Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sharon_quiz schreef:Dag luitjes!Ik kom ook hier weer even melden na mijn oh zo lekkere vakantie
Ik kom meteen maar met de deur in huis vallen. Vanquish is stout! Nou ja, zo klinkt het wel heel erg. Hij is stout met aangalopperen, verder is ie braafWie weet hoe ik het volgende op kan lossen:
Als ik aanspring, wil ie niet verzameld aanspringen. Na drie weken dit niet te hoeven gedaan te hebben bij mijn zusje, verwacht ik ook niet dat ie volledig verzameld en netjes aanspringt, maar hij maakt het wel erg bont. Als ie aanspringt wil ie er eigenlijk direct in middengalop vandoor. Als ik dan mijn hand sluit gaat ie heel overdreven bijna in 1 keer stil staan en gooit ie z'n kop in de lucht. Zou het zijn dat ie weer aan de stang moet wennen misschien? Ik heb hem gisteren voor het eerst in bijna 4 weken weer met s&t gereden. Alhoewel ik die er niet strak aan heb, gewoon normaal. Maar als hij z'n hoofd zo de lucht in gooit kom de stang wel onder spanning te staan.
sharon_quiz schreef:Ik heb eerlijk gezegd weinig ervaring met klei. Wat zei de DA daarvan. Ik ben persoonlijk niet zo voor buiten zetten als een paard een blessure heeft. Dan stap ik liever alleen aan de hand totdat duidelijk is wat het probleem is. Ik weet niet hoe groot het land of de paddock is waar ze in staat, maar ze doen toch vaak nog wel eens gek of trekken een sprintje en dat is niet goed met een blessure. Ik zou dan toch proberen zoveel mogelijk te stappen. Zijn er nog andere mensen die dat voor je kunnen doen misschien?