelissues. Gedurfder rijden is bij mij ook vaak commentaar. Al heb ik m'n hoogste punten ooit met een proef gereden die ik zelf eigenlijk al erg braaf vond, maar wel zeer correct blijkbaar, 't is altijd maar net wat de jury wil zien.

Wij gaan vanmiddag naar Country Mill, met beide zadels, ben stiekem wel wat zenuwachtig := Gister nog gereden en ze was weer wat lichtgeraakt, hebben al weken geen les gehad vanwege tentamens, vakantie van m'n instructrice en gebrek aan tijd. Dus hopelijk kunnen we dat deze week oppakken en gaat het beter, 't wisselt af met superfijne stukken maar toch heb ik nog niet het idee dat m'n paard volmaakt gelukkig is momenteel. Maar eerst vanmiddag maar eens afwachten!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:03

Spannend ben benieuwd wat ze zeggen van je zadels.
Hier komt de hoefsmid vandaag en morgen de zadelmaker afspraak met de tandarts is ook gepland en dan zijn we het jaar weer goed begonnen

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:24

Gelukkig dat het rijden goed ging Anne, en fijn dat ze zo toch een beetje in het werk blijft!

Ahaa, spannend dan Marjolein, lijkt me wel gaaf, een eigen paard voor de keuring. en je bent goed bezig met al die afspraken voor je paard haha!

Lastig Esther dat Uno wat praatjes heeft. Maar wat je zegt, als je dat opfokken om kan zetten in meewerken heb je wel een extra gaaf paard. Wel even puzzelen om die middenweg te vinden. Alvast succes met je wedstrijd!

Super van je punten Setteli! Gefeliciteerd. Dat brave rijden is voor nu ook nog niet erg, gewoon een werkpuntje.
Normaal was het kringkampioenschap bij ons ook altijd 1 proef, maar nu 2 en dan was degene met het hoogste gemiddelde kringkampioen. Dat was positief voor mij anders had ik het niet gewonnen haha!

Precies Fleur, totaaaal niet verwacht! Met losrijden in het begin voelde ze ook echt vreselijk aan. Maar had best lang losgereden dus op het einde was ze opzich ook best fijn. het is inderdaad heel raar, bij ons staan de selecties los van de kringkampioenschappen en na de selecties stond ik 1e maar wel 1e reserve.. Maar de kringkampioen is wel automatisch door dus mag ik als ik wil naar de regio!
Spannend van je zadels! Hopelijk krijgen ze je nieuwe zadel goed, ben benieuwd!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:40

Ja dat is ook spannend, kost geld genoeg dus gaan we enkel als het nut heeft :D

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:12

Essxan, ik ben heel benieuwd wat het gaat opleveren met de gedragstherapeut! Let us know! Spannend van je wedstrijd zaterdag, het gaat vast goed komen. Heel veel succes alvast!
Mara, wat een super resultaat! Gefeliciteerd!
Anne, fijn dat je pijn zo goed als weg is. Kun je lekker het trainen weer oppakken!
Seven, mooi vooruitzicht met je jonkie!
Setteli, gefeliciteerd met je punten! Mooie punten om mee te starten!
Fleur, hoe is het gegaan bij de zadelmaker?

Mijn wedstrijd zaterdag was een teleurstelling. Eigen schuld, want we zijn veelste laat weggegaan en ik had amper 10 minuten om los te rijden. Heb echt 8 minuutjes gestapt en 2 rondjes gedraafd en toen moest ik de ring in met als resultaat dat hij totaaaaal niet aan het been was. Zo ken ik Ol helemaal niet, hij viel gewoon bijna in slaap. Verder was hij opzich wel braaf maar mn punten waren dramatisch slecht, terwijl ik behalve dat hij gewoon echt te sloom was echt nog best een nette proef heb gereden. Snel vergeten dus!

Nou heb ik vanmiddag even een revanche gedaan in de les want wauw wat had ik een lekker paard onder me. Helemaal fijn. Zondag hebben we weer wedstrijd en we proberen het gewoon weer opnieuw! Ik stel mn debuut nog even 2 wedstrijden uit, even weer een beetje in het ritme komen en rustig aan doen!

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:25

Wat jammer olilau. Hopelijk gaat het zondag beter.

Ik heb vanmorgen heerlijk gereden. De bakkabouters en plasmonsters waren aardig weg vandaag. Waren net voor dat het begon te regenen klaar.

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:20

Hey iedereen ,

Helaas weer een tijdje afwezig geweest aangezien ik het gewoon heel erg druk heb..
Wat leuk om te zien dat mijn topic nog steeds zo actief is en dat er ( vervolgens mij ) weer nieuwe mensen bij zijn gekomen :D.

