[HK]Jonge wedstrijdruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IlBuono

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:05

Ik zie goede puntjes daar! Super gedaan!
Het volgtopic volg ik al :D

Dankjewel allemaal! Het is een hij :) Vandaag eerst even alle pistes afgestapt met paps omdat hij toch behoorlijk veel paard is :+ Maar hij was superrustig dus nog even in de longeerpiste gerold en dan de binnepiste verkend. In de spiegel zag hij een hele knappe vent <<) gelukkig had ie na 5 min staren door dat hij zichzelf zag :+ Daarna gereden maar helaas sprong toen ik er net op zat en nog niet aangesingeld had het andere paard in de piste omhoog en schoot ie even weg maar hij was wel heel snel terug rustig.. Maar ben niet zo'n held dus toch even onzeker geworden.. Dan de staleigenaar er even opgezet en dan terug opgestapt. Lesgeefster even wat geholpen en dan liep hij fijn! Maar toch blij dat ik er af kon en we positief afgesloten hadden! Volgende keer weer beter :))

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:50

Hoihoi,
alweer een tijdje geleden dat ik hier een berichtje heb geplaatst. M'n werk vergt veel tijd & Sep erbij en dan heb je gewoon ineens nergens meer tijd voor :p.

Vrijdag was het zo ver! Mijn eerste buitenrit met Sep. Op een tijdstip dat de meeste denken :oo :oo :oo(namelijk half 6 in de mooie ochtend) kon ik niet meer slapen omdat ik nog dingen te doen had xd. En 's ochtends en 's avonds had ik daar geen tijd voor.. Dus ik ging om kwart voor 6 met zadel en toebehoren lopend naar Sepje toe. Ik legde mijn spullen neer, en Sep leek het helemaal best te vinden. Ik pakte hem en toen ontsnapte de draver van mijn stalgenoot bijna xd. Die wilde ook graag mee. Vervolgens zadel erop gelegd, hoofdstel in, laarzen aan, cap op en gaaaan! Tijdens het ritje kwam ik erachter dat de singel wat te groot was. Als een stugge gewoon doorgereden, dan maar een staprondje xd. Dus toen ik in het duin bij het hek aankwam hing ik met zadel en al aan de zijkant. Tja wie niet wil luisteren.. :p. Tijdens de hele rit naar het duin was hij wat terughoudend en vond hij de ondergrondse paddenpaden echt heeeeul eng, net als de hertjes en de geitjes op de weg, maar buiten dat was hij echt heeeel anders dan Vera. Vervolgens door het hek, Sep was echt een topper. Bleef gewoon staan toen ik het zadel losmaakte en weer goed lag. Vervolgens ergens een plek gezocht om op te stappen en toen zakte het zadel nog 3x omlaag, telkens weer opnieuw moeten doen xd. En toen ben ik maar teruggegaan. Sep zette een spurtje in en we gingen al hardstappend lekker naar huis toe. Op de terugweg was helemaal niks meer eng, hij vond het allemaal wel best. Toen we eenmaal thuis aankwamen heb ik hem lekker afgezadeld en besloten dat ik die dag erna een nieuwe singel ging kopen xd.

En ook gisteren ben ik weer naar buiten gegaan. Dit keer via een wat ander paadje, over een steentjesweg en dat vond meneer wat minder. Hij is zo'n 4x bijna de sloot in gelopen en de 5de keer ging ie er echt in. Gelukkig niks aan de hand, en we waren bijna bij ons uitgangspunt. Een vriendin van mij heeft ook een ruintje, een welsh oid en daar gingen Seppie en ik heen. Ook toen was het allemaal ontzettend spannend en hij hoorde en zag van alles, maar hij bleef erg braaf en buiten kijken bleef het daarbij. Op de terugweg had ik wat angst opgebouwd dus wilde ik graag dat die vriendin met paard meeging. Het is voor ons beiden natuurlijk wennen, alles is voor Sep nieuw en daarom neem ik hem echt helemaal niks kwalijk. Hij deed super zijn best en ik ben trots :D.

Inmiddels heb ik een kleinere singel gekocht, deze past veeel beter en het zadel ligt ook stukken beter nu.

Over een week ga ik voor 2 weken naar Slovenië, dan zal mijn stalgenoot Sep op zich nemen. En na mijn vakantie heb ik nog een week om hem helemaal 'uit te proberen' en dan nemen we het besluit!

Vanmiddag ga ik weer een rondje buiten, ik vind het heerlijk :D.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 00:20

Wieeeh super Cares :D!
Wauw Lisanne super.. klinkt als of dat wel goed komt :D. Veel plezier op je vakantie!

Morgen met twee meisjes bij waar ik rijd op de hooi zolder slapen, spannend :D haha.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:47

IlBuono schreef:
Inderdaad niet leuk zo'n rotles Kaat maar kop op! Morgen gaat het vast beter *D

Ik heb nog heel leuk nieuws! Ik kan hier weer lekker actief meepraten want we gaan morgen mijn nieuwe paard ophalen! Loop al helemaal op een wolkje *\%/*

Ooooh superrrr!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Dat is zooo leuk!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:50

IlBuono schreef:
[ [url=m/uCyn41.jpg]Afbeelding[/url] ]
Eens proberen :+

Yeay gelukt *\o/* hier mijn nieuwe knapperd dus <3

Wat een knapperd!! *\o/* *\o/*
gefeliciteerd! (filmpjeee? :D :D )
ga je terug wedstrijden rijden dan? :D

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:00

Oke oef, eindelijk geraak ik weer op de laptop om jullie up to daten <<)
Hier gaat het weer beter met Amigo :j
Na een dag rust nadat ik zo rot gereden had ging het weer helemaal beter buiten ons klein 'kopindelucht-bij-galop-aanspringen-probleem' dan :P

