Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:33

famkeY schreef:
Dit appt de KNHS

Hallo, bedankt voor je vraag. Op de website bij de veel gestelde vragen kan je zien hoe er gefilmd moet worden als de combinatie niet de hele proef in beeld kan zijn wanneer er achter C wordt gefilmd: https://paardrijden.nl/faq
Het klopt wat er in het bericht staat. Ik zou het alleen nog een beetje willen verduidelijken. De ruiter hoeft niet aan de kant voor de filmer. De filmer moet aan de kant voor de ruiter als de ruiter over de AC-lijn rijdt. Is het zo duidelijk? Vriendelijke groet, Sophie

Als je eerst bij die link keek stond er wel dat de filmer bij C moest staan en de bak verkleinen, ook nog met deze nieuwe manier van proefjes inleveren. Had nog gecheckt namelijk :') Fijn dat ze het dan zomaar veranderen zonder het te laten weten -O-

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:52

xRoossie95 schreef:
famkeY schreef:
Dit appt de KNHS

Hallo, bedankt voor je vraag. Op de website bij de veel gestelde vragen kan je zien hoe er gefilmd moet worden als de combinatie niet de hele proef in beeld kan zijn wanneer er achter C wordt gefilmd: https://paardrijden.nl/faq
Het klopt wat er in het bericht staat. Ik zou het alleen nog een beetje willen verduidelijken. De ruiter hoeft niet aan de kant voor de filmer. De filmer moet aan de kant voor de ruiter als de ruiter over de AC-lijn rijdt. Is het zo duidelijk? Vriendelijke groet, Sophie

Als je eerst bij die link keek stond er wel dat de filmer bij C moest staan en de bak verkleinen, ook nog met deze nieuwe manier van proefjes inleveren. Had nog gecheckt namelijk :') Fijn dat ze het dan zomaar veranderen zonder het te laten weten -O-

Ja heel bijzonder dit. Kan me voorstellen dat de juryleden denken wtf? En diegene die altijd de moeite namen om de letters om te draaien, bak kleiner maakten. Wel heel apart dit.

tennan

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:54

Huh, moet de filmer dan meedraaien? :o?

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:52

Hoelang duurde het gemiddeld bij jullie, voordat jullie het protocol terug kregen?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:57

Hoi ik kom even binnenvallen.
Bij onze binnenbak zit er boven een juryhok waaruit gefilmd kan worden (dus boven de letter C), zou je hier vandaan mogen filmen? Of moet je op de grond staan?
En misschien een domme vraag maar hoe weet je welke proef (nummer) je moet rijden?

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:58

Gizeppie schreef:
Hoelang duurde het gemiddeld bij jullie, voordat jullie het protocol terug kregen?

Vorige week op zaterdag ingestuurd, woensdagavond protocol terug. Afgelopen zaterdag weer ingestuurd, maar nu nog geen protocol.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 16:03

RedRoses schreef:
Gizeppie schreef:

Vorige week op zaterdag ingestuurd, woensdagavond protocol terug. Afgelopen zaterdag weer ingestuurd, maar nu nog geen protocol.

Aw oke, ik moet dus nog even geduld hebben haha.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 16:05

Gizeppie schreef:
Aw oke, ik moet dus nog even geduld hebben haha.

Hoor ook mensen die soms dezelfde dag nog het protocol terugkrijgen, of een dag later. Is echt geluk hebben met je jury denk ik!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 16:13

Ik had er vandaag weer 10 in de L1, allemaal oudere proeven... Dus weer een paar mensen blij gemaakt met resultaten.

Er zit imo wel een verbeterpuntje qua communicatie vanuit KNHS als ze iets wijzigen. Dat van het naar binnen stappen en meedraaien is iets waarvan wij in het begin te horen kregen dat we moesten afkeuren, dat dat nu verandert is is wel handig om te vermelden. En zo zijn er wel meer dingen die me opvallen die anders zijn en waar ik alleen hier over lees. Komt de eenduidigheid in het jureren iig niet ten goede.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 17:07

Het is natuurlijk vooral erg jammer dat KNHS blijkbaar zonder enige vermelding voorwaarden verandert en wanneer dan de filmpjes, die voldoen aan de nieuwe voorwaarden, worden afgekeurd door een jury, naar hun weten volgens voorschrift, of wanneer hierdoor flink puntenaftrek wordt gegeven de KNHS niet thuis geeft en niet in discussie kan gaan over de uitslag.

Zo krijgt een jury sport wel heel makkelijk een slechte naam, puur en alleen omdat de KNHS het vertikt om te communiceren, zowel naar juryleden als ruiters!

