[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:48

Pien; hier ook zn fijne vriend die altijd mee gaat met de trailer.
Zonder hem kan ik niet eens gaan :P
Hij leest ook me proef voor en helpt met laden en zadelen enz.

xwouter: ik volg jill ook al vanaf het begin en heb ook een clinic bij haar gereden! :) heel erg leerzaam!

Vanavond weer les wil dan even proefjes oefenen want 5 en 6 heb ik pas 1 keer gereden :P
Ik hoef zondag pas om half 4 te starten. Lekker uitslapen!

Shelly21

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:50

Ik lees nog steeds rustig mee haha. Prima-donna goed dat je je wedstrijdplannen even op zij zet. Vertrouwen in elkaar terug krijgen.

Harvey, top zeg! Dik verdiend dus, helaas soms van die jury's er tussen. Had ik ook een keer met mijn koudbloed. Reed 177 bij hem, mensen van mijn stal zeiden nou als je met je tinker die punten bij hem rijd heb je erg goed gereden. Iedereen op de club vond de punten ook vreemd.

En nu mijn stukje haha:

Vanavond les gehad. Ze zag direct wat ons probleem was. Hij wil zelf scheef gaan lopen en zijn daardoor een beetje in die negatieve spiraal blijven hangen. Toen is ze er zelf even op geklommen. Nou 5 minuten en het kwartje viel bij hem. Ze kon goed spelen met hem, binnen en buitenstelling beide zijdes. En hij ging echt super goed dragen en liet zich prima bewerken. Oh wat was hij knap met mijn instructrice erop. Een heel machtig dier. Nou ik er daarna op. Wat een verschil!! Heerlijk nu kunnen we weer vooruit! We hopen dat hij onthoud dat het kwartje is gevallen als ik morgen weer ga rijden.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:06

xWouter schreef:
Gave frontriem voor Don !

Zie hier ook weer wisselende verhalen tegen komen hoe het gaat.. Moet zeggen dat de vlogs van Jill Huijbregts mij enorm motiveren, misschien ook wel leuk voor sommige hier? :)

O haar ken ik niet, ga eens even opzoeken! :) Dankje voor de tip!

roosjenat schreef:
Hier even een update :

Gisteren Miley en Wodan gereden.
Miley deed het ontzettend goed en we hebben een paar zijgangen gedaan en wat wissels. Ze is ontzettend leergierig en rijden thuis al veel hogere oefeningen. Ik ben benieuwd hoe ze het zaterdag gaat doen maar ik verwacht wel dat het goed gaat.

Wodan deed het ook goed heb even bitloos gereden. Hij kwam wel een paar keer omhoog maar dat ben ik gewend van hem haha.

Wat fijn dat het rijden zo fijn ging! Lekker die moeilijkere oefeningen mee blijven pakken :)
Mijn instructrice zegt ook altijd: je moet als je B start al L klaar zijn.

_helga_ schreef:
Vanavond weer les wil dan even proefjes oefenen want 5 en 6 heb ik pas 1 keer gereden :P
Ik hoef zondag pas om half 4 te starten. Lekker uitslapen!

En hoe is je les gegaan? Goed gegaan met de proefjes.
Lekker dat je pas om half 4 hoeft te starten! Kan je er fris tegenaan! +:)+

Shelly21 schreef:
Ik lees nog steeds rustig mee haha. Prima-donna goed dat je je wedstrijdplannen even op zij zet. Vertrouwen in elkaar terug krijgen.

En nu mijn stukje haha:

Vanavond les gehad. Ze zag direct wat ons probleem was. Hij wil zelf scheef gaan lopen en zijn daardoor een beetje in die negatieve spiraal blijven hangen. Toen is ze er zelf even op geklommen. Nou 5 minuten en het kwartje viel bij hem. Ze kon goed spelen met hem, binnen en buitenstelling beide zijdes. En hij ging echt super goed dragen en liet zich prima bewerken. Oh wat was hij knap met mijn instructrice erop. Een heel machtig dier. Nou ik er daarna op. Wat een verschil!! Heerlijk nu kunnen we weer vooruit! We hopen dat hij onthoud dat het kwartje is gevallen als ik morgen weer ga rijden.

