Ambi is helaas in een test-periode waarbij hij omhoog gaat... Vind ik heel spannend dus kruip er maar even alleen tijdens de les op
Ik ga straks naar de eventing in Genk kijken!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dus was uitgesloten. (Was bij dat huisje gebeurd)

toen we Amigo deze morgend uit de trailer laadde was hij enorm onrustig en kijkerig
wat vorige keer al niet was. Opgezadeld en naar het veld gegaan maar hij schoot al meteen weg en bleef zowat onrustig. Rijden opzich ging wel niet slecht
daar ging mijn hoofdstel bakstuk kapot en teugels in drie stukken .
) begon hij helemaal gek te doen. Maar het was dan ook gewoon echt megadruk en hij staat al niet graag op de trailer. Maar beslist om naar huis te gaan ipv mijn proef nog te rijden en heb Amigo dan thuis maar even gereden wat heel goed ging
IlBuono schreef:Spannend Caressa! Ik zal duimen!
Ambi is helaas in een test-periode waarbij hij omhoog gaat... Vind ik heel spannend dus kruip er maar even alleen tijdens de les op![]()
Ik ga straks naar de eventing in Genk kijken!
dat was niet zo fijn
.. Mijn eigen domme fout door af te stappen toen hij zo fel verschoot maar ja! Nu had mijn lesgeefster hem even aan de longe genomen en een martingal aan gedaan. Aan de longe goed vooruit gelopen en dan was hij heel braaf en ook niet onder de indruk van de mensen aan de kant ofzo... Ook gewoon gegaloppeerd dus uiteindelijk viel het wel mee...
IlBuono schreef:Proficiat met je punt! Inderdaad die impuls in de B is wel stom dat ze er zoveel voor aftrokken maar ja.. misschien inderdaad een keertje die zweep erbij?
Wauw Lina! Mooi paard heb je daar![]()
Oh Kaat wat jammer! Vind het wel een goede keuze dat je die 2e proef niet meer reed als hij zo druk was... Volgende keer vast beter en dan minder glad hopelijk!
Goh Ambiorix begon echt van voor dat ik begon te rijden... Hij voelde dat ik onzeker was en had zo iets van goh dan zorg ik wel dat je afstapt.. Mijn eigen domme fout door af te stappen toen hij zo fel verschoot maar ja! Nu had mijn lesgeefster hem even aan de longe genomen en een martingal aan gedaan. Aan de longe goed vooruit gelopen en dan was hij heel braaf en ook niet onder de indruk van de mensen aan de kant ofzo... Ook gewoon gegaloppeerd dus uiteindelijk viel het wel mee...
![]()
Volgende woensdag weer les, tussendoor maar even longeren en grondwerk doen. In de les dan maar met sporen en zweepje zodat als hij op de rem gaat ik hem goed vooruit kan krijgen en hem de kans niet geven!

x_Kaat_x schreef:Hier wat minder nieuwstoen we Amigo deze morgend uit de trailer laadde was hij enorm onrustig en kijkerig
wat vorige keer al niet was. Opgezadeld en naar het veld gegaan maar hij schoot al meteen weg en bleef zowat onrustig. Rijden opzich ging wel niet slecht
Ik had viertal maar heb donderdag voor het eerst nog maar meegedaan en dat ging wel goed maar nu begon hij echt te protesteren in galop en met zijn hoofd te schudden.
Maargoed geen erg we starten de proef en alles ging goed zelfs de eerste galop ging nog maar aan het einde van de tweede galop gleed hij met zijn twee achterbenen uit en om zijn evenwicht niet te verliezen geeft hij een megabok en ik verlies mijn evenwicht en voor ik het weet lig ik er langs
Oopsie
Maargoed eerst paardlief maar gaan halen die ondertussen het op een loopje had gezet , stom stom kl**te gras ook .
Ging hij nog op zijn teugels staan ookdaar ging mijn hoofdstel bakstuk kapot en teugels in drie stukken .
En ik moest namiddag nog een proef rijden.
Schouder doet pijn en mijn wang is dik maar voor de rest is alles wel oké.
We zijn hem gaan afzadelen maar toen we hem op de trailer hadden gezet ( ondanks dat hij eigenlijk hartstikke EU-missie was na zijn loopje) begon hij helemaal gek te doen. Maar het was dan ook gewoon echt megadruk en hij staat al niet graag op de trailer. Maar beslist om naar huis te gaan ipv mijn proef nog te rijden en heb Amigo dan thuis maar even gereden wat heel goed ging
![]()
Volgende keer beter zeker ?

matedor schreef:Gister kring gehad! Inrijden ging heel fijn maar in den proef word ze weer wat slomer en impuls weg... echt een keer zweepje er bij pakken want ze loopt echt te Kloten. Eerste proef 189 en erg tevreden mee, Twede proef 172 wat ik toch wel erg laag vond... heb 14 keer een 5: weinig impuls verder nergens minpunten voor... This nog b wat ik doe ik geef toe het mag er af getrokken worden maar zo vaak... verder ging alles super en zo super sloom was ze ook niet! Maar ons winstpunt is gepakt dus op naar de l1 denk ik![]()
vandaag oeffen men wedstrijd gehad Eerst dressuur fijn maar veel verbeterpunten (we mennen altijd in het bod nooit echt dressuur) jurie ontzettend positief over goede en verbeterpunten en 184 punten! Daarna vaardigheid alle 2 de parcoursen foutloos! En ze liep echt goed dus heel tevreden uiteindelijk over het weekend!
lina1998 schreef:Spannend inderdaad Caressa!
Drossie... Het is typisch drossie laat ik het zo zeggen
andere ijzers en hij gaat weer als een speer!
Ik hoop hem eind augustus weer helemaal op niveau te hebben
[ Afbeelding ]
Nog genoeg ruimte voor verbetering maar voor nu dik tevreden.
Het is zo'n fijn paard om te rijden, zo snel, zo wendbaar en zo gecompliceerd soms, maar als hij loopt wil je der nooit meer af
caresje schreef:Sorry drukke periode hier!
Maar lees wel mee.
En het gaat hier precies goed!
Afgelopen maandag heb ik een proefgerichte dressuurclinic van Wim Ernes gehad en heb echt weer wat gekregen om me de komende tijd mee bezig te houden.
Het miklem hoofdstel kan ik maar 1 ding van zeggen GEWELDIG! Nog nooit zijn mijn paarden zo fijn en licht te rijden geweest.![]()
Volgende week woensdag vertrek ik naar Renswoude voor een CCI 1* daar is de laatste observatie voor het EK en het NK voor junioren. *spannend!*

helemaal top! Vind het ook stom hoor dat ze in de B met de grotere ponies/ paarden zoveel er af trekken voor de aanleuning.. Het is toch nog maar B?

in het begin was ik zelf wat onzeker maar hij pakte echt super fijn aan! Super trots