Haha ja maken we gewoon een nieuw Z1-debuut topic aan
Ik vind de M2 nou niet heel veel lastiger de M1. Ja er zitten wat extra dingen bij maar daarom is het ook een hogere klasse Ik was echt behoorlijk bang gemaakt door mijn omgeving maar het valt me echt alles mee. Maar ik heb dan wel weer geluk dat contra galop voor mijn paard erg makkelijk is. Wat vinden jullie van de M2?
Hoi allemaal, ik had mij al eerder een keer gemeld in dit topic maar helaas nog niet de tijd gehad om mij voor te stellen (nu nog niet maar hé...studie ontwijkend gedrag kennen we allemaal).
Ik ben Mariska en ik rijd met mijn paardje nu in het M1 maar wil over 2 weken of over 2.5 maand de overstap gaan maken naar het M2. Eigenlijk houden wij ons meer bezig met springen en eventing, maar omdat dit beestje ondanks zijn ongunstige bouw zich zo goed inzet heb ik er toch voor gekozen om eens een keer de puntjes in de 'hogere' dressuur te gaan halen voor de ervaring (Z1 was eerst het doel maar ivm de super makkelijke galopwissels bijgesteld tot Z2). De keuze 2 weken of 2.5 maand komt doordat ik over 2 weken mijn laatse normale wedstrijd voor de komende tijd heb (eigen verenigings wedstrijd) waarna ik mij weer ruim 2 maanden alleen maar ga richten op de eventing . Ik twijfel alleen nog een beetje of ik mij wel in het M2 wil laten verschijnen...De oefeningen gaan eigenlijk allemaal goed, al hebben we nog wel regelmatig moeite met de keertwendingen. Maar ik maak mij het meeste zorgen over de vraag naar het echte bergop bewegen (in draf zeker nog niet flitsend, in stap en galop wel voor elkaar). Wat was bij jullie het grootste struikelblok van de overstap van het M1 naar het M2? En wat vinden jullie moeilijk aan de M2?
cindy1000
Geplaatst: 18-08-14 16:23
Zooo ik ben ook weer op bokt, suuuper weekend gehad, zaterdags naar decibel outdoor festival geweest net weer even heerlijk gereden, want de eerste wedstrijden staan weer in de planning!
Dat heb ik dus ook, de omgeving maakte me banger dan dat ik het daadwerkelijk vond tegenvallen! Vind het eerder meevallen Hoewel met de ander straks wel ander verhaal zou zijn ben ik bang .
cindy; gaaf! wanneer mag je weer?
welkom M_Vainqueur! Keertwendingen en travers zijn de meest tegenvallende onderdelen maar gaat ook wisselend bij ons, ene keer 7ens andere keer 5en.
Ik neem morgen het risico met mijn eigen paard ! Zou vanavond M1 met Guess starten en dan morgen M2 met U.fo. Helaas loopt U.fo niet helemaal lekker aangezien hij een ijzer was verloren dus gaan we de gok maar eens wagen om met Guess morgen M2 te starten. Heb niks te verliezen aangezien we überhaupt nooit hadden gedacht dit nog uit haar te kunnen halen. Ze zit namelijk echt wel aan der top maar vandaag ook weer een 3e prijs gereden met M1/M2 in handicap dus doet ze dat toch maar weer ff ! Dus al heel trots op der en mocht het M2 echt niet gaan dan is het ook een keer mooi geweest, we moeten wel reëel en eerlijk tegenover het paard blijven natuurlijk .
_Rosa
Geplaatst: 19-08-14 10:09
Ik vind het M2 ook meevallen hoor, je hoort iedereen maar roepen dat het zo vreselijk is. Oke het ene proefje is wat minder logisch dan de andere en soms zijn ze wat overvol maar als je je paard voor elkaar hebt zijn ze prima te rijden
Wij hadden vorige week de Z baan uitstaan in de manege, voor de grap even een Z proefje doorgereden, nou dat viel me ook 100% mee Heerlijk die ruimte!
Tsplendid: heel veel succes!
Welkom Mariska
Ik heb even een wat rustigere periode qua wedstrijden, 30 augustus nog op de planning en daarna niets meer opgegeven. Even lekker rustig door trainen
Dank jullie:) En hmmm toch wel veel positieve verhalen dus over de M2... ik kijk al een tijd uit naar de M2, lekker veel galop en stap wat ons toch wel veel beter ligt! En de oefeningen zo snel achter elkaar vind ik ook weer fijner, al die lange einden in de M1 blijft paardlief niet scherp en wil die nog wel eens een beetje lang worden. Met al die overgangen blijft die mooi gesloten...ik ben bijna overgehaald om M1 in M2 te wijzigen! haha
het valt mij vies tegen het gaat op zich redelijk maar ik heb nog geen wpt weten te scoren Wordt wel eens een beetje moedeloos van al die goede punten hier, haha! Maar we trainen mooi verder en dan in september maar weer op wedstrijd
Dat is balen Nibbit, waar loop je precies tegenaan?
Ik heb overigens ook het probleem dat paard teveel zelf wil doen. Vooral in de stapgedeeltes, ze wil keerwendingen draaien en aan galopperen haha. T is soms erg lastig
De oefeningen op zich gaan goed, maar allemaal achter elkaar is wel lastig bijv kw en dan gelijk galop. Gedragenheid moet ook net wat meer. Ik heb geen rare punten, vaak rond de 176, dus het komt echt wel mar zou zo graag dat 1e puntje hebben
Ik wacht ook echt op het Z1, M2 vind ik een vreselijke klasse haha. Allemaal te krap en daar wordt cylana heet van en ik zenuwachtig. Dus ik zou blij zijn als ik nog 3 wpen haalde en dan Z1 kon haha.
_Rosa
Geplaatst: 19-08-14 15:23
Haha het is ook wel wat krap soms, vooral die eerste proef van deze maand. Men oh men je blijft draaien en sturen
Nibbit: komt vast goed! Gewoon lekker door gaan en handig in worden, dus ook in je training heel proefgericht rijden en dan dus ook veel dingen snel achter elkaar doen
Aranel
Geplaatst: 19-08-14 15:29
Vervelend Nibbit, ik herken het wel een beetje hoor, gedragenheid mag, zeker in draf,bij mijn paard ook beter.
Ik heb mijn m2 debuut ook gepland. Ik heb nog even de tijd om goed te oefenen maar dan heb ik tenminste iets om naartoe te werken