[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 18:21

Mazzelaar! Al hebben jullie meer in de rommel gezeten dan ik. :+
Kan jij het een beetje combineren met werk en rijden?

Ik vind het maar lastig, zeker aangezien ik geen vakantie heb. Nu heeft m'n vader wel vakantie, maar wordt het misschien nog wel lastiger plannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 18:29

Jammer Janine!

Ja clinic was in tolbert. Was heel leuk en leerzaam :j

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 18:31

Janine1990 schreef:
Mazzelaar! Al hebben jullie meer in de rommel gezeten dan ik. :+
Kan jij het een beetje combineren met werk en rijden?

Ik vind het maar lastig, zeker aangezien ik geen vakantie heb. Nu heeft m'n vader wel vakantie, maar wordt het misschien nog wel lastiger plannen.

Het huis was van de oma van mijn vriend. Huis uit '68 en nooit wat aan gedaan. Hebben alles zelf gesloopt en een aannemer verbouwd. Muur er uit, raam geslagen in zijmuur keuken, overal nieuw stucwerk, vloerverwarming, vloer en overal kunstof kozijnen.

Zelf nieuwe keuken gezet en nu geschilderd. Nu nog wat kleine dingen en hopelijk woensdag klaar met klussen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 19:02

Gaaf Yvank, mooie foto ook! Erg gave laarzen heb je :D
Nog nieuwe dingen geleerd? Een oud teamgenootje reed ook mee, moet het toch wat meer in de gaten houden. Al is het maar om straks alleen een keer een avond te kijken. Leuke evenementen organiseren die dames!

Tjonge Vonneke, dat is echt niet niks... Ik heb in principe alleen maar hoeven schuren, schilderen, behangen en sauzen. Gisteren hebben twee jongens wat gedaan aan de elektriciteit, zodat ik mijn led spotjes apart kan schakelen van de tafellamp. :+ Is een hele klus geweest, maast het is gelukt! Het valt mij gigantisch tegen hoeveel hulp ik krijg, vooraf wil iedereen wel helpen. En als je bezig bent hoor je niets meer :n Doe vrijwel alles samen met mijn (waanzinnig handige) vader, maar ook die is moe en er flink flauw van. Er moeten nog twee kamers gesaust en behangen worden. Euh, andersom natuurlijk. En de trap moet nog geschilderd. Gelukkig kwam gisteren ook mijn tante voor het schoonmaken van ramen en keuken. En 's avonds komt mijn buurvrouw (hier bij mijn ouders) binnen voor een boodschapje, en vertelt tussen neus en lippen door dat haar man ook wel wat voor mij kan betekenen (interieurbouwer). Dus een kast uitzoeken (de hel!) wordt daarmee ook wat eenvoudiger.

Wonen jullie er al?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 19:05

Flink aan het klussen dus!

Dankje :D ! Nou waar ik vooral erg blij mij was dat het eigenlijk gewoon precies de lijn is die mijn instructrice en ik ook volgen :) ! Waar we wel veel aan hadden was een tip van rien om keertwendingen om de voorhand te gaan rijden en daarin dan weg te draven. Daar werd hij heel gaaf van! Zei Rien ook, dat het bij de meeste paarden altijd wel al ervoor zorgt dat ze actiever en meer gedragen gaan lopen, maar dat het bij Santor echt een extreem verschil was :j .

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 19:08

Ja daar hoor ik best wel vaak wat van. Maar hoe draai je in godesnaam een kw om de voorhand??? Misschien moet ik het ook eens gaan proberen... Maar wat een gaaf compliment joh!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 19:12

Je rijdt ze bijna naar het halthouden en zet dan de achterhand opzij. Daarin moet je dus de schouders tegen kunnen houden dat die niet uitzwaaien en stappen ze om het binnenvoorbeen heen. Dat valt nog niet direct mee _O-

https://www.bitmagazine.nl/instructie/k ... and/29738/

Andere oefening wat ook fijn was, was op een appuyement te rijden in stap en dan daarin aandraven.

