[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:34

Wauw haike wat een monsterscore!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:34

Hier weer rhino in de buurt... helaas mijn clninc dus moeten afzeggen van jill huijbreght die ik zaterdag had..
wat ik heb gehoord is het paard die rhino had zondag op wedstrijd geweest en vandaag overleden door de ziekte..

Ook mijn trailer sessie moet ik overwegen om af te zeggen voor de 3e keer de maken zijn d'r niet blij mee maar snappen het eigenlijk wel maar maken niet meer een speciale afspraak dan meer voor mij..

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 18:03

Hier een nieuwe :D
Wij mogen eindelijk M starten, nooit gedacht.
Helaas heeft hij niet de ideale bouw en vind hij het ontzettend moeilijk, maar desondanks blijft hij zijn best doen voor mij.
Vandaag hadden we 163 & 173 pnt, 1e proef kwam ik niet echt door bij paardlief door mijn zenuwen :o

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:03

Welkom pally! Gewoon km's gaan maken komt wel goed

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:19

Pally gefeliciteerd dat je over mag/bent nr de M1. In je onderschrift zie ik dat je 10 winstpunten hebt in de L2 ben je direct over gegaan?
En in welk opzicht heeft je paard geen makkelijke bouw?

Wij staan trouwens al weer 3 weken stil ivm peesblessure

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:21

Alice13 schreef:
Pally gefeliciteerd dat je over mag/bent nr de M1. In je onderschrift zie ik dat je 10 winstpunten hebt in de L2 ben je direct over gegaan?
En in welk opzicht heeft je paard geen makkelijke bouw?

Wij staan trouwens al weer 3 weken stil ivm peesblessure

Ja we zijn gelijk over gegaan, omdat ik eerlijk gezegd flauw was van de L :o
Mijn paard is maar een kort 'propje' en dan ook nog eens lichtjes overbouwd, wat het moeilijk maakt om van achter te gaan 'zitten' en van voren wat 'omhoog' te komen.
Ik weet wel dat er mensen zijn die het ook niet makkelijk hebben, (zag ook een knappe fjord voorbij komen) maar na mijn zwangerschap heb ik ook lang moeite gehad om te blijven doorzitten.
Dat gaat nu gelukkig allemaal goed, nu nog leren ontspannen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:07

Welkom pally!

Trysteffie hoe is het nu, kan je alweer op pad?

En Alice wat een pech! Dan ben je een flinke tijd uitgeschakeld helaas, ontzettend balen. Wat is de prognose?

Ik vandaag alweer de 2e selectie gereden, nog niet helemaal zoals ik wilde maar eigenlijk niet echt fouten. Uiteindelijk 3e met 193,5 dus dik tevreden.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:31

Succes in de M pally, ik herken het wel hoor. Mijn paard is ook kort. Dit is ons voordeel vd galop, die is erg goed - kan ik alleen nog niet volledig benutten.
Nadeel vd draf die is simpel.

Prognose is best goed Haike na 6 weken weer opbouwen dus halverwege!!!

Goede punten Haike, nog 1 selectie wedstrijd te gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:42

Oh dat valt alles mee dan gelukkig! Wij 2x peesblessure gehad, toch beide keren aantal maanden mee kwijt geweest.

Hebben nog 2 selecties, 3 vd 4 tellen totaal en uitslag vandaag echt wel anders dan 1e selectie dus nog veel mogelijk

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:46

Vandaag weer gestart en niet zonder resultaat!

191 en 191,5 punt :D we mogen al bijna M2 :D

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:48

Succes nog even!!

Ja 6 weken is natuurlijk het droom senario. Het is maar een kleine blessure vd diepe buigpees, linker voorbeen.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:53

Hopelijk gaat het snel over Alice de blessuren.

Welkom pally

Peellie Gefelicteerd!!

Heike jij ook gefeliciteerd!
Helaas kunne. Wij nog steeds niet op pad we krijgen helaas ook geen update over de rhino net als de andere stal die het had. Maar ik hoop dat ik 7 mei wel op pad kan maar dat hoor ik van me stal eigenaar of dat kan dan is het 3/4 weken geleden dat die rhino kwam

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:56

Maar als er bij jullie geen rhino is,dan mag je toch gewoon weg...?

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:58

Hopelijk kunnen jullie snel weer aan de slag Alice!!

Welkom pally

Peelie Gefeliciteerd, mooie punten!!

Haike jij ook gefeliciteerd! Hier zijn de selecties iedere keer anders. Degene die de ene keer bovenaan staat kan de keer erop zomaar laatste worden. Ik maak me er dus niet meer druk om.

