Met je pony tussen de paarden starten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LaDonna75

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 11:14

Na de regen was het natuurlijk warm afgelopen dagen. En vandaag ook nog haha. Ik had me voor gisteren ingeschreven voor een wedstrijd en zat de hele week al te dubben wat te doen, ook gemaild met de organisatie. Het was binnen losrijden en buiten de wedstrijd en ze zouden kort nadien de uitslag bekend maken. Omdat het onder de 30 graden bleef en vlakbij was, ben ik uiteindelijk wel gegaan met het idee als het echt te warm bleek, ik weer naar huis zou gaan.
Het ging best goed. Niet perfect hoor, en ook beide proeven wat foutjes maar goed genoeg om te compenseren. Sanaa was ook lekker te rijden. Spanning was goed te handelen en we hadden oa 7’s voor de schouderbinnenwaarts en voor de middengalop en 1x contra. En in beide proeven een winstpunt en we waren eerste in de tweede proef! Dus ikw as blij dat we gagaan zijn.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 11:50

Goed zeg! Lekker in zomer tenue gestart?

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 11:53

rien10 schreef:
Goed zeg! Lekker in zomer tenue gestart?

Ja natuurlijk! Haha.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 13:59

Gefeliciteerd, dan toch fijn dat je gegaan bent met zo’n resultaat *\o/*

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-25 19:35

Super gedaan LaDonna, gefeliciteerd *\o/*

Ik zou vandaag eigenlijk op een georganiseerde buitenrit gaan maar die werd afgelast ivm het warme weer.

Ctje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 18:48

Mijn dochter had gisteren ook een wedstrijd. Dit was de laatste selectie. Ze begonnen vroeger dan eigenlijk de bedoeling was. mijn dochter springt 90 cm, en dat is gelukkig een van de eerste categorieën. Dat was wel fijn. We stonden er al om 8u. Was niet ver, dus was goed te doen. Ik had wel wat schrik van de warmte, maar dat viel erg mee. Konden gelukkig in de schaduw parkeren. Dat scheelde ook wel. Helaas met beide pony's een balkje. Cassidy was in de overkruisde galop, en Whisper tilde de achterhand niet goed op bij de laatste van de dubbel. Ze had toch 73 en 75 stijlpunten. Dus dat was even balen. Maar ze is met beide pony's door naar de Brabantse kampioenschappen! Dat hadden we echt niet verwacht. Dus dat kwam ook als een verassing.

Gefeliciteerd LaDonna75!

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 07:58

Wat zijn jullie veelzijdig bezig!
Ik heb in Heeze op vrijdag m'n laatste punten in het ZZzwaar gereden en was 2x 1e (jeeeh). Zondag PSG gestart en daar had ik gewoon winst! Was zo trots op d'r. Ik zou nu door mogen naar de Inter1, maar die wissels om de 2 zijn echt nog een brug te ver. We hebben de tijd en trainen gewoon door.
Het was wel een onwijs machtig gevoel om in slipjas officieel de ring in te rijden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 11:50

Oooh, wat toffffff!!!! Wat zijn wij dan een stelltje sumperds met ons B, L en M. Ik vind het verschrikkelijk knap!

Dit roept uiteraard wel om een slipjas foto.

Hier staat het even stil. Ik wil van de herfst toch wel naar het M1 maar moet nog 3 punten L2. Daar gaan we voor. Wil echt een keer M1 starten, dan zien we wel verder.

Er is een kans dat Brix weer kinderpony wordt. Misschien hebben we een ruitertje voor hem, waar hij weer in B mee mag beginnen. En ook dat is weer vreselijk leuk om van dichtbij mee te maken.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 13:53

Wat gaaf Wendeltje! Dat vraagt inderdaad om een foto :)
Rien10 ik snap wat je bedoelt met stumpers maar aan de andere kant, iedereen is ooit B begonnen toch? Zo bekijk ik het. Daarbij, ik rij nu M1, heb nog nooit dit niveau gereden dus ik ben al trots op wat ik met mijn pony heb behaald. Op mijn 49e he.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 13:57

Ha ha, ik kan je een handje geven Ladonna. Ik heb nooit hoger gereden dan L2. Wel met verschillende paarden. Ik vind het wel leuk om toch een keer het M1 binnen te rijden. Op mijn 62ste......

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 13:58

Ben al blij als ik de losrijbak overleef :')

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 14:36

LaDonna75 schreef:
Wat gaaf Wendeltje! Dat vraagt inderdaad om een foto :)
Rien10 ik snap wat je bedoelt met stumpers maar aan de andere kant, iedereen is ooit B begonnen toch? Zo bekijk ik het. Daarbij, ik rij nu M1, heb nog nooit dit niveau gereden dus ik ben al trots op wat ik met mijn pony heb behaald. Op mijn 49e he.

Haha hier hetzelfde, ik was vroeger springruiter, nu alleen nog dressuur met mijn kleintje en ook ik met mijn 49ste nu trots om voor het eerst M1 met winstpunten te rijden. Elke klasse hoger is voor ons complete winst *\o/*

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 14:42

Elke winstpunt is ongeveer podiumplaats op de Olympische Spelen!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 19:28

rien10 schreef:
Elke winstpunt is ongeveer podiumplaats op de Olympische Spelen!

