Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:13

Sommige hebben het kennelijk in hun broekzakken steken zoals wij het hier wel eens zeggen :D

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:16

Ja leuk grappig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:19

tiger27 schreef:
Ja leuk grappig

Wil je erover praten?

Sorry, maar ik vind dat niemand het recht heeft zulke opmerkingen te plaatsen in iemands gastenboek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:25

tiger27 schreef:
Als tie daar nie tegen kan sluit tie lekker zijn gasteboek
Dit had tie kunnen verwachten
En dat er berichte staan die nergens op slaan ja niet iedereen is fatsoenlijk
Maar hij roept het wel erg op met zo'n kur

Niemand vraagt erom om zo behandeld te worden.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:32

Nee wil er niet over praten heb het al moeilijk zat zit al een uur naar een bloederig paard te kijken
Volgens mij heb ik ook niet gezegt dat ik het normaal vind hoe iemand reageert in zijn gastboek
En je roept het wel op als je met iemand zijn kur komt alleen in spiegelbeeld
Kom nou zeg als je zo'n paard onder je kont krijgt en dan niet inspieratie heb om zelf iets te verzinnen
Laatst bijgewerkt door tiger27 op 30-06-11 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:39

Mmmmmm het is misschien ook een stuk onvermogen van Rath.
Druk, zenuwen en een paard dat op jouw duidelijk anders reageert dan op zijn vorige ruiter.
Zijn bij ons in de regio zat mensen die toppaarden kopen omdat ze het geld hebben, maar of je ze dan na kunt rijden is een heel andere vraag.
Ook bij deze mensen zie je vaak stress en onzekerheid.
Ik blijf erbij dat je met een paard pas na een hele lange tijd een team vormt ook al is zo'n paard afgericht op top niveau.
Misschien ligt de lat even te hoog en is de tijd te kort.....

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:50

Dus dan copieer je maar de kür van je voorganger? Sorry, maar dat is niet goed te praten door dat soort smoesjes.
Vind het wel onnodig om zo in zijn gastenboek tekeer te gaan, dat is net zo goed een kwestie van fatsoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:54

Nou, volgens mij heb ik Rath of PS zich nergens zo zien uitlaten over de vorige eigenaar van dat paard of de vorige ruiter. Rath of PS hebben ook nooit ergens iets negatiefs beweerd over wie dan ook.

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:54

horseyfries schreef:
Dus dan copieer je maar de kür van je voorganger? Sorry, maar dat is niet goed te praten door dat soort smoesjes.
Vind het wel onnodig om zo in zijn gastenboek tekeer te gaan, dat is net zo goed een kwestie van fatsoen.

Volgens mij heb ik hier geen smoesjes......

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:04

Nou lovely weet niet waar jij je penny verhaaltje vandaan haalt maar dat zegt ook niemand
En buiten dat denk ik ook dat niet zo een goed idee is om negatief over ed of de vorige eigenaar te doen
Dan valt denk heel de wereld hem aan

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:16

tiger27 schreef:
Nou lovely weet niet waar jij je penny verhaaltje vandaan haalt maar dat zegt ook niemand
En buiten dat denk ik ook dat niet zo een goed idee is om negatief over ed of de vorige eigenaar te doen
Dan valt denk heel de wereld hem aan

Lovely,
Lees jij de Penny nog? Ik dacht dat je stukken ouder was? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:20

Ja, ik lees eigenlijk alleen nog maar de Penny omdat dat zo goed aansluit bij bokt. Maar ik kan me niet herinneren dat ik een pennyverhaaltje hier neer gezet heb? Dus tiger27, zeg even wat je bedoelt :).

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:23

ahhhhhhhhhhhhhhhhhh daar gaan we weer!
wees lief voor elkaar.
Enne wat is er mis met Penny?? Is tenminste allemaal positief hoor!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 01:29

concetto schreef:
Mmmmmm het is misschien ook een stuk onvermogen van Rath.
Druk, zenuwen en een paard dat op jouw duidelijk anders reageert dan op zijn vorige ruiter.
Zijn bij ons in de regio zat mensen die toppaarden kopen omdat ze het geld hebben, maar of je ze dan na kunt rijden is een heel andere vraag.Ook bij deze mensen zie je vaak stress en onzekerheid.
Ik blijf erbij dat je met een paard pas na een hele lange tijd een team vormt ook al is zo'n paard afgericht op top niveau.
Misschien ligt de lat even te hoog en is de tijd te kort
.....

Haha, dankjewel voor deze open deur! Want dat is immers precies wat er gebeurt is: voor veel geld een toppaard kopen en 'm niet na kunnen rijden. :D
Het enige verschil is dat waarschijnlijk de mensen uit jouw regio niet tot het topkader ruiters|amazones behoren.
Hoe lollig is dit!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 01:50

Kom op. laten we wel een beetje reëel blijven. Rath is een ruiter uit het duitse A-kader, dan hoor je gewoon bij de wereldtop. Hem afdoen als een rijke amateur, die niet kan rijden is gewoon bezijden de waarheid.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 08:11

Het komt door de emotie, alles met dieren is emotie, kijk maar hier op het Bokt. Iedereen heeft andere manieren voor rijden, en iedereen probeert het de andere duidelijk te maken, dat die ene manier het beste is. Maar er zijn veel manieren omdat te doen, het gaat om de toon. Sommigen mensen plaatsen echt over de top berichten, en dat is niet nodig.

En kijk, als Gal echt afgekraakt wordt op zijn rijden van T., dat Rath het echt beter doet, terwijl Rath feitelijk alleen paarden doorrijdt, die zijn stiefmoeder voorbereidt heeft. Maar dat gaat volgens mij overal zo met stalruiters, alleen koopt nu stiefmoeder/pa ze, en dan krijg je toch weer dat rijke zoontje gevoel, maar zou hetzelf niet anders doen.Komt dat bovenop de verkoop, wat door het bedrag, een beetje.....overkomt. En dan vervolgens het kur verhaal...En dan gaan de emoties los. Het zijn overigens momenteel niet eens veel nederlanders volgens mij.

Ik heb gekeken naar dat stuk waarover gesproken werd in het AD, maar kan het niet vinden. Dat Rath Gal uitgenodigd heeft.Kan me voorstellen dat als dat niet klopt, je het verwijderd uit het GBoek.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 09:20

Karl66 schreef:
Kom op. laten we wel een beetje reëel blijven. Rath is een ruiter uit het duitse A-kader, dan hoor je gewoon bij de wereldtop. Hem afdoen als een rijke amateur, die niet kan rijden is gewoon bezijden de waarheid.

Wereldtop....ik weet het niet. Ik denk dat het het beeld van een rijke amateur geeft, omdat hij nog niet op eigen kracht een paard daarnaartoe gereden heeft en tussen de wereldtop gereden heeft. Want laten we wel zijn, hij kan goed rijden, maar voor Totilas zat hij niet in de Duitse teams. Rath heeft zichzelf nog niet (echt) bewezen, waardoor het nu vrij simpel wordt te speculeren of Toot misschien niet een maatje te groot is voor hem. Zou een Isabell Totilas nu rijden en het zou niet werken, dan zouden meer mensen het gooien op een ontbrekende klik, want het paard heeft zich bewezen en zij heeft zich bewezen, dus de kwaliteit is er. In het geval van Rath heeft het paard zich meer dan bewezen.....de ruiter nog niet.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 09:21

??? Voor Totilas zat hij niet in het Duitse team???? Waar heb jij gezeten?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 09:27

horseyfries schreef:
??? Voor Totilas zat hij niet in het Duitse team???? Waar heb jij gezeten?

Even ter verduidelijking: heb jij hem op een OS gezien? Op de EK's/WK's? Ik niet.

Herstel, ik heb MAR z'n site gecheckt en daar staat dat hij met Sterntaler op een EK is geweest. Maar dan nog. Hij is niet van het kaliber Werth, Ulla Salzgeber, die je eigenlijk standaard in het team van Duitsland ziet.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 09:39

Rath heeft ook nog een aantal jaartjes te gaan, he. Hoe oud zijn Werth en Saltzgeber? Werth is 42, en Salzgeber al ouder? Werth was iets ouder dan Rath nu, met haar 1e OS medaille. Dus Rath ligt op schema.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 09:58

Dat snap ik wel, maar wat ik meer bedoel te zeggen is als hij eerst zelf een paard naar de top gebracht zou hebben, dat er veel minder speculatie zou zijn over zijn rijkunsten dan wanneer hij een "kant en klaar" paard onder zich krijgt. Misschien had ik beter kunnen zeggen "nog niet van het kaliber". De toekomst zal uitwijzen of hij van dat kaliber blijkt te zijn.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 10:17

mylittlejoy schreef:
Even ter verduidelijking: heb jij hem op een OS gezien? Op de EK's/WK's? Ik niet.

Herstel, ik heb MAR z'n site gecheckt en daar staat dat hij met Sterntaler op een EK is geweest. Maar dan nog. Hij is niet van het kaliber Werth, Ulla Salzgeber, die je eigenlijk standaard in het team van Duitsland ziet.

http://www.sportuitslagen.org/paardensp ... html#92399

Toch is hij bij het laatste EK het hoogst geëindigd van alle Duitse deelnemers.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 10:25

Need I say more? ;)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 10:41

Dan neem ik bij dezen m'n eerdere post terug.

(Kijk, het is niet zo moeilijk je ongelijk te tonen :+)

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 11:52

Nee, dat kun je beter dan ene Rath :D