Met je pony tussen de paarden starten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 09:54

Anja_Joost schreef:
Succes Rien10! Ponypower!

Mijn dochter:"Mam, hou ouder, hoe fanatieker je word!"
Ik: "Nee hoor, hoe slanker, hoe fanatieker ik word".
Ik ben nu 20 kilo lichter dan een jaar of wat geleden, was niet voor niets gestopt met rijden op de pony, want te zwaar. En nu op naar het M. Ik ben zoooooo blij!
Laatst bijgewerkt door rien10 op 04-09-25 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 10:06

Succes *\o/*

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 10:09

SandraWierda schreef:
Succes *\o/*

Thanks, ik laat wel weten hoe het gegaan is.

Noisy

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-25 10:13

Succes Rien! Zet em op!

Ik heb me ook weer ingeschreven voor een wedstrijd. Pas eind september maar dan hebben we nog even om weer sterker te worden.
Ik heb nl een liesblessure gehad en ik kon gewoon niet meer doorritten. Toen ik weer een beetje normaal kon lopen ben ik ook weer voorzichtig gaan rijden maar in het begin kon ik met links amper aandrijven. Dat ging gelukkig al vrij snel weer wat beter maar doorzitten lukte echt niet.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 10:31

Liesblessures zijn echt heel rot. Beterschap.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 20:48

De hele lange versie zal ik jullie besparen. Jullie krijgen de middellange versie. Begin van de voorbereiding ging goed. Longeren, wassen, poetsen, invlechten; alles volgens plan en pony super braaf. Vervolgens naar huis, hond thuis brengen, verkleden en tas inpakken en weer op de fiets naar stal. Opzadelen en aanjurken. Ships, knoop op half zeven. … veel gedoe, veel tijd verloren, veel gewisseld met veiligheidsspelden en plastrons, knopen die met losrijden in het rond vlogen; kortom effectief een minuut of 7 kunnen losrijden . Eigen schuld, dikke bult. (Uiteindelijk in zomertenue gestart). Proef 1. Mwah, voor verbetering vatbaar. Beetje stug. Proef twee: een heel stuk beter. Even wachten …… pizza! Oh nee. 5 (vijf!) winst.
Hoe dan?
Huh? Praatje met de jury “het plezier spat er van af”.
Oké … morgen M1 starten. Ha ha ha. Ik zit nu aan de wijn. Laat dat M maar komen. Zonder dollen, morgen op m’n gemak kennismaken met de proeven. Als ik hoger dan 170 rijd, ben ik tevreden.
Proost! Hips.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 22:16

rien10 schreef:
De hele lange versie zal ik jullie besparen. Jullie krijgen de middellange versie. Begin van de voorbereiding ging goed. Longeren, wassen, poetsen, invlechten; alles volgens plan en pony super braaf. Vervolgens naar huis, hond thuis brengen, verkleden en tas inpakken en weer op de fiets naar stal. Opzadelen en aanjurken. Ships, knoop op half zeven. … veel gedoe, veel tijd verloren, veel gewisseld met veiligheidsspelden en plastrons, knopen die met losrijden in het rond vlogen; kortom effectief een minuut of 7 kunnen losrijden . Eigen schuld, dikke bult. (Uiteindelijk in zomertenue gestart). Proef 1. Mwah, voor verbetering vatbaar. Beetje stug. Proef twee: een heel stuk beter. Even wachten …… pizza! Oh nee. 5 (vijf!) winst.
Hoe dan?
Huh? Praatje met de jury “het plezier spat er van af”.
Oké … morgen M1 starten. Ha ha ha. Ik zit nu aan de wijn. Laat dat M maar komen. Zonder dollen, morgen op m’n gemak kennismaken met de proeven. Als ik hoger dan 170 rijd, ben ik tevreden.
Proost! Hips.

Hahah beter zo dan super tevreden te zijn en slechte punten krijgen :j

Mijn eerste kennismaking met de M1 haalde ik de 170 niet, reed veel te voorzichtig. Maar goed commentaar gekregen en daarna alleen nog maar winst (dubbel) gereden _/-\o_

Zitten even in een dipje en hoop haar er voor eind van de maand uit te hebben, dan staat de volgende wedstrijd gepland.

Succes morgen *\o/*

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 19:49

Vanmiddag ging wel aardig. Nou ja, hij vond de hond en gillende kinderen niet zo leuk. Hij schoot 2 keer echt weg :D gekke pony. 163 punten. Doel van 170 niet gehaald maar mijn punten waren terecht. Dus dan heb ik daar geen enkel probleem mee.
2e proef ging beter. 186. Dat vind ik dan weer erg veel. Maar ja, de dubbel tellers gingen goed. Dan gaat het wel oplopen.
Conclusie van dit weekend: ik ben gesloopt. Tevreden. En een blij ei !

