[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 01:06

Gisteren (vrijdag) was er hier maar een grote natte sneeuwbui, verder de hele dag eigenlijk best zonnig. Maar ja... die ene sneeuwbui viel natuurlijk wel nét toen ik in de buitenbak aan het rijden was...
Besloot toen het zacht sneeuwen toch hard winderig sneeuwen werd dat ik misschien toch maar moest stoppen. Was nog niet de bak uit... of de bui waaide over..

Vervolgens dus toch maar weer doorgereden... Maar eeuuhh... echt fíjn is anders!

SaskiaLucia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 18:50

Annash schreef:
Ik gelooooof dat ik idd B t/m L2 gejureerd heb. Maar dat was alweer in april en ik heb daarna nog heel veel gejureerd... :') Volgens mij hadden ze het samengevoegd, kan dat? Mocht je de coupon nog hebben en het zeker willen weten: mijn persoonsnummer is 346997 :-) Zou wel grappig zijn als ik hier weer mensen daarvan tegenkom! (Behalve Lisanne dan, maar die woont hier in de buurt dus die kom ik vaker tegen).

Ik heb de coupon opgezocht en jij was idd mijn jury! Wel grappig, want ik weet het wel nog goed. Ik was degen waarbij die halverwege schrok en ik doodleuk beide keren te vroeg aansprong in galop. Toeb zei je nog tegen mij dat dat zonde was, want technisch sprong die goed en netjes op mn hulp aan. Wel leuk als jezelf ook meedoet!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 20:52

Dit weekend 2 dagen gestart, gister 178& 190 en 4de plaats, vandaag 191&192 en 2 keer eerste, pony gaat steeds fijner lopen. Heerlijk gereden

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 20:55

Gefeliciteerd, netjes hoor en weer 3 WPs binnen!

SaskiaLucia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:01

Goed bezig! Hebben jullie ze ook geschoren?

Flora_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:24

saskiaojan schreef:
Dit weekend 2 dagen gestart, gister 178& 190 en 4de plaats, vandaag 191&192 en 2 keer eerste, pony gaat steeds fijner lopen. Heerlijk gereden

Gefeliciteerd!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:36

Ik had vandaag mijn zwarte mee. 's ochtend in Nederland de selectieproef errug slecht gereden, compleet achter het been tot diverse keren staken toe. Tja, dan zit je daar in je M-proef met alleen spoortjes achter de hand... Oh wat was ik kwaad! Ik lees net in de uitslagen dat ik er zelfs nog 10e mee was met 172, geen idee waar ze de punten vandaan hebben gehaald, ik had het idee dat ALLES slecht was :=

's Middags in Belgie selectie gereden voor het winterkampioenschap, ene jury zette me 3e met 70,74% en de andere jury zette me 1e met 65,92%. Gemiddeld dus een tweede plaats en dat is 15 punten erbij voor mijn selectiestand. Dat kwam net even op het goede moment, ik voelde me zo'n slechte ruiter door de ochtend en al die slechte punten van de laatste tijd!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:42

Bedankt,

Nee heb haar niet geschoren, mijn ander de fjord wel.

Wat voor selectieproeven zijn dat? Wel fijn dat je met een goed gevoel afgesloten bent, geeft de ruiter weer moed

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 22:03

In Nederland kringselecties, in Belgie de gewestselecties (voor het winterkampioenschap van ons gewest, zeg maar ook de kring, alleen kun je niet hoger in de winter dan het gewestkampioenschap volgens mij. In de zomer als je officieel rijdt rij je nl. provinciaal (gelijk regio zeg maar) voor het provinciale kampioenschap.)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 22:04

SaskiaLucia schreef:
Goed bezig! Hebben jullie ze ook geschoren?

Ik heb nog niks geschoren, ik twijfel of ik het volgende week nog doe of dat ik het laat want ik heb geen wedstrijden meer na volgende week behalve de Belgische onofficiële en pit hebben de paarden nog zat.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 22:38

Netjes Saskia & Urielle!

Ik heb al twee keer geschoren, maar dat zit er ook al weer aan. Mijn handen jeuken om te scheren, maar durf dat niet goed aan aangezien ik hooguit 2 rondjes draaf en verder alleen stap. Zo is het nu: :')

Afbeelding

Op de foto lijkt het mee te vallen, maar het is echt niet normaal dik. Vind het bloed irritant, maar goed. Manen zien er ook lekker uit :))

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 22:38

Saskia gefeliciteerd.

