[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paljaslaura

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 18:42

Zag er goed uit Froos!
Lekker Elys :)

Ik had 78,5 stijlpunt met een balk. Anders had ik volgens mij naast Froos gestaan :P

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 23:35

Wat goed Froos, gefeliciteerd!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:10

Wat een goede resultaten zie ik voorbij komen! Gefeliciteerd iedereen!

Change, hoe gaat het met de verkoop? Heb je al geïnteresseerde?

Haha Benthe, ik zit juist te denken om een tweede set erbij te kopen. Een blauwe. :D Vind bruin met blauw juist heel chique! Maar ik denk dat ik dan alleen voor een blauw jasje, dekje en handschoenen ga. Heb al bruine laarzen en een cap en dat is mij te duur om daarop aan te passen. :')

Laura heb je nu B gesprongen? Gismo gaat goed hé!

Ik heb geen positieve wedstrijd uitslagen helaas. Woensdag en zaterdag gestart bij het Lunters Vrouwtje. Woensdag eerste rondje uitgebeld, 1 weigering op 3 en 2 op 6. 3 had ik niet verwacht, 6 had ik wel zien aankomen maar toch baal ik ervan. Tweede rondje wel fijn gereden maar helaas toch een weigering op de eerste van de dubbel maar dat kan ook zeker aan mij komen omdat ik een beetje stopte met rijden. Was niet echt ontevreden erover. Daarom had ik gemaild omdat er nog plekken waren in de B voor zaterdag, of ik dan ook mocht starten en dat was geen probleem. Daar ging ik echt met een goed gevoel heen. Dat viel alleen een beetje tegen.. Eerste rondje uitgebeld op 8. Twee weigeringen op de tweede van de dubbel (dat was sprong 7) en daarna een weigering op 8 (4 meter van te voren) en dat ga ik al helemaal niet lekker het tweede parcours in maar daar hadden we uiteindelijk twee weigeringen op de eerste van de dubbel en bijna weigerde hij toen ook de tweede van de dubbel maar heb hem er wel overheen gekregen en we hadden 2 balken geloof ik. Maar ik was gewoon een beetje teleurgesteld in hem.. Had echt verwacht dat hij nu beter zou springen maar het tegendeel heeft hij bewijzen. Heb wel filmpjes die ik eventueel kan uploaden als jullie het willen zien.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:16

Gefeliciteerd Bente!
Mooie resultaten Change, goed voor de verkoop.
Gefeliciteerd Froos, topdebuut!
Zonde van de balk paljaslaura.
Wat balen van de stops Nann, gelukkig laatste rondje wel rond gekregen. Ben wel benieuwd naar filmpjes, misschien valt er wat aan te zien.

Ik heb gister ook concours gehad. In de B dubbel 0 maar met 68,5 stijlpunt net buiten de prijzen. Heb helaas de zit van een zak aardappelen :Y) . In de B was ze wat zoekerig, maar in de L kregen we echt een heel fijn voorwaarts ritme en sprong, die van mij was de laatste tijd wat kijkerig en kwam erg terug op de sprong, dus heel blij met dit gevoel. Helaas 2 balken eraf, stomme achterbeenfoutjes, volgende keer beter.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:40

Je houding zal wel meevallen Eef_Bam, maar zonde dat je net buiten de prijzen zat in de B! En ook fijn dat je L rondje qua basistempo beter ging. Jammer van de balkjes maar volgende keer beter. :j

Hierbij de filmpjes, hoop dat je even de tijd hebt. :') Ik heb helaas geen filmpje van ons eerste rondje van woensdag.
Dit is het tweede rondje van woensdag, hij weigerde toen 2 keer op wat hier nu sprong 2 is, daar werden we toen ook uitgebeld. En 3 is in dit parcours 5.
https://www.youtube.com/watch?v=nhGsUvF9Hjw

Eerste rondje van zaterdag:
https://www.youtube.com/watch?v=20--3bJ_3rk

Tweede rondje van zaterdag:
https://www.youtube.com/watch?v=HUGHZDE_XtY

Ben benieuwd wat voor tips jullie mij kunnen meegeven. Alles is welkom!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:22

Nann: herken wel wat van mijn merrie in die van jou. Hij is erg loerderig op de sprong en loopt vaak wat te dicht eronder omdat hij zo druk is met loeren. Hoewel jullie tempo tussen de sprongen netjes is zou ik hem naar de sprong toe proberen met nog wat meer been eraan en hand iets hoger naar voren te houden, zodat hij hopelijk wat minder terugkomt en niet zo omlaag duikt met zijn kop.
Verder zie ik bij de beruchte dubbel dat je in het eerste parcours van zaterdag 2 keer eigenlijk heel scheef inrijd en te weinig begrensd links, dat maakt het makkelijk voor hem om er links langs te schieten. Zeker met een paard dat vaak naar links weigert zou ik zo recht mogelijk inrijden en linkerbeen eraan houden. De derde keer doe je dat ook en springt hij netjes door. Een tikje op de hals met je linkerkant bij het aanrijden kan helpen om je paard en jezelf te helpen herinneren dat die kant begrensd is.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:26

