[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:16

SusanH schreef:
glenstorm: net je filmpje nog even gekeken, ik vind het netjes hoor! Volgens mij kan jij prima B starten :j ga je topic ook nog even bekijken!

Ja op zich kunnen we dat ook wel hoor. Maar mijn paard vindt op concours gewoon alles eng behalve de hindernissen. En hij vindt springen fantastisch waardoor die af en toe wat sterk kan worden, waardoor ik controle mis. Het is vrij lastig om hem goed bij de hindernis te krijgen als die van links naar rechts vliegt en ondertussen wissels springt omdat er toevallig iets engs langs de kant staat. Hoogte is voor ons beide absoluut het probleem niet. Hij sprong het 1e parcours gisteren alsof er 1.30 stond en ik heb zelf bij de pony's M (1.00m) gesprongen. Maar we starten nu puur BB om de communicatie nog een beetje op orde te krijgen en paard wegwijs te maken met spanning en enge dingen.

We gaan waarschijnlijk half maart op onze thuismanege een rondje in de B doen.

Shelly21

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:25

Vind het er ook goed uit zien op het filmpje hoor. Soms een noodsprong maar ach hij is jong! Is al super netjes toch? Ik zou ook gewoon paar keer bb doen tot kijkertje er af en kan je er zelf ook beter aan rijden. Al kijkt mijne vaak nog steeds wel. Als we nog niet over de eerste hindernis zijn is alles dooooodeng. Spring je eenmaal is alles goed.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:27

Weer twee geslaagde debutanten, gefeliciteerd met de punten!

Ik ben vanmiddag ook weer gestart, 2 keer eerste(van de 2) met 187 en 188. Pony was weer erg braaf. Middengangen blijven heel minimaal, daar de komende tijd ook wat de focus op leggen.

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:32

TCA schreef:
Lois! Fijne punten en commentaar voor je debuut! Jasje staat ook heel gaaf op je paard

Leuk filmpje glennstorm, je ziet idd wel beetje dat frisse en kijkerige wel een beetje. Maar verder knap hoor!!

Compri en Jessica ook al zulke mooie punten voor jullie debuut!! Gefeliciteerd!! Lekker dooroefenen zo dus!q

Shelly, leuk trainingsfotos! Moet ik ook vaker maken. zijn natuurlijk wel moment opnames, maar het lijkt wel alsof je paardje wat duikt, dus zou vooral richtten op het van je hand af rijden en op eigen benen laten lopen zeg maar.

Euforie!! Top zeg! Gefeliciteerd!!! Wanneer maak je overgang naar t L?

Rebec jammer van t staken? Waren er "bakspoken"??

Nee, geen bakspoken, meneer had zijn bokkenpruik op. Totaal niet aan mijn been en niet in galop te krijgen. Ik rijd zonder zweep, dus had ook niks voorhanden om hem duidelijk te maken dat hij stout was. Van de week tochaar weer eens met een zweepje opstappen ;)

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:33

Shelly21 schreef:

Klopt, kreeg ik ook als commentaar bij mijn laatste proef anders had ik gemiddeld een 7 voor veel maar omdat hij dus duikt kreeg ik punten aftrek. Maar het is vele malen beter al. Hij hing eerst ook weg op mijn hand en dit doet hij nu nog nauwlijkes.[/quote]

Aha! Maar Dat is gewoon kwestie van meters meters meters. Mijne loopt ook t liefst te diep of lekker achter de loodlijn. Kost gewoon wat tijd.

Godver, quote Verpest!! Sorry namens mij en mijn iPhone

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:38

rebecc1994 schreef:
TCA schreef:

Rebec jammer van t staken? Waren er "bakspoken"??

Nee, geen bakspoken, meneer had zijn bokkenpruik op. Totaal niet aan mijn been en niet in galop te krijgen. Ik rijd zonder zweep, dus had ook niks voorhanden om hem duidelijk te maken dat hij stout was. Van de week tochaar weer eens met een zweepje opstappen ;)

Oepsie!! Even consequent doorpakken dus!!

Misz_kitty gefelici!!!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:45

TCA schreef:
Shelly21 schreef:

Klopt, kreeg ik ook als commentaar bij mijn laatste proef anders had ik gemiddeld een 7 voor veel maar omdat hij dus duikt kreeg ik punten aftrek. Maar het is vele malen beter al. Hij hing eerst ook weg op mijn hand en dit doet hij nu nog nauwlijkes.

Aha! Maar Dat is gewoon kwestie van meters meters meters. Mijne loopt ook t liefst te diep of lekker achter de loodlijn. Kost gewoon wat tijd.