Urielle, gelukkig dat de dag langer was dan alleen de ochtend! Gefeliciteerd met je middag editie.

Ach Nies, gewoon scheren als het te lang wordt. Sjol was ook 5 soms 6 x per seizoen het haasje.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 22:40

Ik scheer normaal iedere 3-4 weken, maar ze is 's winters altijd heel druk en nu valt het nog mee. Ben bang dat als ik het scheer ze het weer in dr bol krijgt en dat kan ik niet gebruiken met stappen, anders vind ik dat niet erg.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 22:48

Iedereen proficiat met zijn wedstrijden!

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 22:53

Gefeliciteerd Saskiaojan met je punten en prijzen!
Urielle ook uiteindelijk toch tevreden, geeft weer moed!

Hier ook al eentje geschoren, het paard krijgt nauwelijks wintervacht dus dat is ideaal! Poown is volgende week weer voor de tweede keer de klos, want had hem half oktober al geschoren, maar zit er al weer aan. Hij staat 24/7 buiten dus dat gaat sowieso wel sneller dan anders, maar hij is met het rijden zo doorweekt dat hij eerst zolang op stal moet staan voor hij naar buiten kan en dat vind ik niks en hijzelf ook niet. Als ik het nu doe, dan heeft ie alweer iets reserve voor als het echt koud gaat worden. Ook is het voor zijn mok beter om het kort te houden.
Pff, ik vind het al veel als ik hem 3 keer moet scheren in de winter en jullie doen het zelfs 6 keer. :Y)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:04

Gefeliciteerd allemaal met de punten. En Urielle: akelig is dan dan he, zo zonder zweep. Kan me voorstellen dat je je dan toch even machteloos voelt. Maar fijn dat het dan smiddags weer fijner gaat!

Jou-Jou is inderdaad ook geschoren, is niet te doen anders. Hij krijgt zo'n enorme vacht dat hij na vijf minuten werk al echt loopt te puffen van de warmte. Hij is dit jaar voor het eerst geschoren, en het bevalt me echt goed. Eind deze week wordt hij voor de tweede keer geschoren, heb hem midden/eind oktober voor het eerst geschoren, maar er zit al weer behoorlijk wat haar op.

Verder zijn Jou-Jou en ik vandaag ook op pad geweest... Onze een na laatste B wedstrijd, in januari wil ik L gaan starten... Maar dan moet het wel een tikje fijner gaan dan vandaag. Zie hier onder mijn fb update van vandaag:

Ok...

Met een pony die er niet helemaal fijn door was, en als gevolg van een bok bíjna zandhappen tijdens de proef, toch nog 187 punten gescoord en daarmee een éérste plaats. Jawel!!

Tweede proef door iets terughoudend te rijden met een echt frisse pony uiteindelijk gewoon te slordig en te veel regie bij de pony. Evengoed toch nog goed voor 180 punten en een goede middenmoter.

Weet zelf niet of ik nu wel of niet tevreden ben, moet iig leren hoe Jou-Jou er door heen te rijden als hij zo'n blije frisse bui heeft

Geloof overigens dat Jou-Jou zelf wel heel tevreden was met zichzelf, denk dat hij het wel leuk heeft gehad!

En nog even een foto die tijdens de tweede proef gemaakt is:
Afbeelding

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:06

Vandaag voor de tweede keer m'n pony geschoren. Half oktober en nu was m'n pony ook echt weer de klos. Het zweten en daarna op stal staan om te wachten tot ie droog is, vind ie helemaal niet erg. Krijgt om te wachten een lekkere bult hooi hihi. Maar de dag erna al dat opgedroogde zweet los rossen vind ie verschrikkelijk! En daarbij vind ik het geen gezicht om met een teddybeer naar de wedstrijden te gaan en met al een bezwete pony de ring in te komen. Maar dat is mijn mening. ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:18

