[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alice13

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:58

Wij hadden vandaag beter thuis kunnen blijven. Helaas waar ik al bang voor was. Totaal geen fijn paard :s. Tijdens het opzadelen super braaf maar richting de losrijring begon ze zich al te spannen. Met los rijden schoot ze er een paar keer flink tussen uit en totale ontspanning hebben we niet kunnen krijgen.
De eerste wedstrijd baan was een grote baan met veel versiering, hier verwachtte ik de grootste drama. Echter vond ik dat ik haar nog wel netjes door de baan kon rijden. Jury dacht hier anders over en strafte de spanning flink af met totaal van 164 punten.
De tweede ring was een kleine baan, maar om de een of andere reden vond dian hem langs de korte zijde bij A wel erg spannend. Ik heb in deze baan voor mijn gevoel veel minder fijn gereden dan de eerste maar deze jury was net iets minder streng met 174 punten.
De punten zijn om te huilen, ik kon voor mijn gevoel maar weinig met mn paard beginnen. Kan ook niet zeggen de volgende keer pak ik het zo aan.. of zo... Nee dat gevoel heb ik helaas niet. Ik hoop wel dat we volgende week weer beter rijden want dit was wel heel dramatisch helaas :(

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:01

Ah jammer Alice.. zo is het ook niet leuk meer. Hopelijk gaat het volgende week weer beter!

Ik heb 13 feb weer mijn eerste wedstrijd van het jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:10

Wat vervelend Alice! Wel commentaar waar je iets mee kan? En Zo dramatisch is 174 toch niet?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:17

Nou ik dacht eerst dat ik voor mijn eerste proef 174 had en voor de tweede 164, want dan kon ik het al beter plaatsen. Idd 174 is niet dramatisch, maar ook niet om over naar huis te schrijven toch?
We mogen over naar de M en ik denk ook dat we in de M gewoon netjes kunnen scoren, maar als je dit soort punten rijdt in de L vind ik dat wel om te huilen hahaha. Niet dat de punten niet terrecht waren hoor, proeven waren ook gewoon niet fijn.
Commentaar was voornamelijk spanning, en versnellen ipv verruimen. Daarnaast sprong ze over in galop, en ging ze er een keer van tussen waarvoor ik dus een volte inzette. Ag this gewoon kwestie van snel vergeten hahaha en weer proberen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:21

Blijven oefenen :) ik heb er helaas ook snel last van dat Santor heel gespannen wordt. Ik merk daarin wel een gigantisch verschil met de L2 en de M1. Waar we in de L2 dan nog op een kleine wp bleven wordt dat in de M1 gigantisch afgestraft en geven ze gerust 168.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:40

Hier in de regio vind ik meestel wel redelijk streng gejureerd hoor. Wisselt een beetje maar ben regelmatig eerste of tweede met net 190. En ik hoor hier soms punten van ruim 210, daar kan ik alleen maar van dromen.

Ik vind het heel jammer dat we vandaag weer zoveel spanning hadden, want dat ging juist zo goed het afgelopen half jaar. Ik ben ook aan het kijken naar een andere singel, de afgelopen week was ze er zo vel op dat ik er toch eens na wil kijken. Wat voor'n singel hebben jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:50

Hier gebeurt dat ook niet zo snel :n

Ik heb een prolite singen super fijn ding wel duur :)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:02

Sofie wat een mooi resultaat weer :D

Wat onwijs balen Alice, 174 vind ik nog geen punten om je voor te schamen, maar balen dat het gewoon niet lekker ging.
Ik heb sinds een week een nieuwe tekna singel, die mooi bij m'n zadel past :) Tot nu toe erg tevreden over, mooi anatomisch gevormd, fijne binnenkant met een soort van memory foam achtig materiaal, en toch erg goed te betalen :) Wilde eigenlijk een leren anatomische singel, maar vanwege de bruine kleur is het toch wat lastiger zoeken, en er zitten nog wel grenzen aan m'n budget :P

Hier nog een rommelig weekje, met hopelijk een hengstigheid bij Buraan (zou niet weten wat het anders zou kunnen zijn), ze was compleet doof voor m'n been en liep letterlijk in slowmotion. Donderdag met de les liep ze nog wel erg fijn (maar erg traag voor m'n gevoel, volgens mijn instructrice viel het wel mee), kreeg d'r ook écht niet aan de praat :( Dus dan maar op een andere manier aan het werk gezet en wat meer oefeningetjes gedaan, contragalop ging eigenlijk vlekkeloos, ondanks dat we dat tot nu toe nog niet vaak hadden meegenomen, en travers ging ook met 2 hoefjes in d'r neus.