Wedstrijd zondag ging overigens echt heel goed! ik was best verrast want eenmaal op het plein was hij helemaal de rust zelve! *\%/*
Wat ingereden en hij liep suuuper, zelfs geen kopindeluchtbijgalop momentje <<) maar na weer wat stilstaan omdat we veel te vroeg naar het veld waren gegaan ging het ietsie minder :P Maar dat is wel normaal denk ik :j
volgende keer niet zo ver op voorhand inrijden gaan :j

Kreeg de opmerking van mijn ex instructeur die daar rond liep dat elke keer als ik hem wat vastnam hij idd tegen die hand in kwam en dat ik zijn tanden eens moest laten nakijken op haken. Ze voelde wat scherp aan en dus is vandaag de dierenarts geweest om even tandartsje te spelen :+

Beetje verdoving omdat het de eerste keer was (arme sufferd :') ) en brrrr tandjes netjes geslepen :))

Ben benieuwd of het verschil maakt :j hij morste ook enorm met zijn eten altijd (graan in haar grr _O- )
*\o/*
volgende week weer wedstrijd in Woutershof! heb er zin in!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:01

Ook gefeliciteerd aan iedereen met de goede wedstrijdresultaten! :)) :))

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:36

Super Kaat! En oeh Woutershof! Zelf vaak gereden dus misschien komen we wel eens kijken <<) Tanden doen maakte bij ons altijd wel veel uit hoor! Zeker als hij wat haken had dus je weet maar nooit!

Filmpje helaas nog niet.. toch niet fatsoenlijk :o mama's en filmen is geen combi hier :+
Lieve paard is al helemaal gewend. Zondag heeft ie even gerold in de piste en nog wat gestapt in de buitenpiste. Ook ging hij eindelijk in de wasplaats! Grote sterke vent stopt niet voor papa's getrek }:) }:) maar wel voor een worteltje :') Vandaag mee gereden en op zich wat groot maken bij de open poort na liet ie zich heel fijn rijden! Voor de eerste keer wat geweken en schouderbinnen geoefend en dat deed hij goed. Ook gegaloppeerd want dat hadden we de vorige keer nog even achterwege gelaten. Helemaal blij met m'n knapperd. <3 Wedstrijden gaan we zeker rijden! Trailerladen moet nog wat geoefend worden en ik weet nog niet helemaal welk niveau hij zou lopen...

Nog leuk nieuws want mag ook weer met mijn bijrijdpaard tijdens examenperiodes en vakanties rijden! Ook de pony die ik reed loopt weer rad dus veel rijden deze zomer *\%/*

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:26

Leuk joh allemaal! Lees weer fijne verhalen :)
Ik heb vandaag ook weer een fijn dressuurlesje gehad! En ohjee volgende week crossles :') super benieuwd haha. Heb 2 keer een crossles met hem gedaan wat ie echt super deed maar toch :')
Verder trainen we hard door om een beetje een fatsoenlijke proef weg te zetten op de brabantse! En lekker vakantie vieren :'!

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:40

Het zal wel goed komen hoor! Crossles lijkt me ook wel leuk! :D

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 13:25

Het enige wat ik kan zeggen is; ik geniet samen met Sep :D.

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 13:57

Zo dat is al even geleden, wel bijgelezen maar reageren is dan toch weer wat anders....

Caressa, heftig van jullie (ex)paardje veel sterkte ermee!
Hoe is je hoofdstel bevallen?

Fijn dat de ruil goed lijkt te bevallen meiden! Iedereen blij!

En natuurlijk iedereen gefeliciteerd met de behaalde punten en super fijn dat de trainingen ook weer lekker gaan!

Gekke drossie is een verhaal apart hoor.. Nieuwe schoenen en langzaam aan weer onder het zadel. Het is even afwachten hoe het blijft gaan maar goed is goed dus nu gewoon even genieten!

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:48

Wauw super Ilbueno! Echt super!! :D :D

Morgen nieuwe cap ophalen en privé les, en dan die avond weer op de hooizolder slapen :).

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:50

Dankje! Welke cap heb je gekocht? :D

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:52

Oeh leuk! Welke cap heb je idd? Ik heb gisteren ook echt fijn gelest <3

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:10

Naja ik wil de BR Phoenix gaan kopen! :D
Ah mooi Aniek!

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:16

Ziet er leuk uit die cap! :D
Leuk Aniek!

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 23:19

Dankje! Super blij met de foto die ik net heb ontvangen van oefen CC in Noord-Sleen :D

<3
Afbeelding

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 23:22

Oh leuke foto & heel mooi paard seg! <3

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 23:25

IlBuono schreef:
Oh leuke foto & heel mooi paard seg! <3

Ja vond ik ook en heel erg bedankt :o :D .

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:10

Gave foto zeg!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 23:09

Zozo weer heerlijke verhalen hoor ik :D
Geraak moeilijk op de pc de laatste tijd :P dus antwoord niet zo snel.
Morgen weer wedstrijd!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 23:13

Gave foto @hillady ! :D

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 23:56

Mooie foto inderdaad Sanne!

Succes morgen kaat!

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 08:48

Sorry drukke periode hier!

Maar lees wel mee :j .

En het gaat hier precies goed!

Afgelopen maandag heb ik een proefgerichte dressuurclinic van Wim Ernes gehad en heb echt weer wat gekregen om me de komende tijd mee bezig te houden.

Het miklem hoofdstel kan ik maar 1 ding van zeggen GEWELDIG! Nog nooit zijn mijn paarden zo fijn en licht te rijden geweest. *\o/*

Volgende week woensdag vertrek ik naar Renswoude voor een CCI 1* daar is de laatste observatie voor het EK en het NK voor junioren. *spannend!* :):)