Miona schreef:Nina 62, je 'moet' je helemaal niet onderscheiden. Je hebt gewoon een bepaalde klasse bereikt en wat is er mis mee om dan een hoedje op te zetten (voor degenen die dat willen)? Dan rijd je toch ook tussen witte hekjes, of mag dat ook niet? En als je nog een stukje verder bent een ander jasje aan, daar ben je ook tegen?
Het hele idee van de Z is toch ook dat je een bepaalde harmonie met je paard hebt bereikt, die je waarschijnlijk (bepaalde gevallen uitgezonderd natuurlijk) nog niet hebt in de B. Dan kan je dus een hoedje gaan dragen i.p.v. een veiligheidshelm (eventueel, als je dat zelf wilt)
Ben je ook tegen het hele systeem van verschillende klassen? Vraag me af waarom je dan wedstrijden rijd...
En, hoi Gerrie!
Ik ben niet tegen het rijden in verschillende klassen, maar voor de rest vind ik het onzin dat er zoveel verschillen worden gemaakt. Neem nou die hekjes. Toen ik B reed had ik er veel meer aan gehad dan nu ik Z rijd. Ik snap niet waar die uitzonderingen allemaal voor nodig zijn. Doen ze bij het springen toch ook niet??