[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 22:20

Als je l gestart bent, ben je wel l startgerechtigd maar niet l geklasseerd. Bb hc mag ten alle tijden.

NathalieBoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 22:25

Lithya schreef:
Als je l gestart bent, ben je wel l startgerechtigd maar niet l geklasseerd. Bb hc mag ten alle tijden.

Ohja klopt, ik ben wel L stargerechtigd maar niet geklasseerd. Dan ga ik even wat rondjes HC starten in de BB.
Bedankt!

paljaslaura

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 23:18

Ah leuk Froos!
Succes Benthe :)

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 23:47

Even inhaken;
Je mag gewoon bb starten! Zodra je niet meer officieel in de B mag uitkomendan pas mag je ook geen bb meer starten tenzij je hc rijdt.

Zag ook wat over scheren, doe je m spuiten of gewoon zo'n verdovinngspasta? Mijn ervaring is dat spuiten beter helpt.

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 23:49

Wij deden idd ook spuiten

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 00:08

NathalieBoer schreef:
Ik weet niet of jullie hier verstand van hebben, maar ik vraag mij af of ik nog BB mag starten terwijl ik nu al 2x L heb gestart... (Geen wp beide wedstrijden dus nog niet officieel L stargerechtigd) L gaat nog niet goed dus ik ga liever weer een poosje BB en B starten ipv B en L.

Volgens mij mag je dan alleen nog BB hc starten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 00:13

Volgens mij ook... je mag toch niet lager dan 1 klasse uitkomen dan de hoogste klasse waarin je bent uitgekomen. (Iets in die trant staat dat in het reglement)
Goede zin :') maar weet even niet hoe ik hem anders kan formuleren.

Omdat je L gestart bent mag je niet lager dan B starten.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 09:55

Kleine verdoving of praam is dan t beste, tenzij ze echt dol zijn. Anders scheer je m toch gewoon met een kleine?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 10:04

BB is geen klasse voor wp toch? Neem aan dat je dat dan gewoon mag starten. Sowieso HC.

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 10:14

Ja ik heb hem nu al in een jachtpatroon geschoren met die kleine, voor zijn benen en hoofd gooi ik er wel een spuit in. Had inderdaad een pasta gebruikt. Dankjullie voor de tips!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 12:35

Ik start gewoon BB en ben L .. En niks gehoord vanuit de KNHS dus het zal wel :') (of geld dat alleen per combinatie?)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 12:39

Dat is omdat je met twee paarden start, dit gaat om 1 paard. :P

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 15:54

Ik heb vandaag weer een sprongetje gemaakt sinds een paar weken. Schimmel was erg fris en had er zin in :o Dressuur vindt ze toch minder leuk haha :j

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 18:05

Ik heb ze tot nu toe vrijwel allemaal met een praam op zonder problemen kunnen scheren. Als ik ze op de benen niet vertrouw laat ik die er in zitten. geen zin in een klap voor de kop :=
Van verdoving gaan ze vaak zo snel zweten, en dan wil het scheren weer niet :+

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 18:37

Soms zijn ze idd zo donders snel! Ik vind een praam het fijnste, alleen de lip ff vastpakken kan al genoeg zijn. Van de week 4 paarden voor de eerste keer geschoren, allemaal zonder morren.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 18:41

Hurricane vond het allemaal prima, maar zijn schouder en hals vond hij echt niet leuk. Grommen als een pitbull, helemaal rond maken en dan omhoog springen met vier benen. Maar met praam op en iemand bij het hoofd was dat ook zo klaar.
Meeste paarden zijn trouwens wel gewoon braaf, als je er maar niet te lang over doet :+
Had me eigenlijk voorgenomen niet meer zelf te gaan scheren, omdat ik er zo'n hekel aan heb, maar als ik er naar moet staan kijken vind ik ook niets :P

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 23:17

Cascade is af en toe echt een zeik merrie die overal spoken ziet, maar scheren ging wel super braaf en snel (en was "pas" de derde keer voor haar) zelf haar hoofd nog een deel gedaan met het halster om haar nek.

Hier vandaag ook weer even gesprongen thuis, over 2 weken weer wedstrijd (95cm).
Ze was erg braaf en vond het duidelijk erg leuk. Ze vergat ook gelijk dat ze eigenlijk bang was van de bakkabouters die aan de langezijde van de hindernissen zaten.

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 23:21

Vandaag gereden in velden ! Beide paarden in de eerste fase foutloos . Tweede fase diabell een balkje en edelweis weer foutloos . Erg fijn gereden! Helaas diabell in de barage weer wat helikopter sprongen .. ook een 2e en 5e prijs mee naar huis mogen nemen . Zeker een geslaagd weekend dus !! <3 *\o/*

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 12:34

benthevigox schreef:
Vandaag gereden in velden ! Beide paarden in de eerste fase foutloos . Tweede fase diabell een balkje en edelweis weer foutloos . Erg fijn gereden! Helaas diabell in de barage weer wat helikopter sprongen .. ook een 2e en 5e prijs mee naar huis mogen nemen . Zeker een geslaagd weekend dus !! <3 *\o/*

Super benthe.

Was het druk in Velden, hoorde dat de startlijst schandalig lees was namelijk. Leuk dat je ook bij Jan komt rijden. Ga je voor onze clublessen rijden? Wij hebben vorige woensdag mijn paardje irriteren gedaan. Ze ergert zich rot aan van die lage sprongetjes die allemaal net te kort voor haar staan. Wij zijn in de voorbereiding voor onze dressuurwedstrijd volgende weekend.

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 12:37

Nee waren iets van 25 deelnemers in het B .. ze hadden in 5 uur bb/b/l/m/z erdoor heen .. jaa haha ik zag dat hij een pittig lijntje had gebouwd . Ik weet nu niet zeker of je me hebt gezien . Ik heb korte grijze haren haha en was met jan aan het praten toen die groep van bente aan het losstappen was . Ik ga niet met jullie vlublessen mee rijden maar een uur ervoor :)

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 12:37

Succes met je dresauur wedstrijd !! :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 17:07

Gefeliciteerd Benthe!

Scheren heb ik tot nu toe altijd zonder verdoving gedaan. Mijn pony vind de benen niet fijn, dat doe ik dan altijd met de tondeuse.

Larry vandaag dubbel foutloos in het M! :)
Afbeelding
Afbeelding

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 17:10

Gefelociteerd elysa!
Vind dat donkerblauw op dat wit zo mooi staan <3 ben de laatste tijd beetje uitgekeken op blauw omdat het overal ziet . Maar vind t bij jou wel weer heel erg mooi !

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 17:27

Nou, eerste wedstrijd en gelijk winnen!
Afbeelding

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 17:28

Gefeliciteeerd!!