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 17:33

Wat een mooie punten komen er weer voorbij! Gefeliciteerd met de winstpunten.
Ik heb voor vrijdag weer oppas kunnen krijgen voor mijn dochter dus dan gaan we weer een proefje filmen voor mijn laatste puntje in de b!

Hebben jullie als jury leden ook mogelijkheid tot overleg / feedback/ aanspreekpunt bij de knhs waar jullie dit soort dingen als waar filmen kunnen bespreken?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 17:40

WenK schreef:
Ik had er vandaag weer 10 in de L1, allemaal oudere proeven... Dus weer een paar mensen blij gemaakt met resultaten.

Er zit imo wel een verbeterpuntje qua communicatie vanuit KNHS als ze iets wijzigen. Dat van het naar binnen stappen en meedraaien is iets waarvan wij in het begin te horen kregen dat we moesten afkeuren, dat dat nu verandert is is wel handig om te vermelden. En zo zijn er wel meer dingen die me opvallen die anders zijn en waar ik alleen hier over lees. Komt de eenduidigheid in het jureren iig niet ten goede.

Het voelt een beetje als een kunstgreep om maar te zorgen dat er mensen mee blijven doen. Natuurlijk alles om het leuk en makkelijk te maken, maar naar mijn mening moeten we er geen circus van gaan maken. Er is nog steeds veel kritiek op het online rijden.

Vraag me ook stellig af waarom het nu wel mag. Er is toch niets mis met de binnenhoefslag?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 17:46

PSvanLot schreef:
Het voelt een beetje als een kunstgreep om maar te zorgen dat er mensen mee blijven doen. Natuurlijk alles om het leuk en makkelijk te maken, maar naar mijn mening moeten we er geen circus van gaan maken. Er is nog steeds veel kritiek op het online rijden.

Vraag me ook stellig af waarom het nu wel mag. Er is toch niets mis met de binnenhoefslag?

Op zich heb ik geen problemen met het filmen van een oefening bij C vanuit de binnenkant, maar 1. het moet wel goed gefilmd blijven (dus niet buiten beeld gaan, wiebelig worden, onscherp worden) en 2. het moet wel gecommuniceerd worden naar de juryleden en eigenlijk ook nog 3. overdaad schaadt, die AC zou ik gewoon op de filmer toe laten rijden en dan binnenhoefslag pakken zodat de wending bij "C" goed te beoordelen is, evenzo in de klasse B (en M1 trouwens ook) het afwenden bij C, voor de filmer langs. Dat je een achterwaarts of een overgang vanuit de baan bekijkt ipv erbuiten vind ik niet heel spannend, die AClijn wel.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:18

WenK schreef:
PSvanLot schreef:

Op zich heb ik geen problemen met het filmen van een oefening bij C vanuit de binnenkant, maar 1. het moet wel goed gefilmd blijven (dus niet buiten beeld gaan, wiebelig worden, onscherp worden) en 2. het moet wel gecommuniceerd worden naar de juryleden en eigenlijk ook nog 3. overdaad schaadt, die AC zou ik gewoon op de filmer toe laten rijden en dan binnenhoefslag pakken zodat de wending bij "C" goed te beoordelen is, evenzo in de klasse B (en M1 trouwens ook) het afwenden bij C, voor de filmer langs. Dat je een achterwaarts of een overgang vanuit de baan bekijkt ipv erbuiten vind ik niet heel spannend, die AClijn wel.

Ik bedoel hetzelfde als wat jij zegt. Duidelijkheid en niet allerlei verschillende mogelijkheden. Zo wordt het voor niemand duidelijker en bestaat de kans dat het wordt zoals jij bij 1 en 3 noemt.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:39

Ik kom hier ook meekletsen.
Het ging nog niet helemaal vlekkeloos, even gekopieerd van facebook:

Vandaag was de dag, op het laatste moment gekozen om een M proefje te rijden ipv L (zo ben ik, twijfel twijfel en dan gewoon voor het moeilijkere kiezen )

- Voorlezer? Check ✅ mijn trouwe groom (m'n moeder), fingers crossed of ze het nog kon.
- Filmer? Check ✅ grote dank aan L. voor het gebruik maken van haar fijne rijbaan EN voor het filmen!
- Paard en amazone? Check ✅ we waren er klaar voor.

Tani deed het FAN-TAS-TISCH!!
Natuurlijk waren er nog dingen om te finetunen, maar zonder het proefje ooit geoefend te hebben, deed ze exact wat er van haar verwacht werd en meer!

