[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:24

Kasty schreef:
Ik start zaterdag in Bakkeveen! We hopen het sportpredicaat binnen te halen met mn fries.. nog 1 Puntje :-)

Zie dat je vlak na de pauze start, dan zie ik je vast wel!

EFDHorses

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:58

Wat een leuk topic en wat een goede resultaten! Ik volg ook even mee hoor, altijd fijn lotgenootjes ;)

Ik ga komende week ook met 2 paarden de overstap maken. Best spannend want het is voor mij een tijdje geleden, heb vooral veel jonge paarden gereden de laatste jaren. In één paard heb ik eigenlijk alle vertrouwen, die mag nog sterker worden en moet nog groeien in de uitgestrekte gangen maar dat is verder zo'n fijn dier, die loopt altijd. De andere is heel getalenteerd maar kan ook veel spanning opbouwen, zowel vanuit de omgeving als vanuit het werk. Hij kan het allemaal wel (met 2 hoeven in zijn neus volgens mij) maar maakt het zichzelf soms wat erg lastig. Kan vriezen, kan dooien zeg maar!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:23

Wat goed Liss! Ik had het eventjes gemist! Wannneer ga je weer?

Welkom EFDT!

Succes morgen in Bakkeveen dames! *\o/*

Hier valt het nog niet helemaal mee. Gistermiddag kwam ik bij hem, even temperaturen, was het zelfs 39.8. Meteen de dierenarts gebeld, intussen de stallen schoongemaakt en paarden naar binnen. Hij eet gewoon z'n hele bak voer leeg, drinkt goed, begint aan zijn hooi.
En zeurt om snoepjes :+

Dierenarts vond de ontsteking nog wel erg warm en heeft toen dexamethason gegeven, waar hij wél goed op heeft gereageerd. Vandaag was hij 37.6 *\o/* De zwelling is zo goed als helemaal weg, alleen de bult in de lies (lymfeklieren) is nog aanwezig. Nouja, hij had ook nog een dagje AB te gaan.
Maar het was een hele opluchting vandaag! Nu maar even bedenken of ik woensdag wel start, ik neig er naar het niet te doen. Koorts neemt toch wel wat van het lichaam..

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 15:17

Vervelend Janine. Hopelijk knapt hij nu wel snel op. Het is nog geen woensdag. Je hebt nog even tijd.

Welkom EFDT.

Bakkeveen ging goed. 215&208 5&4e. Nu 10 winstpunten. Ga eerst even een pauze inlassen om met de wissels bezig te kunnen.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 15:29

Die van mij snapt er echt niks van :o? Nu moet m'n galop ook echt nog wel beter worden maar ik metk nu hoe onhandig een 100% stabiele contra is -O-

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 16:04

Welkom hier :)

Fijn dat het langzaam wat beter gaat Janine! Woensdag is nog ver weg dus ik zou het gewoo rustig aankijken.

Gefeliciteerd met je punten Lithya!!

Mijn merrie is nog steeds onwijs aan het hoesten waardoor ik me maar niet inschrijf voor wedstrijden voordat ik continu op mn protocol; teugels vasthouden krijg :+

Hoe gingen de mensen in drachten?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 18:52

MartineC1711 schreef:
Die van mij snapt er echt niks van :o? Nu moet m'n galop ook echt nog wel beter worden maar ik metk nu hoe onhandig een 100% stabiele contra is -O-

:)) daarom ben ik met mn jonkie die niet heel jonkie meer is pok begonnen met vliegende wissels. Lang niet goed maar ze weet in ieder geval dat het kan en mag als ik het vraag.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 20:58

Hier ook inderdaad, contra galop echt heel fijn stabiel en bevestigd, daarom de vliegende nog niet zo super makkelijk aan te leren.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:10

Met springen lukt het wel zo af en toe, alleen niet op verzoek zeg maar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:23

Vandaag weer goed! Vanochtend 37,3 en vanavond 37,6. Morgenochtend ga ik even simpel rijden. Hij heeft nog wel een opgezette lymfeklier in de lies (ter grote van een walnoot) ik denk dat dit ongemak met beweging een stuk beter wordt...

Wissels... Tsjah, woensdag sprong hij ze wel door die ontsteking :') Al was het niet gevraagd. :+
Ik vermoed dat de mijne het vrij eenvoudig gaat leren. We gaan er binnenkort ook mee beginnen, want instructrice wil niet dat hij te bevestigd gaat worden dat hij ze niet meer gaat springen.

EFDHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 18:41

Jammer dat de paarden niet allemaal fit zijn, hopelijk knappen ze snel op! Ik heb de mijne voor vandaag ook af moeten melden, trapte er gister nog snel een ijzer onderuit toen ik in de avond nog even wilde rijden. Als je dan de volgende ochtend moet starten valt er weinig meer te doen. Ene kant niet zo'n ramp want het was wel ontzettend winderig en hij is al spooky maar eigenlijk had ik er ook wel gewoon zin in!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:08

Oh jee iedereen een beetje op de sukkel!

Ik ben net terug van een weekje vakantie, dus we vliegen er vanavond terug in!

