[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PrimaDonna_

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 20:57

Zo ik ga eens even alles bijlezen! Eindelijk een avondje op de bank met mijn laptop :')

MonteKarlo schreef:
Nou hier gaat t lekker -O-
Gisteren de hoefsmid erbij gehad en was echt een overwinning, alle 4 de hoeven kunnen doen! Vandaag pak ik m uit z'n stal, hartstikke kreupel op het harde en eigenlijk weer normaal in het zand. Komt dus door gisteren. Is eindelijk dat ijs weg kan ik dus nog niets.

Wat balen zeg dat je hem zo slecht uit stal haalde! Hoe gaat het nu met hem?

EdkingEnzo schreef:
Hier ook een egopost! Even niet meer zo'n mega bijlees haha, sorry!
Vandaag ons debuut gehad, (wel HC, telt het? :') )
Hij vond het onwijjjjjs spannend binnen met de hekjes maar toch mooie punten 176 en 183 :)

[ [url=m/58Hupf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rQ4oJP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/n8I4qH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nette punten! Gefeliciteerd! :)

Shelly21 schreef:
Wij trainen lekker door. Gaat echt super goed de afgelopen weken. Lekker de oefeningen van de L1 meepakken.

Fijn dat het trainen zo goed gaat! :D

Harvey1 schreef:
Even een ego-post maar ik ben 2 happy om het niet te delen.

Ik heb vandaag twee proeven gereden en daarbij 4 WP's bepaald! 199,5 en 200,5! Ik ben zooo trots. Ik dacht eigenlijk dat we forever in de B zouden blijven omdat de oefendressuur en de eerste keer zo slecht ging maar als we dit kunnen doorzetten dan hoop ik dat we de B gauw uit zijn. :D super super super happy. Mooi jurycommentaar ook.

Gefeliciteerd! :) Wat gaaf meteen 4 wpen! *\o/*
Hahaha zodra je die B uit bent mag je hier niet meer meekletsen he :+ :9

_Desiree schreef:
Vandaag mijn debuut in de B, met 194,5 en 187,5 punten :)
Ben ontzettend trots op mijn kleine vriendje.
Ik rij hem nog maar twee maanden, dit is een beloning voor ons harde werken. *\o/*

[ [url=m/JxPiSa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook al zulke mooie punten! Gefeliciteerd! *\o/*
De foto geeft een heel fijn en ontspannen plaatje! Had je, je prive fotograaf mee?

venivedivici schreef:
Wow jullie gaan echt hard. Kan het niet meer bijhouden!
Zag zowel leuke dingen als niet zo leuke dingen voorbij komen.

Heb vandaag weer is gereden en dit keer met me dressuurzadel! Hij liep echt top maar toch moet ie even pubberen. We hebben het goed kunnen afsluiten gelukkig.
[ [url=m/d9SNyP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wss hebben we 4 feb oefendressuur :')

Wat fijn dat je weer hebt gereden ondanks je enkel!
Hoe bevalt je drszadel :D ?
En ga je 4 feb mee doen? Dat is zaterdag al!!

Saaams schreef:
Jemig nee wat balen dat je zo'n klap gemaakt heb! Ben je wel naar de dokter geweest voor je nek/rug?

Jaa was echt even schrikken en zeker balen. En dan helemaal als ze gisteren en vandaag gewoon super braaf is bij de eigenaresse... ;( Moet haar de volgende keer echt een flinke tik geven omdat ze dan overdonderd zou zijn.. ga zaterdag weer erop en dan samen met de eigenaresse erbij.
Ben niet naar de dokter geweest, vond ik niet echt nodig. Heb spierpijn, gaat wel weer weg ;)

98xsophiex98 schreef:
Ik heb al een tijdje niet gereageerd door tijdgebrek, lees wel elke keer mee maar ga niet op alles wat ik gemist heb reageren.

Ik heb vorige week weer wedstrijd gehad, 1e proef 182, en 2e proef 178 maar dat kwam omdat ik zelf aan het klooien was. Ondanks dat ik de 2e proef geen winstpunt had ben ik wel tevreden.

