[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mcjv

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 00:42

Heel veel succes morgen!! Benieuwd naar weer leuke resultaten :D

Morgenochtend komt de hoefsmid hier ook, Briela krijgt ook ijzers voor.

Ik had zulke leuke springschoenen gekocht, maar ze passen echt voor geen meter. Ik vind de pasvorm gewoon niet fijn bij der. Maar ze zijn zo leuk... ik vind het echt jammer. ;(

Afbeelding

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 10:15

Bijzondere ijzers zijn dat Nathalie!

Succes op wedstrijd vandaag Lisa-Jo! Gewoon lekker gaan rijden, niet teveel aan de rest denken :)

Die zijn zeker leuk mcjv, jammer dat ze niet passen... Bij EJ heb je nog genoeg keuze voor iets anders, was er van de week, als Pride ijzers zou hebben had ik wel een setje meegenomen :D

Afbeelding

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 11:12

mcjv schreef:
Heel veel succes morgen!! Benieuwd naar weer leuke resultaten :D

Morgenochtend komt de hoefsmid hier ook, Briela krijgt ook ijzers voor.

Ik had zulke leuke springschoenen gekocht, maar ze passen echt voor geen meter. Ik vind de pasvorm gewoon niet fijn bij der. Maar ze zijn zo leuk... ik vind het echt jammer. ;(

[ [url=m/VBi3XP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mey. Super jammer dat ze niet passen ;(. Ze zijn echt heel mooi!

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 11:24

Zijn heel leuk inderdaad !

Ik moest toevallig mijn zadel ophalen bij het drunens ruiterhuis van de week. Heb betaald en ben meteen de winkel weer uitgelopen, word er altijd zo hebberig van als ik daar ben :=

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 11:26

Charlotte446 schreef:
Bijzondere ijzers zijn dat Nathalie!

Succes op wedstrijd vandaag Lisa-Jo! Gewoon lekker gaan rijden, niet teveel aan de rest denken :)

Die zijn zeker leuk mcjv, jammer dat ze niet passen... Bij EJ heb je nog genoeg keuze voor iets anders, was er van de week, als Pride ijzers zou hebben had ik wel een setje meegenomen :D

[ [url=m/LTn1Qp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik word hebberig van deze foto :+.
Zelfs toen wodan geen ijzers om had gebruikte ik springschoenen haha.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 13:47

Nou meiden, het gaat totaal niet lekker met rijden.
Ging erop en ze was verder super braaf. Waren 2 mannen bij de buren zonnepanelen op het dak aan het leggen en zei al tegen mijzelf: geen aandacht aan geven. En ze keek ook helemaal niet!
Even ingereden maar merkte meteen al dat ik mijn hele lijf gespannen hield, kon niet ontspannen. Heb denk 15 min les gehad en toen brak ik ineens. Tranen rolde over mijn wangen en zat er echt even doorheen. Instructrice even met mijn gesproken en gezegd dat paardrijden ook helemaal niet makkelijk is. Maar ik zit zo met de laatste fijne keer in mijn hoofd dat ik dat te graag wil... Eigenaresse is toen op Don geklommen en bij haar liep ze zo fijn.
Heb maandag weer les en dinsdag ga ik naar een fysio hier in het dorp die mijn instructrice heeft aangeraden. Zij hebben een speciaal ruiter fit programma.
Mijn probleem is namelijk dat ik mijn linkerarm wel langs mijn lijf doe, maar rechts mijn schouder naar voren doe en mijn arm van mijn lichaam. Ik zit als het waren gewoon echt scheef EN dat is waar Don dus op reageert.
Dinsdag dus eerst kennismaking met de fysio en dan gaat hij mij een trainingsplan geven. Stephanie Kooijman (is een bekende ruiter) komt ook bij die praktijk dus zal wel goed zijn! :)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 18:33

Jullie gaan echt hard! Lees continue bij maar kan niet overal op reageren :P

Lisa-Jo hoe is je wedstrijd gegaan? :)

Ik wil zondag op wedstrijd maar er zijn er 4 even kijken welke starttijd mij het beste uit komt :')
De week erop komt de osteopaat nog een keer dus wil graag keertje op wedstrijd.
We gaan gewoon zonder doel! Oja 1 doel plezier hebben!
Dat vind ik soms moeilijk ik wil te veel me best doen terwijl ik het toch niet meer kan veranderen op wedstrijd.

Hebben jullie nog plannen?