Nog de beste wensen voor 2016 voor iedereen en hopelijk komen al jullie dromen uit. :D

Nog iets spannends gebeurd bij jullie ?

XOX Chay

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:58

Nou aparte dag bij CM, volgens hun had ze een veel smallere boom nodig dan ik altijd dacht. En 't klopte ook, heb het zelf ook kunnen zien met kale bomen. Zij hadden weinig in het bruin in mijn prijsklasse in Bu haar maar, de enige optie die voor haar goed lag en voor mij fijn zat vond ik gewoon echt lelijk := Bruin/zwart was die, dan heb ik liever nog een geheel zwarte. Maar met de 'smak' geld die ik er nu aan moet uitgeven wil ik wel graag iets wat ik zelf ook mooi vind. Gelukkig konden ze door middel van een BTM meting de boom van mijn nieuw gekochte zadel aanpassen, dus ik ben tevreden! Momenteel worden de kussens nog opnieuw opgevuld, en volgende week gaan we terug om 'm op te halen en af te laten passen. Mijn huidige spring/vzh moet ook een smallere boommaat, maar die heb ik zelf nog liggen, voordeel van kent & masters, die verwisselbare bomen :) Dat gaan ze volgende week dus ook doen, aangezien het maandag best lang duurde allemaal.

Verder vandaag voor het eerst weer les gehad, dat hadden we erg hard nodig. 'T ging eigenlijk weer erg goed, ik heb afgelopen weken waarschijnlijk gewoon te lief gereden, vooral lang laag. Burana is niet echt het paard wat daar erg mee gebaat is, die wordt snel te lang in d'r hals en valt op de voorhand, maargoed, omdat ik er niet helemaal lekker mee uit de voeten kon wilde ik er niet teveel mee gaan klooien. Maar ik heb weer gevoeld hoe fijn ze kan zijn. In de galop komt ze wat kracht tekort en wil graag in de bochten achter omspringen, zwiept met d'r staart of bokt wat. Vandaag de opdracht gekregen om haar van de voorkant echt goed te begeleiden en echt naar die nageeflijkheid te rijden, als ze fijn door die kaak is dan is de hele verbinding richting haar bekken/si gebied goed, en dat heeft ze echt nodig, begeleid ik haar niet genoeg dan kan ze nooit die kracht gebruiken om van achter door te komen. Erg logisch ook, en eigenlijk wist ik het zelf ook wel, maar als ik zelf rijd ben ik snel geneigd om er niet teveel mee te doen, omdat ze ook duidelijk aangeeft dat ze het niet zo tof vind voelen, maar ze moet ook weer het besef krijgen dat ze na de fysio behandeling weer losser is, en het als het goed is dus nu ook minder ongemakkelijk is voor haar.

Pff is een heel verhaal geworden zie ik, sorry!

Esther wat fijn dat het goed ging :D
Olilau wat jammer van je wedstrijd, maar inderdaad met zo kort losrijden zullen je proeven ook niet zo lekker gaan. Fijn dat je les wel zo lekker ging, maakt het toch nog wat goed inderdaad ;) En verder deze wedstrijd snel vergeten en weer verder!
Oh dat was het Mara, ik wist dat er iets mee was, maar had niet helemaal meer duidelijk wat ook alweer :P Wanneer zijn de regiokampioenschappen? Ga je die ook rijden, of wil je gaan promoveren?

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:10

Lastig die spanning Essxan, had er eerst ook vaak last van. Nu heb ik uitgevonden dat ik die van mij langs de 'enge kant' (achterin de bak staan allemaal bomen dus dat maakt weleens lawaai en de katten lopen daar vaak achter elkaar aan te rennen :') ) gewoon aan de lange teugel moet laten lopen, zelf laten kijken, nergens aanzitten en dan is het na een rondje klaar. En als ze door blijft gaan dan even een grote mond opzetten en ze stopt ermee gelukkig. Alvast succes zaterdag!

Gefeliciteerd Setteli, netjes! Ik ben ook vaak geneigd om op safe te rijden, maar nu weet je in ieder geval dat je er wel een schepje bovenop kan doen.

Ja dat heeft die van mij ook nodig inderdaad. Als je ook maar één steekje laat vallen dan zit je eraan vast :') Ach je leert er wel van rijden. Maar die van mij is echt een typische merrie, nog erger dan dat :=
Lange dag dus, wat een gedoe haha. Gelukkig nog redelijk handig op kunnen lossen!

