[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:23

Hier is het ook nog wat nat (op het moment regent het ook weer :( ) maar dat kont omdat de onderlaag te stevig is dus hij word straks weer goed lis gehaald weer gevlakt en dan kunnen we iets fijner trainen.

Net welbheerlijk gelongeerd, hij liep heel fijn word ik altijd erg blij van

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:00

Seven schreef:
Hij is 20 x 60 normaal dus
maar we zijn tegelijk aan het bouwen dus als ik zou willen zou ik er 40 m in de breedte aan kunben plakken moet ik wel om stukjes muur heen :D

Dat is balen inderdaad, zonder auto kan je hier ook niets tis op de fiets naar de supermarkt al 30 min :=

Vanavond heb ik les van Herman wientjes

Les je vaker bij herman? Hij kwam bij ons vd zomer eerst om de week en nu probeerd hij iedere maand te komen maar nu vanwege t weer zit t tegen
[RT-HAW] Juun @work tijdens les herman wientjes

Ik raak altijd zwaar gemotiveerd door zijn lessen :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:21

Ik heb nu 2 x bij hem gelest en ga in januari weer 3 x lessen bij hem, word vanuit onze vereniging geregeld

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 23:50

Ideaal Marjolein :D
En onze bak ligt er super bij, maar 't was de bak op de wedstrijdlocatie die blank stond, vandaag dat m'n losrijden dus zo beroerd was ;) Fijn dat hij zo fijn was met het longeren :)

Precies Mara, de eerste proef was ook ronduit prut :D Maar oefeningen die ik normaal doe om haar fijn te krijgen (wijkend de bak oversteken, 8-jes in galop stukjes contrastelling en dan verruimen etc) had ik toch echt meer ruimte nodig :o Dus nu kwam m'n wijken er echt niet lekker uit, was ze in de eerste proef niet fijn in de aanleuning, dat soort dingen. Niet eens dingen die we thuis echt beter moeten hebben, maar meer dingen die ik dus echt uit m'n losrijden moet halen. En nu gaat m'n klaagmodus over het losrijden weer uit hoor ^) En iets vaker m'n proefjes rijden zodat ze vloeiender worden is nooit verkeerd natuurlijk, en blijven we dingen te verbeteren hebben :j Maar wel een leuke bevestiging om toch winst te rijden bij een proef waarin we nog veel beter hadden gekund :)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 00:06

Gelukkig is de supermarkt, bakker, slagerij, ... wel op fietsafstand dus dat is wel fijn. Hyrano staat best ver, nou ja, met de fiets zou het 3 kwartier rijden zijn dus het kan wel, maar ik heb er gewoon geen zin in. :+ En als je 's avonds pas om 7u thuis bent van school, ga ik echt niet meer zo ver fietsen...
We gaan morgen hopelijk naar een nieuwe auto kijken en hopelijk nemen ze mijn 'wrak' over voor een iets of wat redelijk bedrag :P

Gaaf van je les, Marjolein! Ik ken die man persoonlijk niet, maar als ik zijn website bekijk, lijkt het me een kundig man :j

Leuk Mara, van Mourie! :D Gefeliciteerd ook met je prijzen en punten :)
Bah Mara, wat vreselijk balen van je bak... :n

Ook jij gefeliciteerd, Fleur!! Wat slecht van de organisatie... Snap dat de bak onder water kan staan, maar hier zou ik ook niet blij van worden... Alsnog fijn dat je dan nu wel winst had :D

