[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:36

Niet heel lang meer doorzitten vind ik wel fijn. Moet daar echt nog aan werken. Paard heeft er ook wel een handje van om meteen aan te willen springen als ik op de volte ga doorzitten. Als ik dat tegen moet houden krijgen we spanning. Dus 1 a 2 pasjes doorzitten en dan aanspringen is voor ons veel fijner :j maken we ook een nettere overgang.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:40

SusanH schreef:
Niet heel lang meer doorzitten vind ik wel fijn. Moet daar echt nog aan werken. Paard heeft er ook wel een handje van om meteen aan te willen springen als ik op de volte ga doorzitten. Als ik dat tegen moet houden krijgen we spanning. Dus 1 a 2 pasjes doorzitten en dan aanspringen is voor ons veel fijner :j maken we ook een nettere overgang.

Is voor ons ook fijner hoor, paard bouwt spanning op met doorzitten naar de galop toe :)
Daarnaast is het verschil dat je veruimmingen hebt in plaats van enkele passen middendraf.
Dit betekend denk ook dat je geen perfecte middendraf meer hoeft te rijden en een paar pasjes verruimen al genoeg is.

TCA

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:50

Precies de proeven zijn vloeiender en dus wat vlotter/fijner om naar te kijken. Je kwn nu als ruiter/amazone zelf inschatten hoeveel doorzitten je nodig hebt voor bijv. je overgang naar galop, het is niet meer een "verplicht" stukje zoals sowieso die halve voltes doorzitten nu. Vind ik ook wel goed, kan je toch altijd zelf t beste inschatten, met beetje gevoel/kennis voor je paard kan je dat wel. Als t doorzitten spanningen geeft, dan is dat ook fijner dat je er voor kan kiezen om dat te minimaliseren! Voor mij ook echt top met mijn paardje hoor

Dat middendraf nu verruimen is, is opzich ook niet een super grote verandering. Want eerlijk gezegd word er toch in de B en L vaak al geen middengangen getoond maar verruimingen. :D

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:59

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde winstpunten!!

Hier afgelopen weekend niet gestart, ik blijf tobben met een oude knie blessure. Dus even een weekje rust genomen, paard liep echt heel fijn de laatste tijd, dus dat was even jammer

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:30

Goh dat wist ik niet dat je zelf mag kiezen hoelang je door gaat zitten voor de galop

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:08

Gefeliciteerd TCA!
Ik ga weer met de nieuwe proeven starten, hopelijk verlopen onze wedstrijden dan ook wat vloeiender

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:18

Ben wel heel erg benieuwd naar de nieuwe proeven.

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:22

Wauw TCA Wat gaaf! Jullie zijn ook echt een hele mooi combinatie :)
Heel veel succes 5 maart!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:31

Jeetje jullie zijn actief!

Iedereen gefeliciteerd met zn behaalde resultaten! Voor veel van ons is de kop er nu af. :D

Glenstorm, net rondje hoor! Goede keus ook als je weet dat je paard daar op reageert, een kijkerige locatie te kiezen. Lekker veel km's maken. De hoogte kan die makkelijk hebben!

Shelly21, Ik vind het zo van een foto lastig beoordelen over je bit. Maar ik denk dat je het zelf het beste kan voelen. Voelt hij constanter? Zachter in de mond? Zoekt hij je hand op? Of merk je weinig verschil?

Euforie, gefeliciteerd met je nette punten! Gewoon even nieuwsgierig, heb je al plannen voor je L debuut? Ik hoop volgende wedstrijd ook nog 2 punten te rijden, en dan mogen wij ook over. Ik twijfel alleen om al te gaan starten voor de nieuwe proeven of erna.. Doorzitten is bij ons ook écht een ramp..

Rebecc1994, is je paard vaker kijkerig op ander terrein? Anders misschien eens trainen op een andere locatie?