De jury boeide het niks, ik kreeg een 7 en een 9 voor verzorging. Hoger dan een clubgenoot in dezelfde klasse dus die keek even met een scheef oog naar die 9 en voor de gein: 'Wat voor kleur heeft jouw paard..'
'Zwart :D '
'Waarom heb jij dan een 9 en ik niet?'
'Eh, omdat ik om vier uur vanmorgen stond te wassen en de jury dat misschien weet := Omdat ik om 5 uur vanmorgen een knoopsgat extra aan mijn jasje heb gezet en een bijpassende knoop zodat die grrrrr-plastron niet steeds uit mijn jasje schiet en de jury dat zag. Omdat ik mijn biesjes op mijn jasje zelf met de hand heb vastgenaaid. :+ Geen idee dus :+

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:42

:))

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:22

Ik heb mijn fjord ook al voor de 2de keer geschoren, zoveel haar als die paarden produceren, niet normaal....

Zo he een 9! Ik heb vaak een 8,dat vind ik al tof

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:39

He wacht eens even... Unitedxwest = Nienke? :)

Maar het is vaak zo dat jury's standaard een cijfer geven voor de verzorging tenzij er iets extra goed of slecht is. Een 9 is wel lekker urielle!
Vind dat eerlijk gezegd altijd een waArdeloos punt... Zeker als er een 9 wordt gegeven heb je al 3 pluspunten voor een winstpunt en daar mogen dus 3 vijven tegenoverstaan en dan heb je nog een winstpunt... Voor dat punt hoef je niet eens goed te rijden! Vond het dan ook helemaal niet erg dat dat in de M verviel!

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:01

Ik vind het wel altijd goed dat daar een cijfer voor wordt gegeven hoor. Gister liep er ook een fjord rond, met mega lange manen, niks mee gedaan, prut zat nog op zijn kont. Ik vind dat je daar echt wel iets mee gedaan kan worden. :)

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:03

Hee

Ik ben anouk, en rijdt met mijn 9 jarige e pony Z1 tussen de paarden we mogen nu Z2.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:04

Fijn dat er weer lekker is gereden dit weekend. Ik heb die van mij in de herfst laten scheren, zit nu wel weer aardig wat op maar ze staat ook de hele dag buiten dus dat vind ik wel fijn.

Ik kon mijn pony wel schieten zaterdag, echt niet grappig meer. We moesten laat starten, dus als kerstboom verkleed op pad gegaan (heb geen trailer :p ) en dat ging super, tijdens het losrijden was ze ook fijn. Geen hoogstandje, maar kon niet mopperen haha.
En zodra we dan de proef in gaan schiet de kop erop en is over de hoefslag lopen niet meer mogelijk. Ze is zo benauwd voor een lange zijde waar paarden achter staan. Maar het is er ook niet uit te rijden, heb het de eerste proef geprobeert door wat binnenstelling te vragen en haar met binnenbeen op de hoefslag te houden. Dat lukte niet al te best, maar konden nog enigszins de proef rijden.
Tweede proef op advies van vriendinnen aan de kant andere aanpak geprobeerd en er minder aangezeten en alleen wat gaan verzitten. Ook erop gelet dat ik hetzelfde bleef ademen en zitten als tijdens het losrijden. Toen gingen we dus heel erg hard, oeps.
Dus 2 keer geen winst (groot gelijk, leek echt nergens op). Eerste proef nog wel 174, dus dat was nog aardig haha. En heel fijn commentaar gehad. En de oefeningen waar ik haar even uit de stress-mindset kon halen hebben we ook wel 7s en 8en gereden :)
Algemene opmerkingen onder aan de coupon was ook als volgt:
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 1879_n.jpg

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:21

Iedereen weer wedstrijden gereden :j.
Met allemaal goede punten. Een 9 is wel heel goed om voor je verzorging te krijgen :)).
En mooney ik vind de punten helemaal niet zo heel laag hoor :n.

Welkom Betuwe!

Punz: ziet er netjes uit zo op de foto! :))

Ik heb de mijne niet geschoren en dat ben ik eigenlijk niet van plan :o, momenteel is het net een grote Shetlander met enorm veel haar haha!
Maar op de nieuwe stal staat hij in een buitenstal, dus is het daarom wel erg koud om te scheren. Ik zit er wel aan te denken om eem halsstuk te kopen, alleen heeft mijn deken geen ringetjes. Dus wie heeft er tips om het aan elkaar te bevestigen?

Ik zal straks eens een foto plaatsen van mijn teddybeer.