[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:12

Mooie deken Olilau, leuk paard heb je trouwens! Lastig van de zware bak, maar fijn dat hij minder nat blijft, hopelijk zakt hij nog wat zodat het minder zwaar wordt. En lastig altijd he, zoveel te willen kopen := En beginnen met wat nieuwe oefeningen is altijd leuk!

Setteli wat heerlijk dat het zo goed ging, dan moet het best goedkomen zaterdag! :D En gaat het toch minder, dan heb je er toch weer een ervaring bij :) Zenuwen zijn herkenbaar inderdaad.

Anne gave foto! Fijn dat het rijden weer lekker gaat!

Succes alvast met je wedstrijd Esther, en logisch dat ze wat heter worden van de knallen ;) Al geeft Bu er niks om als ze eenmaal in de 'werkmodus' zit.

Hier is gister de fysio geweest, ze zat wel weer redelijk vast rondom d'r bekken/lendenen gebied, maar ze heeft er een paar naaldjes in gezet en daarna los gemasseerd :) Ik merkte zelf al een tijdje dat het inzetten van een wending ineens meer moeite kostte, en inderdaad bleek ze in d'r schouders ook wat vast te zitten. Dus maar goed dat ze weer geweest is. Maandag afspraak voor m'n zadel, hoop zoo dat ze 'm goed kunnen krijgen voor d'r, ik ben er nog steeds helemaal blij mee. En ze loopt er nog steeds fijn onder, al heb ik sinds ik het zadel heb nog niet echt fijn kunnen rijden. Hopelijk vanaf dan weer lekker vol er tegenaan, zijn nu al een maand erg onregelmatig bezig, en dat word ik wel weer zat :o Had gevraagd of iemand even een foto kon maken van de hele set 'in actie', was bang dat m'n laarzen er echt niet mooi bij zouden staan, maar ik vind het eigenlijk nog best goed kunnen zo.
Afbeelding
Afbeelding

OliLau

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:54

Wat fijn Setteli! Waar ga je starten?
Thanks Fleur! De bak is na een week al een stuk minder zwaar. Dus dat scheelt. Ik vind je laarzen er mooi bij!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 00:33

Hier is niets rijbaar helaas dus het staat op een laag pitje.
Maar toch nog 3 concoursen opgegeven hopelijk dan de L1 uit ;)

Wel wat leuke plaatjes van m'n mannen in de sneeuw
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 00:38

Gave foto's Marjolein, ik vind je vosje ook echt erg leuk :D Toch ben ik blij dat we hier gewoon een groene wereld hebben :P Heb je al geschaatst op straat? :Y) Zou leuk zijn als je in 3 wedstrijden de L1 uit bent, dan zijn jullie wel lekker vlot gegaan :)

Fijn Olilau dat de bak al beter is :j

Hier vandaag even een after-fysio wandelingetje gedaan, ondanks dat we hier geen sneeuw en ijzel hebben, vond ik het alsnog vies koud! :brr:

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 00:42

Even teruglees aktie

Fleur yen
Prachtig tuig heb je zo bij elkaar

Olilau
Herkenbaar van het doorzitten, hier gaat dat dagen goed en dagen totaal niet.
Prachtig deken ook

Annev m
Heerlijk dat je zoveel vooruitgang merkt in de galop.

Essxan
Hé wedstrijd komt alweer dichtbij. Wij hebben de eerste van dit jaar op de 13de ook alweer snel :D

Setelli
Jij bent als eerste dus met de eerste wedstrijd voor 2016
Hopelijk is het bij jullie niet zo bevroren als hier. Kont vast goed met je zenuwen :j

Fleur yen
Staat prima je laarzen zo bij elkaar. Mooi dat bruine tuig sjiek

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 00:43

Bedankt moet nog wat worden de vos maar die toont al vaak heel mooie stukken en hij is nog geen 2 jaar

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 00:49

Dankjewel :D
Hij lijkt lekker te bewegen voor zover 2 foto's een beeld geven. En hij heeft een prachtig koppie met die bles zo <3

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 01:00

Hij kan zeker makkelijk bewegen, laatst toevallig een stukje kunnen filmen

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:11

OliLau schreef:
Wat fijn Setteli! Waar ga je starten?
Thanks Fleur! De bak is na een week al een stuk minder zwaar. Dus dat scheelt. Ik vind je laarzen er mooi bij!

