[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:15

Dank je wel haike!

Het debuut ging goed naar mijn gevoel. Wel nog wat verbeterpuntjes maar ik vond het veel beter gaan dan in het l1. Ik had 187 en 186 ptn. Dat doorzitten gaat ons erg goed af. Ik kan hem veel beter controleren. 14 februari gaan we weer op pad. Heb er echt zin in.

Anoniem

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:18

Gefeliciteerd, mooie punten!

Ik ook blij als straks kan doorzitten, vind ik zoveel fijner!

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 10:04

Gefeliciteerd Ka-tje, mooie punten voor een debuut. Hier gister paardje geschoren (fries), moet nog wel even wennen, zn grijs peerdie. Ze had zn dik pak haar en was na 3 rondjes draven dus al bezweet.

14 februari ons debuut.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 10:16

Iedereen weer gefeliciteerd met de mooie punten! Mooi debuut ka_tje, succes verder!

Natasja alvast succes gewenst.

Wij mogen aankomend weekend weer. Dian loopt op dit moment erg fijn maar we trainen eigenlijk niet echt wedstrijd gericht. Maar dat moeten we deze week maar eens weer oppakken.
Vandaag beginnen met een proefje rijden haha

Gisteren bij acadamy bartels geweest een rondleiding gehad en Imke gaf een clinic. Erg leuk en interessant om een dagje in zo'n bedrijf te kijken.
Ze heeft ook een ontzettend leuk paard! Vond het ook nog wel knap dat ze zwanger op paard ging zitten.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 10:39

Hier een dramatische wedstrijd gister, paard was zichzelf niet, kon er niks aan rijden. Stug in d'r mond, vast in de kaak, en alle energie die ik erin reed kwam ik weer uit in de vorm van galoppassen op de plaats ipv fijne looplust. 'T is een enorme binnenvetter, dus dit gedrag herken ik wel wat, maar we waren het eigenlijk al kwijt laatste halfjaar. Hoorde later van m'n instructrice dat ze al de hele dag wat timide overkwam en dunne mest had. Vrijdag zijn we naar country mill gegaan voor ons zadel, dus wellicht wat spierpijn van de traillerrit oid, ze staat meestal behoorlijk schrap namelijk.
Eerste proef uitgereden en met 157 punten, er was gewoon 0 impuls en heel veel storing dus met galophupsjes, niet per se een leuk protocol dus :P 2e proef heb ik afgegroet, tussen de proeven door geprobeerd alleen maar voorwaarts te rijden, maar ze zat teveel vast in zowel d'r lijf als koppie :(:)
Heb nog nooit afgegroet, maar eens moet de eerste keer zijn. Baalde er flink van gisteren, maar nu het gezakt is kan ik het wel reëel zien, ze was gewoon niet fit. Bij het opzadelen ook al heel ongeduldig en drammerig, waar ik er normaal geen omkijken naar heb.
De 14e gaan we sowieso weer op pad, even kijken hoe ze komende week is en anders kijken of we op iets kortere termijn misschien voor een herkansing kunnen.

Mooi debuut ka-tje, biedt perspectief voor je komende wedstrijden :j

Succes met trainen Alice! Tof bij academy Bartels.

Lekker dat je paard geschoren is Natasja, zal wel fijner zijn met rijden!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 10:50

Fleur_yen, ontzettend balen dat je hebt afgegroet en dat je niet fijn hebt gereden. Maar gelukkig kan je het in perspectief zien en is dit de eerste keer dat je zoiets gebeurt. Hopelijk ook de laatste!
Ik heb Vd zomer ook een keer afgegroet had zo geen controle over m'n paard. Ik durfde niet verder te rijden.
Ga je vandaag nog rijden Fleur? Misschien even bekijken of hij al wat beter te pas is?

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 10:59

Dat is ook geen prettig gevoel, geen controle :(
Hoop ook dat het de laatste keer is haha, 't is toch echt minder leuk die wedstrijden zo := Vandaag geef ik haar even een dagje vrij, even maar lekker bijkomen van een drukke week. Keer wat hogere dosis vitaminekorrel en wat extra vitE bijvoeren, om d'r lijf wat te helpen. Moet zelf ook werken dus zit ook met wat tijdgebrek, morgen weer rijden en dan maar even kijken hoe ze voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 11:20

War vervelend fleur, dat is evht niet leuk om dan zo te rijden! Hopelijk na dagje rust morgen weer gewoob fijn!

Natasja dr paard geschoren, zal hij blij mee zijn!