Hier nog steeds een goeie bak :P Ik had verwacht dat ik vandaag in een zwembad kon rijden, maar de staleigenaars hadden de bak gesleept met zijn 'pinnen' zeg maar dus het water was weggetrokken.
Vandaag ook redelijk fijn gelest. Hij was wel erg stijf rechts. Ik hou hem daar dan zelf ook vast om hem zo in de rechtstelling te dwingen, maar dat werkt dus niet. Alleen zo moeilijk, want hij liet gewoon echt niet los en dan wil ik hem daar echt los krijgen :')
Uiteindelijk issie wel los geraakt :P Verder ook nog gewerkt aan de schouder binnen, travers, appuyement en een beginnetje van de keertwending. Ging over het algemeen wel oke.
Achterwaarts ook een paar keer gedaan, hij deed het best braaf! Normaal gaat ie helemaal over de zeik en dreigt ie omhoog te gaan, nu ging hij gewoon netjes achteruit, maar nog wel slepend. Dus daar moet hij nog wat actiever in worden, maar dat komt wel :D
Galop ging ook best goed, 2x bijna een overgang van galop naar stap kunnen maken (met 2 drafpassen tussen), voor mijn reusje is dat een hele stap :D
Hij heeft ook een knaller van een middendraf weggegeven, of toch de eerste 3 passen. Die waren erg mooi vanuit het achterbeen, hij kon dan goed weg voor. Maar dat kan hij niet lang volhouden, dus dan wordt ie weer wat horizontaler en dan moet je hem snel weer terugnemen want anders knalt die op de voorhand haha (maar stiekem is het zo'n gaaf gevoel, dat strekken, dat ik hem altijd te laat terugneem, foei! :') ). Dus we hebben weer heel wat huiswerk meegekregen :D

Weten jullie trouwens nog leuke mensen die clinics geven? En ze zouden ook naar Belgie moeten komen :+ Hier in Belgie ken ik wel mensen, maar ik ben het in 90% van de gevallen niet eens met hun rijmethode dus vandaar dat ik liever ruiters uit NL pak :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 00:24

Hij geeft heel leuk les, complimenten maar ook lekker kort door de bocht dat kan ik dan weer erg waarderen

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:51

We gaan het nu ook zo proberen marjolein, eerst met pinnen de grond slepen zodat het water weg kan, ben benieuwd.

Echt super zonde Fleur, snap ook dat de wedstrijdorganisatie er niets aan kan doen, maar als dat de dingen zijn die jullie nodig hebben om fijn te rijden is het toch mooi wel balen. Maar inderdaad wel een fijn gevoel dat jullie veel beter kunnen maar je toch al een winstpunt hebt gereden! wanneer mogen jullie weer?

Thanks Anthea, en goed van Hyrano! Jullie hebben echt al veel onder de knie als ik het zo hoor! helaas weet ik eigenlijk niet wie er fijn clinics geeft, niet veel ervaring mee.

Heb even gesprekje met mama gehad en we gaan proberen of er plek is op de manege in de buurt voor 2 paarden voor een week, dan kunnen we toch gewoon rijden en dan hopen dat tegen die tijd de bak weer rijdbaar is. Ze zijn er vandaag nog een keer doorheen gegaan en de sporen zijn nu nog dieper geworden dus het is een nog groter drama haha

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:09

Ik heb eens een mailtje gestuurd naar Dinja Van Liere voor een clinic. Ik weet dat zij ze geeft maar weet niet of ze in Belgie komt. Lijkt me wel erg interessant :D

Haha Mara, we hebben het nog niet onder de knie hoor, het zou nog vééél soepeler mogen verlopen. Maar de stapjes zijn er :j
Oh bah jeetje van je bak! Hopelijk is er plek op die manege :j

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:40

Dinja van Liere is wel heeel gaaf Anthea, Hoop voor je dat ze het doet. Zou mij zelf ook heel gaaf lijken om een keer les van haar te kunnen krijgen!

Niet erg dat je oefeningen nog niet perfect gaan, niemand kan dat in 1x toch :D maar de eerste stapjes zijn er en die zijn vaak toch ook het lastigste

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 00:25

Anthea, dat klinkt als een les waarin jullie veel bereikt hebben :j En fijn dat hij nu al beter achterwaarts ging, en als ze er echt een goeie middendraf uit gooien dan voelt dat zo machtig inderdaad, en hij gaat het vanzelf langer volhouden :) Ik heb nog nooit een clinic gereden, dus ik kan je ook niet helpen :P Dinja van Liere lijkt mij ook wel heel gaaf :j

Dat zou een fijne oplossing zijn Mara, hopelijk lukt dat!

Ik heb vandaag even een 'buitenritje' gedaan, paard was nogal stressig :') Zag nogal veel en draait dan plotseling om, en wanneer ik d'r terug wil sturen gaat ze of heel hard achteruit of omhoog, ik was even m'n moed kwijt, dus ben maar even afgestapt :o Op m'n vorige stal waar ik gewoon in het bos reed durfde ik d'r dan wel een keer flink naar voren te 'schoppen', maar op een smal asfaltweggetje met aan beide kanten een sloot ben ik een stuk minder dapper :7 Uiteindelijk nog wel fijn kunnen rijden, omdat ze zo opgefokt was liep ze wel superfijn, heb nog nooit zo'n krachtige stap gevoeld van d'r :P

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 15:16

Haha begrijpelijk Fleur! Ik ben ook helemaal geen lefgozer en zon weggetje klinkt me ook niet helemaal veilig in de oren. Wel fijn dat je even lekker buiten gereden hebt.

De manegeoplossinf gaat voor nu helaas niet door. Heb iemand uit de buurt gevraagd of ik af en toe haar bak mag gebruiken en dat is prima. Moet ik wel een stukje over straat en dat heb ik nog nooit gedaan met mourie maar denk wel dat ze braaf is.
Dus ga morgen daar rijden, daarna heeft ze weer 2 dagen rust omdat ze geent word dus n beetje vakantie heeft ze wel haha

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:04

Seven schreef:
Hij geeft heel leuk les, complimenten maar ook lekker kort door de bocht dat kan ik dan weer erg waarderen

Inderdaad..bij mij is het vaak simpel als opmerking of aan het been
En als ik iets fout doe of iets doe wat hij niet snapt waarom zegt hij tijd waarom doe je dat nou?
Heel fijn.
Ben benieuwd wanneer hij weer komt.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:24

Ik vind dat inderdaad ook heel fijn waarom doe jij iets of het paard fijn voor de bewustzijn in het rijden.
Hij komt hier in januari weer

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:19

Even een tijd niet meegelezen. Veel te druk op m'n werk gehad.

Rijden gaat redelijk, maar ik loop nu tegen het feit aan dat m'n zadel niet meer past. Afgelopen maandag een zadelpasser er bij gehad met een stuk of 10 zadels. Maar niks paste. Ze is enorm breed in haar schoft en ook het gedeelte achter haar schoft. Ik heb een boom van 34/35 of een fit 4/5 nodig.
Dat had ik echt niet gedacht. Ze is zelf krap 1.60 en echt een luxe paardje. Nu dus druk aan het zoeken naar een geschikt zadel. Gisteravond heb ik even gereden met m'n oude zadel, maar dit wil ik niet meer. Ze hapt naar de singel en doorzitten lukt me niet. Ook niet verwonderlijk. Dus besloten niet meer te rijden totdat ik een ander zadel heb.
En gelijk ook de fysio maar even gebeld om wat af te spreken. Ik hoop dat ze voor oud en nieuw nog kan.

Heel jammer, maar het is niet anders.

Zo vanaf nu weer bij. Zal proberen ook weer op jullie te reageren :D

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:13

Haha snap ik Fleur, ik zou dan ook afgestapt zijn! Je moet jezelf en je paard natuurlijk niet in gevaar gaan brengen.. :)

Jammer dat je niet naar de manege kunt Mara :( Gelukkig dat je wel iemands bak mag gebruiken :j

Balen Setteli van het zadel! :( Begrijpelijk dat je momenteel niet meer rijdt. Hopelijk vind je snel een oplossing!