En ik heb mn nieuwe cap binnen *\o/* *\o/*

Gefeliciteerd met je punten! :)
Die 2de proef daar leer je weer van ;)
En je cap is mooi! <3

@Britt: Wat vervelend en jammer dat Zara zo gevaarlijk aan het worden is en je weer een down moment hebt.. 'Hopelijk' is het, het zadel en is het snel de dag dat je naar CM gaat. Ben benieuwd of je daar dan al meteen verschil zal gaan zien.
Vind het wel heel stoer en knap van je dat je zo doorgaat met haar, de meeste mensen hadden haar allang op mp gezet.
Zelf heb ik nu ook echt een down moment met Don omdat ze 2,5 week heeft stil gestaan vanwege de vries. En is hierdoor ook super onrustig en gevaarlijk. Maar Don zal ook nooit weg gaan.. <3
Heel veel succes en hou ons op de hoogte! Belangrijkste: denk aan jullie veiligheid! Voelt het niet fijn aan, gewoon eraf en eventueel op de grond lekker verder met werken. Is ook weer goed voor de vertrouwensband :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:08

Ik zal even wat uitgebreider vertellen over mijn afgelopen dagen met Don.
Had vorige week dus 2x weer buiten gereden, voor mijn en haar veiligheid de slof er los omheen gedaan omdat ik wist dat ze eventueel gek kon gaan doen. Deze 2 beide dagen begon ze wat bokkerig, maar dan van die plezier bokjes. Dit gewoon gelaten en daarna had ik een super fijn paard onder mij lopen. Kon haar op het einde gewoon als het ware met mijn pinken rijden. Best wel verbaasd omdat ze 2,5 week niets buiten had gedaan.
Maandag had ik les en daar was het dus fout gegaan zoals jullie hebben kunnen lezen. Flinke spierpijn aan overgehouden.. Dan voel je wel weer even dat je leeft :')
De eigenaresse belde mij gisteravond op om te vragen hoe het met mij ging omdat ze van haar vriendin (onze instructrice) had gehoord hoe de les was gegaan en Don best gevaarlijk was. Ze heeft toen voorgesteld om haar deze week te rijden omdat ze bij haar eigenlijk niet zulke dingen flikt. Vanochtend had ze haar ook gereden en vanmiddag ben ik erop gestapt omdat de zadelmaker voor het springzadel kwam. Heb binnen gereden omdat dit voor de zadelmaker ook fijner was i.v.m. opvullen enz. Hier was ze natuurlijk heel braaf, maar je ziet aan der kop dat ze dondersgoed weet dat ik erop zit..
Morgen is eigenlijk ook mijn dag maar dan gaat de eigenaresse erop en ben ik er wel bij zodat ik weer even goed kan kijken hoe zij Don 'aanpakt' als ze wil gaan kloten. Vrijdag rijdt zij der ook en dan ga ik zaterdag en zondag weer samen met de eigenaresse.
Ik merkte dat de moed mij echt in de schoenen zakte, maar moet echt door blijven zetten. Omdat ze voor het begon te vriezen super fijn liep! Had ik hier toen nog geplaatst.. dus van mij mag het nu lente worden zodat ik lekker kan gaan rijden :=

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:12

Dames het lukt mij niet om alles te quoten en bij te blijven. Ik heb het mega druk maar ik lees wel alles mee hoor!! Ik leef ook mee met de mindere momenten en de ijslagen in de bakken. Ik hoop dat jullie allemaal mooie dromen mogen waarmaken dit jaar!

Ik moet zaterdag weer rijden in dezelfde hal als de eerste keer, groot.. witte hekjes en nep bloemen. Na onze ego boost van afgelopen zaterdag (199,5 en 200,5 met 4WP's) zou je zeggen dat ik zelfverzekerd(er) ben maar dat is niet waar. Ik weet zeker dat hij weer met spanning loopt en het minder gaat. Als het mij nou zou lukken om daar 2 wp's te halen (met 1 proef, haha onmogelijk) en dan de volgende 2 wedstrijden ook winst dan ben ik de B uit. Maar, dat is allemaal super positief gezien, zo mooi is de wereld niet.

Ik ben wel veel minder nerveus, eerst was ik dat al een week van te voren. Nu alleen op de dag zelf nog.. De concurrentie is ook sterk zaterdag, ik schijt 'm.