Ja wel blij mij dat hij zo fijn ging lopen! Aan het begin was hij enorm gespannen. Bij het opzadelen stond een enorm kooi met vogels die niet normaal krijsden :+ . Santor was compleet van slag daarvan, 3x zo groot, snuiven, weg willen rennen. En toen zat er natuurlijk bij de baan allemaal publiek dus dat was hem even wat teveel van het goede. Maar dat konden we gelukkig fijn oplossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 19:16

Janine1990 schreef:
Gaaf Yvank, mooie foto ook! Erg gave laarzen heb je :D
Nog nieuwe dingen geleerd? Een oud teamgenootje reed ook mee, moet het toch wat meer in de gaten houden. Al is het maar om straks alleen een keer een avond te kijken. Leuke evenementen organiseren die dames!

Tjonge [naam], dat is echt niet niks... Ik heb in principe alleen maar hoeven schuren, schilderen, behangen en sauzen. Gisteren hebben twee jongens wat gedaan aan de elektriciteit, zodat ik mijn led spotjes apart kan schakelen van de tafellamp. :+ Is een hele klus geweest, maast het is gelukt! Het valt mij gigantisch tegen hoeveel hulp ik krijg, vooraf wil iedereen wel helpen. En als je bezig bent hoor je niets meer :n Doe vrijwel alles samen met mijn (waanzinnig handige) vader, maar ook die is moe en er flink flauw van. Er moeten nog twee kamers gesaust en behangen worden. Euh, andersom natuurlijk. En de trap moet nog geschilderd. Gelukkig kwam gisteren ook mijn tante voor het schoonmaken van ramen en keuken. En 's avonds komt mijn buurvrouw (hier bij mijn ouders) binnen voor een boodschapje, en vertelt tussen neus en lippen door dat haar man ook wel wat voor mij kan betekenen (interieurbouwer). Dus een kast uitzoeken (de hel!) wordt daarmee ook wat eenvoudiger.

Wonen jullie er al?

Ook veel werk voor jullie.
Hier inderdaad ook alle elektra aangepast. Laten doen overigens.

We wonen er idd al. Vandaag alle meubels buiten en toen waren we zo een eind.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:58

@Janine, jammer zeg! Is ook wel erg druk zo voor jezelf met alles. Straks gewoon weer met volle moed er tegenaan!

@Yvank, leuke foto! Wat ik altijd hoor van iedereen is Rien volgens mij echt prettig om bij te rijden. Leuk dat je wat dingen ervan hebt opgestoken! De oefeningen lijken mij ook wel eens wat, ga ik ook maar is proberen de volgende keer!

Ik heb een topic gemaakt met wat rijfoto's, misschien leuk om te zien?
[url=http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1927042]Dressuurfries Floyd (Z1) aan het werk
[/url]

Zo blij met 'm *\o/*
Afbeelding

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:35

Zo die is ruig!!

Het aandraven in het appuyeren deden wij al vaak. Zelfde als in de schouderbinnenwaarts. Ook word je dan mooi met je neus op de feiten gedrukt of je echt controle over de schouder hebt. Vanuit wending om de voorhand wegdraven heb ik niet gedaan. Dat moest ik met deze in het begin wel rijden.

Janine1990

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:44

Tjonge Eclare, wat is hij toch gaaf!!! Hoop zelf binnenkort ook wat foto's te hebben, alleen ben ik niet echt voor een topic hihi. Hier me jullie delen durf ik nog net!

Het is inderdaad erg druk, het begint me ook op te breken. Zeker met het personeelstekort op mijn werk (ik doe personeels en productieplanning van een kaasfabriek). Vannacht twee uurtjes geslapen met dank aan een paar flinke slokken berenburg. Past totaal niet bij mij. Moet beter op mezelf passen merk ik nu, voordat ik overwerkt raak. Dus nu even relaxen, vanavond klussen, morgen rijden. En donderdag en vrijdag vrij gevraagd wegens de ellende. Het meest gestoord word ik nog wel van mensen die constant aan je lopen te trekken, wel willen kijken en bemoeien maar totaal niet helpen. Mn zwager had me al gewaarschuwd, hij heeft gelijk gekregen. Ik had mijn verjaardag de 26e willen combineren met een housewarming, maar ik begin te denken dat het maar een klein gezelschap wordt, toe aan rust.