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:06

_helga_ schreef:
Jullie gaan echt hard! Lees continue bij maar kan niet overal op reageren :P

Lisa-Jo hoe is je wedstrijd gegaan? :)

Ik wil zondag op wedstrijd maar er zijn er 4 even kijken welke starttijd mij het beste uit komt :')
De week erop komt de osteopaat nog een keer dus wil graag keertje op wedstrijd.
We gaan gewoon zonder doel! Oja 1 doel plezier hebben!
Dat vind ik soms moeilijk ik wil te veel me best doen terwijl ik het toch niet meer kan veranderen op wedstrijd.

Hebben jullie nog plannen?

Succes alvast op wedstrijd haha.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:08

Vandaag wodan gereden. Hij liep super fijn en hij knapt echt op door de ijzers. Was 1 maand geleden voor het laatst gereden maar hij was niet snel maar enorm rustig. Moest hem echt even door pakken. Morgen gaan we nog een keer en dan vanaf maandag ga ik miley rijden en oefenen voor de wedstrijd volgende week.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:10

Ik heb mijn wedstrijdplannen even opzij gezet.
Wil eerst Don weer fijn aan het lopen hebben, had eigenlijk de 19de op de planning staan maar ga dat niet doen. Of het moet ineens weer goed gaan straks... Ga richting het voorjaar starten, gewoon trainen nu en goed aan mijzelf werken.

Begrijp ik dat je, je bij alle 4 hebt ingeschreven? Of bedoel je voor volgende week zondag?
Want dan moet je toch gewoon betalen voor de andere als je het over morgen hebt :+

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:08

Winstpunt erbij! B + 5 nu!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:22

Gefeliciteerd!!

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:29

Fijn dat je lekker hebt gereden Nathalie!

Gefeliciteerd Harvey! Lekker kunnen rijden?

Jeetje Evelien wat balen zeg... Fijn dat je zoveel steun krijgt van de eigenaar en instructrice! Is het misschien iets om tijdelijk wat andere dingen met haar te doen? Buitenrijden als ze (heeeeeeeeel) braaf is of grondwerk? Zo kan je je vertrouwen misschien weer terugwinnen? Ik hoop dat je snel weer lekker rond kan hobbelen :(:)

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:41

Goed bezig iedereen! Ik blijf volgen, heb zelf heel weinig te vertellen want momenteel ben ik de enige 1x in de week die mijn huidige bijrijpaard rijd, en zodra hij vaker wordt gereden gaat het redelijk maar hij trekt heel erg en krijg er last van mijn rug van en steeds meer tegenzin eigenlijk. Dus ga morgen ergens kijken en als dat bevalt ga ik denk ik switchen. Een beetje trekken is niet erg maar mijn huidige bijrijpaard trekt alleen maar. Ik hoef geen Z te halen, ik hoef niet eens winst in de B te rijden maar een beetje "dressuur achtig" vind ik wel fijn.

Dus ik volg jullie nog wel, maar plaats even niets meer voorlopig denk ik.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 22:21

@Charlotte; ik ga inderdaad komende week wat grondwerk doen. Beetje spelen in de bak en eventueel zonder zadel even erop en dan beetje oefenen met halthouden op mijn stem en zit.. gaat wel goed komen :)
Maar zat er vanochtend even helemaal doorheen.
Ga ook aan een stalgenootje vragen of ik op haar western paard mag rijden, dan moet ik voor los laten en ontspannen. Heeft ze zelf al enkele keren voorgesteld dus moet die kans nu pakken :)

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 09:46

Jeetje prima donna...
snap dat je het nu even op een laag pitje zet. Je zelf goed voelen is ook heel belangrijk. Ik hoop dat de fysio hierin wat kan betekenen voor je!
Ghostattack fijn dat je zo lekker hebt gereden (en zonder zadel)! Knap hoor. Geeft vast weer even een lekker gevoel!

Gefeliciteerd Harvey!

Roosjenat,
Fijn dat wodan lekker liep!

Heeeel veel verder naar al jullie posts lukt me niet! Heb wel alles gelezen! Sorry daarvoor :-) zal het proberen beter bij te houden.

