[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:01

Charlotte446 schreef:
Vandaag weer op wedstrijd geweest en hij liep echt heerlijk! Hij vond het allemaal best spannend wat resulteerde in een voorwaartse Pride *\o/*

Punten vielen alleen verschrikkelijk tegen, is een hele strenge jury. Op een wedstrijd paar maanden geleden was denk 90% van de punten in de 160-170.

We hebben alsnog 2 winstpunten met 180 gereden en 181,5 en een 1e en 2e plek. Nr 1 had 0,5 punt hoger in de 2e proef.

Mag heel blij zijn met winst bij deze jury heb ik van een heleboel wedstrijdruiters gehoord :+

Gefeliciteerd met je punten!
Wat een verschil het met de jury's. Waar heb je gereden?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:04

Don met haar nieuwe frontriem <3
Heeft even geduurd maar hij is er!
Gemaakt door frontriem design.
Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:43

Manegestartpassen zijn er geheel uit PrimaDonna...

Maar als ik zou willen mag een combinatie startpas gewoon...

Momenteel zou een B proef echt een stuk makkelijker zijn dan de F16 die ik mag gaan rijden.

Omtrent de pony stuur ik je zo even een pb

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:44

Wauw Primadonna. Prachtige frontriem!!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:27

Heel gaaf hoofdstel en de frontriem past er super bij! <3

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:01

ynskek schreef:

Momenteel zou een B proef echt een stuk makkelijker zijn dan de F16 die ik mag gaan rijden.

Ooo is dat alweer veranderd.. wist ik niet eens.
Misschien dat ik daarom nooit reactie op mijn mail daarover heb gehad van de manege :')
Ja f16 is al niv L toch? Dan is B inderdaad makkelijker..

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:02

Dankje Saaams & Helga!
Heb hem nog niet gezien in het echt, dus ben benieuwd :)

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:08

PrimaDonna_ schreef:
ynskek schreef:

Ooo is dat alweer veranderd.. wist ik niet eens.
Misschien dat ik daarom nooit reactie op mijn mail daarover heb gehad van de manege :')
Ja f16 is al niv L toch? Dan is B inderdaad makkelijker..

wat ik ooit heb gehoord is dat F8 B niveau zou zijn, ik weet nog heel goed toen ik voor het eerste met Sandro een B proef reed. het voelde echt alsof ik weer in de F4 was beland (ik reed toen F10 op de manege) f16 en L niveau... ik zou eerder M zeggen. puur omdat je bij de fnrs vanaf F10 al de hele proef doorzitten van je wordt verwacht en ook al meerdere zijgangen. ik vind zelf de proeven van de KNHS veel makkelijker dan van de fnrs. Alleen ze worden beide totaal anders beoordeeld. fnrs is puur ruiter en hoe jij als ruiter de figuren rijdt, knhs is het paard, figuren en er wordt maar 1 cijfer gegeven voor je houding. Ik zou nu op Sandro echt geen f10 kunnen rijden, veel te moeilijk voor ons! terwijl L1 lukt prima

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:13

Wauw die frontriem!!!

Ja mijn vriend is heel lief! Hij rijd altijd met de trailer want heb zelf geen BE. Hij stelt in de zomer ook wel eens voor om naar de hei te gaan. Hij wandelt dan met onze hond en ik rij een grote ronde om hem heen. Erg leuk. Hij weet ook altijd precies wat ik mee moet nemen en pakt altijd de hele auto in als we gaan. In die tijd maak ik haar klaar voor de trailer! Laatst was m'n vader mee en moest ik zelf inpakken en zes keer denken of ik alles had haha!
Heerlijk gereden - ze was op rechts wel erg aan het vasthouden maar ik mag niet klagen. Lekker rond kunnen sturen ook in de hoek met bak kabouters (altijd dezelfde hoek ).
Voor volgende week wel vertrouwen!
Goed oefenen en trainen deze week nog even thuis! Hopelijk valt het mee met de vorst maar ga in elk geval morgen en dinsdag rijden! Woensdag komt waarschijnlijk vorst.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:15

Gave frontriem zeg! <3

Vandaag geoefend met trailerladen. Ze vond het wel spannend, maar uiteindelijk liep ze na wat twijfelen er vrij soepel in. Paar keer herhaald en ze deed het hartstikke goed. We willen dit vaker gaan oefenen zodat het steeds beter gaat. Daarna nog even staart en billen gewassen en een rondje van 4 km gewandeld.