Hier gaat het rijden best wel goed. Hij wordt sterker (en heter)! Heel gaaf :D
Dinja heeft ook teruggestuurd, 100 euro voor een les van 3 kwartier excl reiskosten... Heel duur :(

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:12

Oei dat is mindere prijzen xAnthea. Maar als je het met een groepje kan delen. Misschien iets organiseren zodat je meerdere groepjes hebt, dan is het misschien te overzien.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:20

Ik wou een clinic organiseren haha, dus het is met een groep van minstens 6 personen. Dus de reiskosten kan je delen, de les natuurlijk niet.
Je kan ook wel per 2 of 3 les nemen en dan was het goedkoper, maar dat vind ik persoonlijk nutteloos :') Dan moet je al 2 of 3 ruiters hebben die iets of wat hetzelfde niveau hebben anders is het ook al stom...

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:22

Jammer dat het niet lukte bij de manege Mara, heb je inmiddels al in die andere bak gereden? Wel weer een goede oefening voor jullie qua ander terrein ;)

Jammer van je zadel Setteli, maar begrijpelijk dat je er niet meer opstapt. Hopelijk vinden jullie iets :j

Dat zijn flinke prijzen inderdaad Anthea. Top dat Hyrano zo goed gaat :D

En inderdaad, ik ben nooit echt bang om te vallen, maar meer bang voor wat er allemaal kan gebeuren zegmaar. In de bak heb ik best wat lef, maar op straat is dat echt minder :Y) Hier staat Burana even op een laag pitje, heb tentamens deze week, dus ik ben al blij als ik even tijd heb om d'r stal te mesten en een wandelingetje te maken. Maar een weekje wat rustiger overleeft ze wel, ga volgende week wel weer lekker aan de slag :)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:37

hee Setteli :wave:
zonde van je zadel, maar wel goed dat je voor je paard kiest en er even niet op gaat zitten. hopelijk kunnen jullie er snel weer tegenaan!

Oei Anthea, vrij duur. Maar met zijn 2e lessen is denk ik wel een optie? Dan krijg je toch nog genoeg aandacht denk ik.

Ik ken je gevoel Fleur, ook tentamens hier.. Mourie is geent van de week dus die moest het gelukkig sowieso wat rustiger aan doen.

Ik heb inderdaad al een keer in de andere bak gereden! Was spannend, ongeveer een kwartiertje over de weg ernaartoe voor de eerste keer. Verkeer vond ze absoluut niet eng, de berm was enger :+ Het was wel enorm schattig hoe ze aankwam daar, echt zo'n blik van: Kijk baas, stoer he! Daar in de bak maar even gelongeerd want ze had wel wat spanning opgebouwd op de heenweg en daarna erop. ze voelde ook heel gespannen (ik stiekem ook gespanenn omdat ik merkte dat ze het spannend vond). Maar uiteindelijk ontspande we allebei en hebben we lekker gereden! Best een overwinning voor beide dus :D
mama was zelfs trots op ons want ze weet dat ik een enorme schijtluis ben, dus ze had nooit verwacht dat ik in mijn eentje over de weg en op vreemd terrein ging rijden :')
Nu wil ik vanmiddag een rondje rijden op een droog stukje wei bij ons, dat is ongeveer de grootte van een grote volte maarja, we doen het er maar mee :')

nog wat geks trouwens: Ik sta na de selectiewedstrijden op een eerste plaats, maar mag niet door naar de kampioenschappen haha! Dan kun je net zo goed geen selecties organiseren denk ik dan, als er toch niemand door mag :Y) Maargoed aan de andere kant wel weer fijn, want ik wil ook binnenkort overstappen naar de L1 en zo hoef ik geen keuzes te maken haha

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 15:31

Hoi allemaal! Long time no see haha. Had geen specifieke reden waarom ik zo lang offline ben geweest, maar had gewoon eventjes geen zin om dingen te posten/lezen. Was toch wel benieuwd hoe het met jullie ging en vond het wel leuk om even te vertellen hoe het hier gaat. Ga zo dus even een stukje teruglezen!

