Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 19:16

ben inderdaad van plan om als de merrie weer goed is gewoon weer te gaan starten, maar voordat ik haar weer op ZZlicht niveau heb ben ik minstens een half jaar verder.... en ze moet eerst nog in orde zijn voordat ik weer ga rijden!
Dus als ik me weer aanmeld kan ik inderdaad niets meer met al die startcoupons die onbeperkt geldig waren...

Ik weet niet hoe het werkt, er zou een aparte site voor moeten komen waar al deze KNHS gedupeerden een petitie moeten kunnen tekenen en zodoende hun geld voor die coupons terug moeten gaan vragen: onbeperkte geldigheid en ook nog eens geen mogelijkheid om je bij een andere bond aan te melden (monopolie) zou voor een advocaat toch ook een reden kunnen zijn om de KNHS hier op aan te spreken?????

Door deze monopolie positie van de KNHS kunnen ze doen en laten wat ze willen, de ruiters moeten zich toch aanmelden als je wedstrijden wilt rijden!

:r DIT KAN NIET!!!!!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:03

Voor mij hetzelfde.... hoop ik van harte dat mijn paard er bovenop komt en we weer kunnen rijden. Desnoods dressuur als we dan al niet meer zouden mogen crossen en springen.

sammiesam

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:43

per 1 januari 2012 wil ik gaan starten,
klopt het dat ik nu nog niet een startpas kan bestellen?
want in het aanmeldingsvenster hebben ze het alleen over startkaarten en de oude kosten
en dat je per 1 januari 2012 een startpas kunt bestellen..

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:47

@ Sammiesam; je kan idd pas vanaf 1 januari een startpas aanvragen. Je krijgt dan meteen een combinatienummer en met dat nummer kan je je aanmelden voor wedstrijden.

De pas zelf komt waarschijnlijk pas in april, voor die tijd zijn ze nog niet klaar. Tot die tijd krijg je toch nog een soort startkaart.

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:49

maar dan kan ik nog niet direct vanaf 1 januari starten of wel?

of dan al met dat combi nummer?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:06

Je kunt nu wel een startpas aanvragen per 1 januari :j
Gewoon de oude manier gebruiken dan wordt het wel aangepast

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:58

Je kan dan wel vanaf 1 januari starten.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:21

Wat ik mij dus ook afvraag is, ik heb 6 januari wedstrijd.. Hoe zit het dan met coupons? startpas? Moet ik me coupon wel opsturen? niet opsturen? Ik vind het allemaal maar raar.............

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:26

Officieel moet je je voor die wedstrijd opgeven door een inschrijfformulier te mailen naar de organisatie.
Dat inschrijfformulier vind je op de site van de KNHS. Dit is een tijdelijk iets, totdat het digitaal inschrijven werkt. Maar vraag het even aan de organisatie die de wedstrijd organiseert, misschien vinden zij het ook goed als je coupons instuurt. Het gaat de organisatie erom dat ze jouw naam-adres-en combinatie gegevens hebben.

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:35

Ben heel benieuwd hoe ze dat met opgeven gaan doen....

Gaat vast nog gigantisch mis... :S

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:29

Dat vrees ik ook wel ja.......

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:32

Frensie schreef:
Officieel moet je je voor die wedstrijd opgeven door een inschrijfformulier te mailen naar de organisatie.
Dat inschrijfformulier vind je op de site van de KNHS. Dit is een tijdelijk iets, totdat het digitaal inschrijven werkt. Maar vraag het even aan de organisatie die de wedstrijd organiseert, misschien vinden zij het ook goed als je coupons instuurt. Het gaat de organisatie erom dat ze jouw naam-adres-en combinatie gegevens hebben.

Inderdaad, gewoon even met organisatie contact opnemen. Wij organiseren 14 januari een wedstrijd, coupon of inschrijfformulier maakt me neit zoveel uit, als ik maar de gegevens heb van de mensen.

Komt vast wel goed hoor.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:46

De coupons heb je noets meer aan. Als die mensen afwezig blijven en niet betalen gaat de KNHS je niet meer helpen met het verkrijgen van het startgeld!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:58

Hoe kom je daarop ponyparadijs?

Het inschrijfformulier wat je nu moet gebruiken is volgens de KNHS een rechtsgeldig formulier, dus dat invullen en opsturen heeft dezelfde waarde als het opsturen van coupons. En zodra het digitaal inschrijven werkt, dan is die manier van inschrijven rechtsgeldig. Dus afmelden na sluiting van de inschrijfdatum is nog altijd rekening betalen.