Zo, einde klaagzang. Ik ga een uiltje knappen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:47

Ik ben verliefd op Floyd. :+: Kom maar brengen hoor! :D

Janine, even lekker rustig aan doen. :(:) Paardrijden gewoon even voor de fun doen zonder druk en spanning van de wedstrijden, en verder ook goed aan jezelf denken hoor. :j

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:11

Wat een leuke fries!
Heel netjes voorgesteld!

Welk zadel heb je nu?

Gezondheid gaat voor hoor Janine.
Wij hebben onze housewarming in shiften gedaan. Liever drie keer tien man gezellig samen dan een keer dertig man en overrompeld.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:13

@Lithya in de schouderbinnenwaarts aandraven doe ik wel vaker, maar tijdens mijn appuyementen nog niet. Waarom? Ontschoten denk ik haha.
@Janine, haha nergens voor schamen hoor! Je kan alleen maar van anderen leren toch! Maar wel goed dat je nu even tijd voor jezelf neemt, voor het echt te laat is!
@Absque, haha hij blijft lekker bij mij!
@Optiwolk, dankje! Ik heb nu een Anatomica Cygnus

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:04

Goed idee Optiwolk!

Hoe gaat het hier? Nog mensen op wedstrijd geweest?

Ik kan enigszins zeggen dat de grootste klusserij achter de rug is! Nu het inrichten nog, zal direct nog wel niet klaar zijn. Maar het geeft wat lucht! Omdat ik afgelopen week twee dagen vrij heb genomen heb ik ook wat fatsoenlijker kunnen trainen en hij liep echt super fijn! Ik heb het idee dat ik hem wat beter bij elkaar kan rijden. Ik rij nu zonder zweepje om hem scherper te krijgen en mezelf consequenter.
Kom vanmiddag toevallig nog een paar foto's tegen van mijn Z1 debuut (losrijden, zie zweepje). Ook niet heel slecht om te zien, maar hier zie je wel waar veel jury's over struikelen, niet echt bergop.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:12

Zo slecht ziet het er niet uit hoor Janine!

Dat zitten kost zoveel kracht. Mijn Vos begint het nu te leren.

Afbeelding

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 07:31

Het echt bergop lopen en verzamelen kost inderdaad tijd. Kleine stukjes en dan steeds langer, het is zo ontzettend zwaar voor ze. Wel fijn dat je het trainen weer lekker op heb kunnen pakken Janine!

Ik heb de afgelopen week echt bagger getraind. De weken hiervoor ging het echt super maar ik heb het druk op mijn werk (lange diensten ivm collega die op vakantie is 3 weken lang) en Floyd zijn vriendinnetje is hoefbevangen en aangezien hij een beetje een einzelgänger kan zijn staat hij nu heel vaak alleen/apart. Denk dat hij er een beetje van de leg van is. Dus zaterdag maar simpel gereden, gisteren hem even uit zijn plaat laten gaan in de paddock. Nu ga ik er vanmiddag alleen even op om hem ''los te rijden'' en dan hoop ik hem morgen weer een beetje op te kunnen pakken. Ik rij namelijk daarna alleen donderdag nog en heb za + zo wedstrijd :+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 14:41

Heb me hier een tijd geleden al een keer gemeld, maar daarna niet meer gevolgd :o

Ondertussen toch echt over 2 weken mijn z-debuut op de planning staan, als het uitkomt met de starttijd en onze verbouwing, dus ga toch eens proberen hier fanatieker te zijn en ook jullie tips mee te nemen.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 15:20

Het is hier inderdaad wat stil...!

