[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:40

He wat balen weer alice -O- Mij helpt het enorm om m'n instructrice af en toe mee te nemen op wedstrijd, dan geeft ze me nog een soort van les tijdens het losrijden, ziet ze wat goed en fout gaat, en hebben we ook weer werkpunten voor thuis. Aangezien op wedstrijd toch totaal anders rijden is met spanning, andere locatie, prestatiedruk etc vind ik het erg nuttig om dat eens in de zoveel tijd eens te doen.

Yvank wat vervelend van je dip.. En nogmaals gefeli met je resultaat :)

Hoe is het bij jullie inmiddels Sofie?

Alice13

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:45

Hopelijk is je paardje snel beter Yvank!

Fleur idd instructeur mee zou handig zijn die is alleen zelf erg druk dus of dat lukt is een tweede. Vriendin die mee gaat en ik hebben les van dezelfde instructeur dus we kunnen elkaar goed helpen op cc. Ik moet weer even m'n hoofd erbij krijgen. En kheb wel zin om gewoon op ander terrein te rijden om te oefenen dus druk op zoek naar rijbanen hier in de buurt waar dat kan!

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:48

Wat balen Alice van je eerste proef en de tweede toch nog winst kunnen rijden. Voelde dat dan wel weer een stuk beter? Of was dat ook nog overleven..... Heb je nog wedstrijden op de planning staan?

Hier eigenlijk om 17.00 les, maar ze voorspellen eind van de middag storm met zware windstoten, weet dus niet goed of ik moet gaan......

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:56

Ik heb ook een tijd lang gereden met Burana aan de back rescue en ikzelf valeriaan pilletjes, ben behoorlijke stresskip en een binnenvetter, en m'n paard lijkt iets teveel op mij :o We kunnen elkaar dan ook enorm versterken wat betreft stress. Hielp wel voor ons beide om de scherpe randjes eraf te krijgen, inmiddels gebruik het amper meer (mede vanwege het feit dat het flesje back rescue onder Buraan d'r hoef is beland :') ) en inmiddels met meer routine gaat het steeds beter, maar wellicht nog het proberen waard Alice? Die pilletjes gebruik ik sowieso ook wel buiten het paardrijden om, rondom tentamens vaak, dan giert de stress ook door m'n lijf, en dan merk ik echt een fijn verschil met die pilletjes :)

Lastig Natasja, ligt aan je paard vind ik, vorige week in zware storm gereden en ik had amper ergens last van, ze sprong een paar keer iets opzij, maar verder reageerde ze er weinig op (had het erger verwacht), maar je hebt natuurlijk zat paarden die er wel heftig van worden.

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:14

Nou in de wind rijden is geen probleem, maar moet er wel met de trailer komen.....daar zit ik over in.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:23

Oh dat had ik niet zo in de gaten haha, dan snap ik dat je twijfelt..

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:57

Heb toch afgezegd......gaat hier nu best tekeer qua wind. Had nog graag voor mn debuut van zondag een lesje gehad, maar er komen nog genoeg lessen en wedstrijden aan.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 17:58

Verstandig, ik werd vanmiddag ook al haast van m'n paard af geblazen := Wel weer lekker kunnen rijden, na een weekje weinig te hebben gedaan begon ze niet al te best, maar eindigde ze eigenlijk wel fijn :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:37

Pff hier waait het ook flink was ook niet gegaan!

Natasja, ik voelde me naar de tweede proef niet beter. Baalde ontzettend, echt teleurgesteld in m'n paard.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:37

fleur_yen schreef:
Ik heb ook een tijd lang gereden met Burana aan de back rescue en ikzelf valeriaan pilletjes, ben behoorlijke stresskip en een binnenvetter, en m'n paard lijkt iets teveel op mij :o We kunnen elkaar dan ook enorm versterken wat betreft stress. Hielp wel voor ons beide om de scherpe randjes eraf te krijgen, inmiddels gebruik het amper meer (mede vanwege het feit dat het flesje back rescue onder Buraan d'r hoef is beland :') ) en inmiddels met meer routine gaat het steeds beter, maar wellicht nog het proberen waard Alice? Die pilletjes gebruik ik sowieso ook wel buiten het paardrijden om, rondom tentamens vaak, dan giert de stress ook door m'n lijf, en dan merk ik echt een fijn verschil met die pilletjes :)

Lastig Natasja, ligt aan je paard vind ik, vorige week in zware storm gereden en ik had amper ergens last van, ze sprong een paar keer iets opzij, maar verder reageerde ze er weinig op (had het erger verwacht), maar je hebt natuurlijk zat paarden die er wel heftig van worden.