Balen die Rhino trysteffy!

Wij zijn ook weer op pad geweest. Helaas kreeg ik mijn paard totaal niet bij de les, ze was er echt vanaf. Niet aan het been en enorm tegen het buitenbeen hangen. Heeft ze normaal echt nooit, dus was ook echt verbaasd en kreeg het niet goed opgelost. Dus in de proef aardig wat foutjes, maar ook nog wel mooie onderdelen. Nog 5e geworden met 197 punten. Beetje aan de hoge kant als je het mij vraagt.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 20:09

Me stal eigenaar heeft het liever niet als er rhino in de buurt is wegens dat wij ook een drachtige merrie op stal hebben staan

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 20:17

Daar snap ik dus niet van... Rhino kan maar 25m door de lucht reizen. Bij dichte mist 300m.

En daarbij heeft een X% van de paarden sowieso rhino bij zich...

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 07:45

De rhino is 10/15 km veder op bij ons op stal.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:30

Dan snap ik het al helemaal niet...

Misschien kan je eens een voorlichtingsavond voorstellen aan je stalhouder ;)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 07:46

Ik ben de enigste pensionklant bij haar.
Maar vind gewoon dat ik te accepteren heb wat haar regels dan even zijn.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:36

Dan wordt het idd lastiger...

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 13:33

Ik meld me weer! Een tijdje wat stiller geweest omdat mijn M1 debuut steeds werd uitgesteld, maar nu zijn we op weg!

Welkom Pally, snap wel dat je gelijk over wilde. Die punten komen vanzelf wel als je wat ritme vind en je paard makkelijker voor elkaar krijgt!

Wat een punten rijd jij toch haike, gefeliciteerd!! Je staat er denk ik prima voor nu voor de selecties of niet?

Pff Alice, balen van die blessure. Maar inderdaad boffen dat het relatief klein is. Mis je het rijden niet gelijk heel erg?

Gefeliciteerd peelie met de punten! Jullie gaan hard he?

Balen trysteffy dat je niet weg kan. Ik kan de staleigenaar ergens wel begrijpen. Je bent heel kleinschalig en wil geen risico lopen. Zal voor je duimen dat je snel weg kan!

Hele mooie punten Merel, zeker als het niet zo goed ging voor je gevoel. Soms moet je ook eens geluk hebben met de punten.

Ik ben dus ook gestart in het M! Eerste keer twee weken terug. Beter hadden we niet gekund op dat moment. Ze was toen nog wat lang en uit elkaar, daardoor was alles het net niet. Maar geen fouten in de oefeningen verder oid. Dus heel tevreden. 171,5 en 174 punten, en was het helemaal eens met het commentaar.
Nu twee weken flink getraind op aanspanning door het lichaam, meer bij elkaar en bergop. En vandaag een gokje gewaagd op wedstrijd. Met nog flink wat rommels in de proef naar 189 en 181,5 punten. Flinke vooruitgang dus, heel tevreden

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 14:04

Ik mis het rijden helemaal niet en dat baard me best zorgen. Mooie weer komt er aan en wil heel graag wakeboarden. Zou m'n paard graag aan huis hebben zodat ze meer buiten kan staan. Ik vind het knuffelen net zo belangrijk en ben nu elke dag twee keer aan het wandelen

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 14:44

Schimmel en ik hebben vorige week weer een winstpunt erbij gehaald en nog een 2de plaats met 193,5 punt *\o/* Teller staat alweer op 7, uit 8 proeven :D
Afbeelding

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 15:18

Dat is idd een mooie vooruitgang m9ara. Die van mij loopt ook nog wat lang en mag ook nog meer bergop. Maar hoe hard we ook trainen, het is het nog net niet. Dan maar flink km maken en hopen dat het dan vanzelf wat beter en makkelijker gaat. Hij doet wel heel erg zijn best en daar ben ik al lang blij mee.

Elitedeux, mooi resultaat en mooie foto!

Ik kon het eigenlijk niet helemaal duidelijk vinden, maar mag je tegenwoordig ook zonder handschoentjes rijden?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:59

Mara, nu in drie proeven ook drie wp. We hebben er 1,5 jaar uit gelegen door studie en op mijzelf gaan wonen. Wel prima met een jong paard. Heeft hij wat extra tijd gehad om te groeien. Nu is hij 8 en aardig uit gegroeid. Dat merknik ook goed, want zijn balans wordt steeds beter.

20 mei gaan we weer op wedstrijd