Ik ga naar Rijssen, bij Achter 'n Bos.

Ik vind je laarzen ook mooi hoor, Fleur. Ik heb net nieuwe laarzen besteld en zat ook te twijfelen over bruin, maar toch zwarte genomen. Heb de rest ook in het zwart, dus dat staat wel mooier.

Hier wel een hele natte bak, maar kan naar de binnenmanege rijden. En niks bevroren of sneeuw. Gisteravond nog naar de les geweest en ze liep weer fijn.
Ze loopt heel makkelijk aan de teugel, zelfs te makkelijk. Ik heb heel veel moeite om haar op lengte te houden. Wordt wel steeds beter. Doorzitten gaat nu ook een stuk beter met m'n nieuwe zadel, daar ben ik echt blij mee.

Mooie foto's van in de sneeuw! Hier geen sneeuw gevallen hoor, alleen van die vieze natte. Dat was zo weg!

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:24

Leuke vos seven, kan zeker mooi bewegen. Succes de 13e.

Mooi setje, laarzen kunnen er prima bij Fleur.

Hier gisteren lekker gespetterd in de bak. Morgen weer les en de hoefsmid komt. Dat worden een paar uurtjes koud hebben. Uno is niet de makkelijkste bij de smid.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:48

Bedankt :D

Ik ga ze zo buiten zetten naar 2 dagen binnen ben zeer benieuwd :=

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 01:01

Hij is gaaf Marjolein :D Nog ontploffingen gehad vandaag?

Bedankt voor jullie complimentjes :) Ik wilde altijd al bruin, maar heb al jaren alles zwart gekocht "want ik had alles al zwart" tot ik me realiseerde dat ik na een tijd alles al een keer had vervangen, dus als ik een bruine set wilde moest ik toch ergens beginnen :)* Zo heb ik afgelopen jaar telkens iets vervangen voor bruin, en maar even genoegen genomen met het feit dat het allemaal niet zo super matchte :o Een zadel wilde ik niet vervangen omdat die alleen vanwege de kleur niet goed was, dat vind ik echt een overbodige luxe. Stiekem vond ik het niet zo erg dat Burana uit haar oude zadel was gegroeid :D

Esther van spetteren worden ze alleen maar handig ;) Is het nog steeds zo lastig bij de smid? Evt iets van bach bloesem niet een optie om voor iets meer ontspanning te zorgen? Voor Burana werkt het wel in stressige situaties.

Achter de teugel is natuurlijk ook niet wenselijk setteli, maar was ze eerst lastiger in de aanleuning? Ideaal een binnenmanege als backup Fijn dat je zadel bevalt, ik heb het even gemist geloof ik, maar wat voor 1 heb je nu?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:32

Eigenlijk totaal niet, ze waren heel kalm viel me niets tegen :D

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 15:33

Fijn om te lezen dat het zo goed ging Setteli! Heeeel veel succes gewenst alvast!

Vind het altijd zo 'leuk' om te lezen Fleur dat jij zo snel aan je paard kan merken dat er wat aan de hand is en dat je gevoel vaak klopt! :D Lekker dat ze weer behandeld is en je laarzen vind ik er echt mooi bij staan hoor!

Jeetje Seven, bizar om te zien dat het bij jullie zo koud is. Hier in Zuid-Holland gewoon heel de dag nog een graad of 9 :') Hele leuke foto's!

Pfff ik baal zo verschrikkelijk... We waren net zo lekker bezig en momenteel is Roos vreselijk druk doordat het toch wel kouder begint te worden dus wilde d'r lekker aan het werk houden. Sinds maandag last van m'n stuitje, dacht ik. Vermoedde dat het kwam door het vele rijden de dagen daarvoor, heb ik wel vaker. Echter werd het steeds erger en ik ontdekte gisteravond een bult zat. Vreselijk veel pijn, 2 nachten amper geslapen en school was ook een ramp. Vanochtend om half 9 zat ik bij de huisarts, onderhuids abces van 3.5 cm. Behandelend chirurg gebeld en moest meteen door naar de spoedeisende hulp in het ziekenhuis. Daar plaatselijk verdoofd en is het eruit gesneden, kan je vertellen dat dat behoorlijk veel pijn deed := Nu is het dus een open wond van 3 cm, 3 keer per dag spoelen en het mag voorlopig niet dichtgroeien. Kan dus natuurlijk niet rijden, denk dat ik er voorlopig wel 2 à 3 weekjes zoet mee ben grrr :n

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 15:56

Helaas is hij nog steeds niet makkelijk bij de smid Fleur. Het was vanochtend ook weer een ramp. De eerste drie hieven bekappen ging redelijk. Bij de vierde werd het weer drama. Toch maar besloten om hem maar weer een keer een verdoving te geven omdat het gewoon echt niet meer lukte.