Kijk wel uit met de dosis van die pillen. Ik heb er ooit met teveel van geslikt ( pilletje, nog zenuwen, nog een pilletje etc etc) je kunt gewoon echt serieus een soort van stoned van dat spul raken :=
Ik kon alleen nog maar blij naar een punt staren daarna, echt bizar :')

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:39

Oh wauw _O- ik neem nooit meer dan wat op het potje staat, dat helpt me genoeg :) maar bedankt voor de waarschuwing, bizar om te merken lijkt me dat zeg :P

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:07

Even een egopost. Om een lang verhaald kort te maken: ik heb m'n examen met een manegepaard gereden. Ze zag met dressuur overal spoken, met inspringen een weigering en daarna een foutloos parcours. Examinator dacht ik eerste instantie dat het niks zou worden, omdat ie zo liep te loeren, dis ze was positief verrast dat ik 'm zo door het parcours kreeg. Super blij dus! :):) Was ook nog even twijfel of het wel door zou gaan vanwege het weer, maar de KNHS zou pas aflassen met code oranje :+

Zal morgen even bijlezen en op iedereen reageren!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:35

Mag ik meekletsen? :D

Ga in maart L2 starten

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:43

_Sofie schreef:
Even een egopost. Om een lang verhaald kort te maken: ik heb m'n examen met een manegepaard gereden. Ze zag met dressuur overal spoken, met inspringen een weigering en daarna een foutloos parcours. Examinator dacht ik eerste instantie dat het niks zou worden, omdat ie zo liep te loeren, dis ze was positief verrast dat ik 'm zo door het parcours kreeg. Super blij dus! :):) Was ook nog even twijfel of het wel door zou gaan vanwege het weer, maar de KNHS zou pas aflassen met code oranje :+

Zal morgen even bijlezen en op iedereen reageren!

Ooh wow! Netjes gedaan zeg! Moet je dan ook gelijk een meter alles?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:56

Gefeliciteerd Sofie!

Damelza, welkom! Stel jr jezelf en paard even voor?

Verder lees teleurgestelde Alice, jammer dat niet lukte en instructrice ook weinig tijd heeft om te helpen op wedstrijd.

Ik laatste tijd erg weinig gereden wegens ziekte en weekend weg maar nu weer fijn bezig. Zaterdag ons l2 debuut, vind toch wel spannend worden nu! Ze doet het goed maar wil zelf teveel waardoor ga lopen klooien :o Morgen proefjes eens rijden.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:23

Mijn naam is Damelza, 20 jaar en ik studeer in Amsterdam. Heb een pony in de revalidatie staan. Tijdje terug een oproepje gedaan op Facebook of iemand wat wist om te rijden en toen reageerde een oud-stalgenootje.

Babe is een ruin uit 2003 van circa 1.60. Eigenaresse rijdt er in de Z1 mee dus een fijn leerpaard voor mij :) Zij is er laatst nogal pijnlijk vanaf gevallen dus op het moment doe ik hem fulltime en binnenkort weer 3x per week.

Afbeelding

Afbeelding

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:46

Hoi, ook ik wil graag mee kletsen :)

Ik ben Danielle, binnenkort hebben mijn paard en ik ons L2 debuut. Comanche is een ruin van Tuschinski x Grand Cru. Afgelopen weekend zijn we de laatste keer L1 gestart in Zevenaar, daar hadden we een fijne 1e proef en een wat rommelige 2e proef door mindere concentratie (196 en 180). We zijn nu L1+15. Verder houden we ook van boscrossen en af en toe een sprongetje!