Moet zeggen dat ik het wel jammer vind, had mij er echt op verheugd om wedstrijden te gaan rijden. Ik ben een persoon die zich ergens heel erg op kan verheugen en heel enthousiast kan zijn. En als het dan uiteindelijk niet doorgaat ben ik best wel teleurgesteld.
Maar mijn instructrice en Don haar eigenaresse zijn zo lief en behulpzaam! :)

Wat fijn dat je instructrice er even is opgeklommen! Naast het paard leer je ook een hoop ;) :)
Hopelijk kan je nu lekker zelf verder trainen!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:10

Ik zou eigenlijk gisteravond weer les hebben maar deze ging niet door, instructrice was/is ziek.
Dus lekker gelongeerd met longeerhulp, Don vond hem in het begin echt niet grappig. (touw over rug). Dus ze gooide der kop omhoog maar dan kreeg ze natuurlijk meteen een ruk naar beneden, dus hier stopte ze al snel mee := Heb veel geschakeld, volte kleiner en groter, ze pakte het super goed op! Was trots op der. Heb mij net als het rijden toen ook binnen gefilmd met longeren, ook erg leerzaam! :D
Morgen gaat de eigenaresse er weer op (net als vandaag) en donderdagochtend samen! Ben benieuwd hoe ik er dan op ga zitten.

Vandaag ook bij de fysio geweest. Heerlijke massage gehad, donderdag weer en volgende week ook 2x massage en dan gaan we aan het Fit te paard programma beginnen. Mijn spieren zitten helemaal vast rond mijn rechterschouder, was best pijnlijk dat losmaken. Geloof erin dat het helemaal goed gaat komen! :o

Ga volgende week als het goed is ook aan de longeerlijn erop, gaan we alleen maar aan de slag met mijn houding en zit. Wil dat al heel lang dus ben benieuwd haha! :')

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:22

Grappig dat de toch best wel wat al naar Jill kijken :D

Even een ego-post. Ik ben met Ciska sinds vorige week weer aan de slag en met Valentina sinds gister *\o/*

Zondag ook les gehad met Ciska, ze liep best fijn! Weet niet of het aan de Bucas Recuptex ligt of niet, maar ze is een stuk losser! Heb nog een bontsingeltje onderweg voor dr en de Bucas Shamrock, dan kan ze weer knallen haha

Afbeelding

En gisteren voor het eerst weer met Valentina gestapt, wat fris nadat ze 6 weken boxrust had en wat aan de hand stappen, maar ze liep een stuk fijner!

Zo, einde ego-post :')

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:22

PrimaDonna_ schreef:
Ik zou eigenlijk gisteravond weer les hebben maar deze ging niet door, instructrice was/is ziek.
Dus lekker gelongeerd met longeerhulp, Don vond hem in het begin echt niet grappig. (touw over rug). Dus ze gooide der kop omhoog maar dan kreeg ze natuurlijk meteen een ruk naar beneden, dus hier stopte ze al snel mee := Heb veel geschakeld, volte kleiner en groter, ze pakte het super goed op! Was trots op der. Heb mij net als het rijden toen ook binnen gefilmd met longeren, ook erg leerzaam! :D
Morgen gaat de eigenaresse er weer op (net als vandaag) en donderdagochtend samen! Ben benieuwd hoe ik er dan op ga zitten.

Vandaag ook bij de fysio geweest. Heerlijke massage gehad, donderdag weer en volgende week ook 2x massage en dan gaan we aan het Fit te paard programma beginnen. Mijn spieren zitten helemaal vast rond mijn rechterschouder, was best pijnlijk dat losmaken. Geloof erin dat het helemaal goed gaat komen! :o

Ga volgende week als het goed is ook aan de longeerlijn erop, gaan we alleen maar aan de slag met mijn houding en zit. Wil dat al heel lang dus ben benieuwd haha! :')

Ik hoop voor je dat t beter gaat straks!