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 20:30

Super! Gefeliciteerd

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 21:54

Gefeliciteerd *\o/*

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 15:15

Gefeliciteerd!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 22:32

Gefeliciteerd Rien! Officieel M1 geklasseerd *\o/*

SandraWierda,
dipjes zijn nooit leuk -O-

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 21:59

Hier na 2x een dagpas aangevraagd te hebben, nu toch maar echt mn startpas aangevraagd.

Hadden vandaag onze 3e keer in de B. Twee winstpunten rijker, teller staat nu op +7.

Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-25 16:26

Zooo, dat is een mooie binnenkomer *\o/* Gefeliciteerd *\o/*

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 16:47

Top gedaan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 12:48

Pff vanmorgen proef gericht les gehad. Iets te kort losgereden, man man man, zo moet ik zondag niet door de baan gaan hoor. Het was echt overleven in de eerste proef. De tweede keer (zelfde proef) werd al beter, maar mijn aanleuning was bagger.

Nou ja, zondag dus rustig losrijden, met goede aanleuning starten..... we gaan het zien. Ik vind M1 echt serieus hard werken. :D

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 17:50

rien10 schreef:
Pff vanmorgen proef gericht les gehad. Iets te kort losgereden, man man man, zo moet ik zondag niet door de baan gaan hoor. Het was echt overleven in de eerste proef. De tweede keer (zelfde proef) werd al beter, maar mijn aanleuning was bagger.

Nou ja, zondag dus rustig losrijden, met goede aanleuning starten..... we gaan het zien. Ik vind M1 echt serieus hard werken. :D

Haha welke proef heb je geoefend? Ik vind het wel echt verschillen per proef :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 20:37

30. Morgen 31 oefenen.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 21:08

rien10 schreef:
30. Morgen 31 oefenen.

Dan gaat 31 vast makkelijker, want 30 is idd een pittige proef _/-\o_ Ik vind hem persoonlijk wel heel erg leuk :o

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 11:16

Ik vind 30 ook een pittige proef, althans de contra-delen. De links/rechtsomkeert gaat nog wel maar die halve grote volte direct erna gaat bij ons vaak mis, in draf vallen of (meestal) overspringen.
Ik heb vorige week de clubkampioenschappen nog meegereden, het ging goed behalve de galop een kant op. Als ik daar geen 3’en en 4’en had maar 6-sen hadden we een dikke winstpunt gehad haha. Verder heb ik ook maar zo gesprongen! En dat ging foutloos, ik was helemaal blij. Overall waten we 4e. Netjes toch.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 11:38

Gisteren met mijn instructrice goede tips gehad. Rechts-linksomkeert terug op de hoefslag een meter voor de letter, dan contra volte in 1 meter na de letter, dan heb je net even 2 meter om "rust" (ha ha) terug te pakken. Het scheelt dat Brix kort is, ik heb aan 2 meter genoeg. Heb je een kasteel van een paard, dan is het moeilijker. Nou ja, mag het ook een keer meezitten :D

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 14:17

rien10 schreef:
Gisteren met mijn instructrice goede tips gehad. Rechts-linksomkeert terug op de hoefslag een meter voor de letter, dan contra volte in 1 meter na de letter, dan heb je net even 2 meter om "rust" (ha ha) terug te pakken. Het scheelt dat Brix kort is, ik heb aan 2 meter genoeg. Heb je een kasteel van een paard, dan is het moeilijker. Nou ja, mag het ook een keer meezitten :D

Wat vond je van proef 31?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 17:13

Veel fijner. Logischer.
Maar de aanleuning was ook weer top, dus dat scheelt alles!

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 21:41

Ik zit helemaal op een roze wolk na vandaag! <3 :o
Vond het zelf allemaal wat "slapjes" gereden, niet helemaal lekker aan m'n been maar ook geen fouten. Een beetje gewoontjes.
Tijdens de tweede proef ook ineens een windhoos en regen waardoor er allemaal eikels op het dak vielen wat echt een gigantische herrie gaf. Hierdoor was er een bepaalde hoek ineens heel spannend en ik moest daar precies halsstrekken...
Met een applausje van de jury na de proef (waarvan ik dacht dat die was voor het goed doorrijden nadat al die eikels op het dak vielen) Opzich met een redelijk gevoel afgestapt.

Wat blijkt, de jury heeft genoten van beide proeven met alleen maar positieve woorden <3 2x eerste
Afbeelding

Hier doe ik het nou voor! Inmiddels alweer L2+22 hierdoor, nog 1x L2 starten en dan gaan we toch echt de overstap maken naar de M1 :=

En nog een mooie foto van onze vorige wedstrijd in september

Afbeelding

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 22:20

Oh, heerlijk! Daar doe je het voor. Blijf jij nog maar even op je wolk zitten hoor!