En dan krijg je het filmpje via Whatsapp, en stopt het filmpje in 1 vd laatste onderdelen...
NEE! KAK! Hoe kan dit??
Typisch iets voor mij
Gelukkig kon L. me geruststellen, het volledige filmpje komt eraan per mail, het is waarschijnlijk een te groot bestand voor Whatsapp...
Eind goed, al goed!
En nu maar hopen dat de jury net zo blij wordt van het beeld als wij.

xJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:18

Net mijn protocol teruggekregen, ons eerste winstpuntje in het L1 is een feit!
Nu lekker door oefenen en we weten waar we goed aan kunnen gaan werken :o <3

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:40

Different1, w'app kapt je filmpjes af op een minuut of 6. Dus dat ligt aan het programma. Gelukkig krijg je hem ook nog per mail/WeTransfer.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:58

Hilli schreef:
Different1, w'app kapt je filmpjes af op een minuut of 6. Dus dat ligt aan het programma. Gelukkig krijg je hem ook nog per mail/WeTransfer.

Ja klopt, maar dat had ik niet door dus moest al lachen: overkomt mij weer!
Gelukkig helemaal goedgekomen en inmiddels al ingestuurd.
Ben zo benieuwd hoe we beoordeeld worden, het is een hackney met heel veel wit dus ze valt in ieder geval op.

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:43

Imaginaerum schreef:
Ik heb dat zo gedaan, dus op zondag twee keer de proef gereden en diezelfde zondag het eerste proefje ingestuurd voor betreffende week en vervolgens op de dag erna voor de nieuwe week het tweede proefje ingestuurd omdat de proef immers minder dan 7 dagen oud is.
Ik heb de uitleg, bepalingen en FAQ doorgenomen en het was me niet duidelijk dat dit niet mocht, ik werd er later vanuit Bokt op gewezen.
Mijn winstpunten zijn geregistreerd, maar omdat ik graag eerlijk ben, heb ik de situatie voorgelegd aan KNHS via Whatsapp. Ik kan het antwoord met jullie delen als ze me een antwoord hebben gestuurd.
Ik was me van geen kwaad bewust, maar ik wil niet illegaal bezig zijn. :) Mocht dit inderdaad verboden zijn, dan vind ik wel dat de KNHS dit duidelijker kan uitdragen in hun FAQ, uitleg of bepalingen.

Misschien overheen gelezen, maar heb je nog antwoord gekregen van de KNHS hierover?

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:48

Nee, nog steeds niet. Ik zal ze een reminder sturen, de communicatie verloopt weer eens erg professioneel daar. :(:)

saltshaker23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:53

Gister avond een proef ingeleveerd, dus zit zelf ook geduldig te wachten. Hij is wel net gekoppeld met een jury. Ik wacht op mijn laaste punt in de L2.
Heb nu 4 proeven en 3 punten in de L1 en 3 proeven en 5 punten in de L2 online gehaald. Inmiddels een paar meetmomenten en wedstrijden tussen de twee lockdown.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:55

En we hebben antwoord!
Mijn bericht op 10-01:
"Goedemorgen!
Vorige week zondag (3 januari) had ik twee proeven achter elkaar gefilmd en de ene ingestuurd op zondag zodat het in de week van filmen viel en de andere proef heb ik een dag later ingeleverd, zodat ik voor de nieuwe week ook een proef kon insturen die maximaal 7 dagen oud is.
Ik heb de uitleg, de bepalingen en de FAQ gelezen maar er staat nergens dat het niet mag. Nu hoor ik echter dat dit dus niet toegestaan is?
Dat zit me niet helemaal lekker. Mijn punten zijn binnen en ivm dracht betwijfel ik of we nog gaan starten, maar ik zou wel graag bevestiging willen voordat mijn winstpunten worden geschrapt bijvoorbeeld.
Groeten,
Charlotte"

Het antwoord van enkele minuten geleden:
"Beste Charlotte,

Wij konden in het weekend niet op je bericht reageren over de online dresssuur proeven. Hoe je de proeven nu hebt opgenomen en ingeleverd is volgens de regels. De beoordelingen die je nu ontvangt zullen worden ingevoerd en worden niet geschrapt. De regels zijn alleen wel zo bedacht dat er iedere week één video opgenomen wordt en niet meerdere video's op één dag.

Als er nog vragen zijn dan horen wij het graag."

Ik heb nog geen antwoord teruggestuurd, maar ik snap dit niet. Het mag wel, maar het is niet de bedoeling? Mag het dan wel of niet? :7

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:58

Ik gok dat ze het woordje niet vergeten zijn. Ze worden nu beoordeeld, maar het is niet de bedoeling dus in het vervolg niet meer doen.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:09

Ja lekker duidelijk zo, het is volgens de regels, maar ze zijn wel anders bedacht? :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:52

Heel bijzonder. Het is volgens de regels maar eigenlijk niet de bedoeling. Nou ik zou wel weten wat ik dan deed. Als hij lekker ging en hij had een goede dag dan nam ik meteen 2 video’s achter elkaar op. Je bent toch al bezig.