Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:51

Ik vind heel veel reacties in dit topic overdreven. Vooral wat betreft Rath. Hij behoort tot de Duitse dressuurtop, dus tot de wereldtop. Dat wil niet zeggen, dat het gaat lukken met Toot. Dat is van een heleboel factoren afhankelijk.
Ik gun hem in ieder geval het beste, zoals ik (bijna) iedere ruiter het beste toewens, ik hoop alleen wel dat Nederland de belangrijkste medailles wint.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:39

Electra63 schreef:
Ik vind heel veel reacties in dit topic overdreven. Vooral wat betreft Rath. Hij behoort tot de Duitse dressuurtop, dus tot de wereldtop. Dat wil niet zeggen, dat het gaat lukken met Toot. Dat is van een heleboel factoren afhankelijk.
Ik gun hem in ieder geval het beste, zoals ik (bijna) iedere ruiter het beste toewens, ik hoop alleen wel dat Nederland de belangrijkste medailles wint.

Tot de duitse top behoren wil nog niet per definitie zeggend dat hij bij de wereld top behoort.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:46

Easygoing ben het met je eens
Laat hem zich zelf maar bewijzen en een jong ding naar de top brengen
Die andere paarden waren van stiefmoeder

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:54

easygoing schreef:
Electra63 schreef:

Tot de duitse top behoren wil nog niet per definitie zeggend dat hij bij de wereld top behoort.

Volgens mij behoort Duitsland al eeuwen tot de top in de dressuur- en springsport, maar ik kan me natuurlijk vergissen?

As je zegt dat iemand tot de top van de dressuur in Griekenland of Turkije (willekeurig gekozen landen :D ) behoort, dan behoor je inderdaad niet automatisch tot de wereldtop.
Maar als je in Nederland of Duitsland in de landelijke competitie in de top meedraait, dan behoor je IMO tot de wereldtop.

Annet555

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:09

tiger27 schreef:
Easygoing ben het met je eens
Laat hem zich zelf maar bewijzen en een jong ding naar de top brengen
Die andere paarden waren van stiefmoeder

~
:? :?
Waarom moet hij zich bewijzen bij jou?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:15

Volgens mij hebben wij zelf nu ook iemand in het EK team zitten die zelf nog nooit een paard naar GP heeft opgeleid. What's the problem?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:38

Needje schreef:
Volgens mij hebben wij zelf nu ook iemand in het EK team zitten die zelf nog nooit een paard naar GP heeft opgeleid. What's the problem?

Maar bij ons zijn het altijd dochters van moeders en geen zonen van stiefmoeders, dat is natuurlijk iets heel anders. :9

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:44

Jannepauli schreef:
Ik volg Rath natuurlijk ook niet op de voet ( ben nog geen privé detective) maar mijn indruk uit eerdere publicaties was toch dat hij ook in de tijd dat Totilas nog bij PS stond, daar min of meer intern was en veel met het paard werkte. En natuurlijk kon hij tijdens de hoefbevangenheid niks doen, maar dat was maar kort.
Nou ja, hoe het ook zij: het éne verhaal ( geen tijd gehad) en het andere verhaal ( binnen 3 weken een nieuwe kur - zou er dan ook weer andere muziek komen? -) dat lijkt niet erg te kloppen.

Nee,hij was niet intern, reed Toot hooguit twee keer per week (vaak alleen het weekend). Hij heeft thuis ook genoeg staan. Toot werd voor de rest door een amazone van PS gereden.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 15:04

In de 1e instantie zou T in januari naar de schafenhof gaan, maar dat is naar april toen verschoven. T is eerst als dekhengst ingezet, zijn koopsom zal uit sportieve en dekkingen terug verdiend worden. Tot april zal Rath vaker naar Totilas in Mühlen reizen, samen met zijn trainer/vader. Een ander persbericht uit die tijd spreekt ervan, dat vader en zoon Rath zich langere tijd in Mühlen zullen ophouden.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 15:09

Dat laatst, Luve Rozes, zal ik dan wel geïnterpreteerd hebben als dat hij hem dus veel vaker al gereden had voordat hij naar 'huis' ging.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 15:17

Needje schreef:

Als je het over marlies hebt zit je fout, zowel Phoebe als Miciano zelf opgeleid

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 15:20

Ik kan niet precies vinden, hoe vaak, JP. Weet ook niet waar Adil dat weg heeft? Wel staat er ergens dat hij voor de presentatie begin februari 2011 de hengst 6 maal gereden heeft. Maar vaker afreizen, en langere tijd ophouden in Mühlen, zegt niets over hoe vaak hij daadwerkelijk traint.

