Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:30

Ja ik heb ze allebei nog maar gewoon even gemaild en gezegd dat ik dus nog geen combi nummer heb en meteen een startpas krijg, maar die komt dus pas in april..

Als het goed is sta ik voor beide wedstrijden ingeschreven nu :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:17

Dit staat nu op Startlijsten.nl

10 jaar Startlijsten in 2012

Vanaf 1 januari 2012 wordt door de KNHS de startpas ingevoerd. Startcoupons zijn vanaf dat moment niet meer geldig en wedstrijden kunnen alleen nog maar digitaal ingeschreven worden. Van diverse verontruste ruiters en verenigingen hebben we echter al signalen opgevangen dat zij het niet zien zitten starttijden op de site van de KNHS op te zoeken en dat ze eigenlijk gewoon gebruik willen blijven maken van Startlijsten.nl.

In januari 2012 bestaat Startlijsten.nl tien jaar! Voor ons reden voor een feestje! Wij zijn blij dat we al tien jaar lang ruiters en verenigingen de mogelijkheid kunnen bieden vraagprogramma's, startlijsten en uitslagen te plaatsen en raadplegen. En ondanks alle rumoer rond de startpas, willen wij Startlijsten.nl ook in 2012 een site van en voor de wedstrijdruiter laten zijn. We rekenen op de steun van alle ruiters en verenigingen door gewoon de lijsten te blijven plaatsen en bekijken. Ondertussen doen wij ons uiterste best om Startlijsten.nl zo goed en overzichtelijk mogelijk te laten zijn.

Wij vinden het jammer dat de KNHS op geen enkele manier geprobeerd heeft samen te werken en er dus voorbij gegaan wordt aan de wensen en ideeën van de wedstrijdruiter en de ervaring die wij de afgelopen tien jaar hebben opgedaan. Startlijsten.nl zal er in elk geval alles aan doen een site van de ruiter voor de ruiter te blijven!

Met vriendelijke groet,
Robert en Kitty

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:06

Is het ook mogelijk het inschrijfformulier gewoon per post te sturen of mag het alleen maar digitaal?
Een dressuurwedstrijd na 1 januari staat alleen nog maar coupons opsturen dus kan ik het inschrijfformulier daar gewoon naartoe sturen?

Jammer dat knhs niet wil samenwerken. Startlijsten vind ik erg fijn! :j

Jammer dat de knhs niet nog een jaartje wil wachten ze hadden beter in januari 2013 met de startpas kunnen beginnen.
Nu is er veel onduidelijkheid en kort dag.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:30

Waarom zou je het per post willen sturen? Per mail kost je niets, per post toch weer envelop en postzegel. Bovendien weet je per mail zeker (of veel meer zeker) dat het aankomt, bij de post raakt nogal eens iets kwijt.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:41

Ik denk ook dat we de 'titel' digitaal inschrijven. Best letterlijk mogen nemen!

_Liez

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:25

Omdat het telefoonnumer niet opneemt en er geen emailadres bij staat.
Okee! Dan nog maar een keer bellen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:40

Verenigingen moeten ook gaan omschakelen!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:17

_Liez schreef:
Omdat het telefoonnumer niet opneemt en er geen emailadres bij staat.
Okee! Dan nog maar een keer bellen.

kan je ook niet via startlijsen mailen?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:20

Als je via startlijsten een vereniging mailt kan je het formulier niet als bijlage mee sturen. Die mails gaan via een standaard formulier. Het formulier moet via een gewone mail.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:24

Dat zouden ze nog bij startlijsten.nl moeten veranderen zodat we als vereniging via startlijsten.nl kunnen blijven werken!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 01:08

lbfginsel schreef:
ben inderdaad van plan om als de merrie weer goed is gewoon weer te gaan starten, maar voordat ik haar weer op ZZlicht niveau heb ben ik minstens een half jaar verder.... en ze moet eerst nog in orde zijn voordat ik weer ga rijden!
Dus als ik me weer aanmeld kan ik inderdaad niets meer met al die startcoupons die onbeperkt geldig waren...

