[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:00

Laura: haha ja ik had gevraagd of het oké was of ik met Rosanne mee kon komen (die overigens tweede was) maar dat was niet echt correct binnengekomen denk ik :D

Heeft iemand nog tips tegen een paard wat enorm veel poept? Die hele stal ligt erbij als een mesthoop...... terwijl ik hem iedere dag helemaal leeghaal en vul

Change3x

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:04

2 keer per dag uitmesten.:=

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:41

Niet meer op stal zetten :Y) ;)
Nieuwe welkom!

Hier volgende week zondag weer rondje springen, 95cm
En binnenkort komen er lessen van een prof springruiter op stal, dus fijn leren dan :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:55

Welkom nieuwe:)
Nee geen tips :') Gismo is ook zo'n smeerkees...

Leuk Jes!
Gismo ging als een trein vandaag met springles. Voor het eerst na de in uitjes een grotere en bredere oxer gesprongen. Deed hij keurig!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 05:43

Froos op mijn stal zeiden ze dan geen eten meer geven :')

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 13:23

Mijn 3 jarige heeft zijn hooi onderhand onder de waterbak liggen omdat hij hooi-water-hooi doet. Dus ook bij hem elke dag een ontzettend vieze stal. Hij word sowieso 1 keer per dag uitgemest en dan eigenlijk altijd een halve baal vlas erbij. Als we 's avonds nog een keer naar stal gaan dan nog een keer.

En wat ook een tip is; paard veel buiten zetten, dat scheelt wat drollen. :)

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 16:20

Thanks voor de tips!
Heb afgesproken om hem een tijdje s ochtends door stal te laten mesten en ik s avonds, dus dan kijken we even aan hoe dat gaat.

Fijn dat je springles zo goed ging Laura!
Welkom nieuwe!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:21

:wave:

Halloooww :)

M'n hunebed lag niet meer zo lekker dus ben ik vandaag maar weer eens een oefenrondje gaan springen.
Eerste rondje 80cm stopte ze op de eerste van de dubbel, oxer altijd lastig. Gelukkig daarna wel de rust kunnen bewaren en foutloos verder. Daarna rondje 90, foutloos. We zijn weer op weg.

Over twee weken een meter springen en dan maar weer eens op cc in Nijkerk :)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:28

Fijn dat jullie weer op de goede weg zijn Elke! Ga je ook weer crossen komend seizoen?

Wij hebben komende maand 2x rondje B staan (Lisse en Nieuwe Wetering) :)

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 09:35

Ik heb gisteren ook fijn gesprongen. Wat in-uitjes met daarachter op een galopsprong afstand een steil. Blijft ze toch niet lastig vinden :)
Morgen rondje B in Wierden :D

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 09:50

FCSA schreef:
Fijn dat jullie weer op de goede weg zijn Elke! Ga je ook weer crossen komend seizoen?

Wij hebben komende maand 2x rondje B staan (Lisse en Nieuwe Wetering) :)

Zeker, als we mijn doelstelling halen om een 'gewoon' parcours te springen zonder geweiger dan gaan we zeker weer crossen want dat vinden we het tofste! :D

Jij succes!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:52

Wat fijn Elke!
Ik ga ook naar Nieuwe Wetering FCSA! Lisse twijfel ik nog :P

<3 <3
Afbeelding

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:16

Wow gave foto Laura!! Ik had maar 1 springfoto en die was echt enorm belabberd :')

Vond hem hier wel mooi op staan (hij lijkt alsnog op een ezel maar ja, het is iets)Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:35

Ik ga ook naar Lisse en Nieuwe Wetering! Morgen ook rondje oefenspringen.

Heb wel bijgelezen maar zo druk laatste 2 weken. Vanaf nu weer ietsje rustiger dus Ben ik weer gezellig erbij om te kletsen :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 18:21

_Elke schreef:
Zeker, als we mijn doelstelling halen om een 'gewoon' parcours te springen zonder geweiger dan gaan we zeker weer crossen want dat vinden we het tofste! :D

Gaat je zeker lukken!!!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 19:14

Tnx :) zoals het gisteren ging heb ik ook beste hoop!

Nog meer 16 december Nijkerk?

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 20:54

Leuk, dan zien we elkaar bij Hoogenboom! (Ik ben te herkennen aan tweed-jasje en - heel slecht geschoren ;) - grijs paard.)

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 00:14

Ik meld me ook weer, wat een drukte de afgelopen dagen!