Rath zelf;
Wir werden Totilas dann ab dem Frühjahr nach Kronberg holen, um uns gezielt auf die Freiluftsaison konzentrieren zu können. Ich werde bis Anfang April nun vermehrt in Mühlen trainieren und mich dort mit meinem Vater immer wieder über längere Zeit aufhalten, während Totilas weiter decken kann.

In der kommenden Woche reise ich für mehrere Tage nach Mühlen, um mich auf die Hengstschau in Vechta vorzubereiten. Wir wollen am 6. und 13. Februar einen guten ersten Eindruck hinterlassen

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:31

mylittlejoy schreef:
Dan neem ik bij dezen m'n eerdere post terug.

(Kijk, het is niet zo moeilijk je ongelijk te tonen :+)

luve_rozes schreef:
Nee, dat kun je beter dan ene Rath :D

_O-

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:31

Electra63 schreef:

Volgens mij behoort Duitsland al eeuwen tot de top in de dressuur- en springsport, maar ik kan me natuurlijk vergissen?

As je zegt dat iemand tot de top van de dressuur in Griekenland of Turkije (willekeurig gekozen landen :D ) behoort, dan behoor je inderdaad niet automatisch tot de wereldtop.
Maar als je in Nederland of Duitsland in de landelijke competitie in de top meedraait, dan behoor je IMO tot de wereldtop.[/quote]

Al eeuwen is wel wat ver gezocht maar dan nog vind ik niet dat als je in de top van duitsland meedraait je automatisch tot de wereldtop behoort.
Das toch wel heel andere koek.

Bij de absolute wereldtop behoor je pas als je serieus voor een podiumplek mee kan draaien en dat bewezen hebt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:43

easygoing schreef:
Electra63 schreef:

Maar als je in Nederland of Duitsland in de landelijke competitie in de top meedraait, dan behoor je IMO tot de wereldtop.

Al eeuwen is wel wat ver gezocht maar dan nog vind ik niet dat als je in de top van duitsland meedraait je automatisch tot de wereldtop behoort.
Das toch wel heel andere koek.

Bij de absolute wereldtop behoor je pas als je serieus voor een podiumplek mee kan draaien en dat bewezen hebt.[/quote]

Beetje raar gequoted.
Volgens mij, is heel veel op Bokt, ver gezocht :D .
Maar ik ga deze discussie staken (heeft niet zo veel zin), maar ik zal het nog een keer nuanceren: Rath rijdt beter dan 99,9% van de bokkers in dit topic.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:48

Das lekker makkelijk zeg.
Hoe kan je nou die vergelijking maken? Dat gaat echt helemaal nergens over.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:58

Als ik zo de berichten/reacties/topics lees op Bokt of ieder ander paardenforum, dan weet ik, dat professionele ruiters zoals Anky, Edward, Imke, Adelinde (en de springruiters enz) en dus ook Rath niet zullen posten op Bokt (en zeker niet in dit topic). Dus mijn (niet-onderbouwde en zeker niet-serieuze) mening/stelling is, dat Rath een betere ruiter is dan 99,9% van de Bokkers, Fokkers en/of Poetsers :D. En als jij het niet met mij eens bent, dan stel ik voor, dat een bokker die van mening is, dat hij/zij een betere ruiter is dan Rath, om een foto/filmpje te plaatsen van bijvoorbeeld een leuke dressuurproef, minimaal niveau ZZ-Zwaar, misschien kunnen we dan stemmen?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:59

Oh, maar ik heb er ook totaal geen problemen mee om toe te geven dat MAR vele vele malen beter rijdt dan ikzelf. En ach, ik denk dat je van die 99,9 nog makkelijk 100 kan maken ook. (Ben toch in zo'n makkelijke bui vandaag, :D)