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:37

Evelien dat is idd zaterdag al en het gaat door :')
Me dressuurzadel is super fijn!
Jammer dat donna een echte merrie is!
Hoop dat morgen weer stuk beter met je gaat.

Harvey1 adem in adem uit, jullie kunnen het!!!

Nou vandaag weer gereden. Het losrijden deed ie top. Hij trok soms wel teugels uit me handen maar oke maakt niet uit.
Even gestapt en toen begon het..
Bit vastpakken en teugels wegtrekken en gaan rennen. Ineens links omkeert maken en er tussen uit rennen.. toen maar gewoon gaan rijden en bezig houden. Na 3 rondjes gaf ie op en heb ik heeeeeerlijk kunnen rijden!
Als ie dit zaterdag maar niet doet :')

We hebben 19 feb onze eerste officiële wedstrijd, spannend!!!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:43

venivedivici schreef:

Nou vandaag weer gereden. Het losrijden deed ie top. Hij trok soms wel teugels uit me handen maar oke maakt niet uit.
Bit vastpakken en teugels wegtrekken en gaan rennen. Ineens links omkeert maken en er tussen uit rennen.. toen maar gewoon gaan rijden en bezig houden. Na 3 rondjes gaf ie op en heb ik heeeeeerlijk kunnen rijden!

Spannend man! Succes!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 23:52

@Harvey; Haha komt mij bekend voor dat druk zijn! Hier nog eentje!
Maar geloof in jezelf! En het is en blijft elke keer een leerschool, van elke wedstrijd leren we :)
Succes alvast!

@Lisa-Jo; Spannend meis!!! Je kan het! Jammer dat we zo ver van elkaar wonen, anders was ik je komen aanmoedigen! (In het stil dan haha)
Jij ook alvast heel veel succes!
Hahaha ja Donna is een echte merrie soms! Maar nu is ze gewoon bommetje haha.
Oooo stoute Duke! Lekker ondeugend! Maar dat mag ook wel voor zo'n jong ding ;)

Ik twijfel nog steeds heel erg of ik 19 februari wel ga starten. Kan tot de 12de inschrijven. Volgende les maar even overleggen met instructrice..
Ik MOET sowieso deze maand echt naar de overburen zodat ze op onbekend terrein komt. Trailer zoektocht is druk aan de gang!
Laatst bijgewerkt door PrimaDonna_ op 01-02-17 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 23:54

98xsophiex98 schreef:
Roosjenat: dankjewel, ik vind Charles owen hele fijne caps.
Ghostattack: wat jammer dat de draf niet gaat zoals het moet.
Montecarlo: dankjewel
Mcjf: dankjewel, deze cap heeft ook een grote klep. :D
Shelly: dankjewel, het gaat de laatste tijd echt goed met concoursen zo te lezen. Heb jou een tijdje geleden in Lonneker ook al gezegd dat ik vond dat jullie echt heel erg vooruit waren gegaan en dat blijf ik vinden.

Maar deze vind ik dan weer niet verschrikkelijk, maar dan meer die caps die met die klep helemaal doorlopen tot je oren ov zelfs verder :P

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 23:56

@mcjv; Oooh ik vind die ook zo lelijk! Je ziet die met de springsport veel. Viel mij de laatste OS op dat de Franse dames deze veel op hadden... geen gezicht :=

@sophie; De klep van jou cap valt nog mee.. vind ik niet groot ;)

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 08:31

De klep valt als ik de cap op heb wel meer op. Als jullie willen pb ik wel de foto dat ik de cap op heb, dan valt de klep wel echt op.

Prima-donna: zal vast wel goed komen als je je opgeeft.

Venivedivici: fijn dat je het toch goed hebt afgesloten.

Harvey1: hoe makkelijk dat ook klinkt, gewoon rustig en ontspannen de proef ingaan en dan komt het vast wel goed.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 08:56

98xsophiex98 schreef:
De klep valt als ik de cap op heb wel meer op. Als jullie willen pb ik wel de foto dat ik de cap op heb, dan valt de klep wel echt op.

Prima-donna: zal vast wel goed komen als je je opgeeft.