Mizsz Kitty, ik herken je middengangen ''probleem''. Thuis gaat het wel oké, maar op wedstrijd is hij helemaal niet gestresst oid maar of ik wil teveel of hij heeft wel een beetje last van spanning want hij wilt heel snel in galop aanspringen..

TCA, wauw! Gefelicteerd! Jullie zijn ook écht een mooie combinatie. :j Het NK, wauw. Dat is echt wel serieus. Heeeel veel succes maar dat zeggen we tegen die tijd nog wel een keer. :D

Sanne96, wat voor blessure heb/had je aan je knie?

Susan, hoe ging het springen bij je man zaterdag? :)

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:12

Nann__ schreef:
Jeetje jullie zijn actief!

Iedereen gefeliciteerd met zn behaalde resultaten! Voor veel van ons is de kop er nu af. :D

Glenstorm, net rondje hoor! Goede keus ook als je weet dat je paard daar op reageert, een kijkerige locatie te kiezen. Lekker veel km's maken. De hoogte kan die makkelijk hebben!

Shelly21, Ik vind het zo van een foto lastig beoordelen over je bit. Maar ik denk dat je het zelf het beste kan voelen. Voelt hij constanter? Zachter in de mond? Zoekt hij je hand op? Of merk je weinig verschil?

Euforie, gefeliciteerd met je nette punten! Gewoon even nieuwsgierig, heb je al plannen voor je L debuut? Ik hoop volgende wedstrijd ook nog 2 punten te rijden, en dan mogen wij ook over. Ik twijfel alleen om al te gaan starten voor de nieuwe proeven of erna.. Doorzitten is bij ons ook écht een ramp..

Rebecc1994, is je paard vaker kijkerig op ander terrein? Anders misschien eens trainen op een andere locatie?

Mizsz Kitty, ik herken je middengangen ''probleem''. Thuis gaat het wel oké, maar op wedstrijd is hij helemaal niet gestresst oid maar of ik wil teveel of hij heeft wel een beetje last van spanning want hij wilt heel snel in galop aanspringen..

TCA, wauw! Gefelicteerd! Jullie zijn ook écht een mooie combinatie. :j Het NK, wauw. Dat is echt wel serieus. Heeeel veel succes maar dat zeggen we tegen die tijd nog wel een keer. :D

Sanne96, wat voor blessure heb/had je aan je knie?

Susan, hoe ging het springen bij je man zaterdag? :)

Ja, hij kan best wel kijkerig zijn.
Maar hij gaat nu eerst even door de medische molen, want vandaag zijn we samen achterover geklapt. Gelukkig allebei met de schrik vrij gekomen. Hij kan best dwars zijn, maar na zaterdag en vandaag gaan er toch wel een paar alarmbellen af...

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:28

Euforie schreef:
Iedereen gefeliciteerd met de punten, heeel knap!

Wij hebben ook heel fijn gereden! 201 en 195 punten 4winst wat maakt dat we L1 startgerechtig zijn! We waren al anderhalf jaar niet gestart dus ik ben echt heel erg trots. Mijn valentijn kan niet meer stuk! <3

Gefeliciteerd!

TCA schreef:
Lois! Fijne punten en commentaar voor je debuut! Jasje staat ook heel gaaf op je paard

Dankjewel! :D

Mizsz_Kitty schreef:
Weer twee geslaagde debutanten, gefeliciteerd met de punten!

Ik ben vanmiddag ook weer gestart, 2 keer eerste(van de 2) met 187 en 188. Pony was weer erg braaf. Middengangen blijven heel minimaal, daar de komende tijd ook wat de focus op leggen.