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:48

Sorry heb na me wedstrijd niet meer reageert was beetje bokt moe :')

Mijn doel was toch wel dat ie braaf was en toch zijn rondje deed.
Mede toen ik daar aankwam werd ik super zenuwachtig.. toch nog even gaan zitten en kijken. Met opzadelen merkte Duke mijn zenuwen maar bleef keurig staan.
Toen maar na de bak toe om los te rijden.
Hij is met opstappen super vlug dus hij ging er in draf vandoor. Afgestapt en opnieuw opgestapt toen was ie braaf. Heb best lang gestapt voor mezelf, ik dacht als ie niet fijn is stap ik af en ben ik weg haha.
Toen maar gaan draven en wauw wat was ie fijn aan het lopen, wat liet ie zijn eigen bewerken!
Ineens waren daardoor ook mijn zenuwen weg.
Afbeelding
Afbeelding
Me houding was met losrijden om te huilen maar ach hij deed echt zijn best!

Toen de eerste proef in, hij vond de bloemen op de letters reuze interessant maar met aandraven niks meer van te merken.
Hij liep echt super zijn rondje maar heb veelste veel op safe gereden.
Hij is 1x verkeerd aangesprongen, maar ik was zoo trots op me puppy dat niks me meer kon breken ook de punten niet.
Na de proef kwam de jury na me toe om tips te geven.
Hij begon over heel vroeger hoe ze toen moeste lopen toen ik vroeg of ik tips mocht voor de spanning enzo had ie niks te vertellen.
En de 2de proef, tja wat zal ik daar over zeggen :p
We hebben hem in 2minuten gereden. Alles wat fout kon gaan, ging ook fout.
Ik was veelste gehaast aan het rijden en Duke liep over zichzelf.
Van deze jury goede tips gehad waar we echt wat mee kunnen.
Hij zei nog dat ie hoge verwachtingen had met hoe die liep op het losrijden.
Ook dat ie het allemaal wel kan maar rust erin.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Had in de 1ste proef 184 en in de 2de proef 164.
Ben toch super trots op hem hoe die het heeft gedaan!

Hebben zaterdag springen op de planning.
19e en 21 officieel dressuur!
4maart ook en 11 maart de oefencross!

Het is nogal een lang verhaal geworden haha!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:08

Veni, het eerst wat ik bij de foto's denk is GENIETTTT..Je zit er voor het oog zo gespannen op, het is maar een proefje meis.. je leven hangt er niet vanaf. Houdt dat in je achterhoofd. Zeg ik tegen een stalgenootje ook die ook altijd super zenuwachtig is, nergens voor nodig. (ik bedoel dit overigens positief he)
Paard oogt verder wel goed genoeg :)

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:45

Daar heb je heel goed punt! Word voortaan ook gewoon me motto! :')

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 18:18

Ik lees nog altijd mee hoor! Klik iedere dag dit topic aan.

Ben super trots op iedereen die zo aan t knallen is in de B +:)+

En de mensen die even wat minder gaan, knuffel voor jullie :(:)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:16

Primadonna: les ging goed als ik er echt aan rijd dan kan ze super bewegen.
Proefjes gingen niet zo goed. Was veel te veel aan het plukken aan de teugels en ik ging heel anders rijden dus ga vandaag even verder oefenen.

Lisajo: daar heb ik zondag wedstrijd! Hoe is de hal? :)
Ziet er echt niet verkeerd uit! Ik kan soms ook zo lekker gespannen zijn :') helemaal als het een nieuwe locatie is :P

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:31

Helga ik vond het fijne locatie was niet heel druk en hadden grote bak om los te rijden! Fijne bodem maar de bak is wel goed aangekleed! Kleed je wel dik aan in de kantine is het koud!

