Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Gerrie schreef:Die doen het gewoon zonder.... die hekjes staan er ver genoeg van verwijderd
heidehofs schreef:maar even iets anders..
ik ken een meisje..rijd z2. en is zaterdag de ring uitgestuurd omdat ze een hoedje op had!het is toch alleen de b tot m2 die geen hoedje meer op mogen.
klopt dit?
zaterdag heb ik weer wedstrijd in de z1. maar ik ga gewoon met hoedje starten, ik neem voor de zekerheid een cap mee...mochten ze me uit de ring sturen. doe ik die maar op!
CGJ12 schreef:Die streep staat erdoor omdat de regel anders foutief gelezen kan worden.
Mensen zouden het kunnen lezen alsof een helm dan niet meer mag.........
@Gerrie: Neem maar even contact op met Gert en vraag hem gelijk maar maatregelen te treffen betreffende de pony-ellende.
De KNHS heeft zelf schuld aan die onduidelijke regelgeving.......
Ze moeten het zo spoedig mogelijk RECTIFICEREN dacht ik zo.
KNHS reglementen 2005 schreef:
Artikel 143 Kledingvoorschriften
Correcte kleding is verplicht voor officials en deelnemers die zich binnen de - al dan niet afgesloten - ruimte van het wedstrijdterrein/de wedstrijdaccommodatie bevinden, terwijl deze regel ook van toepassing is op de voorlezer van de deelnemer.
Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers in de ring te verschijnen, gekleed in:
- een zwarte of donkerblauwe rij-jas,
- bij voorkeur een wit, beige of geel overhemd of -dressuurblouse,
- een witte, beige of gele rijbroek,
- een bijpassende witte of gele plastron of stropdas,
- een paar handschoenen,
- een paar zwarte of donkerblauwe rijlaarzen, al dan niet voorzien van bruine kappen of zwarte jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, gladleren chaps.
-
een zwarte of donkerblauwe veiligheidscap/-helm. Het is uitsluitend in de klasse Z1 en hoger toegestaan een dressuurhoed of bolhoed te dragen.
KNHS reglement 2005 schreef:
Artikel 146 Kür op Muziek
2. Aanvullende bepalingen
Kür op Muziek voor viertallen en Pas-de Deux (pony's en paarden)
2.1 [........]
2.2 Optoming en kleding:
Bandages en voortuigen zijn toegestaan.
Bij paarden en pony's mag met dressuurhoed en rijjasje worden gereden.
Stang en trens zijn toegestaan voor viertallen paarden vanaf klasse Z. Voor het overige is het geldende dressuurreglement van toepassing.
WWWiske schreef:Afgelopen weekend was er hier in de kring ook een wedstrijd (in Huijbergen) waar je in de Z1 en Z2 ook een helm op MOEST, sommige verenigingen weten niet meer hoe het nu zit.
Gerrie schreef:Ik neem aan dat dit paarden waren.... anders ook met terugwerkende kracht een protest indienen!!
Gerrie schreef:Ik neem aan dat dit paarden waren.... anders ook met terugwerkende kracht een protest indienen!!
WWWiske schreef:Gerrie schreef:Ik neem aan dat dit paarden waren.... anders ook met terugwerkende kracht een protest indienen!!
Ja dat was bij de paarden en van te voren al bekend gemaakt in hun vraagprogramma.
Je denkt dus toch niet dat ik mij bij dit soort raro's ga inschrijven![]()
Van die mini wedstrijden waarbij men zelf graag voor rechtertje speelt en ze waar ze hun eigen regeltjes gaan bepalenhet wordt zo onderhand steeds gekker
![]()
Nee, ik schrijf me alleen in op de grote concoursen, daar heb je dit soort geleuter tenminste niet, daar kennen ze tenminste de regelementen
heidehofs schreef:het regelement wat cgj12 had opgezocht print ik wel uit en neem ik mee op concour..ik neem nou tegenwoordig altijd m'n cap mee naar concour.