Afbeelding

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:18

FleurSandro schreef:
wat ik ooit heb gehoord is dat F8 B niveau zou zijn, ik weet nog heel goed toen ik voor het eerste met Sandro een B proef reed. het voelde echt alsof ik weer in de F4 was beland (ik reed toen F10 op de manege) f16 en L niveau... ik zou eerder M zeggen. puur omdat je bij de fnrs vanaf F10 al de hele proef doorzitten van je wordt verwacht en ook al meerdere zijgangen. ik vind zelf de proeven van de KNHS veel makkelijker dan van de fnrs. Alleen ze worden beide totaal anders beoordeeld. fnrs is puur ruiter en hoe jij als ruiter de figuren rijdt, knhs is het paard, figuren en er wordt maar 1 cijfer gegeven voor je houding. Ik zou nu op Sandro echt geen f10 kunnen rijden, veel te moeilijk voor ons! terwijl L1 lukt prima

Hier heb je echt gelijk in ja haha. Toen ik het B proefje ging oefenen toen dacht ik ook echt; huh.. waar is dat wijken? Ik ben op de manege namelijk bij F14 geëindigd.
Wel heel grappig, vroeger toen ik als klein meisje wedstrijdjes reed op de manege deden ze nog knhs. Ik reed toen gewoon L1 op een eigenwijze pony :+ Zie mij nog gaan met wijken, pony liep gewoon in een lijn naar de overkant :')

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:20

Hallo allemaal!

Ik kom mij hier even melden, aangezien ik in 2017 toch een x een officieel wedstrijdje mee wil pakken. Ik ben zelf al op wedstrijd geweest met mijn oude (lease)pony en zijn toen bij de paarden L1+2 geworden. Nu heb ik sinds eind november een nieuw, jong paardje welke nu denk ik 3 maanden echt onder het zadel is.
Ik sta ook niet meer op de manege waar mijn leasepony stond, maar op een pensioenstal waar ook wedstrijden worden gehouden, dus wij hoeven het terrein niet af om op wedstrijd te gaan en kunnen zo al mee doen voor de ervaring!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:22

Pien1989 schreef:
Wauw die frontriem!!!

Ja mijn vriend is heel lief! Hij rijd altijd met de trailer want heb zelf geen BE. Hij stelt in de zomer ook wel eens voor om naar de hei te gaan. Hij wandelt dan met onze hond en ik rij een grote ronde om hem heen. Erg leuk. Hij weet ook altijd precies wat ik mee moet nemen en pakt altijd de hele auto in als we gaan. In die tijd maak ik haar klaar voor de trailer! Laatst was m'n vader mee en moest ik zelf inpakken en zes keer denken of ik alles had haha!
Heerlijk gereden - ze was op rechts wel erg aan het vasthouden maar ik mag niet klagen. Lekker rond kunnen sturen ook in de hoek met bak kabouters (altijd dezelfde hoek ).
Voor volgende week wel vertrouwen!
Goed oefenen en trainen deze week nog even thuis! Hopelijk valt het mee met de vorst maar ga in elk geval morgen en dinsdag rijden! Woensdag komt waarschijnlijk vorst.

Wat ontzettend leuk dat je vriend ook zo meedenkt dan! Je hebt er genoeg die niks van paarden moeten hebben :')
Fijn dat het rijden goed ging en je er vertrouwen in hebt! :)
Pff... hou op schei uit over vorst.. het was weg... komt het weer -O-

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:23

Ghostattack schreef:
Gave frontriem zeg! <3

Vandaag geoefend met trailerladen. Ze vond het wel spannend, maar uiteindelijk liep ze na wat twijfelen er vrij soepel in. Paar keer herhaald en ze deed het hartstikke goed. We willen dit vaker gaan oefenen zodat het steeds beter gaat. Daarna nog even staart en billen gewassen en een rondje van 4 km gewandeld.

[ [url=m/KCOOXz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat fijn dat het trailerladen goed ging! :)
Lekker blijven oefenen en blijven herhalen!
Dus jij hebt weer een hele schone pony? :') Of is ze morgen weer vies :9

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:25

PrimaDonna_ schreef:
FleurSandro schreef:

Hier heb je echt gelijk in ja haha. Toen ik het B proefje ging oefenen toen dacht ik ook echt; huh.. waar is dat wijken? Ik ben op de manege namelijk bij F14 geëindigd.
Wel heel grappig, vroeger toen ik als klein meisje wedstrijdjes reed op de manege deden ze nog knhs. Ik reed toen gewoon L1 op een eigenwijze pony :+ Zie mij nog gaan met wijken, pony liep gewoon in een lijn naar de overkant :')

nou zoals jij toen met je pony met wijken gewoon rechtdoor ging doe ik nogsteeds hahaha
dat is echt iets wat ik bij sandro echt er nog in moet krijgen... hij is zo lui aan mijn been, niet actief etc. waar ik echt consequenter in moet gaan worden maar wij gaan ook nogsteeds met wijken zo goed als rechtdoor :') :') 1x had ik zo fijn gereden en ik helemaal blij met een 6 voor het wijken had ik totaal 165 punten 8)7 :') dus naja we oefenen verder hopelijk als hij scherper wordt aan de hulpen dat het ooit gaat lukken! als hij namelijk kan wijken/ de zijgangen beheerst kan hij wel een M proef lopen maarja.... := := :=

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:26

PrimaDonna_ schreef:

Pff schoon, not even close _O- Ik denk dat ik haar in een chloorbad moet laten zwemmen om haar schoon te krijgen. Het is nu een kwestie van wachten op de zomervacht, dan is ze wel weer enigszins schoon.

