[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 00:56

Top van je zadel Setteli! Hopelijk is het hoesten niets erg!

Hier is het ook druk helaas. Ik moet volop studeren, heb nog steeds geen auto dus Hyrano wordt heel weinig gewerkt. :P Nou ja, mag ook wel eens.
Vanaf dinsdag heb ik weer een auto dus dan kan ik tijdens mijn pauze even gaan rijden. :j
Mijn cap is vandaag ook aangekomen! Ik heb hem trouwens gekocht toen Divoza 25% korting gaf, normaal was deze 500 euro, ik heb hem voor 370! :D Ik ben overigens wel toe aan een nieuwe, want zaterdag gooide Hyrano opeens alles dicht en mijn cap zat op mn neus := Heel erg raar want het is ook eentje van Harry's Horse, maar 56-58 of zo en dat moet gewoon passen op mn kop. Maar niet dus xD
Jammer genoeg is er een foutje gebeurd en hebben ze de binnenvoering niet meegeleverd :( Dus ik kan hem nog niet gebruiken. Ik heb wel een rugzakje erbij gekregen, maar daar ben ik niets mee en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Dus ik denk dat daar de fout zit. :P
Divoza gemaild en hopelijk krijg ik snel antwoord. Ik zal hem wellicht dit jaar niet meer kunnen gebruiken, maar ach :P

Setteli

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:56

Helaas hoest Phoebe nog steeds, dus heb haar op een antibioticakuur staan. Fysio is vanmorgen ook even geweest. Ze zat behoorlijk vast in haar hals en schouders. Gelukkig nu weer iets losser en wat oefeningen mee gekregen. Ik hoop dat het hoesten gauw over is, dan kunnen we weer aan de slag.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 19:59

Fijne kerst allemaal! {:) :+:

Balen van de hoest Setteli, hopelijk slaat de ab snel aan, en fijn dat ze weer even behandeld is ;)

Gek verhaal van je cap Anthea, is het opgelost inmiddels?

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 20:40

Ja ze sturen volgende week de binnenvoering :j

Fijne kerst!!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:12

Ik heb haar vandaag niet horen hoesten, maar ook niks gedaan.

Ik heb trouwens niet alleen een ander zadel maar ook een paar nieuwe rijlaarzen aan laten meten! Al jaren een wens. Had geld en bonnen van Divoza voor m'n verjaardag gekregen, dus moest er toch van komen. Mooie Petri Coventry besteld met creme stiksel en veter en extra hoge dressuurboog! Duurt alleen nog heel lang voor ze er zijn. Dus nog even met m'n chaps rijden, waarvan de rits niet meer echt geweldig is. Heb nog wel een paar wedstrijden staan, dus ze moeten het nog even volhouden.

Jullie ook fijne kerst!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:41

Even niet zoveel tijd dus mn bijleespost komt morgen, maar wil jullie wel een fijne kerst wensen! {:)
Afbeelding

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:15

Mara, ik zat ook echt heel dichtbij verkopen. Maar van alle kanten hoorde ik: ga nou niks overhaasten, je gaat dat dier echt nog niet binnen nu en een maand te koop zetten hoor! En ik dacht dat ik wel zeker was van m'n zaak en dat m'n beslissing al vast stond maar nee haha :D Heb ik tot nu toe ook echt geen spijt van. Moet de wedstrijden wel even laten schieten, heb ik nu ook geen behoefte aan, al zou ik wel redelijk 'makkelijk' winst kunnen halen. Moet nog 1 puntje voor het L2 maar ga in het nieuwe jaar gewoon rustig kijken hoe het gaat en dan zien we wel weer. We gaan ook wat meer afwisseling erin brengen want elke keer die strijd is voor Roos natuurlijk ook niks. Van de week lekker buitengereden na een hele lange tijd en ze was zo braaf. Toen besefte ik wel wat ik gemist had al die tijd!

Dankje Anthea en wat een vreselijk mooie cap <3

Balen van het hoesten Setteli. Die van mij werd van de week geënt, wordt ze altijd een beetje ziekjes van dus ze begon ook weer meteen te hoesten. Gelukkig is ze nu weer de oude en hoest ze ook niet meer. Hoop dat het gauw over is.