Vrijdag hoopte ik dat ze met die wind wat frisser zou zijn, maar dat was ijdele hoop. Na zo'n kwartier had ik besloten dat het toch niks ging worden, en wilde uitstappen. Tot ze nutteloos schrok van een windvlaag, waar ik even m'n geduld verloor en haar dus maar even aan het lopen heb gezet, als ze wel kan rennen door een windvlaag, mocht ze van mij ook wel even rennen wanneer ik dat wilde }> , en heb dus op beide handen haar even een tijd door laten galopperen, daarna wel uitgestapt en gestopt, dus paard had wel weer haar beweging gehad. Ik vind het echt zó beroerd rijden als ze niet aan m'n been (te krijgen) is, dus dat zorgde er even voor dat mijn geduld op was, en dat gebeurt eigenlijk echt nooit :o
Dit weekend dus maar even niet gereden, eerst maar wachten tot die hengstigheid is gezakt, want er is voor ons beide niks aan als het zo gaat als afgelopen dagen :n

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 10:20

Wat balen Alice, snel vergeten en op naar de volgende.
Hier een verkouden paard........twijfel nu of ik toch niet had moeten scheren......zaterdag al na 2 ronden afgestopt en nu hoest ze ook nog zonder beweging..........baal baal. Maar dagje binnen en misschien de vee-arts vragen.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:20

Wat voorn invloed denk je dat scheren zou hebben gehad dan?
Vervelend dat hij hoest, hopelijk is hij snel weer de oude

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:37

Nou toch kou gevat, omdat ze wel veel buiten staan.......

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:24

NatasjaS schreef:
Nou toch kou gevat, omdat ze wel veel buiten staan.......

Maar dan wilde je nu wel scheren? Of baal je dat ze geschoren is??

Dian liep vandaag mega fijn -O- had ze een dagje eerder moeten doen.
Maar net wel ff met m'n instructeur besproken en ook bedacht dat spanning bij dian waarschijnlijk wordt verergerd door mij. Ik was gisteren niet gespannen maar wel behoorlijk chagrijnig :') ik irriteerde me aan m'n paard, mede ruiters en bezoekers. Oepsie ongewenste spanning en toch minder bezig met m'n paard dan ik wilde.

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 07:32

Ik baal dat ze geschoren is, omdat ze daardoor waarschijnlijk verkouden is geworden *voelt zich schuldig* :n

Dan weet je nu ook waar je aan moet werken Alice.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 09:09

Ja dat gesprek was wel weer een eye opener!

Kan me voorstellen dat je er van baalt Natasja, maar je weet niet of ze niet verkouden was geworden als je haar niet had geschoren. Toch?

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:39

Lastig van die verkoudheid Natasja, sterkte voor je paard :(:)

Alice klinkt inderdaad als een goed gesprek, en je eigen spanning kan onwijs in de weg zitten weet ik uit ervaring :P Ik heb dan ook een tijdje valeriaan pilletjes geslikt, die hielpen mij wel om iets rust in m'n hoofd te geven en dus ook relaxter op m'n paard te blijven zitten :)

Gister weer een fijne les gehad, waaide nog niet niet van m'n paard af, wat een wind.. Gelukkig was ze daarop wel erg braaf, ze was weer een stuk fijner aan m'n hulpen, ik had even met m'n vzh zadel gereden, wellicht dat ze toch reageert op m'n nieuwe dressuurzadel.. Even een paar dagen met deze rijden, en dan kijken of het verschil geeft als ik die andere er weer op leg.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:44

Fleur: mooi dat je les goed ging! Zadels kunnen een hele hoop verschil maken, weet ik helaas uit ervaring :P Vind dat zo'n drame, een goed zadel en een goede zadelmaker vinden.
Natasja: balen dat je paard verkouden is, hopelijk knapt ze snel op :(:)
Alice: fijne les gereden! Altijd lastig, spanning op wedstrijd. Misschien dat het volgende keer minder is, omdat je je er nu wat meer bewust van bent? Vind je punten trouwens niet heel vreselijk hoor, iig niet om te janken :P Volgende keer weer beter!