In alle verhuis en verbouw hectiek heb ik mijn vriend zo lief gevonden om me zo naar de manege te brengen. Ik heb volgende week wedstrijd en ik wilde echt nog een keer daar oefenen (het is soms zon draak...) dat geeft me wat meer een fijn gevoel. Laatste keer op de manege liep ze echt zelfs beter dan thuis maar dat is al weer twee weken geleden. Toen was mijn vader mee en moest ik het rijden een beetje kort houden. Als het droog is rijd ik terug naar huis (40 minuten) maar volgens mij kwamen er wat buitjes aan.
Nu snel opstaan, rijbroek aan en gaan!
Fijne dag voor jullie en degene die vandaag moeten starten: succes!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:15

Prima Donna goed dat je t wedstrijdplan voor nu even op een laag pitje zet.

Mijn pony is afgelopen week verkocht en verhuisd. Dit betekend dat ik nu zelf ook weer wat kan gaan rijden.

Voorlopig ga ik 2 a 3 keer in de week een van de manege paarden rijden.
Super fijn dier, alleen niet de makkelijkste om te rijden. Dit ook omdat ie precies doet wat jij met je hulpen vraagt.
Is niet altijd wat je wil vragen maar t is wel wat je doet.

Zo heb ik van de week in de les met regelmaat travers gelopen omdat een van mn benen sterker door kwam dan de ander :')

Of ik hier wedstrijden mee ga starten is nog niet zeker. FNRS in ieder geval en of dat F16 en hoger of de B/L1 wordt moet ik nog even overleggen...

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:32

PrimaDonna_ schreef:
Ging erop en ze was verder super braaf. Waren 2 mannen bij de buren zonnepanelen op het dak aan het leggen en zei al tegen mijzelf: geen aandacht aan geven. En ze keek ook helemaal niet!
Even ingereden maar merkte meteen al dat ik mijn hele lijf gespannen hield, kon niet ontspannen. Heb denk 15 min les gehad en toen brak ik ineens. Tranen rolde over mijn wangen en zat er echt even doorheen. Instructrice even met mijn gesproken en gezegd dat paardrijden ook helemaal niet makkelijk is. Maar ik zit zo met de laatste fijne keer in mijn hoofd dat ik dat te graag wil... Eigenaresse is toen op Don geklommen en bij haar liep ze zo fijn.
Heb maandag weer les en dinsdag ga ik naar een fysio hier in het dorp die mijn instructrice heeft aangeraden. Zij hebben een speciaal ruiter fit programma.
Mijn probleem is namelijk dat ik mijn linkerarm wel langs mijn lijf doe, maar rechts mijn schouder naar voren doe en mijn arm van mijn lichaam. Ik zit als het waren gewoon echt scheef EN dat is waar Don dus op reageert.
Dinsdag dus eerst kennismaking met de fysio en dan gaat hij mij een trainingsplan geven. Stephanie Kooijman (is een bekende ruiter) komt ook bij die praktijk dus zal wel goed zijn! :)

Dit heb ik precies zo gehad een keer. Ik was zo gespannen in de les, hij deed niet eens wat. Maar ik was bang en gespannen en na 15 barste ik in huilen uit. Daarna ging het beter. Het is een fase, het komt echt goed. Ik had 2 maanden geleden alleen maar ruzie met mn paard en dacht: die wedstrijden komen nooit goed. Mijn eerste wedstrijd had ik 164,5 en dacht dat ik altijd in de b zou blijven. Nu ben ik na 2 wedstrijden 5 punten verder. Als ik het kan, kan jij het zeker. Kop erop, gaan! Je kunt het!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:21

Prima donna goed dat je een pauze inlast!
Ik heb het ook op een laag pitje gezet en dan zie ik wel waar we uit komen.
Zijn nu vooral bezig met recht richten.
Maar blijf wel af en toe een wedstrijdje rijden om in die routine te blijven merk aan mezelf dat ik anders veeel te zenuwachtig ben.

Zondag is het doel gewoon rijden en we zien het wel ik heb geen doelen deze keer

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 14:45

Vandaag weer op wedstrijd geweest en hij liep echt heerlijk! Hij vond het allemaal best spannend wat resulteerde in een voorwaartse Pride *\o/*

Punten vielen alleen verschrikkelijk tegen, is een hele strenge jury. Op een wedstrijd paar maanden geleden was denk 90% van de punten in de 160-170.

We hebben alsnog 2 winstpunten met 180 gereden en 181,5 en een 1e en 2e plek. Nr 1 had 0,5 punt hoger in de 2e proef.

Mag heel blij zijn met winst bij deze jury heb ik van een heleboel wedstrijdruiters gehoord :+

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 15:15

Goedzo Charlotte! Gefeliciteerd.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:54

Pien1989 schreef:
Jeetje prima donna...
snap dat je het nu even op een laag pitje zet. Je zelf goed voelen is ook heel belangrijk. Ik hoop dat de fysio hierin wat kan betekenen voor je!