Bedankt voor het aanbod Fleur, lief! Ja het was echt een hele leuke ervaring op het paard van m'n instructrice, erg pittig ook. Ze rijden Z2 en het zag er (meestal) vrij gemakkelijk uit maar ik moest echt keihard werken. Ze zei ook dat ze dit deed om mij te laten zien dat je ook op een hoger niveau gewoon moet werken voor elke pas (wat ik vaak vergeet) én om te laten ervaren waar ik voor werk. Was moeilijker dan ik had verwacht maar werkte erg motiverend.

Iedereen lekker druk met school :(:) Bij mij begint te ellende van toetsweek over 2 weken weer dus dan even een tijdje wat minder tijd om te rijden etc. Hoe vinden jullie het te combineren: studie en een paard? Ik zit nu in 5 vwo en moet toch ook langzaam een beetje na gaan denken over wat/hoe ik alles wil gaan doen dus ben wel benieuwd.

Hier gaat alles nog goed :) Rij nu trouwens al enkele weken met een lage neusriem wat echt een stuk beter gaat, echter leende ik die neusriem van iemand dus nieuw hoofdstel besteld en morgen komt die *\o/*

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:29

Kruipt voorzichtig terug, ik had jullie blijkbaar ontstipt want zag nooit meer berichten.
Ik heb nu wel wat terug gelezen maar reageren is wat lastig mobiel

Wij hebben vandaag onze laatste wedstrijd voor 2015
Resultaat
180 en 193 dus L1 +3 winstpunten

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:41

Haha nou 'welkom terug' dan Marjolein _O- Wauw nette punten, gefeliciteerd! Lekker gereden? Bijlessen via mobiel is rot inderdaad.

Anne klinkt erg leerzaam, paard van je instrucutrice :j En fijn dat het zo motiverend werkte, wedstrijden wil je momenteel misschien ook minder aan denken, maar dat komt vanzelf wel weer :) En dan weet je ook dat wanneer je weer gaat starten, je er ook gewoon klaar voor bent :j

Mara wat een superleuke foto :D

Je laarzen klinken erg mooi Setteli, de conventry's heb ik altijd al een mooi model gevonden. Hopen dat je chaps nog even willen meewerken.

Fijn dat je cap is/wordt opgelost Anthea :)

Hier ben ik bezig met Burana weer op te pakken, na een periode van heel weinig te hebben gedaan, vandaag was drama, had er sinds donderdag niet meer opgezeten, maar normaal hoeft dat geen probleem te zijn, vorige week na 1.5 week was het eigenlijk ook opstappen en wegrijden. Maar ze was enorm spokig en niet bepaald aan m'n hulpen. Meestal als ze zo doet is er iets aan de hand, maar ik kon er nu eigenlijk niet opkomen wat de reden ervoor was, dus hopen dat ze snel weer haar eigen werkwillige zelf is. Heb over een week een afspraak met de fysio staan, dus eventuele vastigheid kan dan worden aangepakt, al voelde ze nu niet aan alsof ze last van d'r lijf had.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 00:16

Phoebe is donderdag door de fysio behandeld. Ze had wat last van m'n oude zadel en een checkup is nooit verkeerd. Paard dagen ervoor was ze links heel moeilijk in te buigen. In stap ging nog wel, maar in draf of galop was het een drama. Vandaag weer voor het eerste gereden. Normaal gesproken kan ik haar rustig een paar dagen stilzetten, maar ze was heel gespannen. Ik was nog aan het losstappen en ineens krijgt ze het op haar heupen! En plop, daar lag ik. Nog nooit van haar afgevallen. Gelukkig stond ze al bijna stil toen ik viel, dus niet zeer gedaan. Snel er weer op en even goed aan het werk gezet. En waarempel, ik kon haar links inbuigen. Fysio dus niet voor niks geweest!
En gelukkig nog fijn kunnen rijden. Ik heb haar maar iets teruggezet in voer.

Mooie punten Marjolein! Die hoop ik straks ook te gaan rijden. Nog 2 weken en dan gaan we ervoor, ons L1 debuut!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 00:29

Ik ben masseur en heb extra gepland staan op woensdag naar een klant haar paard te hebben behandeld. Daar is hij wel weer aan toe

De osteopaat komt hier ook elk half jaar voor de half jaarlijke checkup.

Toch jammer dat je gevallen bent maar fijn dat je dr er door hebt kunnen rijden.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 15:23

Oeh Setteli, ook nieuwe laarzen! Leuk zeg :D
Jammer van je val zeg! Maar gelukkig merkte je wel verschil na de fysio en heb je goed kunnen afsluiten :j

Anne, ik merkte ook veel verandering toen ik Hyr op een lage neusriem ging rijden! :j Ik heb nu alleen nog een gecombineerde neusriem voor fotoshoots :o
Momenteel vind ik het best lastig om mijn studie te combineren met de paarden. Eentje gaat nog wel, maar mijn pony wordt nu een beetje aan zijn lot overgelaten... Terwijl die eigenlijk wel getraind moet worden ivm zijn rug.
Ik kan echter niet verkopen dus nja, het moet maar even zo. Verzorgers heb ik al gehad, maar dat lukte gewoon niet...

Mooie punten Marjolein!
Hier ook elk halfjaar een osteopaat :)

Jammer dat het niet zo goed ging Fleur. Hopelijk is het snel over en wordt ze weer werkwillig. Goed ook dat je toch die fysio even laat komen!

Hier gaat het wat minder met Hyrano. Hij buigt moeilijk rechts in. Vandaag tijdens de les ging het toch vrij goed. Alleen plakte hij wel aan mn been :P
We hadden vandaag ook mooie stukken bij de galop! Als hij die langer kan vasthouden en we hierin goed kunnen schakelen, denk ik dat hij echt sterk gaat worden! <3

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:46

Ohjee Setteli, wat balen van je val! Maar gelukkig niet heel hard gevallen. En super dat de fysio goed werk verricht lijkt te hebben :j

Dat is helemaal handig Marjolein, dan heb je er zelf sowieso meer zicht op en kun je ook sneller dingen oplossen denk ik.

Klinkt alsof jullie wel helemaal op de goede weg zitten Anthea, gaaf dat de galop zo fijn ging, plakken aan je been is dan weer minder :P

Ik vind studie en paard wel te doen qua combineren, mijn studie gaat niet per se perfect, maar dat heeft andere redenen dan het hebben van een paard. Enige lastige zijn tentamenweken, dan moet ik me echt thuis opsluiten. Maar ik heb weinig contacturen, waardoor ik juist veel tijd heb wat ik zelf kan inplannen, dat is op de uni meer dan op het hbo volgens mij.

Ik heb sinds vandaag een nieuw (heel gaaf bruin) zadel, ligt qua vulling nog niet top, maar qua boom is die goed. Heb over een week een afspraak bij Country Mill staan, dus hopelijk kunnen zij hem helemaal passend krijgen. Vandaag al wel even mee gereden met een bontje, en ze liep er eigenlijk heel fijn onder, en zelf zit ik er heerlijk in, alsof ik er al jaren mee rij. Dus ik durf nog niet helemaal blij te zijn aangezien het nog even een gokje is, maar tot nu toe ben ik wel positief. Met m'n oude zadel liet ze duidelijk merken dat ze er niet blij mee was, en dat was nu absoluut niet het geval. Paard zelf was ook weer liever, ik had m'n verwachtingen wat naar beneden bijgesteld, en Bu was weer relaxter, dus wel weer lekker gereden. Ze heeft in die paar weken onregelmatig wat doen wel enorm moeten inleveren op bespiering, d'r hele bovenlijn is schraler. En ze heeft sowieso de neiging om in de winter wat in te vallen, dus ben ik begonnen met speedibeet bij te voeren :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:14

Ja is zeker handig, zie sneller pijnpunten en bewegingsafwijkingen maar ook ik zie minder bij eigen paarden dan bij die van anderen

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 16:43

Dat is altijd met je eigen beesten, zo ben ik ook het minst consequent naar mijn eigen paard/hond/kat :D Gek hoe dat altijd werkt.