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 14:59

Gisteren hebben we weer les gehad en wat liep ze fijn <3
Ik vind alles zelf nog een beetje lastig, vooral om niet teveel te willen doen, maar onze instructrice gaf aan dat we eigenlijk alle knopjes er nu wel op hebben zitten.
Die bevestiging is wel heel fijn :).
Nu hopen dat we die bevestiging ook op wedstrijd waar kunnen maken:).

EFDHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:11

Dat klinkt goed Rosanna! Vertrouw maar op je instructrice, die kent jullie en als je dat vertrouwen op wedstrijd ook vast kunt houden komt het vast en zeker helemaal goed.

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:02

Hier in Bakkeveen ook weer winst.. helaas in de eerste proef een duur foutje..dus net geen winst 202.. De tweede proef ging beter .. maar ja hengstige merrie.. die 5 seconden later reageert en regen wat uit de hemel kwam..toch winst 205,5 .. en hoera.. het Sportpredicaat is binnen!!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 22:47

Gefeliciteerd Kasty!!

Was gelukkig net in de tent toen het zo ging regenen. Kreeg alleen een grote bek van iemand dat ik niet met paraplu mocht lopen. Schijnt niet te mogen op concours. Was niet eens in de buurt van trailer, ringen if losrijterrein.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:25

Gefeliciteerd Kasty! Ik moet er ook nog 1 voor het Sportpredicaat.

Ik heb afgelopen weekend heel fijn getraind met Floyd, alleen ik krijg hem maar lastig om mijn linkerbeen heen gebogen in de linkergalop, hij reageert daar gewoon niet of nauwelijks op been of zit. Gisteren weer is spoortjes omgedaan en daar ging het buigen wel even makkelijker mee alleen hij werd knetterheet en ging wat in mijn handen hangen (logisch, hij moet ergens het moeilijke compenseren :+) . Morgenavond gelukkig les dus dan even kijken waar ik hem misschien tegen zit te werken of wat oefeningen die er wel voor kunnen zorgen dat dat been sterker gaat worden zonder eindeloos in die galop tegen het probleem aan te lopen.
Voor de rest super tevreden met hem, het Z1 is nu echt wel bevestigd, sinds mijn vorige wedstrijd 2 weken terug is hij weer zo vooruit gegaan dus dat is echt wel fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:12

Gefeliciteerd kasty!

Fijn rosanne :)

Komt vast goed met die buiging!

Wij hebben vanavond les van Rien van der Schaft ben heel benieuwd :)

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 00:53

Wouw <3 ik ben zo trots op mijn grote vriend! Vandaag voor het eerst Z1 gestart wat een droom <3 helaas zelf behoorlijk wat fouten gemaakt en oa lekker dom verkeerd gereden 8)7 wat resulteerde in net geen winst, maar voor het eerst dik tevreden! <3

Afbeelding

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 07:36

Fijn Gossa! Komt de volgende keer dan echt wel goed!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:36

Goed gedaan Gossa :D hoe vond je het de eerste keer Z1 starten?

Ik heb gister super fijn kunnen lessen. Sinds kort een andere instructrice wat echt 180 graden anders is als mijn vorige instructrice. Eindelijk meer op lengte rijden waardoor der mooie speknek naar voren komt en ze haar buikspieren beter gaat gebruiken en haar achterhand. Het is voor mij wel echt nog ontzettend wennen :j

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:24

Bedankt allebei <3

Droversrun, ik vond het dood eng _O- was heel Mn oriëntatie kwijt in die grote bak :') en gossa wilde voor het eerst sinds maanden ineens weer niet meer lopen in de proeven := dus was een drama :+ maar dinsdag gaan we het weer proberen :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 12:09

Succes gossa!
Wij gaan over twee weken nog een keertje M2.
Gisteren weer heerlijk op Mn dak gehad in de les. We moeten nu veel gaan schakelen tussen appuyement en wijken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 18:00

Goed gedaan Gossa!

Hoe was je les Yvank? In Tolbert zeker?

Ik heb dinsdag gereden, hij voelde weer fit. En heb dus woensdag wel gestart. Maar vooral in het kader van: Anders ben je je startgeld toch kwijt :') Hij voelde in de training woensdag wel wat anders aan in galop, de galop was zo enorm verbeterd sinds een paar weken en nu totaal niet meer vanaf het achterbeen. Dus na te lang wachten en inrijden (ik moest om 20.48, kwam om half 10 bij de trailer... :+ ) ging eigenlijk alles wel de mist in. Gewoon slecht gereden. Punten onder de 190. Om half 1 lag ik pas op bed... Leuk als je wekker om half zes gaat... :+

Nouja, volgende keer is bij eigen club. Nu eerst maar even rustig trainen, instructrice zal straks ook wel weer terug zijn van vakantie dan kan ik weer lessen. Ook niet verkeerd...
Sinds een week of zo hebben we ook cavalleti, dus daar mee getraind vandaag. Dat ging fijn. Galoppeerde meteen een stuk beter.

Intussen sloop ik mezelf ook aardig met het klussen, dus het is goed dat ik even geen wedstrijden rijd. Ik denk de hele maand september ook niet, dan het winterseizoen er maar weer tegenaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 18:15

Wat jammer Janine, maar komt volgende keer vast weer goed.

Klussen... hier bijna aan het einde! Vandaag de muren geschilderd. Mooi! Nog beter dan gedacht.

Morgen aan de hoge plinten beginnen.