Dit zijn wij:

Afbeelding

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:48

Gefeliciteerd Sofie :D

Welkom Damelza, wat een leuk paard! :j

Haike spannend je debuut, maar komt vast helemaal goed, volgens mij heb jij je paard super voor elkaar :)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:24

6 maart hebben we onze eerste wedstrijd samen, dus ik ben heel benieuwd :D

zelf altijd nogal last van prestatiedwang/wedstrijdstress.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:50

Welkom Damelza (ooit, lang geleden, hebben we nog eens samen in een JHK topic gezeten :P ) en Danielle! Leuke paarden allebei :j
Haike: succes alvast mrt je debuut *\o/* Moet goed komen, als ik lees wat voor punten je telkens rijdt, maar kan me voorstellen dat je het spannend vindt.
Lowara: nee, gelukkig niet op een meter, haha. Stond allemaal vriendelijk op 70cm. Maar kneep 'm toch wel, niet om de hoogte, maar omdat het paard niet zo van oxers houdt en er toch wel vrij veel in het parcours stonden.
Alice: balen van je wedstrijd :(:) Wat Fleur zegt, misschien dat je een soort van antistress pilletje kan proberen? Kan me goed voorstellen dat je er even helemaal klaar mee was.
Yvank: ik ben fan van de Fjord! Wat een súper nette punten voor jullie debuut, knap gedaan :j Vervelend dat Santor niet helemaal in orde lijkt.

Hoi :wave:
Ik ben ook weer netjes bijgelezen nu :P

Nog even een foto'tje van gisteren. Merrie liep de hele avond met zulke ogen, 't arme dier :') (voor de oplettende kijker, het is een halve Fries)

Afbeelding

Ben wel trots op haar dat ze het zo even deed. Ze loopt al jaren in de manegelessen en komt amper het terrein af en nu moest ze met al die wind en regen zo maar eventjes met twee ruiters een parcours lopen op vreemd terrein.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:18

Oh Danielle je was me net voor, helemaal je post gemist :o maar welkom! Gaaf paard heb je :j

Ach Sofie die ogen inderdaad :(:) maar super dat ze het uiteindelijk zo goed deed! :j

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:21

_Sofie schreef:
Welkom Damelza (ooit, lang geleden, hebben we nog eens samen in een JHK topic gezeten :P )

Ohja dat klopt! :D Zou alleen niet meer weten welke haha

is die foto toevallig in Wormerveer genomen? Locatie komt mij bekend voor

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:27

Damelza, het is idd in Wormerveer, bij de Zaanse Ruiters :j

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:34

Agossie, die ogen idd! En 70 cm op een relatief vreemd paard, chapeau hoor!

En welkom danielle en damelza :D

Danielle, wat een leuk dier heb je zeg! Ik houd wel van zulk type paarden, fijne body erop.

Haike zenuwachtig voor haar debuut, maar maar.. Je hebt zelfs 32 winstpunten :D je kunt het! En het fijne is vaak, na de eerste proef vloeit die spanning waarschijnlijk zo van je af als het achter de rug is :j kun je de rest vd klasse lekker genieten.

Hier kwam ik er vd week achter dat ik over 1,5 week een concours heb, whoops :=
Ben de laatste tijd veel meer bezig met de M1 en de oefeningen daarvan, dat ik even een beetje 'vergeten' was dat ik nog wel enkele L2 proeven heb staan en het wel handig is deze af en toe qua oefeningen mee te pakken.
Morgen maar eens aan de bak daarmee :)

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 07:50

Bedankt voor het leuke welkom. Ik zat al een tijdje mee te lezen :o

Oh Sofie die grote ogen haha, ziet er sneu uit maar dan toch zo braaf! Stoer hoor zo'n parcours op een vreemd paard. Ik kan met springen wel wat extra lef gebruiken. Ik vind het snel te hoog terwijl paard eigenlijk alles braaf springt.

Fleur en Lowara, dankje, hij krijgt nu echt body inderdaad maar vooral in galop toont hij zo. Op andere recente foto's toont hij nog wat ranker. Maar Lowara over je L2, dat is nu lekker binnen je comfort zone dan dus dat is alleen maar fijn toch :)

En over de zenuwen, ik heb zaterdag voor het eerst een chillpill genomen (valdispertje) Beviel prima. Ben normaal niet zo'n zenuwpees maar de laatste wedstrijd had ik last van spanning en dat wilde ik niet nog eens.