Zet hem op zondag! Ik start de 21ste in udenhout en de 19de en 4 maart in hulten haha

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:31

venivedivici schreef:
Sorry heb na me wedstrijd niet meer reageert was beetje bokt moe :')

Mijn doel was toch wel dat ie braaf was en toch zijn rondje deed.
Mede toen ik daar aankwam werd ik super zenuwachtig.. toch nog even gaan zitten en kijken. Met opzadelen merkte Duke mijn zenuwen maar bleef keurig staan.
Toen maar na de bak toe om los te rijden.
Hij is met opstappen super vlug dus hij ging er in draf vandoor. Afgestapt en opnieuw opgestapt toen was ie braaf. Heb best lang gestapt voor mezelf, ik dacht als ie niet fijn is stap ik af en ben ik weg haha.
Toen maar gaan draven en wauw wat was ie fijn aan het lopen, wat liet ie zijn eigen bewerken!
Ineens waren daardoor ook mijn zenuwen weg.
[ [url=m/QRTEML.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lncj6b.jpg]Afbeelding[/url] ]
Me houding was met losrijden om te huilen maar ach hij deed echt zijn best!

Toen de eerste proef in, hij vond de bloemen op de letters reuze interessant maar met aandraven niks meer van te merken.
Hij liep echt super zijn rondje maar heb veelste veel op safe gereden.
Hij is 1x verkeerd aangesprongen, maar ik was zoo trots op me puppy dat niks me meer kon breken ook de punten niet.
Na de proef kwam de jury na me toe om tips te geven.
Hij begon over heel vroeger hoe ze toen moeste lopen toen ik vroeg of ik tips mocht voor de spanning enzo had ie niks te vertellen.
En de 2de proef, tja wat zal ik daar over zeggen :p
We hebben hem in 2minuten gereden. Alles wat fout kon gaan, ging ook fout.
Ik was veelste gehaast aan het rijden en Duke liep over zichzelf.
Van deze jury goede tips gehad waar we echt wat mee kunnen.
Hij zei nog dat ie hoge verwachtingen had met hoe die liep op het losrijden.
Ook dat ie het allemaal wel kan maar rust erin.

[ [url=m/cvY2my.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tzL1LW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AEeCY4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hNQlMc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Had in de 1ste proef 184 en in de 2de proef 164.
Ben toch super trots op hem hoe die het heeft gedaan!

Hebben zaterdag springen op de planning.
19e en 21 officieel dressuur!
4maart ook en 11 maart de oefencross!

Het is nogal een lang verhaal geworden haha!

Jammer van de spanning maar 184 punten is ook netjes!. Je hebt wel een hele leuke paard!

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:02

Mooie frontriem Evelien!
Hoe is het rijden vandaag gegaan?

Fijn dat je lekker hebt gereden Shirley! Is er iets speciaals aan het deken waar je het over hebt?

Lisa-je, jullie zagen er mooi uit! Toch lekker dat je een winstpunt hebt gereden en inderdaad wat anderen ook zeggen, geniet ervan, wedstrijd rijden moet leuk zijn! Iig sowieso op ons niveau als je het mij vraagt :)

Ik ga morgen weer met Pride aan de slag, van de week een aantal dagen gelongeerd. Dinsdag ging hij toch uit zijn dak! Staart in de lucht en showen :D 90% van de tijd flink uit elkaar maar een paar kleine stukjes had hij toch een lekker dragend achterheen :):)

Ik ga toch een stuk meer van hem vragen, dat was ook een soort van het commentaar van de jury vorig weekend, meer aan rijden!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:09

Charlotte446 schreef:
Mooie frontriem Evelien!
Hoe is het rijden vandaag gegaan?

Fijn dat je lekker hebt gereden Shirley! Is er iets speciaals aan het deken waar je het over hebt?

Lisa-je, jullie zagen er mooi uit! Toch lekker dat je een winstpunt hebt gereden en inderdaad wat anderen ook zeggen, geniet ervan, wedstrijd rijden moet leuk zijn! Iig sowieso op ons niveau als je het mij vraagt :)

Ik ga morgen weer met Pride aan de slag, van de week een aantal dagen gelongeerd. Dinsdag ging hij toch uit zijn dak! Staart in de lucht en showen :D 90% van de tijd flink uit elkaar maar een paar kleine stukjes had hij toch een lekker dragend achterheen :):)

Ik ga toch een stuk meer van hem vragen, dat was ook een soort van het commentaar van de jury vorig weekend, meer aan rijden!

