Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hopelijk wil het snel herstellen, maar je bent er inderdaad mooi even zoet mee.. Helemaal rot dat het net in de periode is dat je lekker veel wilde rijden. Wel fijn dat je instructrice het zo een beetje over kan nemen! Hoe ging het rijden, toen je was gaan kijken?
Die had je gisteren toch?
Heerlijk dat jullie weer terug zijn!

Fijn dat uno in ieder geval goed in z'n velletje zit, jammer alleen dat hij daardoor wat 'grappiger wordt. Ze worden er vaak wel gaaf van inderdaad, nu nog een mooie middenweg vinden, om die energie om te zetten in fijne meewerkendheid, dan komt het helemaal goed! 
Maar kon je nu nou niet door als kringkampioen zijnde? Er was iets aparts mee toch?
) waarbij het wel nodig is om soms juist even door te pakken, die is liever lui dan moe 
Gister nog gereden en ze was weer wat lichtgeraakt, hebben al weken geen les gehad vanwege tentamens, vakantie van m'n instructrice en gebrek aan tijd. Dus hopelijk kunnen we dat deze week oppakken en gaat het beter, 't wisselt af met superfijne stukken maar toch heb ik nog niet het idee dat m'n paard volmaakt gelukkig is momenteel. Maar eerst vanmiddag maar eens afwachten!
.
Bruin/zwart was die, dan heb ik liever nog een geheel zwarte. Maar met de 'smak' geld die ik er nu aan moet uitgeven wil ik wel graag iets wat ik zelf ook mooi vind. Gelukkig konden ze door middel van een BTM meting de boom van mijn nieuw gekochte zadel aanpassen, dus ik ben tevreden! Momenteel worden de kussens nog opnieuw opgevuld, en volgende week gaan we terug om 'm op te halen en af te laten passen. Mijn huidige spring/vzh moet ook een smallere boommaat, maar die heb ik zelf nog liggen, voordeel van kent & masters, die verwisselbare bomen
Dat gaan ze volgende week dus ook doen, aangezien het maandag best lang duurde allemaal.
En verder deze wedstrijd snel vergeten en weer verder!
Wanneer zijn de regiokampioenschappen? Ga je die ook rijden, of wil je gaan promoveren?
) gewoon aan de lange teugel moet laten lopen, zelf laten kijken, nergens aanzitten en dan is het na een rondje klaar. En als ze door blijft gaan dan even een grote mond opzetten en ze stopt ermee gelukkig. Alvast succes zaterdag!
Ach je leert er wel van rijden. Maar die van mij is echt een typische merrie, nog erger dan dat 
Gelukkig goed 'afgesloten' met je les! Toch fijn om te weten dat het maar een moment was dat het minder ging.
Is ook wel het meest verstandige natuurlijk maar ik heb nu al zo'n 10 dagen niet gereden dus ik vind het wel weer genoeg eigenlijk. Gister instructrice er weer op. Ging weer beter dan afgelopen zaterdag! Ze was echt een stuk relaxter. Wel toont ze nog steeds behoorlijk wat verzet als je haar wat meer op achter vraagt. Als je vanuit het halthouden vanuit achter weg wil stappen, komt ze vrijwel meteen omhoog omdat ze dat zo moeilijk vindt. Hier zijn we al een tijdje mee aan de gang maar er zit weinig verbetering in dus besloten om de osteopaat erbij te halen. Het is toch wel duidelijk geworden dat ze wat vast zit dus daar gaan we even naar laten kijken. Weet wel dat ze 1 wervel is die scheef staat, hoop dus niet dat het probleem daarin zit want dan kan je oefenen tot je er bij neervalt maar dan helpt het nog niet. Eventjes afwachten dus! fleur_yen schreef:Nou aparte dag bij CM, volgens hun had ze een veel smallere boom nodig dan ik altijd dacht. En 't klopte ook, heb het zelf ook kunnen zien met kale bomen. Zij hadden weinig in het bruin