Bergop is inderdaad lastig, die van mij kan het heel goed in galop maar in de draf is het nog wel een dingetje. Wij hebben zondag ook weer wedstrijd, ben heel benieuwd is alweer een tijdje geleden namelijk. Les ook sinds kort bij iemand anders dus dat is dan ook altijd weer even inkomen.

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:32

Hoihoi,

Mogen wij ons hier ook melden?
Volgend weekend gaan we voor het eerst Z starten, ik ben ontzettend benieuwd hoe dit zal gaan!

Het valt me hier in de regio heel erg op dat combinaties die leuk meekomen in de M2, in de Z moeilijk een winstpunt kunnen rijden, daarom zie ik er een klein beetje tegenop :')
Ze loopt de laatste weken wel heerlijk, ik hoop dat we dit vast kunnen houden :j

Ik heb een 7-jarige merrie van Vivaldi <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:20

Welkom allemaal!

Wij zijn op de sukkel met het zadel. Ligt naar mijn gevoel te nauw. Ben wel gedepanneerd door stalgenootje maar dat zit dan weer heel anders

En de vorige aanpassing was al nipt dus ik vrees er wat voor dat het een nieuw gaat worden... zit er eigenlijk ook nooit 100% lekker op dus misschien maar goed ook.

EFDHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 17:51

Wat een leuke dieren allemaal! Zal eens kijken of ik binnenkort ook weer eens foto's kan laten maken, heb niet zo vaak iemand langs de kant staan.

Janine het stukje oriëntatie kwijt in de baan had ik met mijn eerste Z paard ook, het heeft echt een aantal wedstrijden geduurd voor ik van 'waar ben ik en waar ga ik heen' de stap kon zetten naar echt bezig zijn met rijden. Dat stukje gaat gewoon voorbij ;)

Kom er niet helemaal aan toe om het topic goed bij te houden zie ik ook, druk haha. Gelukkig lijk ik niet de enige te zijn, respect voor degenen met een opknap/klushuis, zou helemaal niks voor mij zijn!

Wij hebben ons debuut er inmiddels ook opzitten, met 212 punten en nog megaveel ruimte voor verbetering eigenlijk wel heel tevreden. Ik heb zelf wat issues met doorzitten, heb het nooit fantastisch goed gekund maar na een fikse rugblessure afgelopen jaar is het wel dramatisch erger geworden. Nu aan het sporten onder begeleiding van de fysio en ben heel benieuwd of ik daar resultaat van ga zien. Verder moet de mijne ook nog wel aan kracht winnen maar hij laat altijd een ontzettend fijn, sympathiek en stil beeld zien, wil geen fouten maken en loopt eigenlijk redelijk simpel en vloeiend door de zijgangen heen dus daar scoren we dan wel weer goed op. Geheel moet en kan echter nog veel mooier, groter, van de grond etc etc maar het is een druktemaker dus dat moet ik een beetje met beleid aanbieden :') Anders vliegen er voornamelijk ijzers door de aan enzo, als ze te veel gaan zitten is ook niet altijd handig 8-)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 08:08

Gefeliciteerd met je resultaat efdt!

Ik lees wel mee maar had even niet zoveel om over te posten. Had even een korte wedstrijdstop en afgelopen zondag weer voor het eerst gestart. Bij eigen vereniging, dachr, dat moet goed gaan dan, zeker gezien de generale iets daarvoor...

Helaas, niets was minder waar. Hij zag overal spoken. Bouwde zoveel spanning op dat hij er zijn eigen invulling allemaal maar aan gaf en kon geen teen verleggen of ik kreeg een hele heftige reactie... Oeps...
Echt heel slecht gereden dus. herkansing staat voor zondag gepland, hoop dat hij dan wat beter gemutst is hihi

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 08:23

@efdt wat een mooie punten voor de eerste keer, gefeliciteerd!

@mellamoshan, balen zeg, mijn paard heeft ook wel eens zulke dagen |o
Succes zondag!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:14

Succes zondag!
Adem in, adem uit, glimlachen en rijden maar.
Die van mij durft dat ook doen in het aangalopperen. Komt er zon mega bok bij.