In alle verhuis en verbouw hectiek heb ik mijn vriend zo lief gevonden om me zo naar de manege te brengen. Ik heb volgende week wedstrijd en ik wilde echt nog een keer daar oefenen (het is soms zon draak...) dat geeft me wat meer een fijn gevoel. Laatste keer op de manege liep ze echt zelfs beter dan thuis maar dat is al weer twee weken geleden. Toen was mijn vader mee en moest ik het rijden een beetje kort houden. Als het droog is rijd ik terug naar huis (40 minuten) maar volgens mij kwamen er wat buitjes aan.
Nu snel opstaan, rijbroek aan en gaan!
Fijne dag voor jullie en degene die vandaag moeten starten: succes!

Ik heb goede verhalen over de fysio gelezen en foto's gezien waar meiden aan het sporten zijn.
Ben ook er benieuwd, zal het hier wel laten weten :)

Wat lief van je vriend dat hij je naar de manege wilde brengen! Lekker gereden?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:56

ynskek schreef:
Prima Donna goed dat je t wedstrijdplan voor nu even op een laag pitje zet.

Mijn pony is afgelopen week verkocht en verhuisd. Dit betekend dat ik nu zelf ook weer wat kan gaan rijden.

Voorlopig ga ik 2 a 3 keer in de week een van de manege paarden rijden.
Super fijn dier, alleen niet de makkelijkste om te rijden. Dit ook omdat ie precies doet wat jij met je hulpen vraagt.
Is niet altijd wat je wil vragen maar t is wel wat je doet.

Zo heb ik van de week in de les met regelmaat travers gelopen omdat een van mn benen sterker door kwam dan de ander :')

Of ik hier wedstrijden mee ga starten is nog niet zeker. FNRS in ieder geval en of dat F16 en hoger of de B/L1 wordt moet ik nog even overleggen...

Waarom is je pony verkocht? Mag ook via pb hoor :)
Fijn dat je op de manege nog lekker verder kan gaan rijden! En van F proefjes leer je ook een hoop ;)
Je hebt nu bij sommige maneges ook een manege startpas. Dan kan je dus knhs starten, weet niet of jou manege dat toevallig heeft?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:58

Harvey1 schreef:
PrimaDonna_ schreef:

Dit heb ik precies zo gehad een keer. Ik was zo gespannen in de les, hij deed niet eens wat. Maar ik was bang en gespannen en na 15 barste ik in huilen uit. Daarna ging het beter. Het is een fase, het komt echt goed. Ik had 2 maanden geleden alleen maar ruzie met mn paard en dacht: die wedstrijden komen nooit goed. Mijn eerste wedstrijd had ik 164,5 en dacht dat ik altijd in de b zou blijven. Nu ben ik na 2 wedstrijden 5 punten verder. Als ik het kan, kan jij het zeker. Kop erop, gaan! Je kunt het!

Super lief je berichtje! Doet mij goed! :) En je verhaal is erg bekend. Ik moet het vertrouwen weer terug krijgen en ook strenger voor mijzelf zijn hoor. Don is eenmaal geen makkelijk paard en ik moet der echt een keer overdonderen, dan zal ze stoppen met stoer doen haha.
Maar als ze eenmaal loopt dan doet ze alles en kan ze heel fijn gaan lopen. Morgen les, dus ben benieuwd :) Mijn instructrice kent Don ook heel goed omdat ze bevriend is met der eigenaresse. Dat is ook heel fijn!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:00

_helga_ schreef:
Prima donna goed dat je een pauze inlast!
Ik heb het ook op een laag pitje gezet en dan zie ik wel waar we uit komen.
Zijn nu vooral bezig met recht richten.
Maar blijf wel af en toe een wedstrijdje rijden om in die routine te blijven merk aan mezelf dat ik anders veeel te zenuwachtig ben.

Zondag is het doel gewoon rijden en we zien het wel ik heb geen doelen deze keer

Ik heb nu ook even gekozen voor het goed en goed doorrijden van Don. En mijn houding en onzekerheid staat nu echt op nummer 1! Je hebt hier in het voorjaar ook hele fijne wedstrijden in de buurt. Dus daar gaan we lekker voor. En als het mee zit hebben we tegen die tijd ook een trailer dus kunnen we ook op pad :)