[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:08

Rebecc1994, oh bah.. Snap dat er alarmbellen af gingen. Hoop dat het meevalt!

Lois, met aanspringen kan je dan ook al aanspringen bij de B of de E. Dat hielp mij toen heel erg. :D

Susan, fijn dat het beter ging! Er stond ook een muur in het parcours. Ik wilde al gelijk niet meer starten.. :=

Shelly21, gelukkig dat hij lekker relaxt is met rijden. :) Wat voor bit had je als ik vragen mag omdat je er niet mee mocht springen?

TCA, wat een prachtige combinatie ben je zowel met je bijrijdpaard als met die van jezelf! Ik zou voor de eerste foto gaan met je bijrijdpaard, die vind ik zelf het mooist.

Hey Leane! Wat leuk! Wanneer ga jij weer starten met je knappe paardje? :)

TCA

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:11

Hihi thanks allemaal! Dan kan ik dit even meenemen in de beslissing!! Van mijn eigen ga id even wachten op betere denk ik maar, dit is net niet! Komt wel :)

Welkom kaitlyn!!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:18

Leuk, dankjulliewel! :D

Ik zal even kort wat zeggen over mij en mijn paard:
Ik ben Leane, 24 jaar en kom uit Ede. November 2013 heb ik Gibbie (Gibalia) gekocht, een merrie van toen 2 jaar. We zijn vorig jaar al een paar keer B dressuur gestart, helaas nog met geen resultaat. Ik vind het op haar nog heel erg spannend want ik ben bang om fouten te maken (dom!) en zij neemt dat van mij over.
Dit jaar hoop ik dat te kunnen doorbreken en gaan we het springen nu serieus oppakken.
Vorige week heb ik een oefenrondje BB laag gesprongen onder leiding van Lammert Laseur en aanstaande zaterdag gaan we een rondje BB springen, even kijken hoe dat gaat!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:30

Je hebt een hartstikke leuk paard en ik met jou engelengeduld komt het vast helemaal goed! Gewoon niet zo onzeker zijn en lekker rijden. :)

Waar ga je BB starten zaterdag?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:33

Ja inderdaad, gewoon lekker samen ervaring opdoen en die punten komen vanzelf hoor :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:39

Nann__ schreef:
Je hebt een hartstikke leuk paard en ik met jou engelengeduld komt het vast helemaal goed! Gewoon niet zo onzeker zijn en lekker rijden. :)

Waar ga je BB starten zaterdag?

Thanks, lief van je! :o

Ik moet inderdaad gewoon wat meer zeker van mezelf zijn, warmrijden gaat ook meestal heel goed, tot we de ring in moeten. Dan ga ik ineens aan alles twijfelen wat af en toe thuis nog fout gaat en of we er wel klaar voor zijn. En dat gaat nergens over want thuis loopt ze makkelijk een L1 proef en pakken we af en toe wat uit de L2 mee in de training.

Maar is inderdaad een kwestie van kilometers maken. Mijn springinstructeur, mijn dressuurinstructrice en Lammert zei het afgelopen zaterdag ook; "Vertrouw je paard maar."
Dus misschien moet ik me soms wat minder druk maken om hoe "jong" ze is en denken dat we het samen gewoon kunnen. :j

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:53

Nann__ schreef:
Lois, met aanspringen kan je dan ook al aanspringen bij de B of de E. Dat hielp mij toen heel erg. :D

Dankje, die tip gaf de eigenaresse toevallig ook na 'm'n proef, volgende x maar proberen :j

Welkom Leane, knap paard heb je!
Misschien is een proefgerichte clinic eens wat voor je?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:05

Kaitlyn: leuk nog iemand die hier in de buurt start!

Nann: die muur is geen probleem voor Chap. Hij springt ook over crosshindernissen :j ik heb ook wel eens over een muurtje gesprongen, met kerstspringen op stal. Iedere keer een rondje over een triple bar en een muur, werden beide na ieder rondje opgehoogd. Kwam ik er later achter dat hij rond de 1.20 was bij mijn laatste rondje := gek genoeg heb je dat niet door als je eenmaal bezig bent.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:06

Ik lees nog steeds mee hoor :wave: Super hoe het allemaal bij jullie gaat!
Wij hebben van december t/m half januari even een stop gehad. We zijn nu weer lekker aan t lessen, daarnaast 1 dag vrij en 1 dag longeren. de rest zoveel mogelijk rijden.
Galop gaat op de linkerhand heel goed, rechterhand heeft hij moeite om in de juiste galop te springen, maar na de les van afgelopen maandag weer wat handvaten gekregen en gister ging het al een stuk beter. Bij mij is het vooral niet denken, gewoon doen. Anders ga ik mezelf in de weg zitten.
Enige waar ik echt op moet letten is mijn zit. Ik kukel echt naar voren en zit niet op m'n kont. Afgelopen dagen weer goed op gelet en man wat een spierpijn :')

Mijn focus ligt op het outdoorseizoen, en dan voor het eerst starten. Nog geen idee of ik lekker een BB eerst pak, of dat ik meteen maar officieel B ga doen. Eerst maar eens kijken wat de nieuwe proeven doen.

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:34

Welkom Leane!