Precies! En wat dacht je dat ik voelde toen ik zomaar eerste was! En zo leuk te lezen dat jullie ook geen 20 meer zijn :)

Leuke anekdote van een tijd geleden: een oude bekende vroeg me of ik deze pony eerst bij de pony’s had uitgebracht en dan nu doorgestroomd was naar de paarden :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 20:00

Dat doorstromen is bij mijn dochter wel het geval. Zij is geëindigd in het Z bij de paarden. Ze rijdt nu geen wedstrijden meer.
Haar kinder pony mocht niet weg. We hebben hem nu 14 jaar.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-25 21:31

Ohhhhhh Wendeltje!!! Wat ONTZETTEND gaaaaaaaf!!!
FOTO! FOTO!FOTO!! :):) *-:)

Hier ook hetzelfde. Op m’n 48e voor het eerst M1 geklasseerd.

LaDonna, jouw pony heeft het eeuwige leven :')

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 21:56

Ik ben ook gewoon in het B begonnen 14 jaar geleden. Ze is nu 18 en ik 46, dus samen uit het niets begonnen.

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 21:58

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Ctje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 22:13

Wat leuk om te lezen. Ik ben van jullie leeftijd. 47 jaar. Dus zo te lezen is er voor mij ook nog hoop :j haha
Ik had Whisper eigenlijk voor mij zelf gekocht voor evt. oefen crossen. Maar ik durf dat zelf niet meer zo goed. Dus ik laat de jeugd maar bezig.

Laatst waren we kijken op een wedstrijd waar ook de hoe heet dat? De 45 plussers aan mee konden doen. Kon je kiezen tussen 80cm en 1 meter. Mee doen mama met Whisper in de 80 cm. Is leuk zei mijn dochter. Ik zeg als het nu 50/60 cm was misschien wel. Je moet die hindernissen volgorde ook nog kunnen onthouden he haha.

We waren vorig jaar bij een eventing wedstrijd en toen stond er een ouder stel met paard naast ons geparkeerd. De man was 74 jaar en reed nog crossen in de B. Dus er is nog hoop voor mij.

Ik deed wel eens met mijn vorige ijslander mee aan oefen crossen. Zelfs een keer tussen de prijzen gezeten toen. is een jaar of 10/15 geleden. Had er wel veel plezier in moet ik zeggen.

Leuke foto's Wendeltje. Knap hoe ver jullie allemaal al gekomen zijn in de dressuur. En ja, iedereen begint in het B en klimt zo naar boven.
Leuk om dat zo allemaal te volgen ;-)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 23:04

Leuk Wendeltje! Mooi setje heb je aan ook!

Doet mij als wel twintiger (27) deugd om mensen op “latere” leeftijd nog veel te zien bereiken in de sport. Niet om gelijk heel filosofisch over te komen, maar de maatschappij waarin we leven heeft hee erg de instelling dat je het gemaakt moet hebben voordat je dertig bent. Ik vind dat met de paarden zelf ook altijd lastig. Ze “moeten” met zes jaar toch wel Z lopen :=

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 19:04

Ctje5, mij zie je absoluut niet over hindernissen vliegen. Ik vind het machtig om naar te kijken, maar doodeng om te doen. Die 50/60cm vind ik al stoer!

Drnisesilver, dat is het mooie van paardensport. De oudere garde doet absoluut onder voor de jongere. Maar ik voel me nu wel oud
De jas heb ik op maat laten maken. Ben er zo trots op.

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 20:58

Wat superleuk!
M'n foto staat in Uitgelicht!

Hermelijnhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 02:14

Ja, natuurlijk kan dit. Met ieder paard en pony dat lichamelijk gezond is en anatomisch correct, kun je Z starten. Z is gewoon basis-amateursport, dus ik zie geen enkele reden waarom het niet zo kunnen.

Mijn 23-jarige Haflinger is zonder enige ervaring in 2 jaar van de B naar het Z1 gegaan. Ja, je loopt wat minder snel in de punten dan met een dressuurpaard, maar het kan wel.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 07:34

Vorig jaar geloof ik wel meegeschreven hier, maar 11 maanden niet gestart dus had weinig te melden.
Wel lekker mee blijven lezen, en nu toch wat te melden :D

Afgelopen vrijdag dus na 11 maanden met onze hackney van 21jr weer gestart in het Z1.
We reden in handicap met het Z2 en ZZ-L, maar ik weet niet of de uitslag ook in handicap was want heb de prijsuitreiking gemist :+
Want ja, we zijn wel een beetje een vreemde eend tussen het dressuurgeweld (klein vosje met heel veel wit, en heel veel beweging) dus voor de prijzen doen we niet echt mee...
Maar vrijdag dus wel! *\o/*
Ik ging m'n protocol halen en er lag een oranje lintje bij!
OMG :wow: :):)
Ruim 61,5% en dus een 1e plaats!

Ik zit dus nog even op m'n roze wolk <3

Afbeelding

Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-25 09:30

Prachtige set Wendeltje <3 Ik snap dat je daar heel trots op bent