in mijn prijsklasse in Bu haar maar, de enige optie die voor haar goed lag en voor mij fijn zat vond ik gewoon echt lelijkBruin/zwart was die, dan heb ik liever nog een geheel zwarte. Maar met de 'smak' geld die ik er nu aan moet uitgeven wil ik wel graag iets wat ik zelf ook mooi vind. Gelukkig konden ze door middel van een BTM meting de boom van mijn nieuw gekochte zadel aanpassen, dus ik ben tevreden! Momenteel worden de kussens nog opnieuw opgevuld, en volgende week gaan we terug om 'm op te halen en af te laten passen. Mijn huidige spring/vzh moet ook een smallere boommaat, maar die heb ik zelf nog liggen, voordeel van kent & masters, die verwisselbare bomen
Dat gaan ze volgende week dus ook doen, aangezien het maandag best lang duurde allemaal.
Verder vandaag voor het eerst weer les gehad, dat hadden we erg hard nodig. 'T ging eigenlijk weer erg goed, ik heb afgelopen weken waarschijnlijk gewoon te lief gereden, vooral lang laag. Burana is niet echt het paard wat daar erg mee gebaat is, die wordt snel te lang in d'r hals en valt op de voorhand, maargoed, omdat ik er niet helemaal lekker mee uit de voeten kon wilde ik er niet teveel mee gaan klooien. Maar ik heb weer gevoeld hoe fijn ze kan zijn. In de galop komt ze wat kracht tekort en wil graag in de bochten achter omspringen, zwiept met d'r staart of bokt wat. Vandaag de opdracht gekregen om haar van de voorkant echt goed te begeleiden en echt naar die nageeflijkheid te rijden, als ze fijn door die kaak is dan is de hele verbinding richting haar bekken/si gebied goed, en dat heeft ze echt nodig, begeleid ik haar niet genoeg dan kan ze nooit die kracht gebruiken om van achter door te komen. Erg logisch ook, en eigenlijk wist ik het zelf ook wel, maar als ik zelf rijd ben ik snel geneigd om er niet teveel mee te doen, omdat ze ook duidelijk aangeeft dat ze het niet zo tof vind voelen, maar ze moet ook weer het besef krijgen dat ze na de fysio behandeling weer losser is, en het als het goed is dus nu ook minder ongemakkelijk is voor haar.
Pff is een heel verhaal geworden zie ik, sorry!
Esther wat fijn dat het goed ging
Olilau wat jammer van je wedstrijd, maar inderdaad met zo kort losrijden zullen je proeven ook niet zo lekker gaan. Fijn dat je les wel zo lekker ging, maakt het toch nog wat goed inderdaadEn verder deze wedstrijd snel vergeten en weer verder!
Oh dat was het Mara, ik wist dat er iets mee was, maar had niet helemaal meer duidelijk wat ook alweerWanneer zijn de regiokampioenschappen? Ga je die ook rijden, of wil je gaan promoveren?
, ben benieuwd wat jullie vinden van mijn zwarte parel ! , met Bustina M ga ik binnenkort weer op concours in het L2 en dan de laatste wp pakken en dan over naar het M1 !

Maar ik snap dat het rot is om te moeten toekijken. Fijn dat het goed ging met je instructrice erop. En verstandig een osteopaat dan inderdaad Anne
Klinkt alsof ze wel duidelijk laat merken dat ze er moeite mee heeft, en zo'n heftige reactie op een relatief simpele oefening zou dan niet helemaal horen. Al ken ik je paard natuurlijk niet, behalve uit je verhalen.
Ik ben erg blij met m'n kent & masters, mooi breed kussenkanaal en een vrij groot kussenoppervlak, en die verwisselbare boom is ideaal. Vind het ook een lekker zacht zadel om op te zitten. Geen vergelijking met wintec.

heb momenteel Guardian S op het oog voor haar. Kent en masters lijkt mij ook een erg fijn zadel 
Ik stuur je even een pb'tje, strooi liever niet rond met namen op internet