Echt leuk om te lezen hoe fanatiek iedereen is! Ik ga binnenkort een consult doen met een impression pad om te kijken hoe het zadel daadwerkelijk ligt. En daarna komt de fysio. En ik hoop dat ik dan al een heel eind ben ;) Met longeren is er gelukkig niks aan de hand, dus dat gaan we nu wat meer oppakken om hem wel lekker in beweging te houden.

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:26

Welkom Kaitlyn! mooi paard heb je!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:29

_Lois_ schreef:
Nann__ schreef:

Dankje, die tip gaf de eigenaresse toevallig ook na 'm'n proef, volgende x maar proberen :j

Welkom Leane, knap paard heb je!
Misschien is een proefgerichte clinic eens wat voor je?

Thanks!

De clinics zijn interessant maar in wat er verwacht wordt etc. heb ik wel een realistisch beeld. Ben eerder met Velvet M1 met winst geweest en van plan hem weer op te pakken, wil eigenlijk toch nog naar het Z. :j
Met zo'n clinic heb ik ook geen spanning want dat "telt niet". :o

SusanH schreef:
Kaitlyn: leuk nog iemand die hier in de buurt start!

Nann: die muur is geen probleem voor Chap. Hij springt ook over crosshindernissen :j ik heb ook wel eens over een muurtje gesprongen, met kerstspringen op stal. Iedere keer een rondje over een triple bar en een muur, werden beide na ieder rondje opgehoogd. Kwam ik er later achter dat hij rond de 1.20 was bij mijn laatste rondje := gek genoeg heb je dat niet door als je eenmaal bezig bent.

Hé wat leuk! Waar sta jij?

rebecc1994 schreef:
Welkom Leane!

Echt leuk om te lezen hoe fanatiek iedereen is! Ik ga binnenkort een consult doen met een impression pad om te kijken hoe het zadel daadwerkelijk ligt. En daarna komt de fysio. En ik hoop dat ik dan al een heel eind ben ;) Met longeren is er gelukkig niks aan de hand, dus dat gaan we nu wat meer oppakken om hem wel lekker in beweging te houden.

Wat interessant!

En bedankt iedereen!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:55

Nann__ schreef:
Rebecc1994, oh bah.. Snap dat er alarmbellen af gingen. Hoop dat het meevalt!

Susan, fijn dat het beter ging! Er stond ook een muur in het parcours. Ik wilde al gelijk niet meer starten.. :=

Shelly21, gelukkig dat hij lekker relaxt is met rijden. :) Wat voor bit had je als ik vragen mag omdat je er niet mee mocht springen?

TCA, wat een prachtige combinatie ben je zowel met je bijrijdpaard als met die van jezelf! Ik zou voor de eerste foto gaan met je bijrijdpaard, die vind ik zelf het mooist.

Hey Leane! Wat leuk! Wanneer ga jij weer starten met je knappe paardje? :)

Een enkel gebroken watertrens, maar met hefboom werking. Dus met 2 van die halve maantjes in de bit ring zegmaar. Mocht er wel mee springen maar niet dressuren.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:47

Ik ga hier even updaten, ik heb een rottijd gehad, mama heel ziek, paard heel ziek, mama overleden, en ook een tijd gedacht dat ik paard ook mocht laten inslapen. Maar nu zijn paard en ik uit het dal aan het kruipen, vanaf maandag mogen we terug onder het zadel opbouwen, dus ik hoop ook in het outdoorseizoen terug aan de B te beginnen!

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:06

Wat heftig Seltje. Het is zo verschrikkelijk moeilijk om iemand te verliezen waar je van houdt. Heel veel sterkte. Hopenlijk haal je straks weer wat positieve energie uit het wedstrijd rijden.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:07

Wat vervelend e heftig Seltje, hopelijk haal je straks veel voldoening uit je wedstrijden inderdaad :)

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:17

Wow Seltje, wat heftig....heel veel sterkte de komende periode.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:43

Jeetje wat heftig! Heel veelsterkte nog!

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:49

WoW, dat is heftig! Succes!

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:08

Pfoe sterkte Seltje!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:18

Jeetje Seltje wat een heftige periode! Heel veel sterkte! :(:)

Ik heb een vraag, a.s. zaterdag rijd ik een bb parcours, moet ik dan wedstrijdkleding aan? Lees veel verschillende meningen maar het is me niet duidelijk. :o

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:41

Seltje sterkte. Hopelijk vinden jullie kracht.

Bb parcours is meestal wel met wedstrijd kleding. Doe het ook altijd wel

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:48

Even druk dus niet zoveel tijd gehad om veel te reageren. Maar wil toch tussendoor even hierop reageren.. Seltje wat onwijs heftig zeg.. Heel veel sterkte nog. Zoals hierboven al gezegd word hoop ik ook dat je weer wat positiviteit uit je paardrijden kan halen! Heel veel succes met opbouwen, dan kan jij weer lekker ergens van genieten!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 08:55

Seltje: gecondoleerd en heel veel sterkte.

Kaitlyn: het is niet verplicht zover ik weet, wordt het ws wel na 1 april als de BB een officiele rubriek wordt. Maar ik vind het wel netter, meeste mensen rijden in tenue.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 09:39

Oké thanks! Ik vind het zelf ook wel netter, maar had het niet gedaan als ik bij wijze van de enige was geweest. :=