Stalgenootje van mij gaat Zara 2-3 keer per week oppakken met rijden, we gaan nu ook een zweepje uitproberen. Ik ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen. De overige dagen ga ik haar rijden of longeren, afhankelijk van hoeveel tijd ik heb. Ze komt in ieder geval zeker 4-5 keer per week in (intensieve) training.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:27

F16 is een aardige L2 proef qua oefeningen en niveau... maar ipv 10 meter wijken vanaf de AC zit er 5 meter wijken van af de hoefslag in

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:40

FleurSandro schreef:
nou zoals jij toen met je pony met wijken gewoon rechtdoor ging doe ik nogsteeds hahaha
dat is echt iets wat ik bij sandro echt er nog in moet krijgen... hij is zo lui aan mijn been, niet actief etc. waar ik echt consequenter in moet gaan worden maar wij gaan ook nogsteeds met wijken zo goed als rechtdoor :') :') 1x had ik zo fijn gereden en ik helemaal blij met een 6 voor het wijken had ik totaal 165 punten 8)7 :') dus naja we oefenen verder hopelijk als hij scherper wordt aan de hulpen dat het ooit gaat lukken! als hij namelijk kan wijken/ de zijgangen beheerst kan hij wel een M proef lopen maarja.... := := :=

Ooo nou meid dan kunnen wij elkaar de hand schudden :')
Don kan wel wijken maar denkt dan echt: doeeeei! Je kan prikken met je spoor maar ik loop wel een beetje opzij maar mijn achterbenen? O heb ik die ook nog.. nou die laat ik gewoon meeslepen :')
Wij gaan dit jaar trainen op het wijken! Zal je zien hoe goed wij eind dit jaar kunnen wijken :j *\o/*

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:41

Ghostattack schreef:
PrimaDonna_ schreef:

Pff schoon, not even close _O- Ik denk dat ik haar in een chloorbad moet laten zwemmen om haar schoon te krijgen. Het is nu een kwestie van wachten op de zomervacht, dan is ze wel weer enigszins schoon.

Stalgenootje van mij gaat Zara 2-3 keer per week oppakken met rijden, we gaan nu ook een zweepje uitproberen. Ik ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen. De overige dagen ga ik haar rijden of longeren, afhankelijk van hoeveel tijd ik heb. Ze komt in ieder geval zeker 4-5 keer per week in (intensieve) training.

Hahahahahahaha een chloorbad := Dat is DE oplossing!
Wat fijn dat je stalgenootje je zo wil helpen met haar! Komt vast wel goed! :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:43

ynskek schreef:
F16 is een aardige L2 proef qua oefeningen en niveau... maar ipv 10 meter wijken vanaf de AC zit er 5 meter wijken van af de hoefslag in

Haha ik neem dat in de training vaak mee, maar hier wordt ze dan zo vrolijk van dat als ik dan de hoefslag gewoon af wil rijden ze uit zichzelf al gaat wijken _O- Dus die 5m zal wel goed komen bij mij. Alleen die 10 meter AC lijn vind ze lastig..

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:44

PrimaDonna_ schreef:
FleurSandro schreef:

Ooo nou meid dan kunnen wij elkaar de hand schudden :')
Don kan wel wijken maar denkt dan echt: doeeeei! Je kan prikken met je spoor maar ik loop wel een beetje opzij maar mijn achterbenen? O heb ik die ook nog.. nou die laat ik gewoon meeslepen :')
Wij gaan dit jaar trainen op het wijken! Zal je zien hoe goed wij eind dit jaar kunnen wijken :j *\o/*

precies! je kan alles doen wat je wilt maar het is dan echt ajuus! en het ergste van allemaal is nog zodra we les hebben doet hij alles braaf! totdat ik dus weer zelf ga rijden dan doet hij net alsof hij puppy is en niks kent van mijn hulpen :') :') :') ze zijn slim... die haflingers :')

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 10:39

Gave frontriem voor Don !

Zie hier ook weer wisselende verhalen tegen komen hoe het gaat.. Moet zeggen dat de vlogs van Jill Huijbregts mij enorm motiveren, misschien ook wel leuk voor sommige hier? :)

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:19

PrimaDonna_ schreef:
Don met haar nieuwe frontriem <3
Heeft even geduurd maar hij is er!
Gemaakt door frontriem design.
[ [url=m/iFopL9.png]Afbeelding[/url] ]

Mooie frontriem! <3

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:20

xWouter schreef:
Gave frontriem voor Don !

Zie hier ook weer wisselende verhalen tegen komen hoe het gaat.. Moet zeggen dat de vlogs van Jill Huijbregts mij enorm motiveren, misschien ook wel leuk voor sommige hier? :)

Ik volg Jill ook haha. Als een van de eerste , ik vind ze ontzettend leuk en ze motiveren inderdaad enorm!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:23

Hier even een update :

Gisteren Miley en Wodan gereden.
Miley deed het ontzettend goed en we hebben een paar zijgangen gedaan en wat wissels. Ze is ontzettend leergierig en rijden thuis al veel hogere oefeningen. Ik ben benieuwd hoe ze het zaterdag gaat doen maar ik verwacht wel dat het goed gaat.

Wodan deed het ook goed heb even bitloos gereden. Hij kwam wel een paar keer omhoog maar dat ben ik gewend van hem haha.