Of er moeten Nederlandse GP ruiters op bokt zitten, maar ik ben nog geen account "Edwardlovestotieforever" of "ParcivAdelinde" tegengekomen, dus die gok neem ik graag. :o

Maarrrrr.....persoonlijk vindt ik MAR een "gewone" GP ruiter, en EG een buitengewone GP ruiter. Het is gewoon een gevoel dat ik heb, dat MAR wel goed kan rijden, maar EG dat natuurtalent heeft om paarden wat extra te laten lopen. Daarom denk ik persoonlijk dat MAR niet het niveau van EG gaat halen, maar ik laat me graag verrassen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:05

mylittlejoy schreef:
Oh, maar ik heb er ook totaal geen problemen mee om toe te geven dat MAR vele vele malen beter rijdt dan ikzelf. En ach, ik denk dat je van die 99,9 nog makkelijk 100 kan maken ook. (Ben toch in zo'n makkelijke bui vandaag, :D)

Of er moeten Nederlandse GP ruiters op bokt zitten, maar ik ben nog geen account "Edwardlovestotieforever" of "ParcivAdelinde" tegengekomen, dus die gok neem ik graag. :o

Maarrrrr.....persoonlijk vindt ik MAR een "gewone" GP ruiter, en EG een buitengewone GP ruiter. Het is gewoon een gevoel dat ik heb, dat MAR wel goed kan rijden, maar EG dat natuurtalent heeft om paarden wat extra te laten lopen. Daarom denk ik persoonlijk dat MAR niet het niveau van EG gaat halen, maar ik laat me graag verrassen.

O, maar ik zeg ook niet dat ik vind dat MAR het niveau heeft van EG, maar ik lees hier soms reacties alsof het een L-ruiter is met een rijke stiefma :D . Hij zal (naar mijn mening) best wel een stukkie kunnen sturen.
En ik vind dat EG zijn paarden leuk kan laten lopen (understatement), maar ik vind zijn (been-)houding niet geweldig.
Ik persoonlijk zie liever Anky of Adelinde, maar smaken verschillen.
Ik neem het gewoon allemaal niet zo serieus. Ik hoop gewoon op een leuk CHIO in mijn woonplaats Rotterdam (vorig jaar had ik kippenvel)en op een nog leuker OS in London en dat de beste combinatie mag winnen (en ik hoop natuurlijk op een Nederlandse combinatie).

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:10

Kijk, daar drinken we op! (Hoog tijd op vrijdagmiddag :+)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:12

Electra63 schreef:
[ maar ik lees hier soms reacties alsof het een L-ruiter is met een rijke stiefma :D

Volgens mij is je fantasie hier op de loop gegaan.. of jij hebt een wel hele merkwaardige interpretatie van wat je leest - ik heb Rath nog niet beschreven gezien als een L-ruiter. :D
Voor het overige: je weet maar nooit wie hier mee leest of schrijft .. ken je het 'Repelsteeltje' sprookje niet?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:19

EG heeft zijn status ook pas sinds Totilas. Voorheen had hij ook niet zó'n fanclub.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:44

Jannepauli schreef:
Electra63 schreef:
[ maar ik lees hier soms reacties alsof het een L-ruiter is met een rijke stiefma :D

Volgens mij is je fantasie hier op de loop gegaan.. of jij hebt een wel hele merkwaardige interpretatie van wat je leest - ik heb Rath nog niet beschreven gezien als een L-ruiter. :D
Voor het overige: je weet maar nooit wie hier mee leest of schrijft .. ken je het 'Repelsteeltje' sprookje niet?

In sprookjes geloof ik al helemaal niet en het was niet mijn fantasie, maar een korte samenvatting/conclusie van sommige reacties in dit topic. :D
Maar als jij denkt, dat Anky enz. hier mee lezen/schrijven, droom lekker verder :Z

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:56

Ayasha schreef:
EG heeft zijn status ook pas sinds Totilas. Voorheen had hij ook niet zó'n fanclub.

Hahaha onder welke steen kom jij vandaan gekropen?!!
Of pas uit het ei zeker? ^) :=

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:08

Haha ja gal heeft al veel jonge paarden naar de top geknalt lingh