Zag weer goede resultaten voorbij komen, en een aantal filmpjes, die ga ik zo nog even rustig bekijken! :)

Ik wordt ondertussen helemaal gek van het tikken van al die sinterklaas gedichten. :+

De zoektocht naar een ander zadel gaat ook nog steeds door, we hebben alleen nog niet iets gevonden waar we echt tevreden mee zijn. Blijkt toch vrij lastig met zijn hoge schoft. Heb nu bijna alle zadelpassers hier uit de buurt wel gehad, dus denk dat we de omgeving maar iets gaan uitbreiden. :o

Morgen wordt hij eerst nog geschoren, kan hij eindelijk zijn warmte goed kwijt. :j

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 17:24

Zo net een rondje B gereden in Wierden, helaas 1 fout. Schimmel voelde niet helemaal lekker aan. Sprong vrij nonchalant en was niet echt lekker te rijden. Jammer, normaal vindt ze het springen toch erg leuk. Ze is erg hengstig, dus kan daar vast mee te maken hebben. Maar bij thuiskomst moest ze ook gelijk plassen, dus kon ook zijn dat het daardoor wat minder lekker liep :Y)

Volgende week gaan we maar eens een rondje L alleen proberen.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:17

Zo net meteen bij opening ingeschreven voor onze eigen springwedstrijd, die wil nog wel is heel snel vol zitten. Maar ik ben er in ieder geval bij. :o

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:55

Simon , als een stubben geprobeerd? Vind die zelf best makkelijk op veel paarden liggen . Ikzelf heb de portos de luxe
Elitedeux jammer dat het wat minder ging .. volgende keer beter ..
ikzelf heb vandaag in de peelbergen gereden . Diabell ging erg fijn . Helaas stond hindernis 4 erg dicht op de wand met een soort "gat" eronder waardoor ze naar rechts schoot .. erg jammer maar ging niet zo verkeerd .. edelweis ging echt super . 74,5 stijlpunten, en daarmee 6e plaats van de 80 <3 kon haar fijn zelf regelen . Dus super trots ! https://youtu.be/mCvjhIxobQI
Nu ff twee weekjes lekker rustig aandoen . En dan met kerst naar wijchen en daarna indoor leunen .

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:16

Jahaaa, ik kom even ego-posten. :D
Vandaag tweede selectiewedstrijd gehad en deze gewonnen met 206,5 punten. (Uit de 25.) *\o/*
Ik ben echt supertrots op mijn ponygupje die het toch maar even allemaal doet tussen de paarden. <3

Om het even meer topic gerelateerd te houden :') , aankomende week waarschijnlijk weer springles! Héérlijk.
En als mijn stalgenootje/ beste vriendin weer uit de lappenmand is gaan we samen springles nemen dus dan weer fijn frequent les. Kan er nu al naar uit kijken!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:17

Ik heb vandaag mijn 3 jarige weer gereden. Ik rij hem eigenlijk maar 1 keer per week en met vorst en weinig tijd soms nog minder. :+

Hij gaat in ieder geval opeens in mega stappen vooruit!!

Afbeelding

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:23

Pff hier een dressuurwedstrijd dag bestaand uit een rollercoaster.
Eerst zware ruzie met mevrouw tijdens het vlechten, volgens hele happy stuiterend naar de losrijbaan. Vervolgens de 1e proef enorm hoge bokkesprongen gekregen, omdat ik haar een tik gaf met de zweep aangezien ze enorm tegen mijn rechterbeen was 179,5 punten. Daarna 2de proef met een klein compromis netjes kunnen uitrijden met een 2de prijs 189 punten.

Wat moet je af en toe toch met zo'n paard ^) 8)7 |o

Draver_Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:36

Net terug van vier dagen Jumping Achterhoek in Lichtenvoorde. Boaz en Dirk hebben hun internationale debuut gemaakt in de Lichte Tour. Donderdag 7strafpunten, een misstapje (struikelen) in de dubbel, dus Boaz trok hem voor de tweede weg. Is natuurlijk een weigering en 3 voor tijdsoverschrijding. Maar verder keurig rondgekomen.
Vrijdag ging het iets minder, uitgebeld op hindernis twee.
Maar vandaag alles weer goedgemaakt. Foutloos in de Lichte Tour en een zevende prijs in een internationaal deelnemersveld, en derde Nederlander.
Het was een ontzettend leuk weekend, hoop nieuwe indrukken en weer een heleboel geleerd.