Alice gisteren leuke dag gehad, veel geleerd ook? En jij oefent fanatiek proefjes voor wedstrijd zo te lezen? Ik doe dat echt te weinig :o

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 11:32

Nee doe ik eigenlijk niet haha maar ik weet nu de proeven niet dus dan rij ik ze een keer uit hoofd (door lezen op paard dan rijden) en daarna oefen ik dan sommige onderdelen die ik moeilijk vind.
Eigenlijk oefenen we nu M Z oefeningen ook om beter rechter en meer op de achterhand te komen.
schouder binnen, traver, li en re om keert, contra Eenvoudige wissel etc.

Momenteel bezig met los houden tijdens de oefeningen, rug gebruik en achterbeen training. En vooral schakelen in de gangen vinden we nog erg moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:37

Ik rijd ook weinig proefgericht maar ook meer op recht gericht zijn en kracht.

Ik vandaag voor laatst l1 gestart, was flinke aankleding maar gelukkig trok ze zich daar niks van aan. Beide foutloze proeven maar vond zelf vrij simpel, vind moeilijk om gesloten te houden met lichtrijdrn. Galop al wel weer veel fijner ook.
Waren met 19 starts en vond hoop goede ruiters dus heel blij met 1e en 5e prijs met 212 en 213 punten. Hebben nu 32 punten dus op naar het l2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:39

Zo mooie punten hoor!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:50

Mooie punten haike!

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:07

Dat zijn erg mooie punten haike! gefeliciteerd! daar kan ik alleen maar van dromen! Dat komt helemaal goed in het l2!

Fleur_yen, wat jammer dat het zo gelopen is, het zijn ook levende wezens en de ene is de andere dag niet. Hopelijk krijg je haar er snel weer doorheen en kunnen jullie de volgende wedstrijd wel op een fijne manier rijden.

Alice13, wat leuk dat je naar Bartels academy geweest bent!

ik rijd ook nooit echt proefgericht en rij ook veel M en Z oefeningen voor kracht en rechtgerichtheid. Proeven oefenen moet ik wel eens wat meer doen want door te weinig te oefenen weet ik soms niet welke richting ik uit moet tijdens de proef... ik rijd bijna elke keer wel eens verkeerd :o 8)7 |o

Ik hoop dat we in de toekomst eens wat hogere punten kunnen rijden want dat is me tot nu toe nog niet gelukt. En daar ben ik soms wel eens in gefrustreerd.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:33

Haike: wauw, mooie punten! Gefeliciteerd :) Wanneer maak je de overstap naar het L2?
Fleur: balen van je wedstrijd :(:)
Alice: gaaf dat je bij Bartels bent geweest! En alvast succes volgende week :D
Katja: mooie punten tijdens je debuut, kan je trots op zijn :j
Yvank: ohhhh, wat een dotje <3 Ik hou van Fjorden! Is ie ook van jou?
Lowara: ook al zulke goede punten. Knap zeg!

Hoi :wave:
Wij gaan vrijdag weer op pad, tweede keer L2. Vandaag is paardlief op wedstrijd geweest mrt mede-eigenaar, 190 en 189 punten in het L1 en een eerste plaats!

Ik las nog de vraag waar iedereen tegen aan liep in het L2. Ik heb pas een keer L2 gestart, dus heb niet heel veel ervaringen :') Wat ik lastig vind is AW. Paard stapt keurig naar achteren, maar het probleem is om hem na vier passen te laten stoppen, moet dan echt redelijk streng doorkomen met m'n been om hem weer vooruit te krijgen, dus eigenlijk moet hij nog beter aan de hulpen worden. In de training werken we vooral aan het sterker maken en te allen tijden goed over de rug te houden. Verder pakken we nu ook steeds vaker travers en SB mee en we zijn nu bezig met keertwendingen, maar dat snapt ie nog niet helemaal :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:02

Gefeliciteerd Sofie, weer mooie winstpunten! Rijden jullie om en om wedstrijden? En hoe doe je dat met trainen, vaste dagen allebei?

Katje, dan toch thuis keer doornemen, zonde van de punten om verkeerd te rijden.

Ik lees altijd wel door, rijden doe eigenlijk nooit. Vandaag was lezer een beetje de weg kwijt dus was maar goed gisteren nog doorgelezen had.
Voor l2 ga wel keer doorrijden denk ik, heb nog even de tijd voor.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:46

Haike: we rijden inderdaad vaste dagen in de week. Eerder hadden we het zo verdeeld dat we de ene week vier en de andere week drie dagen hadden (niet altijd rijden natuurlijk). De mede-eigenaar heeft het nu echter erg druk met haar studie, waardoor ik Vic vijf dagen doe en zij twee. Wedstrijden rijden we niet perse om en om. Als Eem van ons graag op wedstrijd wil, dan kan dit in overleg vrijwel altijd en soms startten we allebei op dezelfde wedstrijd. Af en toe voelen we ons net co-ouders van een kind, haha, maar voor ons werkt dit al drie jaar lang!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:51