Ik ben wel benieuwd naar een op foto :)
En misschien heb je wel gelijk want als ik mij opgeef heb ik er doel om voor te gaan werken .. Nog even over nadenken..

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:08

Ahh jeetje dikke tegenslag PrimaDonna_ Hoe gaatv het nu met je spierpijn? Super fijn dat de eigenaar je even helpt, misschien heeft zij net de tips om Don gehoorzamer te krijgen als jij rijd.
in ieder geval sta je er niet alleen voor dus :)
--

Vanavond brengen we mijn puppy-die-eigenlijk-niet-meer-zo-puppy-hoort-te-zijn weg :=
Toch wel een beetje spannend.
en nu is ook nog eens mijn auto kapot gegaan dus dat worden laaange fietstochten als ik hem op wil zoeken hahaha

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:14

Oeps foutje!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:52

Hier nu eindelijk een beetje een positieve update! Vandaag weer gereden, ben nu echt klaar met haar gezeik dus ben heel zelfverzekerd opgestapt. Opstappen ging heel goed en zelfs het wegstappen ging erg netjes. Ze heeft natuurlijk wel lelijk gedaan, lekker opbollen en gekke pasjes maken. Maar na een tijdje ruziën konden we zelfs een paar stukjes netjes draven. Ik heb dit alles alleen gedaan, want ik was alleen op stal :) Later even de staleigenaar die toevallig langs kwam gevraagd of hij even wat wou filmen. Dus even een paar screenshots van slechte kwaliteit :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen gaat een stalgenootje haar even rijden en in het weekend is het weer mijn beurt. Het weekend gaan we ook even oefenen met trailerladen, ben benieuwd hoe ze dat gaat doen :D

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:52

Pfffff, vanmorgen en al eerder deze week een mega bericht geschreven, zo'n 2 a 3 pagina's gequote, ging het niet goed met het bericht verzenden... |(

Harvey1 schreef:
Even een ego-post maar ik ben 2 happy om het niet te delen.

Ik heb vandaag twee proeven gereden en daarbij 4 WP's bepaald! 199,5 en 200,5! Ik ben zooo trots. Ik dacht eigenlijk dat we forever in de B zouden blijven omdat de oefendressuur en de eerste keer zo slecht ging maar als we dit kunnen doorzetten dan hoop ik dat we de B gauw uit zijn. :D super super super happy. Mooi jurycommentaar ook.

Mooie punten, lekker van genieten :)

PrimaDonna_ schreef:
Had vorige week dus 2x weer buiten gereden, voor mijn en haar veiligheid de slof er los omheen gedaan omdat ik wist dat ze eventueel gek kon gaan doen. Deze 2 beide dagen begon ze wat bokkerig, maar dan van die plezier bokjes. Dit gewoon gelaten en daarna had ik een super fijn paard onder mij lopen. Kon haar op het einde gewoon als het ware met mijn pinken rijden. Best wel verbaasd omdat ze 2,5 week niets buiten had gedaan.
Maandag had ik les en daar was het dus fout gegaan zoals jullie hebben kunnen lezen. Flinke spierpijn aan overgehouden.. Dan voel je wel weer even dat je leeft :')
De eigenaresse belde mij gisteravond op om te vragen hoe het met mij ging omdat ze van haar vriendin (onze instructrice) had gehoord hoe de les was gegaan en Don best gevaarlijk was. Ze heeft toen voorgesteld om haar deze week te rijden omdat ze bij haar eigenlijk niet zulke dingen flikt. Vanochtend had ze haar ook gereden en vanmiddag ben ik erop gestapt omdat de zadelmaker voor het springzadel kwam. Heb binnen gereden omdat dit voor de zadelmaker ook fijner was i.v.m. opvullen enz. Hier was ze natuurlijk heel braaf, maar je ziet aan der kop dat ze dondersgoed weet dat ik erop zit..
Morgen is eigenlijk ook mijn dag maar dan gaat de eigenaresse erop en ben ik er wel bij zodat ik weer even goed kan kijken hoe zij Don 'aanpakt' als ze wil gaan kloten. Vrijdag rijdt zij der ook en dan ga ik zaterdag en zondag weer samen met de eigenaresse.
Ik merkte dat de moed mij echt in de schoenen zakte, maar moet echt door blijven zetten. Omdat ze voor het begon te vriezen super fijn liep! Had ik hier toen nog geplaatst.. dus van mij mag het nu lente worden zodat ik lekker kan gaan rijden :=

Hopelijk heb je er niks aan over gehouden? Zal wel een flinke klap zijn, zowel lichamelijk als geestelijk :(:)
Is het mogelijk om Donna van tevoren te longeren? Misschien dat ze het gekke gedrag er dan even uit kan bokken of iets dergelijks.