Uiteindelijk is het gelukt ook met dank aan een Stalgenootje die hem redelijk rustig wist te houden ( uno breekt gewoon met tijd en wijlen door de verdoving geen). Ga er nu maar eens een gedragsseskundige bijhalen want dit probleem krijg ik zelf niet opgelost. Heb al veel problemen zelf weten op te lossen maar dit probleem is te complex om zelf voor elkaar te krijgen.

Zou aansluitend les hebben deze is nu verplaatst naar zondag. Zo terug naar stal kijken of hij al weer redelijk wakker is.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 16:05

Het is hier nu wel weer groen dus kunnen we ook weer aan de bak

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:18

Wat een leuke foto´s Seven! Die vos kan echt fijn bewegen zeg, een topper voor de toekomst! Heb je die aangekocht of zelf gefokt? Grappig dat het bij jullie zo wit was, heb hier geen sneeuw en ijzel gezien. Al was het vanavond best wel koud op stal.

Setteli, succes met je wedstrijd! Fijn dat je naar een binnenbak kan, dat scheelt enorm. Lekker gevoel he als je een fijne les hebt gereden. Als ik me goed herinner heb ik vorig jaar bij jullie gereden op een dressuurwedstrijd. Grappig dat je elkaar dan zo tegenkomt op bokt. Ik heb je topic van Dotan ook gevolgd.

Essxan, balen dat Uno zo vervelend is bij de smid. Een gedragsdeskundige klinkt als een goede oplossing, sommige problemen kun je gewoon niet zelf oplossen. Heb je Uno op ijzers staan of blootsvoets? Ik heb het met Oliver gehad met trailerladen, was gewoonweg dramatisch. Als die er na 1,5 uur instond was ik heel blij. Heel lang en veel geoefend, maar het werkte gewoon niet. Uiteindelijk heb ik er iemand bijgehaald en nu gaat het redelijk, nog niet vanzelf maar ik vind het prima zo.

Fleur, herkenbaar van dat in etappes kopen! Dat doe ik ook altijd. In een keer een hele nieuwe set is een klap geld. Plus dat erbij komt dat ik vaak iets maar een tijd mooi vind, en dan wil ik wel eens weer wat anders. Ik heb mijn zadel en hoofdstel gewoon zwart, lekker simpel. Vind bruin ook erg mooi maar met Olivers moeilijke rug is een zadelzoektocht zo onmogelijk dat ik daar echt niet weer aan ga beginnen. Mijn huidige zadel ligt goed en zit lekker, dus lekker houden zo. Al droom ik stiekem ook wel van een mooie bruine set.

Annevm, dat is minder nieuws zeg! Sterkte ermee! Klinkt heel vervelend.

Ik heb net Oliver gevlochten en morgen weer wedstrijd, ben benieuwd hoe het gaat, hopelijk de laatste keer B. Maar omdat ik nu al 4 weken niet meer heb gestart is er een grote kans dat Oliver vervelend is. Hij moet er vaak even inkomen en laat zich dan echt niet rijden. Let´s hope for the best. Heb de afgelopen dagen wel fijn kunnen trainen, hopen dat die morgen ook in een goede bui is en alles voorspoedig verloopt.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:22

Dankjewel Anne, leuk dat je dat zegt :) Ik mag volgens sommigen wel eens wat miepig over komen, 'stout' en verzet komt gewoon niet in Burana d'r woordenboek voor, en sinds ik dat ontdekt heb is het niet zo ingewikkeld om verder te zoeken.
Wat onwijs rot van dat onderhuidse abces, heel veel beterschap :(:) Klinkt niet fijn.. Maar gelukkig is het er nu maar uit. Hopelijk herstel je snel, ben je wel enigszins in staat om wat te doen, of lig je vooral (op je buik?) op bed?