Succes morgen!

Ik heb zaterdag wedstrijd , alleen zondag voor het eerst na 1 maand even gereden dus ben benieuwd haha.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 22:18

@Charlotte, ik heb er na mijn 'ongelukje' niet meer op gezeten. En de fysio zei dat, dat maar even goed was ook voor het herstellen van mijn spieren. Eigenaresse heeft haar afgelopen dagen gereden en ik gelongeerd.
Ga er zaterdag op aan longe voor zit en houding les :) en maandag gewoon weer les!
Ze was gisteren bij de eigenaresse ook schijt irritant. Die heeft haar 1,5 uur laten werken := Ergens was ik 'blij' dat ze het dus niet alleen bij mij doet. Heb er al 2 weken niet op gezeten.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:45

Morgenochtend zit en houding les! Ben zo benieuwd :) Ga echt streng tegen mijzelf zijn dat ik moet ontspannen }:)

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:52

Ik heb een tijdje niet echt meegelezen.. Shame on me.
Zal van het weekend even proberen een goede bijleespost te maken.

@Primadonna Houding en zit les is leuk! Heerlijk om even daarop te focussen. :j

Ik heb aankomende zondag clubkampioenschappen, weet alleen nog niet of ik mee kan doen. Ben getrapt door een pony gister. Op mijn been & arm geraakt. Op mijn been heeft mijn telefoon de knal gebroken, waardoor m'n telefoon nu doormidden is en mijn been alleen maar blauw.. Mijn arm is verder goed gekneusd, maar het lijkt wel aardig te gaan.

Geluk bij een ongeluk dat het 'maar' mijn telefoon is die nu kapot is.. al is dat ook wel heel rot :')
Afbeelding

Afbeelding

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 23:18

Wow!! Jij hebt zeker geluk gehad dat je telefoon op die plek zat! Beter je telefoon dan je been!
Sterkte met de kneuzingen! :(:)

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 23:22

Zo he!! Dat moest een harde knal zijn geweest!

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 00:11

Dankjewel! Was inderdaad een fikse knal.. Gelukkig voor mij heeft ie niet een stuk lager of hoger gemikt, dan was ik wel even uit de roulatie geweest ben ik bang.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 12:19

Wow, geluk bij een ongeluk! Balen van je telefoon, maar liever je telefoon stuk dan je lichaam.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:09

Sooo is een flinke knal geweest!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 16:06

Nou de zitles vanochtend gehad! Ik was helemaal niet gespannen merkte ik, alleen maar fijn :) Want gisteren was ik wel beetje zenuwachtig ofzo toen ik eraan dacht. Maar wat is zo'n zitles goed zeg!! Heb echt veel geleerd in 3 kwartier tijd. Galop was wat lastig omdat Don dit al moeilijk vind in de kleine binnenbak, en dan zit er nu ook nog eens iemand op der met balans en zit problemen haha. Maar ze was super braaf! Hadden we touwtje omgedaan zodat ze wat kon zakken en haar hoofd niet omhoog kon gooien. Moest verschillende oefeningen doen;
Linkeroor aanraken
Armen over elkaar
Overgangen rijden op zit
Ademhalingsoefeningen

Zo stom want ik kijk met rijden snel naar de hoefslag voor mij, net tussen de oren door. Maar ik moet meer voor mij gaan kijken. Dit deed ik nu dus wel heel de tijd. Zit echt allemaal tussen mijn oren merk ik..
Wil kijken of ik die 1x in de maand kan doen :)
Raad het jullie zeker aan!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 16:07

Afbeelding
En Don is weer verwend door mij!
Flextrainers HH Brown <3
Ze heeft ook zilvere maar vind deze wat stoerder :wow: