Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:23

Ingridje16 schreef:
Ik had ze binnen 2 dagen weer terug met de mededeling dat 28 juni voor 1 juli was en dat ik niet in aanmerking kwam.
De knhs is nog nooit zo snel met iets geweest :+

Tjongejonge, lekker kinderachtig!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:29

lizzy1 schreef:
Ik ga vanavond naar zo'n knhs bijeenkomst. Ik ben benieuwd hoe ze de 'controle' met de nieuwe protecollen zien?
Nu staat er op je coupon de geboortedatum, geslacht en kleur van je paard maar op die nieuwe protecollen komt volgens mij alleen de naam van het paard te staan of niet?
Iedereen kan dus zo op een ander paard starten als er alleen de naam van het paard op komt te staan. Hier in de regio is er nl. nooit een controle op het paspoort of chipnr.

Misschien is dat in andere regio's anders???

Hier is ook nooit controle (en ook nu kon er dus gewoon door n andere ruiter op het paard gestart worden of op een ander paard als dat n beetje er op leek. "merrie, bruin" tja daar voldoen er wel meer aan :P )
maar ik had daar nog niet bij stil gestaan...

ponyparadijs

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:36

Ik ook zo. Maar je start toch vaak in de directe omgeving waar veel mensen elkaar ook wel kennen.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 22:08

Klopt ponyparadijs. Ik zou ook niet weten wááróm je het zou doen (tenzij je n wp in de B dressuur wil om te mogen springen en het met je eigen paard niet lukt...) Maar mocht je dat doen, kun je dat idd maar beter 100 km verderop doen waar men je niet kent...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 22:37

Op deze manier komen we wel op allerlei frauduleuze ideeen hier met zijn alle!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 22:50

Tja, ik ben daar niet mee begonnen :o

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 01:31

Jasmijn1989 schreef:
Motje11 schreef:
Ik had vandaag ook iets interessants. Ik kreeg een brief van de KNHS dat ik in een te lage klasse gestart was op SGW Ysselsteyn op 2 oktober dit jaar.
Maar ik was HC gestart, dus dat zou geen problemen moeten geven. Bovendien was ik 1 oktober gestart.
Dus heb ik even mijn coupon erbij gezocht (gelukkig had ik ‘m snel te pakken :D ) en daar stond netjes HC op. Ik heb hem gescand en opgestuurd.
Ik kreeg bericht terug dat ze het ook even op de originele coupon gecontroleerd had en dat het nu in orde is. Maar dat men de resultaten altijd van de uitslagenlijst overneemt en of ik er voortaan wel goed op wil letten dat hier ook HC bij staat.
En dat vanaf 1 januari de coupons eruit gaan en men niet meer kan nakijken of ik wel of niet HC gestart ben. Dat ruiters dan op de wedstrijddag zelf moeten nakijken of alles klopt, punten, HC, juiste paard enz. Dit wordt achteraf niet meer aangepast.

Ik was trouwens uitgesloten omdat ik een hindernis in de cross overgeslagen had (foutje :o ).

Zo zie je maar dat startcoupons soms wel van pas kunnen komen. En ik kijk er ook niet naar uit om na uitsluiting bij HC deelname aan een SGW uren te wachten (want dat duurt het) om te zien of er wel “HC” bij staat op de uitslagenlijst… :roll:

Als het goed is wordt er straks alleen nog maar met concours 3.5 gewerkt, dan staat er op de startlijst al HC bij. Zo niet kun je dit bij het secr. aangeven. Het zijn tenslotte dezelfde lijsten waar mee gewerkt wordt.
Anders kun je altijd tussendoor naar het secr. om het na te vragen. Maar ik denk dat het goed controleren van de startlijst al heel belangrijk is!
Volgens mij stond het wel goed op de startlijst, ik let daar eigenlijk wel altijd op. Maar achteraf kan ik daar niet meer op kijken omdat hij van startlijsten.nl is afgehaald en de uitslagen erop zijn gekomen.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:19

klopt het dat als je volledige setjes coupons hebt dat je ze kan terugsturen?

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:39

Horsea_nl schreef:
klopt het dat als je volledige setjes coupons hebt dat je ze kan terugsturen?

Dat klopt mits ze na 1 juli 2011 zijn besteld bij de KNHS.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:41

oh helaas dan :(

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:24

Ik stuur gewoon alles op qua coupons, kijkt de KNHS maar wat ze er mee kunnen ...

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:32

:(
weten jullie wat ik nou zo erg vind aan die KNHS:

Dat ze zomaar beslissen geen vergoeding te geven voor coupons die voor 1 juli zijn besteld en dat ook je startkaart nog geldig moet zijn in 2012....
Vorig jaar had mijn merrie een gebroken hoefbeen, dat is goed gekomen, eind 2010 ben ik weer gaan starten in de ZZlicht, de merrie liep echt weer fijn en ik reed weer puntjes, dus in mijn enthousiasme had ik 2 sets coupons besteld plus een set springcoupons want dat ging ook erg lekker, had ik dus nooit moeten doen want de merrie liep vanaf april dit jaar ineens niet helemaal goed, dan wel dan niet, eigenlijk niet te vinden wat er aan de hand was, dus starten op een laag pitje gezet, eerst maar eens uitzoeken wat er aan de hand was/is.

Ben 2 maanden geleden bij Erik Laarakker terecht gekomen, daar denken ze dat de merrie waarschijnlijk heeft vastgelegen toen met dat gebroken hoefbeen want haar bekken was ondanks behandelingen door een osteopaat niet goed en ze heeft weer een nieuwe blessure aan de tussenpees....
Dus heb ik vorige maand besloten om me voorlopig maar af te melden bij de rijvereniging en dus ook bij de KNHS.

Las dus dat verhaal over die digitale startpas en stelde de vraag aan de KNHS hoe het zat met de restitutie van de coupons, met bovenstaande reactie als antwoord.....
Ik vind het een ernstige zaak dat zo'n KNHS met een monopolie positie beslist over mijn geld, ik ben geen donateur of sponsor van de KNHS en ik wil gewoon mijn geld terug!
Ik heb 37 dressuurcoupons en 16 springcoupons (waarde plm. €80.-) die nu dus bij het oude papier moeten????
Ik vind dit niet kunnen en vraag me af of er meer mensen zijn die daar ook zo over denken, dan zou ik zeggen kom op, laten we een handtekeningen actie starten en deze KNHS een poepje laten ruiken, dit kan toch niet?????
Dat geld kan ik wel gebruiken om een rekening van de dierenarts weer mee te betalen.......

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:47

PP kun jij mij misschien uitleggen hoe dat werkt met die protecollen uitdraaien via concour?

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:56

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:58

Nee ze bedoelt de protocollen die je met alle gegevens van de wedstrijd via concor kan uitprinten!

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:04

dat weet ik niet, ben geen wedstrijdsecretariaat...... ;)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:12

haha dat bedoel ik idd, maar geeft niet ;)

Heb al pb contact met PP

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:22

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:34

lbfginsel schreef:

Dat ze zomaar beslissen geen vergoeding te geven voor coupons die voor 1 juli zijn besteld en dat ook je startkaart nog geldig moet zijn in 2012....

Hoewel ik geen fan ben van de organisatie KNHS, hebben ze met bovenstaande wel een punt. Als het hele startpas-verhaal niet doorging en je toch je startkaart ging opzeggen per 1-1-2012, dan bleef je ook met een handel coupons zitten die bij het oud papier konden. Dus dan zou je geen nadeel ondervinden van de overstap naar een startpas.

Als je echter de kaart zou aanhouden (en dus moet overstappen naar een startpas) zou je normaal gesproken je coupons nog kunnen gebruiken, maar worden deze nu waardeloos door de overstap naar de pas.

Dat ze er alleen die datum van 1 juli aan gehangen hebben, vat ik ook niet helemaal. Zeg dan gewoon de ongebruikte coupons van alle startkaarten die in 2012 overgezet worden naar een startpas. Of geef al vanaf het begin van het jaar door dat er iets gaat veranderen. Ik houd er nu ook 16 over geloof ik, maar die had ik al begin van het jaar besteld. Dus hier kan ook een stapel naar het oud papier.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:36

Fenny schreef:
Ik stuur gewoon alles op qua coupons, kijkt de KNHS maar wat ze er mee kunnen ...

zie andere topic Fenny: je hebt ze dan binnen 2 dagen weer netjes terug! KNHS is zo langzaam dus nog niet...
@lbfginsel: vind dat je helemaal gelijk hebt. De grens van 1 juli is veeeeels te krap getrokken en is mi alleen maar om zo min mogelijk terug te hoeven betalen...

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 20:59

lbfginsel schreef:

Vorig jaar had mijn merrie een gebroken hoefbeen, dat is goed gekomen, eind 2010 ben ik weer gaan starten in de ZZlicht, de merrie liep echt weer fijn en ik reed weer puntjes, dus in mijn enthousiasme had ik 2 sets coupons besteld plus een set springcoupons want dat ging ook erg lekker, had ik dus nooit moeten doen want de merrie liep vanaf april dit jaar ineens niet helemaal goed, dan wel dan niet, eigenlijk niet te vinden wat er aan de hand was, dus starten op een laag pitje gezet, eerst maar eens uitzoeken wat er aan de hand was/is.

Ben 2 maanden geleden bij Erik Laarakker terecht gekomen, daar denken ze dat de merrie waarschijnlijk heeft vastgelegen toen met dat gebroken hoefbeen want haar bekken was ondanks behandelingen door een osteopaat niet goed en ze heeft weer een nieuwe blessure aan de tussenpees....
Dus heb ik vorige maand besloten om me voorlopig maar af te melden bij de rijvereniging en dus ook bij de KNHS.

Las dus dat verhaal over die digitale startpas en stelde de vraag aan de KNHS hoe het zat met de restitutie van de coupons, met bovenstaande reactie als antwoord.....
Ik vind het een ernstige zaak dat zo'n KNHS met een monopolie positie beslist over mijn geld, ik ben geen donateur of sponsor van de KNHS en ik wil gewoon mijn geld terug!
Ik heb 37 dressuurcoupons en 16 springcoupons (waarde plm. €80.-) die nu dus bij het oude papier moeten????
Ik vind dit niet kunnen en vraag me af of er meer mensen zijn die daar ook zo over denken, dan zou ik zeggen kom op, laten we een handtekeningen actie starten en deze KNHS een poepje laten ruiken, dit kan toch niet?????
Dat geld kan ik wel gebruiken om een rekening van de dierenarts weer mee te betalen.......

Mee eens. Zit ook met een paar hele sets van voor juli. Paard met peesblessure. Startkaart in sept maar stopgezet. Hopelijk tijdelijk. Wilde weer een startkaart aanvragen wanneer het beter gaat. Weet nu niet of we uberhaupt nog terug kunnen keren in de sport. Misschien dressuur ipv springen. Wil ook mn geld voor alle coupons terug want andrs had ik ze later nog op kunnen maken. Normaal zijn ze na een jaar ook nog geldig.

Wil dolgraag weer een startkaart maar weet pas in april ofzo of we nog wedstr mogen/kunnen rijden of dat t einde oefening is.
Maar krijg daarom nu niks terug.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:30

Maar sorry dat ik het zeg, als je in April te horen zou krijgen dat het einde oefening is dan zat je toch ook met de coupons die je weg kon gooien?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:34

Maar ze zegt nergens dat ze nooit meer met dat paard zal gaan starten, alleen dat ze van plan was haar tijdelijk af te melden. Dus dat ze haar geld sowieso kwijt was geweest gaat niet op. Startcoupons waren immers onbeperkt geldig :=

Edit; ik doelde op lbfginsel

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 00:03

Loetie84 schreef:
Fenny schreef:

zie andere topic Fenny: je hebt ze dan binnen 2 dagen weer netjes terug! KNHS is zo langzaam dus nog niet...
@lbfginsel: vind dat je helemaal gelijk hebt. De grens van 1 juli is veeeeels te krap getrokken en is mi alleen maar om zo min mogelijk terug te hoeven betalen...

Ik hoef ze niet meer, stuur ze dan wel weer retour afzender.

Sorry, ik kom misschien heel dwars over hoor, maar ben het behoorlijk zat met de KNHS.. :o

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 05:48

roxiie schreef:
Maar ze zegt nergens dat ze nooit meer met dat paard zal gaan starten, alleen dat ze van plan was haar tijdelijk af te melden. Dus dat ze haar geld sowieso kwijt was geweest gaat niet op. Startcoupons waren immers onbeperkt geldig :=

Precies. Jij snapt het :-D