Fijn Marjolein! Weer lekker aan de slag :)

Esther klinkt als een goede stap, als hij zelfs gewoon door de verdoving heen breekt zit het wel erg diep. Veel plezier met je les zondag :)

Hier vandaag weer gereden sinds de behandeling van de fysio, en volgens mij heb ik m'n paard weer terug <3 Na afgelopen weken met vooral downs en een paar ups te hebben gereden ging het vandaag erg lekker, eindelijk weer rust in de aanleuning, en ze leek een stuk soepeler nu al. En ze was de laatste tijd ook knorriger tijdens het rijden wanneer ik meer vroeg, die behandeling had ze overduidelijk nodig.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:28

We hebben hem als veulen gekocht, hij is gefokt bij Ria hekkert zelfde fokker als Henkie (zijn half broers)

Hoop dat hij wel flink gaat groeien, ik moet een paard minimaal 1.70 hebben dus dat is afwachten

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:34

Oh ik had jou post helemaal gemist OliLau! Denk dat ik al begonnen was met schrijven toen jij postte. Snap dat je niet een nieuw zadel koopt als je huidige goed ligt, zou ik ook niet doen, tenzij ik als ik later groot ben veel geld heb misschien :Y)
Heel veel succes morgen, hopelijk gedraagt Olivier zich :j En daarna hopelijk lekker L1 starten :)

Ik ben niet enorm op de hoogte van alle hengsten, maar Henkie is ggk toch?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:37

Klopt vorig jaar goed gekeurd
Dit is Henkie

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:44

Gaaf dier, ik had er vroeger weinig mee, maar ik vind Geldersen inmiddels toch wel erg leuk :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:47

Zijn heel fijne paarden :j
Mensen blijven in hun hoofd veel hangen op het platte kruis meer tuigtypisch paard maar dat zijn zeker niet alle gelderse.

Ik ben benieuwd hoe jelle het gaat doen eerst prok keuren in april en dan de volgende stap plannen

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 08:29

Zal vanmiddag even op iedereen reageren.
Het gaat wel goed nu! Veel minder pijn, nu alleen nog als ik zit. Toen het er nog zat had ik er gewoon continu vreselijk veel last van, elke keer misselijk van de pijn dus dat was niet te doen.
Kan dus (naar mijn idee) gewoon weer dingen doen, moet wel voorzichtig doen natuurlijk. M'n ouders wel over kunnen halen om straks bij m'n paard te kijken als ze gereden wordt door m'n instructrice :')

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 15:27

[quote="OliLau"

Essxan, balen dat Uno zo vervelend is bij de smid. Een gedragsdeskundige klinkt als een goede oplossing, sommige problemen kun je gewoon niet zelf oplossen. Heb je Uno op ijzers staan of blootsvoets? Ik heb het met Oliver gehad met trailerladen, was gewoonweg dramatisch. Als die er na 1,5 uur instond was ik heel blij. Heel lang en veel geoefend, maar het werkte gewoon niet. Uiteindelijk heb ik er iemand bijgehaald en nu gaat het redelijk, nog niet vanzelf maar ik vind het prima

Ik heb net Oliver gevlochten en morgen weer wedstrijd, ben benieuwd hoe het gaat, hopelijk de laatste keer B. Maar omdat ik nu al 4 weken niet meer heb gestart is er een grote kans dat Oliver vervelend is. Hij moet er vaak even inkomen en laat zich dan echt niet rijden. Let´s hope for the best. Heb de afgelopen dagen wel fijn kunnen trainen, hopen dat die morgen ook in een goede bui is en alles voorspoedig verloopt.[/quote]

Uno staat sinds afgelopen maart rondom op ijzers. Dit i.v.m. De wedstrijden en aangezien ik slechte ervaringen heb met blootsvoets op gras starten er voor gekozen om hem op ijzers te zetten. Ben erg benieuwd wat de gedragsseskundige ermee kan. Ze heeft haar opleiding gedaan bij 2moons en hoor daar alleen maar goeie verhalen over.

Succes morgen met je wedstrijd maar dat gast vast goedkomen. Ik mag volgende week zaterdag weer.