. Maar wat Jikkeee zegt, als je je paard op 2 teugels hebt wordt het al wat makkelijker. Ik wend zelf op de buitenteugel. Met mijn binnenbeen druk ik dan wat naar die buitenteugel zodat ik m'n paard goed opgesloten heb. Ik kan haar makkelijker begrenzen op mijn rechterteugel dan linker dus zorg ik ervoor dat ik mijn proef linksom begin. Oh ja en denk middendraf zonder dat je je paard daadwerkelijk laat vertrekken. Dan trekken ze vaak mooi recht in het lijf. Ik was mijn laatste proeven heel tevreden over mijn ac-lijnen maar had alsnog maar 7'ens. Is echt heel lastig.

. Natuurlijk verliep tijdens de proeven ook niet alles vlekkenloos en vloog ik uit de bocht omdat ik te veel focus had om de hoek goed door te rijden
.

De zenuwen en spanning gaan vanzelf weg naarmate je meer wedstrijden rijdt. Op mijn debuut reed ik bijna alles op het verkeerde been en liep mijn pony echt als een giraffe door de bak. De punten waren dan ook erg zuur met 177 en 179,5
Sindsdien in een stijgende lijn en de laatste proeven waren allemaal boven de 190 punten! Succes in de B!
vandaag een rustdag en morgen ons debuut. Ik moet om 9:30 dus ik maak m vanavond alvast klaar, er zijn 6 die op wedstrijd gaan dus geen gedoe op de wasplaats haha. Ik ben nog niet eens echt zenuwachtig, heb er wel vertrouwen in eigenlijk
in het ergste geval gaat het slecht en daar kan ik me bij neerleggen