Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 10:47

Ik kan echt niet wachten gewoon! Dat is wel één voordeel van de verkoop van Toot: het wordt er een stuk spannender op! Maar toch geloof ik dat Adelinde en Parzival er glansrijk met de winst vandoor gaan. En ik hoop dat Edward met Sisther en Hans-Peter met Tango ook goeie zaken doen en het podium vullen, maar dat zal moeilijk worden denk ik.

Ik hoop dat we het ergens kunnen volgen!

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 14:11

luve_rozes schreef:
Maar 'we' hoeven het niet goed te keuren, omdat 'we' het zelf ook op andere vlakken doen? En omdat degene die de filmpjes heeft geplaatst dat zonder toestemming deed, moeten 'we' het onderwerp van de filmpjes dan ook maar vrij spreken? Dan kan niemand de klok meer luiden.

Ik denk dat als je zo gaat denken, je nooit een stelling in kunt nemen, want overal zijn er wel mensen die fout doen, waardoor een ander dan feitelijk niet mag oordelen.

En dan nog, als dit, en dat wordt het, getolereerd wordt, is het hek dus van de dam. Iedereen kan dus nu de kur van een ander, spiegelbeeld gaan rijden, iig op nationaal niveau.

Ik heb nou niet bepaald het idee dat dit een enorme misstand was waar klokkenluiders aan te pas moesten komen. :D Volgens mij ligt hier helemaal niemand wakker van behalve wat (al dan niet hysterisch reagerende) bokkers.
Verder heb je geen illegaal filmpje nodig om te zien dat de kür zeer op die van Edward lijkt. Ik dacht gelijk al dit is nou echt oude wijn in nieuwe kruiken. En wat de maker van het filmpje betreft die pleegde al lang inbreuk op copyright voordat er sprake was van deze kür dus blijf ik het de pot vinden die de ketel iets verwijt.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 14:15

Hier liggen genoeg mensen wakker van
Zelfs het duitse volk spreekt van een schande zo'n duur paard kopen en dat geen kur kunnen maken

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:21

Ik vind het maar raar: eerst wordt gezegd dat er geen tijd was om een nieuwe Kur te maken ( terwijl hij al maanden met T. aan het werk is) en vervolgens kun je binnen een paar weken voor Aken een nieuwe Kur hebben? Mijn klompje breekt. :D Of schiet mij maar lek, dat kan ook.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:24

Tendance schreef:
Ja dat kan en mag dus dan inderdaad. Ik kwam weer even langs huppen, maar had niet verwacht, dat alles er nu nog steeds niet over gezegd was. Jemig wat gaat zo'n simpel iets lang door.

Mede dankzij jou :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:33

Jannepauli schreef:
Ik vind het maar raar: eerst wordt gezegd dat er geen tijd was om een nieuwe Kur te maken ( terwijl hij al maanden met T. aan het werk is) en vervolgens kun je binnen een paar weken voor Aken een nieuwe Kur hebben? Mijn klompje breekt. :D Of schiet mij maar lek, dat kan ook.

Dat is iets wat ik ook vreemd vind. Lijkt me niet dat ze voor Balve al met een nieuwe kür bezig waren :?

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:01

Het blijft helemaal een raar verhaal. Eerlijk is eerlijk, Rath spreekt op de site alleen maar over nieuwe muziek. Maar dat kun je dan ook zeggen, als men je aanspreekt over de kur? Gewoon zeggen dat er alleen sprake was van nieuwe muziek.Wordt het niet netter van, maar nu zijn er veel vraagtekens, over het geheel.

En ergens schrijf je toch al een muziek op gereden lijnen? Of eerst muziek en dan lijnen? Dan wordt de nieuwe choreografie toch eigenlijk niet anders?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:03

Maar ja, al maanden aan het werk is natuurlijk ook niet echt waar...Dat heb ik al een paar keer gepost....Rath heeft Toot pas sinds april bij zich, min de tijd dat Toot niet (intensief) gereden kon worden ivm zijn blessure.

Toen Toot nog bij PS stond trainde hij hem niet zo veel hoor, gezien de grote afstand....

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:06

Ik volg Rath natuurlijk ook niet op de voet ( ben nog geen privé detective) maar mijn indruk uit eerdere publicaties was toch dat hij ook in de tijd dat Totilas nog bij PS stond, daar min of meer intern was en veel met het paard werkte. En natuurlijk kon hij tijdens de hoefbevangenheid niks doen, maar dat was maar kort.
Nou ja, hoe het ook zij: het éne verhaal ( geen tijd gehad) en het andere verhaal ( binnen 3 weken een nieuwe kur - zou er dan ook weer andere muziek komen? -) dat lijkt niet erg te kloppen.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:10

Rath had misschien de kuur wel iets anders kunnen uitvoeren, bijve wat Edward in het begin doet dat bijv. in het 3/4 deel ofzo.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:26

Adil schreef:
Maar ja, al maanden aan het werk is natuurlijk ook niet echt waar...Dat heb ik al een paar keer gepost....Rath heeft Toot pas sinds april bij zich, min de tijd dat Toot niet (intensief) gereden kon worden ivm zijn blessure.