Oeh OliLau, dat is qua tijd wel krapjes inderdaad, zonde :( Gelukkig goed 'afgesloten' met je les! Toch fijn om te weten dat het maar een moment was dat het minder ging.

Net terug uit het ziekenhuis voor controle. Alles is goed maar helaas mag ik echt niet paardrijden voordat het echt helemaal genezen is -O- Is ook wel het meest verstandige natuurlijk maar ik heb nu al zo'n 10 dagen niet gereden dus ik vind het wel weer genoeg eigenlijk. Gister instructrice er weer op. Ging weer beter dan afgelopen zaterdag! Ze was echt een stuk relaxter. Wel toont ze nog steeds behoorlijk wat verzet als je haar wat meer op achter vraagt. Als je vanuit het halthouden vanuit achter weg wil stappen, komt ze vrijwel meteen omhoog omdat ze dat zo moeilijk vindt. Hier zijn we al een tijdje mee aan de gang maar er zit weinig verbetering in dus besloten om de osteopaat erbij te halen. Het is toch wel duidelijk geworden dat ze wat vast zit dus daar gaan we even naar laten kijken. Weet wel dat ze 1 wervel is die scheef staat, hoop dus niet dat het probleem daarin zit want dan kan je oefenen tot je er bij neervalt maar dan helpt het nog niet. Eventjes afwachten dus!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:20

Druk druk druk hier, zijn druk met de schuur en straks concour

Spanning vind ik altijd lastig de aanpak is zo verschillend per paard. Onze merrie moet je bijv niet dwingen ergens langs te gaan als je rustig met Volte's steeds wat dichterbij komt vind ze het prima. Als ze maar het idee heeft dat ze er niet heen hoeft als ze niet wil.

Wat jammer dat je zo kort kon losrijden volgende keer beter.

Klinkt als een heel fijne les, ben benieuwd van wie je les hebt.

Jammer dat je nog steeds niet mag rijden.
Verstandig dat je er iemand bij haalt om je paard naar te kijken. Klinkt inderdaad alsof ze moeite heeft met vanuit achter weg te komen.

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:52

fleur_yen schreef:
Nou aparte dag bij CM, volgens hun had ze een veel smallere boom nodig dan ik altijd dacht. En 't klopte ook, heb het zelf ook kunnen zien met kale bomen. Zij hadden weinig in het bruin in mijn prijsklasse in Bu haar maar, de enige optie die voor haar goed lag en voor mij fijn zat vond ik gewoon echt lelijk := Bruin/zwart was die, dan heb ik liever nog een geheel zwarte. Maar met de 'smak' geld die ik er nu aan moet uitgeven wil ik wel graag iets wat ik zelf ook mooi vind. Gelukkig konden ze door middel van een BTM meting de boom van mijn nieuw gekochte zadel aanpassen, dus ik ben tevreden! Momenteel worden de kussens nog opnieuw opgevuld, en volgende week gaan we terug om 'm op te halen en af te laten passen. Mijn huidige spring/vzh moet ook een smallere boommaat, maar die heb ik zelf nog liggen, voordeel van kent & masters, die verwisselbare bomen :) Dat gaan ze volgende week dus ook doen, aangezien het maandag best lang duurde allemaal.

Verder vandaag voor het eerst weer les gehad, dat hadden we erg hard nodig. 'T ging eigenlijk weer erg goed, ik heb afgelopen weken waarschijnlijk gewoon te lief gereden, vooral lang laag. Burana is niet echt het paard wat daar erg mee gebaat is, die wordt snel te lang in d'r hals en valt op de voorhand, maargoed, omdat ik er niet helemaal lekker mee uit de voeten kon wilde ik er niet teveel mee gaan klooien. Maar ik heb weer gevoeld hoe fijn ze kan zijn. In de galop komt ze wat kracht tekort en wil graag in de bochten achter omspringen, zwiept met d'r staart of bokt wat. Vandaag de opdracht gekregen om haar van de voorkant echt goed te begeleiden en echt naar die nageeflijkheid te rijden, als ze fijn door die kaak is dan is de hele verbinding richting haar bekken/si gebied goed, en dat heeft ze echt nodig, begeleid ik haar niet genoeg dan kan ze nooit die kracht gebruiken om van achter door te komen. Erg logisch ook, en eigenlijk wist ik het zelf ook wel, maar als ik zelf rijd ben ik snel geneigd om er niet teveel mee te doen, omdat ze ook duidelijk aangeeft dat ze het niet zo tof vind voelen, maar ze moet ook weer het besef krijgen dat ze na de fysio behandeling weer losser is, en het als het goed is dus nu ook minder ongemakkelijk is voor haar.

Pff is een heel verhaal geworden zie ik, sorry!