Hier is het weer een paar maanden echt met vreselijke ups en downs gegaan. Eerst was het nog vol te houden, maar het begon zo frustrerend te worden. Elke keer ging het enkele dagen supergoed, en van de een op de andere dag ging het verschrikkelijk. Tuurlijk gaat het soms wat minder, maar deze veranderingen waren zo heftig voor me dat ik weken geen zin had om naar stal te gaan. Durfde het alleen niet toe te geven: niet aan m'n omgeving, maar ook niet aan mezelf.
Drie weken geleden tijdens het rijden (wat verschrikkelijk ging, heb nog nooit zo'n strijd gehad) kwam dan eindelijk het besef dat ik het op deze manier gewoon niet volhoud. Ben in huilen uitgebarsten en afgestapt, m'n moeder gebeld die meteen naar stal kwam. Verteld dat ik het zó zat was en dat ik er op deze manier echt geen zin meer in had, dat het voor mij eigenlijk wel klaar was. Het kwam voor m'n ouders en tante niet geheel onverwachts, ze hadden het wel aan me gemerkt, begrepen me ook, maar ik had er daarvoor nooit wat over gezegd. Veel gejankt en gepraat de dagen erna en voor mezelf besloten om haar te verkopen. Ik was er 90% zeker van, maar een week daarna goed nagedacht (moest al janken bij het idee dat ze straks misschien met een verkoopadvertentie op internet stond) en toen ingezien dat ik eigenlijk helemaal niet op wil geven. Met een aantal mensen wezen praten, m'n instructrice weer eens op Roos laten rijden en weer hele verhelderende tips gekregen. Sinds 2 weken ben ik dus weer heel erg gemotiveerd want ik wil niet opgeven, ik heb er nog steeds vertrouwen in dat het kan met dit paard. Heb al zoveel geleerd in die 2 jaar en ben eigenlijk van zo ver gekomen, alleen besef ik me dat niet altijd vanwege die onstabiliteit elke keer.

Ik word gelukkig supergoed begeleid van meerdere kanten, heb veel mensen die ik om advies kan vragen en die me willen helpen waar nodig dus begin er weer vertrouwen in te krijgen en de zin om naar stal te gaan is ook weer terug. Vanmiddag gaat m'n instructrice Roos weer rijden, en ik voor het eerst op haar paard. Superleuke uitdaging, heb al een jaar niet gereden op een ander paard :D

Zo, dat is eruit haha. Bedankt voor het lezen :o

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:50

Spannend he M9ara! Vind het nog steeds spannend als ik weer op een nieuwe locatie ga rijden. Hoewel ze al bijna 8 maanden mee gaat op concours. Want daar zijn enge spiegels (kijkt ze niet naar, maar toch zou kunnen :+ ), of een heel groot losrijterrein, tentjes, luidsprekers (die vindt ze wel echt eng). Enge bloemen op de hoeken van de bak, juryhokjes. Maar over het algemeen blijft ze wel heel braaf en ben ik er zelf banger voor. En als ze schrikt moet ik even echt heel streng zijn en dan is er daarna niks meer aan de hand. Maar ga ik te soft rijden, dan blijft ze vervelend met aan de kant springen en omhoog komen enzo. Dat vind ik dan wel echt minder.

Zaterdag komt mijn zadelpasser met andere zadels en de fysio komt volgende week donderdag. Dus hoop dat ik daarna weer fijn kan rijden!