Godver, quote Verpest!! Sorry namens mij en mijn iPhone[/quote]

De ontspanning is nu goed dus nu zijn we druk er mee bezig hem iets meer te laten dragen. Komt vanzelf inderdaad! Tis ook moeilijk voor hem met zo'n lichaam wat totaal niet de bouw er voor heeft.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:46

Miss kitty gefeliciteerd. In de nieuwe b proeven ziin de middengangen er uit dacht ik.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:53

Shelly21 schreef:
Vind het er ook goed uit zien op het filmpje hoor. Soms een noodsprong maar ach hij is jong! Is al super netjes toch? Ik zou ook gewoon paar keer bb doen tot kijkertje er af en kan je er zelf ook beter aan rijden. Al kijkt mijne vaak nog steeds wel. Als we nog niet over de eerste hindernis zijn is alles dooooodeng. Spring je eenmaal is alles goed.

Niet jong maar wel zo groen als gras. Heeft tot hij met mij ging springen nog nooit een parcours gelopen. Hij wordt al 16 dit jaar, maar in zijn doen en laten is hij echt nog 3 :=

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 00:11

Shelly21 schreef:
Miss kitty gefeliciteerd. In de nieuwe b proeven ziin de middengangen er uit dacht ik.

Plan is om met de nieuwe proeven L te gaan starten :o

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 00:12

Mizsz_Kitty schreef:
Shelly21 schreef:

Plan is om met de nieuwe proeven L te gaan starten :o

Oh nee haha dan laat maar

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 00:54

In de L1 heb je ook alleen nog maar verruimingen straks. Middengangen pas vanaf de L2.

Ik heb trouwens voor de oprecht geïnteresseerden via pb nog een filmpje van het eerst parcours, maar die ga ik niet openbaar plaatsen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 07:28

Mizsz_Kitty: super zeg, nette punten en ook nog 2 keer prijs!

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 08:38

Ik zit trouwens nog op mijn roze wolk!! Gister NH kampioen geworden op de regio *\o/* . Ik had er zelf al niet meer zo'n vertrouwen in na mijn proef, maar toch nog!! Heb echt een ongelofelijk top bijrijdpaard. Nu mag ik 5 maart rijden op het NK! Wauw! Er zijn een paar foto's gemaakt, en ik mocht van mijn ouders bestellen maar kan niet kiezen haha. Dus moet nog even goed bekijkeb

Afbeelding

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 08:48

Super zeg. Gefeliciteerd!!!

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 08:51

Super gaaf TCA!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 08:57

TCA: wat gaaf om mee te maken!

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:21

Gefeliciteerd! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:32

Iedereen bedankt voor de complimenten. Ik ga binnenkort kort al over na de L1. Even plannen wanneer ik starten kan.

Iedereen ook gefeliciteerd met de behaalde resultaten. Jullie mogen trots zijn.

En het kampioenschap, dat is ook een partij gaaf! Ook gefeliciteerd! +:)+ +:)+

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:11

Tca gefeliciteerd! Succes en veel plezier 5 maart!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:21

Gaaf! :D

Weet iemand wat de verschillen worden in de B proeven tussen nu en vanaf 1 maart?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:29

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:30

Dankje Evelijn :D

VRAAG 4: WAT VERANDERT ER IN DE B-PROEVEN?

Voor de klasse BB zijn twee nieuwe proeven geschreven. Daarin worden alleen basisoefeningen gevraagd, zonder verruimingen. De bestaande proeven voor de klasse B zijn geheel herschreven. Dit zijn de belangrijkste wijzigingen:

Lichtrijden in de hele proef
Om het paard niet onbedoeld te storen wordt in de BB en de B vanaf 1 april 2016 alleen nog lichtrijden gevraagd. Natuurlijk moet je voor een overgang wel enkele passen doorzitten. Je mag zelf bepalen wanneer je daarmee begint, zodat je de overgang zo goed mogelijk kunt voorbereiden.

Binnenkomen over de AC-lijn
Vanaf 1 april kom je in de klasse BB en B binnen in arbeidsdraf op de AC-lijn. Halthouden en groeten hoeft alleen na afloop van de proef.

Verruimen in plaats van middenstap of middendraf
In de klasse BB worden alleen basisgangen gevraagd (dus stap, draf en galop). In de klasse B komt het verruimen aan bod. Dit is een voorbereiding op de middenstap en middendraf, die na 1 april 2016 pas vanaf de klasse L2 wordt gevraagd. Bij het verruimen maakt het paard zichtbaar grotere passen, met een daarbij passende verlenging in de bovenlijn. De ruiter houdt een licht, soepel, voortdurend en gelijkblijvend contact met de mond van het paard.

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:24

Dankjewel allemaal!! Vandaag nogsteeds helemaal blij!

Ik weet toevallig dat de nieuwe proeven in de B en L niet zo heel anders zijn dan nu. Dus als je deze kan rijden komen die ook wel goed :D

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:24

Nee dacht ik ook al,
Alleen dat ze de proeven wat vloeiender laten verlopen toch?