Harvey1 schreef:
Dames het lukt mij niet om alles te quoten en bij te blijven. Ik heb het mega druk maar ik lees wel alles mee hoor!! Ik leef ook mee met de mindere momenten en de ijslagen in de bakken. Ik hoop dat jullie allemaal mooie dromen mogen waarmaken dit jaar!

Ik moet zaterdag weer rijden in dezelfde hal als de eerste keer, groot.. witte hekjes en nep bloemen. Na onze ego boost van afgelopen zaterdag (199,5 en 200,5 met 4WP's) zou je zeggen dat ik zelfverzekerd(er) ben maar dat is niet waar. Ik weet zeker dat hij weer met spanning loopt en het minder gaat. Als het mij nou zou lukken om daar 2 wp's te halen (met 1 proef, haha onmogelijk) en dan de volgende 2 wedstrijden ook winst dan ben ik de B uit. Maar, dat is allemaal super positief gezien, zo mooi is de wereld niet.

Ik ben wel veel minder nerveus, eerst was ik dat al een week van te voren. Nu alleen op de dag zelf nog.. De concurrentie is ook sterk zaterdag, ik schijt 'm.

Gewoon lekker gaan rijden, is de vorige keer ook goed gekomen :)

venivedivici schreef:

Spannend! En succes! Lekker blijven rijden op wedstrijd, met zoals tijdens het trainen :)

PrimaDonna_ schreef:
@Harvey; Haha komt mij bekend voor dat druk zijn! Hier nog eentje!
Maar geloof in jezelf! En het is en blijft elke keer een leerschool, van elke wedstrijd leren we :)
Succes alvast!

@Lisa-Jo; Spannend meis!!! Je kan het! Jammer dat we zo ver van elkaar wonen, anders was ik je komen aanmoedigen! (In het stil dan haha)
Jij ook alvast heel veel succes!
Hahaha ja Donna is een echte merrie soms! Maar nu is ze gewoon bommetje haha.
Oooo stoute Duke! Lekker ondeugend! Maar dat mag ook wel voor zo'n jong ding ;)

Ik twijfel nog steeds heel erg of ik 19 februari wel ga starten. Kan tot de 12de inschrijven. Volgende les maar even overleggen met instructrice..
Ik MOET sowieso deze maand echt naar de overburen zodat ze op onbekend terrein komt. Trailer zoektocht is druk aan de gang!

Je kan erheen gaan om het te proberen toch? Zo denk ik er iig over, mocht Pride te vervelend zijn meld ik me af en ga ik weer naar huis. Jammer van het geld maar het moet wel leuk en verantwoord zijn voor mij.

Ik ga komende zondag weer starten, heb er helemaal zin in :D Het is een wat drukkere locatie, ben benieuwd hoe Pride dat vind, vorige week was een stuk rustiger.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:15

MonteKarlo schreef:
Ahh jeetje dikke tegenslag PrimaDonna_ Hoe gaatv het nu met je spierpijn? Super fijn dat de eigenaar je even helpt, misschien heeft zij net de tips om Don gehoorzamer te krijgen als jij rijd.
in ieder geval sta je er niet alleen voor dus :)
--

Vanavond brengen we mijn puppy-die-eigenlijk-niet-meer-zo-puppy-hoort-te-zijn weg :=
Toch wel een beetje spannend.
en nu is ook nog eens mijn auto kapot gegaan dus dat worden laaange fietstochten als ik hem op wil zoeken hahaha