Mooie punten, gefeliciteerd :D

TCA schreef:
Ik zit trouwens nog op mijn roze wolk!! Gister NH kampioen geworden op de regio *\o/* . Ik had er zelf al niet meer zo'n vertrouwen in na mijn proef, maar toch nog!! Heb echt een ongelofelijk top bijrijdpaard. Nu mag ik 5 maart rijden op het NK! Wauw! Er zijn een paar foto's gemaakt, en ik mocht van mijn ouders bestellen maar kan niet kiezen haha. Dus moet nog even goed bekijkeb

[ [url=m/L7zATX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waaauw super goed!
Gefeliciteerd en gave foto, knap dier is het :D

Ik vind dat aanspringen op de volte ook heel naar.
Vooral omdat ze rechts nog wel eens verkeerd aanspringt ga ik dan al met spanning die volte op.
Nee geef mij maar aanspringen tussen F-A-K ofzo :Y)

Ik heb me net ingeschreven, 6 maart start ik weer.
Op vreemd terrein dus ook spannend :P
Althans voor mij, paard is er al wel eens geweest.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:35

Jeetje achterover klappen met je paard. Dat lijkt me zo eng! Hopelijk valt de schade mee.

Nann: ging beter als de vorige keer het springen, eerste parcours foutloos. Tweede een balk. Dus een winstpuntje erbij.

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:39

Dank jullie wel allemaal :) , ik heb wat foto's van gister en twijfel erg welke ik zal laten professioneel ergens oo laat printen!! Zal zo even posten kunnen jullie meedenken!!

Rebecc1994 jeetje!! Klinkt heftig!! Gelukkig allebei met schrik afgekomen.. Hou ons op de hoogte hoe t gaat? Altijd goed om medisch uit te sluiten

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:40

Ik heb me ook weer ingeschreven voor m'n volgende wedstrijd! 20 maart starten we weer :D

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:51

Gelukkig is mijn paard dan wel weer zo lief om er alles aan te doen dat ik er ongedeerd vanaf kom. Hij is opgerold omgerold(met zadel) zodat hij niet mijn kant op zou rollen. Dus nu even paar dagen zijn rug rust geven, zadel bekijken en bedenken waar we gaan beginnen...

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:59

Nann dat bit wat ik had mocht ik alleen springen mee starten geen dressuur. Dus moest wel weer over naar deze. Maar huh reageert er heel normaal op dus denk dat het wel goed zit. Andere had ik omdat ik op zijn oude stal niks meer over hem te zeggen had. Hier is hij lekker relaxt en ook met rijden.

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:59

Jessicadewit!! Leuk!! Zin in?

Rebbec1994 dat bewijst maar weer dat paarden ongelofelijk bijzondere dieren zijn <3. Succes met het zoeken!!

Ik heb met mijn eigen weer ingeschreven voor wedstrijd op 13 maart!! Duurt nog even dus, dus kan ik hopelijk de puntjes op de i gaan zetten.. Ik zou vanavond verenigingsles hebben, maar hij heeft zijn ijzer verloren.. de sukkel. Morgen ochtend komt de hoefsmid gekukkig alweer.

Welke foto (ven bijrijdpaard) zal ik uitvergroten? Kan slecht kiezen! Helpies!!!
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

En van mijn eigen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij mijn eigen ga ik zelf voor de stap-foto.. Of wachten op betere.. Ik zit zo vaak met mijn mond open 8)7 beetje jammer

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 18:13

Die tweede van jou met je bijrijdpaard vind ik echt leuk <3

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 18:50

AlwaysH schreef:

Alleen zo jammer dat de oren niet naar voren staan :P
Van je bijrijdpaard zou ik toch de eerste doen, 3de is net wat minder mooi moment en wat drukkere achtergrond.

Van je eigen de eerste :j
Oh of wachten op meer dan :Y)

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:43

Ik zou denk ik de eerste of de derde doen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:51

AlwaysH schreef:

Ik ga voor de 3e van je bijrijd paard :)

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:58

ik vind de 2e heel leuk van je bijrijdpaard, voor je eigen zou ik de 1e doen of nog even wachten op de andere foto's

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:06

:wave:

Zou ik mij hier ook mogen melden? :o

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:15

Jazeker!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:26

Kaitlyn schreef: