Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annash
Blogger

Berichten: 26586
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 23:55

Gefeliciteerd allemaal!

DiscoDipp

Berichten: 2884
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 00:19

Gefeliciteerd allemaal! *\o/*

moniek21
Berichten: 4619
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 08:04

Gefeliciteerd allemaal met de behaalde punten en prijzen +:)+

Getup

Berichten: 8383
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 08:35

Gefeliciteerd met punten en prijzen zelfs na wat alternatieve proefjes met vrolijke paarden.
Ach , houdt t spannend .

Heb zat andere rassen en ponys gereden en ben echt nog nooit benadeeld. Gewoon netjes rijden :D

MyWishMax

Berichten: 25582
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 08:40

Gefeliciteerd allemaal!
En idd een aantal vrolijke of te drukke paarden, volgende keer beter! Hoort er ook bij, helemaal als je pas net begint. Beide moeten ook wennen aan de spanning van zichzelf en de ander.

Getup schreef:
Heb zat andere rassen en ponys gereden en ben echt nog nooit benadeeld. Gewoon netjes rijden :D

Ik zelf niet, wel veel andere en minder spectaculaire types, maar ook altijd vriendinnen en stalgenootjes gehad met andere rassen en pony's en idd dezelfde ervaring! Goed rijden en het maakt niet uit wat voor type of ras je rijdt.

Hier komt donderdag de fysio voor paard. Even wedstrijdpauze en van alles na laten kijken, ook zadel nog. Zodat we de laatste 2 wedstrijden helemaal goed in kunnen gaan en hopelijk komende 2 maanden nog even flink trainen om laatste dingen nog beter te krijgen.

Getup

Berichten: 8383
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 08:52

Precies . Maar dan moet je niet aankomen met : " ik kreeg n laag cijfer voor * vul maar in * , maar dat deed ie hartstikke goed voor een * bepaald ras * " .

Ohja in Duitsland en Luxemburg rijden ze de E en A met z'n 2en ( in Duits soms zelfs met 3 of 4 !). Kan ook aparte situaties opleveren.

Mijn vorige paard hing ik er altijd achteraan, dan liep ze braaf overal voorbij.

Mijn freiberger vindt achter lopen stom . Of 2 bange / schrikachtige paarden bij elkaar....ook feest...

Ik vind t helemaal niets. Daarom rijd ik in België. Al is t vanaf de L individueel.
Als het nu met dochter en freiberger niet gaat , gaat ze ook in België rijden. Met de New forest is met z'n 2en kansloos , die moet voor of anders gaat er helemaal niets.

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 08:57

Zo even bijgelezen maar vast her en der wat overgeslagen :+

Babootje, helaas geen tips voor een smid. Sinds mijn verhuizing gooi ik Jana op de trailer en rijd naar mijn smid toe want die zit op bijna een uur afstand nu en ik wil haar niet kwijt!

Miriam91, rem aanleuning en galop kwijt, heeeeel herkenbaar! Balen he maar goed wel knap dat je de 2e proef nog winst rijdt dan, gefeliciteerd!

Sellina, knap setje en respect dat je in die zeikregen nog hebt staan wassen ook! Jammer van je proef!

Charmaine, ik zag je foto's, supergaaf en wat kan die van jou springen zeg!

DemiSisa, fijn dat je ijzer nog gelukt is en dat je lekker hebt kunnen rijden, gefeliciteerd met je punten! Zo kun je lekker het L2 in!

xxxmh, fijn he als er een beetje afwisselend gepunt wordt, mooi commentaar ook!

xsurfidary, zo dan dat zijn dikke punten, gefeliciteerd! En verschil tussen eerste en tweede proef, gevoel ligt toch vaak verder uit elkaar dan beeld is mijn ervaring.

Essmeralda, vreemd dat je commentaar kreeg. Das niet meer van deze tijd. Ik denk dat je moet zoeken naar een wedstrijd waar niet meer anderssoortige paarden lopen hier in de buurt. Waar startte je? En gefeliciteerd!

DJZ, na al die zeikregen toch een heel dikke score en mooi commentaar, gefeliciteerd!

Noisy, goed debuut! Maar pittig zat dus in de ring :D

Ik ben uiteraard ook weer voor een oefenrondje geweest, dit keer heel dichtbij stal maar voor mij een onbekende locatie. Beetje zware bodems maar ik was lekker alleen met losrijden en nadat ik zaterdag echt ruzie heb gehad met mijn stormtrooper, was ik zondag blij dat ze bij me bleef en ik zelfs met halflange teugel heb kunnen losrijden. Dat is vrij zeldzaam omdat ze eigenlijk altijd direct weg is. Maar goed, de proeven gingen in de verste verte niet goed genoeg maar dat was mijn doel ook niet. Ik had de punten nog lager verwacht dus dat viel me nog mee en ik heb een paar persoonlijke overwinningen gehaald. Ik gok dat ik nog een paar oefenrondjes nodig heb om gewoon normaal mee te draaien maar hier was ik al heel blij mee. Volgende keer maar iets langer losrijden, kijken of dat wat oplevert want man man man wat heeft dat dier toch een belachelijke energie.

En ik start dus met een haf, jureer ook al eeuwen en zie van alles voorbij komen en mijn ervaring is dat het echt geen moer uitmaakt waar je mee rijdt als je dat maar vriendelijk doet en je paard netjes voorstelt. Overigens hoor ik nog wel eens dat je "koudbloeden" moet starten want dan wordt je vriendelijker gepunt. Mijn ervaring is precies andersom. Het zijn wel heel gezellige wedstrijden, dat moet ik wel zeggen maar ik probeer sowieso locaties uit te zoeken waar het gezellig is. Waar mensen oprecht aan het kijken zijn zonder je af te fikken.

MwM, ik heb een waslijst aan locaties waar je kunt trainen inmiddels:
Pijnacker Blauwgele vendel, Schieruiters Rotterdam, Double Z Moordrecht, HC BOdegraven, Weststichtse Montfoort. Even je paard en zadel wat onderhoud en je kunt weer vol aan de bak!

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 09:03

Oh ja en zaterdag ben ik op slag verliefd geworden op een paard wat ik ging bekijken met een goede vriendin. Dus ik heb gezegd als jij m niet koopt, doe ik het. Maar goed ook haar dochter was direct verkocht dus dat is het paard nu ook, we gaan m volgende week halen. Met de toezegging dat ik er ook mee aan de slag moet hahaha. Heel iets anders, 4 en nu al 1.76 maar zo onwijs leuk!

MyWishMax

Berichten: 25582
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 09:11

Dank je daf!
En wat goed weer van je! Oefenrondje was dus ook gewoon nuttig. En leuk van dat paard, toch stiekem weer zo'n grote die je leuk vindt :')

Flubberboot

Berichten: 2997
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 11:06

Ik zie op wedstrijd tegenwoordig meer aparte rassen dan “normale” paarden :') Veel fjorden, hafjes en tinkers. Vind ik leuk om te zien! Ook omdat die om een of andere reden vaak prettiger gereden worden dan de KWPN’ers
En dan tel ik een Iberisch paard onder apart

Edit: gefeliciteerd iedereen met de punten!

Enzo_Ollie

Berichten: 840
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 12:29

Iedereen weer gefeliciteerd met z'n punten!

@essemralda maar misschien was het wel positief? :) Als ik een tinker of een bonte oid zie roep ik dat ook altijd omdat ik eigenlijk stiekem een bont paard had gewild :+

paarden anders dan kwpn zegt ook niet zoveel, de fjord in mijn les rijdt mijn dressuurgefokte kwpn'er er echt uit met zijn uitgestrekte draf :=

Babootje

Berichten: 26580
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 13:03

Zooo ik zie dat er weer goed is "geboerd" dit weekeinde vooral door de niet-KWPN-ers. Leuk!
@Selina volgende keer beter, maar jullie zijn een heel mooi plaatje zo samen.
Verder iedereen die winst heeft gereden: gefeliciteerd!
Wij waren van plan om komend weekeinde te gaan, maar dan moet ik ook echt wel naar de smid kunnen.
@Daffodil: waarschijnlijk zal het ook naar de smid rijden, worden. Maar ik heb 2 paarden en geen 2-paards trailer. -O- En ze moeten nu dus allebei. Er komt een smid morgen; die moet de ijzers er in ieder geval maar afhalen. Wat een ellende.

Getup

Berichten: 8383
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 14:03

Oh dat is helemaal balen dan. Een ritje smid kost al genoeg tijd, maar om er nu met 2 paarden 2 x heen te moeten is helemaal een gedoe

miss_lizje

Berichten: 6265
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 16:06

Hier sinds november weer een keer gestart ondanks mijn gezondheid. De training ging erg goed maar afgelopen woensdag "ruzie" gekregen met flink stout gedrag. Ondanks alles nog 1 winstpunt kunnen rijden maar zwaar onverdiend in mijn ogen.

Mijn "thuis" locatie kans in overleg ook van buitenaf getraind worden. Zeker in de zomer staat er altijd wel een 60 meter ring waar je ook nog ruim omheen kan rijden.

Ik ga op mijn gemak even alles bij lezen.

Essmeralda
Berichten: 15
Geregistreerd: 11-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 23:32

Enzo_Ollie schreef:
Iedereen weer gefeliciteerd met z'n punten!

@essemralda maar misschien was het wel positief? :) Als ik een tinker of een bonte oid zie roep ik dat ook altijd omdat ik eigenlijk stiekem een bont paard had gewild :+

paarden anders dan kwpn zegt ook niet zoveel, de fjord in mijn les rijdt mijn dressuurgefokte kwpn'er er echt uit met zijn uitgestrekte draf :=


Jaa ik heb er ook maling aan hoor! Ik weet dat mijn merrie gewoon netjes loopt voor een tinker. Mijn ruin daarin tegen is gewoon echt een boeren tinker :') Dus het verschil weet is en krijg ook van meerdere “vreemde” mensen goede reacties! Zo geloofde ze vorig jaar niet dat het onze eerste wedstrijd was en dat ze (toen) 4 jaar oud was. Waarop ik zei “ heb der al vanaf 6 maanden oud dus ja dat weet ik zeker :j

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 13:22

Iemand nog tips voor die vreselijke halve grote volte in galop met daarna een halve grote volte in contra? Ik heb m gisteren weer getracht te rijden maar mijn dikkie zet het gas er gruwelijk op en ik kom nooit meer normaal die bocht door. Dus een echte volte is het ook niet meer. En ik kan echt wel heel lekker en normaal galopperen maar dit is een oefening waar bij haar een trigger op zit lijkt het wel.....

MyWishMax

Berichten: 25582
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 13:27

Ook als je gewoon in contra aanspringt? Dus niet eerst linksom links galoperen en door die volte naar contra maar meteen rechts aangaloperen en dan volte gaan rijden.
En voor het rennen juist als je wel in goede galop volte maakt terug naar draf op x en dan de andere kant op. Dat ze daar leert remmen en wachten.

Nu heb ik die van mij gewoon telkens terug naar stap gereden als ze het tempo overnam en de contra dus ook zo los geoefend.

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 13:53

Nee als ik in contra rij, kan ik de hele bak door. Er gebeurt iets als ik door het midden probeer van hand te veranderen.

Maar die naar de draf is een goeie ja. Die zal ik eens meenemen.

Bentuh

Berichten: 3450
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 10:59

Wie gaan er dit weekend allemaal weer op stap?

ik heb mijn eerste buitenwedstrijd van het seizoen, hopelijk blijft het een beetje droog HAHA.

DemiSisa

Berichten: 1078
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 11:09

Veel plezier en succes alvast Bentuh!

Ik ga morgen ook op pad, ook een outdoorwedstrijd. Mogen om half 12 starten, heerlijke tijd! :D

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 11:25

Ik ga zondag, ook buiten en starttijd begin middag. Gelukkig want ik denk dat ik afgezegd had als ik vroeg had gemoeten. Ik trek dat echt niet.

heb onwijs fijn gelest van de week dus zin in. Verwacht geen wonderen want ik heb maart en april uitgetrokken om er weer een beetje in te komen.

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 11:31

Lekker weer buiten! Veel plezier en succes iedereen!

Daf, ik zou inderdaad ook als ie gaat hollen in de oefening of gewoon de lijnen rijden maar schakelen tussendoor, of bijvoorbeeld halve grote volte links inzetten, merk je voor X dat ie overneemt dan eerst kleinere volte links tot de controle er weer is en dan door de contra lijn in. Daar beetje mee spelen dat ze niet te overtuigd worden zelf wel te weten hoe t moet :')

Ik heb woensdag m'n merrie precies 1x opgepakt na drie weken relaxen en nu alweer zin om op concours te gaan :D even kijken of ik begin april nog wat ga plannen of toch gewoon rustig volgens plan :+

Fly_high

Berichten: 3341
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-24 11:33

Succes Bentuh en daffodil! en vooral veel sterkte met dit weer :')

DemiSisa ook succes! ga je morgen al L2 doen of nog een keertje L1?

Charmaine schreef:
Klopt, het is idd de vrachtwagen even leeg werken :+ Dat is een andere mindset dan lekker saampjes leuke dingen doen <3
Aan de andere kant; ooit toen ik nog een jonkie was, was dit precies mijn werk en deed ik ook niet andes :P En ik ben jaren lid geweest van deze vereniging. Was leuk om weer 'herkent' te worden in die zin, na er zo lang uit geweest te zijn.
Ik ga er ondanks de drukte denk ik toch wel vaker starten. Fijn parkeerterrein, grote rijhal dus ruimte in het parcours. Rij er met een half uurtje heen. En het is allemaal gewoon netjes geregeld


Nou dat dus, ik snap die mindset trouwens 100% want als het mijn werk zou zijn zou ik er zeker niet anders in staan hoor ;) Maar qua sfeer toch minder gezellig dan alle amateurs voor wie het dé dag van hun leven is om vol spanning af te wachten of hun Rainbow Dream of andere Weideknol vandaag wel of geen kniehoogte sprongetje durft te nemen :P


Wij doen voorlopig ff niets want de paardschade aan mijn auto wordt eindelijk hersteld ja serieus nu pas na bijna 3 maanden :') en daardoor minstens week of 2 geen vervoer. Met het mooie weer van de afgelopen dagen konden ze wel al 24/7 op de wei en mijn motivatie was sowieso even weg dus Henk heeft ook paar dagen helemaal vrij gehad. Heb hem nog niet horen klagen ;)

DemiSisa

Berichten: 1078
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 11:44

daffodil: dat je fijn gelest hebt is (vind ik) altijd al een goed begin. Hopelijk kan dat een beetje doorzetten naar je proeven zondag. Veel plezier en succes alvast! :D

Noukie: dan ging het rijden vast goed? :D Het wordt wel weer mooier weer straks, dus dan is het ook leuk om weer outdoor te starten :)

Fly_high: zo dat heeft lang geduurd dan inderdaad :o Wel balen dat ze zo lang bezig gaan zijn met je auto, maar eventjes rustig aan doen is ook niks mis mee natuurlijk!

Ik ga nog L1 starten. Mijn instructrice was er afgelopen zaterdag op wedstrijd bij en die zei wel afgelopen woensdag in de les dat als ie liep zoals afgelopen zaterdag we opzich ook prima L2 kunnen. Thuis heb ik hem sowieso altijd net wat fijner dus zoals ie thuis loopt lukt het denk ik ook wel, alleen dat vast kunnen houden naar wedstrijd is natuurlijk een tweede. Dus wil absoluut niet te snel van stapel lopen, maar we gaan wel binnenkort een L2 proefje oefenen in de les. 13 april hebben we namelijk proefgerichte clinic op stal, dus even kijken of ik dan misschien een L2 proefje ga rijden. Achterwaarts zit er intussen prima op, daarnaast verschilt er niet heel veel qua oefeningen, 10m wijken ipv 5 en dat lukt ook. Maar onze punten in het L1 waren niet denderend (ook deels door mijn spanning), dus ik wil eerst ook iets meer rust in m'n eigen koppie hebben. Dus de L2 komt er wel aan voor ons, maar voor nu is het denk ik te vroeg nog :)

MyWishMax

Berichten: 25582
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 12:00

Dan ia die clinic juist de ideale kans om L2 te starten. Wel toch spanning maar er hangt niks van af verder. Maar heel slim hoor! Want ook al verschilt het niet enorm, er zit genoeg verschil in qua niveau en ze willen echt wat meer zien ook.

Succes allemaal komend weekend! Ik heb expres niks opgegeven want ik hoef echt niet buiten te rijden nog, vandaar ok april nog niks opgegeven. Vaak nog veel te slecht weer voor mij.

Wij hebben in april ook proefgerichte clinic in de buurt maar vind het te vroeg om al een Z proef te doen en M2 heeft weinig nut want ik weet wat er beter moet en daar trainen we al op en is gewoon kwestie van kracht. En het is te snel om de laatste dingen goed te krijgen voor het Z. Zelfs die clinic start ik niet al de oefeningen van het niveau nog niet goed genoeg zijn haha.