Oh en ik wil het even heel trots laten zien :Y)
Afbeelding

Helemaal blij mee, vandaag heerlijk ermee kunnen rijden, Bu lijkt er echt prima onder te lopen ondanks nu nog niet zo fijne vulling, dus ik heb goeie hoop dat ze bij Country Mill er wat mee kunnen. Dat donkere middenstuk is precies de kleur van mijn hoofdstel, eigenlijk puur toeval dat het zo mooi bij elkaar past.

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 13:16

De beste wensen allemaal! Ik ben ff een tijdje niet meer zo actief geweest, enorme drukte. Mijn L1 debuut komt steeds dichterbij, nog 3 weken *\%/*
Maandag super fijn getraind, het doorzitten gaat meestal nog niet zo goed, maar maandag heb ik de een minuut of 20 heeeerlijk kunnen zitten! Verder heb ik een beetje gelongeerd want had niet zoveel tijd, maar vandaag ga ik er weer op. Volgende week starten we nog een keer B voor ons laatste winstpunt, en die week erna heb ik voor de zekerheid mocht het volgende week heel slecht gaan nog een keer B opgegeven.

Hoe was jullie vakantie? Hebben jullie nog veel kunnen rijden?

Anthea, super gave cap! Ik wil zelf ook heel graag een samshield halen, maar wil ook nog nieuwe petrie laarzen. Dilemma´s! Ik ben ook erg benieuwd naar een lage neusriem, waarom heb je er voor gekozen? Ik twijfel tussen een lage neusriem of een heel ander hoofdstel, de Rambo Mickelm Competition Bridle! Iemand ervaring mee?
Setteli, wat fijn van je zadel! Maar wel balen dat Phoebe nog ziek is. Hoe gaat het nu met haar? Ik ben benieuwd hoe je laarzen eruit zien. Ik wil ook graag de coventry hebben, vind zo´n mooi model <3
Seven, gefeliciteerd met je punten!
Fleur, je zadel ziet er heerlijk uit!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:27

Gelukkig nieuwjaar allemaal! *\o/*

Gaaf zadel Fleur! :D Hopelijk kan het nog gewoon passend gemaakt worden :j
Maar volgens mij komt dat helemaal goed aangezien ze er wel fijn onder loopt :)

Spannend van je debuut, Olilau!
Ik heb voor een lage neusriem gekozen omdat het bit daardoor stabieler in zn mond kwam te liggen. Hij werd ook stiller in de aanleuning :j
Die Rambo Micklem lijkt me ook wel erg goed :j Maar ik vind hem vrij duur dus vandaar dat ik eerst de lage neusriem wou proberen. :)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:10

Gelukkig nieuwjaar ook voor jullie :D

Spannend Olilau, hopen dat je je puntje gewoon je eerste wedstrijd haalt :j
Ik heb 1x laatst met de micklem van Willemijn gereden, Bu leek wel meer rust te hebben, kan er nog geen harde uitspraken over doen aangezien we 'm hooguit een halfuurtje geprobeerd hebben. Wel was ik begonnen met m'n eigen hoofdstel die keer, en merkte ik dus wel iets verschil qua rust in d'r mond tov van mijn eigen hoofdstel. Wellicht ooit eens kijken voor een tweedehands (bruin :)) ) maar ook met m'n gewone gecombineerde kan ze heel fijn lopen, dus ik zie nog geen directe noodzaak. En na de aanschaf van m'n zadel is het geld nu even op :P

Ik hoop het ook Anthea, 't blijft een gok om tweedehands een zadel te kopen natuurlijk, maar een nieuwe heb ik simpelweg het geld niet voor, althans niet voor een beetje goede kwaliteit ;) Maar als hij passend gemaakt kan worden ben ik er helemaal gelukkig mee, m'n billen vinden 'm erg fijn :D Hier vandaag even een dagje vrij, na een leuke nacht vannacht heb ik even rustig aan gedaan vandaag :)

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:21

Ja, ik denk dat de Micklem ook erg fijn is. Je hebt nu bij Divoza 25% korting op een artikel naar keuze, maar wilde eigenlijk ook wel een nieuwe wedstrijdbroek. Ga er nog rustig even over nadenken, en anders wacht ik tot de volgende 25% korting!