@Nann: hmm jammer dat het niet helemaal wil. Mijn eerste gedachte is je mist wat ritme en de afstanden zijn niet altijd even lekker. Maar ook wel een boef hoe die in dat ene parcours voor de 2de van de dubbel weg schiet. Klinkt misschien niet zo aardig maar zou um eens op zijn donder geven. Vooral als ie zoiets doet. Soms lijkt ie ook iets scheiterig zeg maar, wat kijkerig en misschien houd ie daarom ook iets in tempo. De galop komt nu ook iets strak en gespannen over, sommige stukken valt dat ook wel weer mee maar als die dan wat een dichte sprong maakt huppelt ie daarna wat strak. Verder is het wel een leuk paard hoor! en kan het met gemak, maar neem je nu ook wat in de maling.
Zou voor jou vertrouwen een paar keer oefen parcoursen doen. Op zoek naar het juiste ritme en wat voor jullie het beste werkt. Ook oefenen op verschillende manieren van aanrijden naar de hindernis, dan bedoel ik niet zo zeer in tempo maar de ene keer dichte afstand, dan normale en ruimere afstand. Wat meer omspelen en ook dat jullie beide in elkaar vertrouwen.

Herken het helemaal, heb ook zo'n paard gehad. Enorm springen maar als hij het niet in zijn kop had kon ik het wel vergeten.
Laatst bijgewerkt door Marijkeeee op 28-11-16 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:33

Bedankt voor jullie reacties!

Ja mijn basistempo mag inderdaad wat hoger liggen, heb ik op concours ook weer te horen gekregen. Dat is zeker waar we aan gaan werken. Het stomme is, mijn paard is echt een heel nuchter en braaf dier met alles behalve met springen. Ik weet 100% zeker dat als een van jullie erop zou gaan, hij het allemaal zonder moeite springt. Het is een beetje aangeleerd gedrag door mijn onzekerheid.. Ik blijf er vertrouwen in hebben dat het goedkomt! Denk dat we een paar keer naar oefenparcoursen gaan en dan BB en B springen in plaats van gelijk B. Voor mijzelf geeft BB dan toch een ''veiliger'' gevoel en rij ik misschien wat zelfverzekerder.

Eef_Bam, over de dubbel heb ik niet eens door gehad maar daar heb je gelijk in. Ik wilde hem de tweede keer ook echt op z'n flikker geven maar ik verloor toen 1 teugel.. :') Maar ik was wel echt heel boos op 'm. Ik moet hem nu ook echt strenger aan gaan pakken want hij neemt echt een loopje met me.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:37

Basistempo idd. En als ik jou was zal ik ook proberen om hem tussendoor terug te nemen naar de juiste galop. Is voor een paard toch net wat makkelijker. Het lijkt af en toe ook alsof je hem naar de sprong voorwaartser rijdt als je uit de wending komt en je hand net te vroeg weg steekt voor de sprong.
Jullie zijn wel echt een leuke combinatie! Helpt een rondje Bb niet voor het vertrouwen?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:47

Ik herken wel wat in je paard :') hij loert op alles. maar ik heb niet het idee dat het stoutigheid is maar meer onzekerheid. Zo wil hij een paar keer bijna stoppen maar springt dan toch en dan extra groot. Je rijdt hem wel naar de sprong toe maar na de sprong is het voor even "klaar" waardoor hij ook van t achterbeen loopt en z'n hoofd naar beneden drukt.
Het scheef aanrijden van die dubbel viel mij ook op. Je zette te laat je wending in waardoor hij al wat scheef was, een weigering en een langsloper naar links heb je dan snel te pakken plus je zit iets scheef waardoor je er bijna naast ligt. Ik zou proberen om je tempo toch iets lager te leggen, dan kan je ook je wendingen iets krapper maken waardoor je sneller recht voor de sprong komt.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:40

Ooh dat loeren en dan zo'n tussenpasje maken kan Mickey ook zo goed. Balen dat het zo ging..

Netjes Eef!
Ik had nog BB met Gismo gedaan maar hij doet het erg goed inderdaad! :) En het is echt heel erg wennen dat hij niks eng vind haha.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:17

Bijna klaar voor het B dan Laura?!

Balen van je stops Nann! Kan filmpjes nu niet bekijken, maar als ik er aan denk kijk ik morgen even. Al denk ik dat de meeste tips al gegeven zijn als ik reacties boven mij zie.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:21

Denk inderdaad dat Gis nu wel wat meer uitdaging kan gebruiken haha. Even overleggen met mijn instructeur wat wijsheid is :)
Dit was mijn eerste rondje zondag: https://youtu.be/0x2NjSQ-EJ0

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:41

Gefeliciteerd benthe, change en froos! Lekkere resultaten komen er voorbij :)

Jammer van je balkje paljaslaura, toch altijd balen als het soepel ging! Je filmpje ziet er netjes uit!