Mooie punten Haike :D
Mooi resultaat ook Sofie, fijn dat het zo goed werkt een 'half' paard, scheelt natuurlijk ook wel behoorlijk qua kosten. Hier is het aw eerder andersom, paard stopte na zo'n 4 passen, in m'n les zijn we dus bezig om veel langere stukken te rijden, zodat ze niet in m'n proef de laatste paar passen afraffelt. Enige 7ens die ik afgelopen wedstrijd had gereden was voor m'n achterwaarts trouwens :P

Proefjes oefen ik wel regelmatig, ik vind het toch totaal anders dan de losse onderdelen trainen, en ik moet zelf ook vooral m'n rust houden en bewuster rijden, proeven leken voorheen meer op 'overleven' dan op rijden, paard wordt ook wel iets wiebelig van het feit dat het voorgelezen wordt, dus zit met het idee in m'n hoofd om eens uit mijn hoofd te gaan rijden, maar dat vind ik nog wel eng :+ En sommige lijntjes vind ik net wel fijn om even te oefenen :j

Zometeen les, ben benieuwd of ze gewoon een dagje niet zo fit was, of dat er toch nog iets anders was.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:19

Sofie wat leuk dat je het paard deeld, ik kan best voorstellen dat dat voor en nadelen heeft. Wel fijn dat jullie op cc beetje gelijk op gaan.

fleur, hopelijk hebben jullie een fijne les gehad!

Ik heb mijn paard beweging gegeven, mijn hoofd stond niet naar rijden dus li en re gestapt gedraafd en gegalopeerd. Lekker uit laten rennen en voor de rest gewoon over de rug. Ik vond het wel goed zo:D

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:45

De les begon hetzelfde als hoe ze zaterdag voelde, volledig afgezonderd in d'r koppie volledig doof voor alle communicatie met mij, en ze trok zichzelf volledig scheef. Ze zal inderdaad wel spierpijn gehad hebben van de trailerrit de dag daarvoor. Ze is er erg goed in om zich in allerlei bochten te wringen om maar niet bij het gevoelige spierpijntje in de buurt te hoeven komen. Druk geweest om er weer voor te zorgen dat ze weer helemaal recht werd door te spelen met de positie van haar schouders en haar weer op 2 teugels te krijgen ipv een buitenteugel van beton en een volledig lege binnenteugel. Hier werd ze superfijn van, dus de rest van de les weer lekker kunnen rijden. Meteen voor morgen even een extra les ingepland, om het nog wat te bevestigen en dan kunnen we hopelijk weer normaal verder.

Af en toe op die manier rijden kan ook heerlijk zijn Alice :j

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:14

Klinkt als een goede les, en fijn dat je gelijk nog weer een les hebt gepland.

Gisteren was dian gek in de kop! Zat geen rem op. Pff moest flink door werken om te remmen en dat ben ik niet gewend dus ook niet van gedient! Ik hoop dat ze vandaag fijner is. Zondag cc en dan hoop ik toch dat die hengstige bokken pruik over is

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:24

Wat fijn Fleur dat je het goede gevoel weer terug hebt kunnen krijgen. Morgen weer naar de binnen manege te trainen. Onze bak is nu echt een zwembad.......Zal zo nog even naar haar toe om te wassen met imaverol op alle plekken die na het scheren zichtbaar werden en waar ze zn jeuk had. Ze vind het poetsen nu ook zo lekker....

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:19

Alice: altijd fijn, merries :P Succes zondag!
Fleur: fijn dat je paard uiteindelijk weer lekker liep in de les.

Hoi!
Wij zijn vanavond weer op cc geweest. Vic liep al de hele week een beetje mwah. Hij liep niet slecht, maar hij wilde nét niet helemaal lekker nageven en over de rug komen. Met inrijden idem, dus zei al tegen z'n mede-eigenaar dat het een oefenrondje zou worden. Kennelijk haalde dit de druk van de ketel, want de laatste minuten voor ik m'n proef in moest, ging ie weer fijn lopen! Het resulteerde in 192 en 193 punten en twee keer een eerste prijs, dus helemaal tevreden :D

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:21

Fijne punten Sofie! Ik hoop dat dian zondag ook in eens weer lekker loopt O:) ben benieuwd hoe ze morgen loopt. Halen jullie ook altijd direct horor verhalen in je hoofd als het even niet goed gaat?! :o

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:22

Alice13 schreef:
Fijne punten Sofie! Ik hoop dat dian zondag ook in eens weer lekker loopt O:) ben benieuwd hoe ze morgen loopt. Halen jullie ook altijd direct horor verhalen in je hoofd als het even niet goed gaat?! :o

Ja, heb dat ook! Ben dan gelijk bang dat er iets niet goed is met het paard of dat ik iets verkeerd doe of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:42

Gefeliciteerd Sofie! Knappe punten en plaatsing weer!