Moet wel zeggen dat in de 7-8 jaar dat ik nu het secretariaat doe, de KNHS nog nooit nodig heb gehad voor het vorderen van inschrijfgeld.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:08

Het digitale inschrijven met het formulier werkt NU ook al. Dat is dus ook de enige manier dat de KNHS je ondersteunt op het moment dat je wan betalers hebt. Nu is dat met de coupon. Vanaf 1 januari is dat met het digitale inschrijfformulier. De coupon is dan niet meer zoals jij dat noemt rechtsgeldig! De coupon heeft namelijk vanaf 1 januari geen enkele waarde of functie meer.
Deze informatie heb ik overigens van de KNHS zelf. Dus ik verzin dit niet ofzo hoor!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:12

Hoho, doe maar rustig. We snapten elkaar even niet denk ik. Ik ben ook bij de info avond geweest.
Jij bedoelt dat als mensen zich nu inschrijven voor wedstrijden in januari door een coupon op te sturen, dat het niet rechtsgeldig is. Dat klopt, officieel moet iedereen zich met het formulier inschrijven. Maar er zijn organisaties die zich niet zo strak aan de regels houden. Mensen die al jaren bij mij komen starten, mogen best een coupon inleveren. Al is het een kleine moeite voor ze om het formulier in te vullen.
Maar, als mensen zich inschrijven met het formulier en dan niet afmelden, helpt de KNHS je nog wel moet geld vorderen.
Uit je eerste bericht dacht ik dat je bedoelde dat de KNHS helemaal nooit meer gaat helpen.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:14

ik krijg volgens mij helemaal veel gedoe. wissel van club er staat nu bij mijn 3 startkaarten dat ze afgemeld worden per 31-12-2011. maar dat wil ik helemaal niet.... ik wil van 2 paarden de sportnamen wijzigen. nieuwe startkaart aanmelden. hoop gedoe en weet niet goed waar ik terecht bij moet.. ga eerst maar eens knhs mailen

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:17

Als je van vereniging wisselt, moeten je startkaarten afgemeld worden. En daarna via de nieuwe vereniging aangemeld.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:22

oke, dankjewel :) zal ff gaan rondmailen

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:27

Frensie ben blij voor je dat jullie nog nooit de KNHS nodig hebben gehad voor het innen van inschrijfgeld. Ik doe nu 3 jaar het secretariaat en heb er al zeker 10 gehad die pas bij de KNHS brief gingen betalen. Beetje jammer!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:29

Dat is zeker jammer ja! Maar gelukkig dat de KNHS er nu bij helpt, dat deden ze vroeger niet.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:08

ponyparadijs schreef:
Het digitale inschrijven met het formulier werkt NU ook al. Dat is dus ook de enige manier dat de KNHS je ondersteunt op het moment dat je wan betalers hebt. Nu is dat met de coupon. Vanaf 1 januari is dat met het digitale inschrijfformulier. De coupon is dan niet meer zoals jij dat noemt rechtsgeldig! De coupon heeft namelijk vanaf 1 januari geen enkele waarde of functie meer.
Deze informatie heb ik overigens van de KNHS zelf. Dus ik verzin dit niet ofzo hoor!

Op de informatiebijeenkomst hebben ze zelf gezegd dat het in het begin nog niet zo nauw komt, hoe mensen zich inschrijven, als je maar gegevens hebt. Dus niet zo druk om maken. Bovendien ken ik eigenlijk de meeste deelnemers wel, heb nog nooit problemen gehad met betalingen. Hangt natuurlijk een beetje van de dicipline af, daar zit nogal verschil in. Maar ik geloof dat het hier wel goed komt, heb alle vertrouwen in "mijn" deelnemers.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:45

In mijn vertrouwde deelnemers heb ik ook wel vertrouwen hoor. Die hoeven niet direct zo'n formulier in te vullen. Maar ik heb op elke wedstrijd wel een stuk of 3 'nieuwe' deelnemers. En die vertrouw ik dan weer niet. Dat komt door de ervaring die ik al op heb gedaan!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:51

Ik ben benieuwd, ik heb 8 januari ook wedstrijd en ik heb dus ook geen coupons want mijn startkaart gaat pas 1 januari in. Hopelijk heb ik het wel goed gedaan met inschrijven :+

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:59

Heb je geen bevestiging gekregen van de vereniging aranel?