Ik zie al veel tips voorbij komen Nann. Zie dat je paard in een wending of hoek soms ook naar binnen valt, waardoor je met een minder constant tempo komt aanrijden op de volgende hindernis. Het kan handig zijn om dit 'af' te maken door hem echt even de wending/hoek in te drukken met je binnenbeen en hem een pasje opzij laat zetten. Mijn paard is niet vergelijkbaar met die van jou, die wordt juist druk en heet, maar ik merk dat het helpt om haar aandacht op deze manier toch iets meer bij mij te houden. Verder heb je een leuk paard! Ziet er leuk uit samen en ik vind dat je mooi rechtop blijft zitten.

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 09:17

Ik denk dat je tips genoeg hebt gekregen nan haha .. en ik kan zo verder gewn aanvulling bedenken . Buiten dat ik vind dat je een leuk paard hebt <3

Ik ga nu mijn video's online zetten en zou ze hier even delen . Ben benieuwd of jullie wat tips voor mij hebben !

Edit:
Hier zijn de video's
https://youtu.be/wIJwEh3GVXI
Edelweis^
https://youtu.be/umrRN49lG04
Diabell^
Wat me opviel bij diabell was dat ik haar echt lang heb lopen van voor ..
als ik erop zit lijkt dat een stuk minder ..

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 23:20

Bedankt iedereen!
Laura, jou rondjes gingen ook goed! Jammer van die balk inderdaad.
Benthe: fijne rondjes om naar te kijken hoor!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 23:30

Veel km's maken Nann! Kan je filmpjes nu niet kijken maar dat is het enige wat ik je zo mee kan geven. :j

Zijn twee mensen geweest. Eerste kijkers waren heel enthousiast, kind ook, alleen net niet genoeg. . Tweede kijkers zochten een pony die het 1.20 en 1.30 kon springen, vonden hem verder heel leuk maar ik denk niet dat hij dat ooit gaat kunnen. :') Verder nu heel rustig, wat ik zelf niet erg vind want dan kan ik gewoon nog even lekker rijden zonder druk erop.

Na wat nadenken toch besloten om nog Z te starten. Hij springt nu lekker in het M en dit is mijn laatste kans dus toch we gaan het toch maar doen! Als ik hem nog langer door had kunnen rijden had ik er nog een tijdje mee gewacht en eerst meer ervaring op gedaan, maar ach, soms moet je een gok nemen. :) Stoppen doet hij niet, enige wat er kan gebeuren is dat hij een balkje meeneemt omdat hij in zo'n hogere klasse moet groeien. Maar als dat het enige is. :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 23:53

Leuk Elys en zou toch gaaf zijn als het lukt!
Thanks Froos :) (Roos met Rosanne vond ik wel een goeie trouwens haha)

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:05

@Change3x: Leuk doel om toch nog Z te starten :) en ook wel fijn de druk ervan af. Gewoon lekker rijden en nog genieten van je maatje :)

Gisteravond fijne springles gehad. Zaterdagmiddag maar weer even trainen op ander locatie. De 5 jarige is thuis zo mak als een lammetje, kom ik ergens anders is ze helemaal goehoekoekoek :P :+ Maar ach ik hou ook wel een beetje van een wat scherp paard ;)
3 jarige doet het erg leuk :) zal vragen of mijn moeder een keertje wil filmen. Echt fijn paardje en afgelopen weekend wat balkjes stappen draven gedaan en de dag erna in de galop. Heerlijk leuk wat ompielen :D

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:10

Ik zou het ook gewoon proberen elysa! Paard word er vast niet slechter van en jij ook niet :) en als het goed gaat kun je nog mooi bij de verkoop zeggen dat die Z gesprongen heeft ;)
Succces ! Komt vast goed !

Ik vind dat ook altijd fijn als ze wat scherper zijn marijke ! wat fijn dat je 3 jarige het zo goed doet ! Leuk !!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:17

@benthevigox: twee hele verschillende paarden heb je. De eerste Etje is wat een vlugger paard en mooi vlot in de reflexen. Andere Dtje lijkt wat trager en langer. Over het algemeen heb je zo her en der wat een dichte afstand en dan weer wat ruimer maar is niet verkeerd hoor :) beide springen lekker door. Is een fijn beeld.

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:19

Haha ja klopt precies wat je zegt ! Valt nog veel te leren maar het begint langzaam te komen ! Leuk om te horen :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:24

Mooi rondje Laura, en ik ben jaloers op jouw zit!
Changex, als hij goed aan voelt gewoon proberen.
Fijne rondjes Benthe, wel krappe wedstrijdbak zeg!

Filmpje van de barrage in de B afgelopen weekend:https://youtu.be/YmkH6IPC5IU

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:29

Mooi rondje eef ! Is dit in helden ?

brittms

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:32

Ik kom mee lezen ;p ben zelf bijna wekelijks te vinden op springwedstrijden (provincie Utrecht) alleen dan om te groomen!