) maar dat kont omdat de onderlaag te stevig is dus hij word straks weer goed lis gehaald weer gevlakt en dan kunnen we iets fijner trainen.Net welbheerlijk gelongeerd, hij liep heel fijn word ik altijd erg blij van
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) maar dat kont omdat de onderlaag te stevig is dus hij word straks weer goed lis gehaald weer gevlakt en dan kunnen we iets fijner trainen.Seven schreef:Hij is 20 x 60 normaal dus
maar we zijn tegelijk aan het bouwen dus als ik zou willen zou ik er 40 m in de breedte aan kunben plakken moet ik wel om stukjes muur heen
Dat is balen inderdaad, zonder auto kan je hier ook niets tis op de fiets naar de supermarkt al 30 min
Vanavond heb ik les van Herman wientjes

Fijn dat hij zo fijn was met het longeren 
Maar oefeningen die ik normaal doe om haar fijn te krijgen (wijkend de bak oversteken, 8-jes in galop stukjes contrastelling en dan verruimen etc) had ik toch echt meer ruimte nodig
Dus nu kwam m'n wijken er echt niet lekker uit, was ze in de eerste proef niet fijn in de aanleuning, dat soort dingen. Niet eens dingen die we thuis echt beter moeten hebben, maar meer dingen die ik dus echt uit m'n losrijden moet halen. En nu gaat m'n klaagmodus over het losrijden weer uit hoor
En iets vaker m'n proefjes rijden zodat ze vloeiender worden is nooit verkeerd natuurlijk, en blijven we dingen te verbeteren hebben
Maar wel een leuke bevestiging om toch winst te rijden bij een proef waarin we nog veel beter hadden gekund
En als je 's avonds pas om 7u thuis bent van school, ga ik echt niet meer zo ver fietsen...

Gefeliciteerd ook met je prijzen en punten 

Ik had verwacht dat ik vandaag in een zwembad kon rijden, maar de staleigenaars hadden de bak gesleept met zijn 'pinnen' zeg maar dus het water was weggetrokken.
Verder ook nog gewerkt aan de schouder binnen, travers, appuyement en een beginnetje van de keertwending. Ging over het algemeen wel oke.

). Dus we hebben weer heel wat huiswerk meegekregen 
Hier in Belgie ken ik wel mensen, maar ik ben het in 90% van de gevallen niet eens met hun rijmethode dus vandaar dat ik liever ruiters uit NL pak

maar de eerste stapjes zijn er en die zijn vaak toch ook het lastigste
En fijn dat hij nu al beter achterwaarts ging, en als ze er echt een goeie middendraf uit gooien dan voelt dat zo machtig inderdaad, en hij gaat het vanzelf langer volhouden
Ik heb nog nooit een clinic gereden, dus ik kan je ook niet helpen
Dinja van Liere lijkt mij ook wel heel gaaf 
Zag nogal veel en draait dan plotseling om, en wanneer ik d'r terug wil sturen gaat ze of heel hard achteruit of omhoog, ik was even m'n moed kwijt, dus ben maar even afgestapt
Op m'n vorige stal waar ik gewoon in het bos reed durfde ik d'r dan wel een keer flink naar voren te 'schoppen', maar op een smal asfaltweggetje met aan beide kanten een sloot ben ik een stuk minder dapper
Uiteindelijk nog wel fijn kunnen rijden, omdat ze zo opgefokt was liep ze wel superfijn, heb nog nooit zo'n krachtige stap gevoeld van d'r
Seven schreef:Hij geeft heel leuk les, complimenten maar ook lekker kort door de bocht dat kan ik dan weer erg waarderen

Gelukkig dat je wel iemands bak mag gebruiken 
Begrijpelijk dat je momenteel niet meer rijdt. Hopelijk vind je snel een oplossing!
Dan moet je al 2 of 3 ruiters hebben die iets of wat hetzelfde niveau hebben anders is het ook al stom... 

Hier staat Burana even op een laag pitje, heb tentamens deze week, dus ik ben al blij als ik even tijd heb om d'r stal te mesten en een wandelingetje te maken. Maar een weekje wat rustiger overleeft ze wel, ga volgende week wel weer lekker aan de slag
Het was wel enorm schattig hoe ze aankwam daar, echt zo'n blik van: Kijk baas, stoer he! Daar in de bak maar even gelongeerd want ze had wel wat spanning opgebouwd op de heenweg en daarna erop. ze voelde ook heel gespannen (ik stiekem ook gespanenn omdat ik merkte dat ze het spannend vond). Maar uiteindelijk ontspande we allebei en hebben we lekker gereden! Best een overwinning voor beide dus

Maargoed aan de andere kant wel weer fijn, want ik wil ook binnenkort overstappen naar de L1 en zo hoef ik geen keuzes te maken haha
), of een heel groot losrijterrein, tentjes, luidsprekers (die vindt ze wel echt eng). Enge bloemen op de hoeken van de bak, juryhokjes. Maar over het algemeen blijft ze wel heel braaf en ben ik er zelf banger voor. En als ze schrikt moet ik even echt heel streng zijn en dan is er daarna niks meer aan de hand. Maar ga ik te soft rijden, dan blijft ze vervelend met aan de kant springen en omhoog komen enzo. Dat vind ik dan wel echt minder.
Met deze motivatie komt het dan wel goed, paardrijden is alleen af en toe zo verschrikkelijk moeilijk.
Succes!
Sowieso vind ik het al niet leuk om de bak met iemand te delen hahahaha 
Succes iig met jullie examens!
Veel succes!! Met begeleiding komt het zeker goed!
Dinsdag is de auto er wel maar we moeten nog naar de DIV en geen idee of dat op tijd gaat klaar zijn (vreselijke periode ivm de feestdagen
). Hopelijk wel want dan kan ik gewoon weer gezellig gaan rijden.

En wat apart van die selecties 
En als je nog eens je verhaal kwijt wil staat m'n pb-box ook open hoor.
En op dit moment ben ik nog prima gelukkig met m'n hh challenge 
Maargoed, we zijn afgelopen tijd ook wel druk geweest, dus even rust kan vast geen kwaad, maar 1.5 week vind ik lang zat.