Ik weet niet hoe het werkt, er zou een aparte site voor moeten komen waar al deze KNHS gedupeerden een petitie moeten kunnen tekenen en zodoende hun geld voor die coupons terug moeten gaan vragen: onbeperkte geldigheid en ook nog eens geen mogelijkheid om je bij een andere bond aan te melden (monopolie) zou voor een advocaat toch ook een reden kunnen zijn om de KNHS hier op aan te spreken?????

Door deze monopolie positie van de KNHS kunnen ze doen en laten wat ze willen, de ruiters moeten zich toch aanmelden als je wedstrijden wilt rijden!

:r DIT KAN NIET!!!!!

Ik heb juridisch advies ingewonnen bij http://www.juridischloket.nl

Dit was mijn brief:
Geachte heer/mevrouw,

Ik hoop dat u me kunt helpen met het volgende:
Ik ben aangesloten bij de Koninklijke Nederlandse Hippische Sportbond (KNHS). Deze bond organiseert als enige dressuurwedstijden, springwedstrijden en samengestelde wedstrijden. Wie wedstrijden wil rijden moet dat dus bij deze organisatie doen.
De afgelopen jaren ging dat als volgt. Een combinatie (ruiter + paard) die wedstrijden wil gaan rijden moet jaarlijks een startkaart aanschaffen (+/- 41 euro). Daarnaast heb je voor elke wedstrijd startcoupons nodig, deze kosten +/- 21 euro per 16 stuks en per wedstrijd verbruikt men er één of twee.
Nu gaan ze vanaf 1 januari 2012 iets veranderen. De startcoupons worden afgeschaft en de startkaart wordt een stuk duurder, 75 euro. Dit is eind oktober bekend gemaakt. Maar nu hebben veel ruiters nog startcoupons in huis. De KNHS heeft ingesteld dat men COMPLETE sets besteld na 1 juli 2011 tegen terugbetaling mag retourneren. Maar om allerlei redenen hebben mensen startcoupons in huis die hier niet voor in aanmerking komen. Vooruit besteld (er was geen reden om aan te nemen dat ze volgend jaar niet meer bruikbaar zouden zijn), blessures van paard of mens, laatste maanden geen wedstrijden gereden enz.) Ik heb zelf bijvoorbeeld een complete set dressuurcoupons die na 1 juli besteld zijn, die mogen gelukkig terug. Maar daarnaast heb ik nog 11 springcoupons en nog een paar losse oudere dressuurcoupons, die mogen niet terug. Er zijn mensen die nog veel meer coupons in huis hebben. Je moet je namelijk ong. 1,5 maand van te voren opgeven voor een wedstrijd door een coupon op te sturen, als je die niet hebt kun je niet meedoen. Het duurt ook even voor je de bestelde coupons in huis hebt dus het is echt wel nodig de coupons maanden voor de wedstrijd te bestellen.
Ik vroeg me af of dit wel mag. Nu hebben veel mensen onnodige kosten gemaakt doordat de KNHS dit zo laat bekend maakt. Is het mogelijk dat de KNHS juridisch verplicht is ook de incomplete sets (evt. besteld na 1 juli) terug te betalen? Zij hebben immers het geld opgestreken terwijl ze al wisten/ermee bezig waren ze af te schaffen. Mij lijkt een jaar een goede tijd om iedereen zijn coupons te laten opgebruiken, dus in het begin van het jaar aankondigen dat men volgend jaar op een ander systeem overstapt.

Alvast hartelijk bedankt voor uw advies.

Met vriendelijke groet,
Marieke van Velzen.

Het antwoord mag ik hier (van Bokt) niet letterlijk plaatsen, maar ik herhaal het in eigen woorden.
Ze adviseren me een afspraak te maken voor een gratis en vrijblijvend spreekuur bij het Juridisch Loket in Lelystad. (daar woon ik, kan ook in een andere stad) Dit i.v.m. het feit dat ter beantwoording van mijn vraag gekeken zal moeten worden naar de voorwaarden waaronder ik destijds het lidmaatschap ben aangegaan.