Toen Toot nog bij PS stond trainde hij hem niet zo veel hoor, gezien de grote afstand....

Maar dat is ook weer zo tegenstrijdig. Hij zegt én "geen tijd" én "het was vanaf het begin al zo gepland".

Trouwens als ik dan ga rekenen....PvD is drie maanden bezig geweest, dus eind maart/begin april uiterlijk begonnen, maar waarschijnlijk veel eerder omdat MR daarna nog moest oefenen, gok ik. Dus dan zou PvD al materiaal gehad moeten hebben om de muziek op te maken terwijl Toot nog bij PS stond. Ik neem aan dat MR dan op dat moment al behoorlijk met 'm bezig was, anders heeft het weinig zin om op dat moment muziek te maken, toch?

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:27

In Duitsland zegt men, dat Rath hem vanaf 30.11.2010 rijdt, (presentatie PS/Rath) en vanaf mei 2011 op grote wedstrijden. Op 9 mei is hij op de Schafenhof gekomen. Kan me dus niet voorstellen dat hij toen pas echt is gaan rijden.Rekensommetje: 3 maanden kur schrijven, Balve 17 juni. Aankondiging kurmuziek 15 juni. Dus idd maart begonnen met kurmuziek schrijven, die zoals gezegd in grote lijnen hetzelfde moest zijn volgens de persberichten, als waar T op gereden werd, want het was van begin af aan gepland, dat men Gals kur zou rijden.

Als er zoveel hetzelfde zou blijven, had men ook de kur zelf kunnen aanpassen, dat kan men nu zoals al gezegd ook, in een paar weken. Als met al, het blijft een heel raar verhaal, en met zeggen, dat er te weinig tijd was, dekt men de lading niet. Als je zo perse wil, kan je ook stellen, dat je rustiger kan voorbereiden. Ook beter voor een paard, wat eerst naar PS gaat, een nieuwe ruiter krijgt, dan verhuisd naast de schafenhof, en dan 7 wedstrijden in krap 3 weken door het strotje gedrukt krijgt.

Dan kan je je niet aan de indruk onttrekken, dat ondanks de mooie woorden over T., het voornamelijk ook een 'met geld kan alles' en 'the show must go on' kwestie is, waar het paard/ruiter/gezondheid/opbouw geheel toch een beetje naar de 2e plaats gedrukt wordt.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:56

Ik ben heeel benieuwt wat er allmeaal in Aken gebeurt.. wacht in spanning af :P

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:05

Het stomme is dat Rath zelf heeft gezegd dat de reden voor het gebruiken van de kür van Edward was dat het teveel tijd kostte om nieuwe muziek te componeren. Maar dat was nu net het enige nieuwe aan de kür...

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:58

Raar, uit het gastenboek blijken sommige negatieve bijdragen verwijderd te worden? <<)

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:47

Ja er worden er veel verwijdert uit zijn gasteboek
Rath zit er een beetje door heen met al die negatieve tijd over hem

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:51

Tja, zou ik ook zijn....
Maar hij roept het op deze manier wel een beetje over zichzelf af vind ik!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:00

Ik kan hem moeilijk ongelijk geven, waarom zou je je in je eigen gastenboek laten beledigen :?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:03

luve_rozes schreef:
Raar, uit het gastenboek blijken sommige negatieve bijdragen verwijderd te worden? <<)

Sja geef hem eens ongelijk. Sommige schrijvers daar zouden zich beter eens heel diep gaan schamen.. :n

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:54

waarom schamen hij heeft zelf in het begin gezegt in het begin dat tie vind dat ieder zijn of haar mening mag geven
En dat tie ze er in zou laten staan ook al waren het negatieve
En anders moet tie hem lekker sluiten en alleen voor duitsland open laten
Hij weet dat nederlanders zeggen wat ze willen en graag hun mening geven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:55

tiger27 schreef:
waarom schamen hij heeft zelf in het begin gezegt in het begin dat tie vind dat ieder zijn of haar mening mag geven

Nee, hij weet dat Nederlanders alle redenen zoeken om hem af te kraken omdat 'hij' Totilas heeft afgepakt.
En dat is voor 9 van de 10 mensen nog waar ook.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:57

tiger27 schreef:

Mening interesseert me niet, de manier waarop het gebracht wordt wel. En dan nog: breng het zoals je wil, maar dan niet hypocriet gaan preken over "goed fatsoen" ;)

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:08

Als tie daar nie tegen kan sluit tie lekker zijn gasteboek
Dit had tie kunnen verwachten
En dat er berichte staan die nergens op slaan ja niet iedereen is fatsoenlijk
Maar hij roept het wel erg op met zo'n kur

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:10

zoals ik al zei, het kan me niet schelen of ie er tegen kan of niet en of het geplaatst wordt of niet -ben zijn moeder en zijn vriendin niet dus bij mij komt ie toch niet uit janken- . Maar ik blijf het idioot vinden dat die mensen het dan hebben over fatsoen :+

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:12

Weet niet waar je fatsoen vandaan haalt