Hoi :wave:
Paard is gisteren beslagen. 's Avonds had ik weer ORUN cursus met hem. Bij het inrijden had ik even het idee dat ie niet helemaal 100% liep, maar dat was echt maar een paar pasjes, daarna liep ie prima. Toen ik gereden had heeft ie nog even langs de baan gestaan omdat de andere groep moest rijden en toen we naar de trailer terug liepen liep hij overduidelijk kreupel, m'n vader zag het ook. Vanochtend even langs geweest en nog steeds niet goed. Op het harde loopt ie slechter dan op het zachte. Heb de smid geapp't en hij komt vanavond voor de zekerheid even kijken. Kan verder aan zn benen niks warms of diks ontdekken. Baal als een stekker, hij is in drie jaar nog nooit kreupel geweest... Hoop heel erg dat ie maandag goed is, want dan heb ik examen van de ORUN. Kan wel een manegepaard van m'n werk meenemen, maar daar kan ik niet zo lekker op rijden als op m'n eigen paard. Heb voor de zekerheid wel morgen even les met het manegepaard en voor de rest ga ik duimen dat m'n eigen paard weer goed is maandag |o

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:29

Wat balen Sofie......kan natuurlijk wat gevoelig zijn op de ijzers. Hoop dat het snel opknapt.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:18

Smid denkt aan een balbetrapping. Moet hem donderdag eind van de dag weer opdraven en dan zou het goed moeten zijn. Dus ik ga duimen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:02

Balen zeg loopt die alweer beter?

Hier vandaag ons wedstrijddebuut gemaakt met Boris de fjord :) direct in het L1 want de B vind ik niks aan _O- Boris had nog nooit officiele wedstrijden gelopen dus we waren erg benieuwd hoe het zal gaan.

188 met een een 3e prijs en 192 met een 2e prijs in de L1 tussen de paarden, jury vond hem heel stoer :D
Nu even verder trainen en de puntes op de i dan kan die helemaal knallen *\o/* . Heb heb voor deze wedstrijd 4x gereden en daarvoor meer dan een half jaar niet dus was weer even inkomen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:15

Stoere fjord!

Dian liep vandaag weer super met los rijden halleluja heel blij mee. Helaas eerste proef moeten af groeten. Ze was compleet niet met mij bezig! Nul controle en ging voor alles aan de loop. Hulpen reageerde ze niet op. Jury snapte dat ik af groette en gaf me nog wat tips. Tweede ring ging ik geëmotioneerd in deze wel helemaal uit gereden 183 punten.

Ben echt ontzettend gek met m'n paard maar vandaag voelde ik me een verwend kind die haar poedersuiker paard niet onder controle had en de frustratie af reageerd op haar ouders. In mijn geval m'n lieve vriend en vriendin die me voorlas. :') zo.. Dat moest ik even kwijt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:18

Oepsie! Wel beter van je 2e proef. Maar misschien een poosje thuishouden anders? Dat helpt bij mij vaak wel als we in zo´n periode zitten :=

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:22

Normaal is het zo dat als we regelmatig op cc gaan ze fijner en relaxter is. Ik heb haar voer aangepast. Ga ik na kijken want Pff kheb m'n handen er zo vol mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:24

Ja lastig!

Hier ook even dipje met Santor.. Hij is niet helemaal 100% :\ vandaag ook enorm met staart zwiepen en rodeo als je hem wil laten verruimen.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:26

Balen Yvank. Enig idee waardoor dat komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:38

Tja misschien gek gedaan in de paddock? Ik weet het niet..