Ik heb de puf nog niet gehad hiermee verder te gaan en ben op het moment met nog een aantal andere zaken bezig. Misschien kun jij bij het Juridisch Loket langsgaan? Ik heb ook een telefoonnummer gekregen. Bovendien heb ik het geluk dat ik een complete set net na 1 juli gekocht heb. Die kan dus terug. Maar ik ben achter dat juridisch advies aangegaan omdat ik het gewoon niet vind kloppen.
Er zullen wel negatieve reacties komen als "Dat lukt toch niet." maar ik zou het gewoon proberen. Het is niet juist. Misschien nog even de Paard & Sport van september meenemen waarin staat dat de startcoupons onbeperkt geldig zijn...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 07:17

Wat raar dat je het antwoord van Bokt niet mag plaatsen? Hebben ze aandelen KNHS of zo?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 08:46

Fitzroy je mag nooit post van een ander zomaar op bokt plaatsen. Dat mag met geen enkel post gebeuren volgens de regels.

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 09:09

Ik hoorde eerder mensen die nog een set van 10 coupons hadden en er 6 bij wilden bestellen en ze dan terugsturen, zijn er mensen die dit al daadwerkelijk hebben gedaan?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 09:21

Dat heeft geen nut Romy_Tessa want de set moet nog aan elkaar zitten.
En op elke coupon staat een nummer dus het is makkelijk te zien dat die 10 en die 6 niet bij elkaar horen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 09:25

Frensie schreef:
Dat heeft geen nut Romy_Tessa want de set moet nog aan elkaar zitten.
En op elke coupon staat een nummer dus het is makkelijk te zien dat die 10 en die 6 niet bij elkaar horen.

Dat is niet waar. Het hoeven geen coupons te zijn die aan elkaar zitten hoor!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 09:29

Ow dat is mooi, iemand van mijn club had dat gehoord dus die baalde als een stekker want zij haalt haar coupons altijd meteen los. Kan ik even doorgeven aan haar dat ze ze nog terug kan sturen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 09:31

Er wordt zelfs gezegd dat als je coupons beschreven terug stuurt (niet gebruikt maar wel ingestuurd dus met datum en plaats) deze ook gecrediteerd worden!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:28

KarinvdM schreef:
Als je via startlijsten een vereniging mailt kan je het formulier niet als bijlage mee sturen. Die mails gaan via een standaard formulier. Het formulier moet via een gewone mail.

Nee ok maar misschien kun je zo wel met die vereniging in contact komen en zo een gewoon e-mailadres veagen

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:34

Romy_tessa schreef:
Ik hoorde eerder mensen die nog een set van 10 coupons hadden en er 6 bij wilden bestellen en ze dan terugsturen, zijn er mensen die dit al daadwerkelijk hebben gedaan?

Ik heb ze zo terug gestuurd maar ik heb er verder nog niets over gehoord.

30 plus 2 nieuwe

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:44

ponyparadijs schreef:
Er wordt zelfs gezegd dat als je coupons beschreven terug stuurt (niet gebruikt maar wel ingestuurd dus met datum en plaats) deze ook gecrediteerd worden!

Dat is fijn dat dat nu ineens wel mag.. Werd mij eerst verteld van niet en daarmee had ik net een set van 16 gehad. Omdat het niet kon heb ik die 2 nu opgestuurd en zijn van't weekend gebruikt, wat mijn set nu dus op 14 maakt maar ik kon ze immers toch niet terug sturen?? }:0

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:57

Ik zat net even op de kalender van de KNHS te zoeken naar een springwedstrijd om mee te doen. Dus ik vul de zoekcriteria in en druk op zoeken. Ik zag een geschikte wedstrijd in de lijst, klik ik wedstrijddetails aan: voor pony's. :roll: Dat kun je geloof ik niet selecteren bij het zoeken, of kijk ik er overheen? Lekker onhandig als je elke keer de wedstrijd moet aanklikken om te weten of het voor pony's of voor paarden is... :(

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:59

Jawel, rechtsbovenaan even het vinkje bij pony weghalen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:20

En als je tegen dingen aanloopt, gewoon knhs bellen, werkt beter dan hier gaan klagen. Heb al diverse dingen doorgegeven en het wordt netjes aangepast.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 16:13

yvonnedv schreef:
Romy_tessa schreef:

Ik heb ze zo terug gestuurd maar ik heb er verder nog niets over gehoord.

30 plus 2 nieuwe

Net de creditnota binnen gekregen *\o/*