Gelukkig dat je over je dipje heen bent AnnevM! Fijn dat je goede begeleiding hebt!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:52

hee Anne, fijn om weer eens van je te horen!
Wat enorm rot zeg dat het zo mega afwisselend gaat. En ik snap wat je bedoeld, en die frustratie en die onmacht die je dan voelt is écht niet leuk, ik had je dan ook niet gek aangekeken als je de verkoop door had gezet.
Echter vind ik het supergoed van je dat je toch weer doorzet!! Probeer lekker veel begeleiding te pakken en vaak je instructrice te laten rijden inderdaad. En ik geloof er echt in dat jullie er dan ook gaan komen! Zoals je zegt ben je al van ver gekomen, dat idee moet je vasthouden en van daaruit naar de toekomst kijken :D Met deze motivatie komt het dan wel goed, paardrijden is alleen af en toe zo verschrikkelijk moeilijk.

Heel veel plezier met het paard van je instructrice! Ik denk dat het ook wel eens goed is op een ander paard te rijden om zo een bepaald gevoel te ontwikkelen! Dus ook een stapje in de goede richting. :D Succes!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:00

Ik vind met zn 2en lessen nooit leuk :+ Sowieso vind ik het al niet leuk om de bak met iemand te delen hahahaha _O-

Ik moet nu studeren en heb in januari examens dus rijden zal hier helaas ook minderen :( Succes iig met jullie examens!

Goed zeg Mara! Fijn dat je hebt kunnen rijden!

Oei Anne, zware periode gehad dus! Goed dat je het toch nog een kans geeft! :) Veel succes!! Met begeleiding komt het zeker goed!

Hier heb ik weer weinig kunnen paardrijden :+ Dinsdag is de auto er wel maar we moeten nog naar de DIV en geen idee of dat op tijd gaat klaar zijn (vreselijke periode ivm de feestdagen :') ). Hopelijk wel want dan kan ik gewoon weer gezellig gaan rijden.
Gisteren les gehad, maar die ging niet zo goed helaas. Hij was erg hangerig en wou niet echt werken achter. Ach ja, die dagen zitten er ook bij.

Ik heb net wel dit mooie cadeautje aan mezelf cadeau gedaan :') <3
Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:41

Mooie cap zeg!

Ik heb een ander zadel! Een equestor levada
Weer een stuk of 10 gepast en 4 geprobeerd. Waarvan er dus maar 1 goed lag en ook voor mij goed zat.
Nu even een weekje proberen. Helaas hoestte ze gisteren, dus wordt een rustig weekje.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:41

Hallo ladies,

Mara fijn dat het goed ging in die andere bak, stoer van jullie :D En wat apart van die selecties :P

Hee Anne, snap dat je even minder energie en zin had om hier mee te lezen, heftige periode achter de rug zo te lezen. Maar wat knap dat je toch wil doorzetten, klinkt alsof jullie weer op de goede weg zijn. Hoe was het op het paard van je instructrice? Ook wel even fijn en leerzaam denk ik, even een ander paard. Ook herkenbaar dat je alles voor jezelf opkropt, was vast ook wel een opluchting om het toch maar onder ogen te zien en eruit te gooien. Heel veel succes komende tijd :j En als je nog eens je verhaal kwijt wil staat m'n pb-box ook open hoor.

Anthea wat een gave cap, ik vind samshields prachtig, maar m'n bankrekening vind ze minder :') En op dit moment ben ik nog prima gelukkig met m'n hh challenge ;)

Setteli fijn dat jullie geslaagd zijn voor een zadel, kunnen jullie wat dat betreft weer aan de slag. Balen dat ze hoestte, hopelijk zet dat niet door.

Hier nog steeds rust, na m'n tentamens heb ik een hele dag moeten werken en vervolgens ben ik al 3 dagen ziek. Burana staat inmiddels al 1.5 week stil, wilde vandaag even kijken of ik er weer op kon kruipen, maar nadat ik m'n stal had gedaan bleek dat plan toch echt nog even iets te ambitieus te zijn :o Maargoed, we zijn afgelopen tijd ook wel druk geweest, dus even rust kan vast geen kwaad, maar 1.5 week vind ik lang zat. :7