Esther wat fijn dat het goed ging :D
Olilau wat jammer van je wedstrijd, maar inderdaad met zo kort losrijden zullen je proeven ook niet zo lekker gaan. Fijn dat je les wel zo lekker ging, maakt het toch nog wat goed inderdaad ;) En verder deze wedstrijd snel vergeten en weer verder!
Oh dat was het Mara, ik wist dat er iets mee was, maar had niet helemaal meer duidelijk wat ook alweer :P Wanneer zijn de regiokampioenschappen? Ga je die ook rijden, of wil je gaan promoveren?

Dat is inderdaad handig die verwisselbare bomen want je hebt bij sommige merken dat het moet zitten op je paard want je kunt ze niet veranderen zoals Butet of CWD , wat uitzonderlijk goede zadels zijn maar gewoon niet te doen is kwa mogelijkheden die ze hebben.... dikke minpunt!

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:59

Hey ,

Het leek me wel leuk om jullie even voor te stellen aan mijn nieuwe aanwinst die ik sinds december gekocht heb , haar naam is Hiphop M en ze is een 3,5 jarige merrie van Cachet L x San Brentano X Lancet. Ik ga haar begin februari zadelmak maken en klaarmaken voor de IBOP :D, ben benieuwd wat jullie vinden van mijn zwarte parel ! , met Bustina M ga ik binnenkort weer op concours in het L2 en dan de laatste wp pakken en dan over naar het M1 ! <3
Afbeelding

:wave: :wave:

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:16

Mooie zwarte :j

Die verwisselbare voorboom is ideaal ben voor m'n merrie opzoek naar zoiets voor de dracht etc

Nou mijn proeven zitten er op, wat heb ik slecht gereden echt gewoon vreselijk. Niet aan het bit, race kees, echt geen controle, ik verstond mijn geweldige voorlezer niet etc etc pffff
Vreselijk verbaasd dat ik toch 2 winstpunten had met 180 en 189 punten :=

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:33

Balen dat je nog niet mag rijden, maar wellicht is het inderdaad verstandiger om te wachten tot het volledig genezen is voordat je meer kapot maakt en je nog verder van huis bent := Maar ik snap dat het rot is om te moeten toekijken. Fijn dat het goed ging met je instructrice erop. En verstandig een osteopaat dan inderdaad Anne :j Klinkt alsof ze wel duidelijk laat merken dat ze er moeite mee heeft, en zo'n heftige reactie op een relatief simpele oefening zou dan niet helemaal horen. Al ken ik je paard natuurlijk niet, behalve uit je verhalen.

Marjolein is dat Echo uit je profiel die drachtig is? Wat een gave merrie zeg :9 Ik ben erg blij met m'n kent & masters, mooi breed kussenkanaal en een vrij groot kussenoppervlak, en die verwisselbare boom is ideaal. Vind het ook een lekker zacht zadel om op te zitten. Geen vergelijking met wintec.
Balen van je proeven, maar alsnog nette punten dan, als je fijne proeven rijdt kun je enorme scores rijden :D
Bedoelde je van mijn les en instructrice trouwens? ;)

Hoi MistimaBo, wat een leuk paard heb je! Grappig dat jij dit topic zo lang geleden bent begonnen, je hebt dus zeker niet stil gezeten in de tussentijd :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:56

Ja was benieuwd van wie je les krijgt klink als heel fijne les.

Ja echo word dit jaar gedekt :j heb momenteel Guardian S op het oog voor haar. Kent en masters lijkt mij ook een erg fijn zadel :j

Nou ik was echt vreselijk verbaast had zelfs een 8 op het halsstrekken terwijl de volte meer een vierkant was hihihi
Vond deze proeven ook best lastig met zo'n groot paard

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 00:07

'T is inderdaad een hele fijne les, ben ook erg blij met mijn instructrice :j Ik stuur je even een pb'tje, strooi liever niet rond met namen op internet :o

Haha de jury wilde graag vierkante voltes zien dus :Y)
Ik vond de andere proeven juist lastiger, maar ik heb geen overdreven groot paard, dus misschien dat daar het verschil zat. Ik merkte toen juist dat ik 9 & 10 toen behoorlijk omschakelen vond na eerst 7 & 8 te hebben gereden.

Giardian S is gaaf op foto's, maar verder ben ik niet zo thuis in alle hengsten. Ik heb nog steeds ook de droom om een keer een veulen uit Buraan te fokken, ze heeft een super predicaat volle moederlijn, maar vanwege haar fokrichting zal ik me (als ik het ooit al kan doen) dan meer op de springers/allrounders richten ;)