Ik heb net wel gereden, ging echt superfijn. Even de overgang van draf naar halt geoefend en ging erg goed. Ook een beetje gespeeld met schouderbinnenwaarts en travers. Onze bak is woensdag weer omgeploegd, dus nu heel zwaar. Maar wel fijn want zo word hij een stuk minder snel nat. Nu even een paar keer slepen zodat die weer mooi glad word.

Heb ook mijn nieuwe deken binnen <3
Afbeelding

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:50

Gefeliciteerd met je winspunten Seven +:)+

Precies Fleur, dat is ook mijn kijk erop. Als ik er weer zin in heb en voel dat het kan, weet ik in ieder geval dat alles erop zit.
Moeilijk dat ze zo lastig was! Vooral omdat je inderdaad zegt dat er meestal iets aan de hand is, en je je vinger er niet op kan leggen...
Gaaaave set, lijkt me ook een heerlijk zadel!

Setteli, gelukkig heb je er niks van overgehouden en heb je gewoon doorgezet.

Anthea, ja het verschil vind ik ook echt heel groot. Ik ga mijn gecombineerde ook mooi opbergen want voorlopig heb ik die niet meer nodig. De aanleuning is vele malen stiller en constanter!

Fijn om jullie studie-ervaringen te lezen! Ik ben nog aan het twijfelen over of ik in Rotterdam of Enschede wil studeren. Als ik naar Rotterdam ga kan ze gewoon op d'r plekkie blijven staan en heb ik m'n tante als back-up, maar als ze mee zou gaan naar Enschede dan moet ik het wel in m'n eentje doen. Gelukkig is het nog niet zo ver :Y)

Spannend OliLau! :D
Ik heb voor een lage neusriem gekozen vanwege dezelfde reden die Anthea noemt. Als er geen stabiliteit is, zet die van mij haar kaken scheef op elkaar en op die manier zeg ze kracht waardoor je echt niks maar kan doen. Nu heb ik daar geen last meer van en heb ik gewoon een fijner contact.
Micklem heb ik ook naar gekeken maar ik denk dat de lage neusriem toch meer stabiliteit geeft voor mijn paard.

Hier gaat het echt heel fijn. Vooral in de galop merk ik vreselijk veel vooruitgang. Hebben we ook hard aan moeten werken, weken lang alleen maar op de volte om d'r sterker te maken maar nu kunnen we eindelijk gaan beginnen met stukken rechtuit! Pakt ze voor nu heel goed op; valt af en toe nog wel om naar binnen maar over het algemeen mag ik niet klagen. Ook de buiging en de tempowisselingen in de galop pakt ze heel goed op :j In de stap wordt ze wel weer een beetje hangerig tegen m'n been in, maar nu ik elke pas consequent ben en blijf controleren gaat dat gedurende het rijden al een stuk beter. :D

Vandaag gelongeerd want moest een beetje bijkomen van oud en nieuw. Roos had ook behoorlijk wat spanning vanwege het vuurwerk dus dat is er in ieder geval uit :')

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door AnnevM op 01-01-16 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:56

Dankje voor de reacties! Wat ga je studeren AnnevM? Ik studeer ook in Enschede!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:59

OliLau schreef:
Dankje voor de reacties! Wat ga je studeren AnnevM? Ik studeer ook in Enschede!

Nou ik zit nog in 5 vwo dus het duurt nog even maar ik zit eraan te denken om gezondheidswetenschappen te gaan doen op de UT of het Erasmus :)

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:28

Aah zo! Dan zou ik in Rotterdam gaan studeren. Enschede is niet zo fantastisch dat je daarvoor al die moeite hoeft te doen.

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:49

Allemaal een gelukkig en sportief nieuwjaar gewenst.

Mooi zadel Fleur. Succes met je debuut olilau.

Hier rustig aan lekker doorgetraind, gisteren en vandaag heeft Uno vrij. Heb eergisteren nog wel gereden maar hij was behoorlijk rillerig door het geknal. 16 januari hebben wij weer wedstrijd.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:29

Gisteravond superfijn gereden! Als ze zaterdag zo loopt bij ons L1 debuut, dan teken ik ervoor *\o/*
Wijken ging beide kanten op goed en aangalopperen ging echt veel beter.
Ben zo poepie zenuwachtig, hahaha. Ben ik altijd hoor, dus niets nieuws.