Het gaat langzaam iets beter met de spierpijn maar heb nog steeds wel last van mijn rug. Nu heb ik ook een gevoelige rug dus zal het wat langer duren. Had wel gister en vandaag hoofdpijn door de spanning in mijn nek en ben ook bekend met hoofdpijn/migraine, dus allemaal niks aan de hand! Heb wel ergere dingen gehad haha :') Lief dat je ernaar vroeg! :)
De eigenaresse heeft Don vandaag gereden en mevrouw deed natuurlijk niks bij haar. Alleen even een bokje gedaan omdat ze haar aandacht er even niet bij had en ze haar terug nam. Daar was Don het niet mee eens en gaat dan ezeltje strekje doen :=
Zaterdag ga ik er meteen zelf op en dan gaat de eigenaresse weer aanwijzingen geven. Zij rijdt mij er echt doorheen en is best wel van het hup doen en niet zeiken dus dat is wel fijn! :Y)
Ik vind het heel fijn dat ik er niet alleen voor sta! Waardeer haar hulp heel erg, ook omdat ze weet hoe stout Don kan zijn :+

Spannend dat je, je puppy-die-eigenlijk-niet-meer-zo-puppy-hoort-te-zijn weg hebt gebracht!
Hoe is het gegaan? En wordt ze daar in training gezet?
Lekker sportief toch dat fietsen! Al is de auto altijd wel veeeeel fijner! :')

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:18

Ghostattack schreef:
Hier nu eindelijk een beetje een positieve update! Vandaag weer gereden, ben nu echt klaar met haar gezeik dus ben heel zelfverzekerd opgestapt. Opstappen ging heel goed en zelfs het wegstappen ging erg netjes. Ze heeft natuurlijk wel lelijk gedaan, lekker opbollen en gekke pasjes maken. Maar na een tijdje ruziën konden we zelfs een paar stukjes netjes draven. Ik heb dit alles alleen gedaan, want ik was alleen op stal :) Later even de staleigenaar die toevallig langs kwam gevraagd of hij even wat wou filmen. Dus even een paar screenshots van slechte kwaliteit :+

[ [url=m/ycrrHp.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dCvQUk.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0avx0Y.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kKmDw1.png]Afbeelding[/url] ]

Morgen gaat een stalgenootje haar even rijden en in het weekend is het weer mijn beurt. Het weekend gaan we ook even oefenen met trailerladen, ben benieuwd hoe ze dat gaat doen :D

Hahahaha het kan zijn dat je een PB van mij hebt maar die heb ik weer verwijderd.
Had op de verkeerde knop geklikt :')

Ik moet zeggen dat ik het wel echt stoer van je vindt dat je zonder zadel op haar gaat zitten ondanks dat ze zo pittig kan zijn!
Wel super dat je zo fijn hebt gereden! Succes met het trailerladen! +:)+

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:22

Charlotte446 schreef:
PrimaDonna_ schreef:

Hopelijk heb je er niks aan over gehouden? Zal wel een flinke klap zijn, zowel lichamelijk als geestelijk :(:)
Is het mogelijk om Donna van tevoren te longeren? Misschien dat ze het gekke gedrag er dan even uit kan bokken of iets dergelijks.

Gelukkig dus alleen wat spierpijn en beetje hoofdpijn.. Maar voel mij verder goed :)
Schrok ook best wel en mijn instructrice vond haar ook echt gevaarlijk, is de eerst keer dat ze zo heftig was..!
Over het longeren, wij willen haar het liefst lekker buiten longeren zowel voor het rijden als gewoon. Maar helaas mag dit niet in de buitenbak, alleen in de binnenbak. Als dit wel had gemogen had ze denk ik al veel fijner gelopen! Ik heb het laatste 2x gedaan voor het rijden maar omdat ze dan binnen is is ze heel braaf :')
Ze krijg ook magnesium en Nerv control, deze geeft de eigenaresse altijd voor het rijden. Deed ik nooit. Heeft ze mij nu als tip gegeven, dus ga ik ook maar doen. Dan gaan de stoffen natuurlijk werken ;)

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:55

Vandaag is de hoefsmid gekomen om te kijken naar wodan zijn hoeven. Hij heeft wodan voor op speciale ijzers gezet en nu loopt hij weer helemaal goed. Gelukkig dus we kunnen weer opbouwen.

xLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:34

Wel leuk hoor GhostAttack! Ik had niet door dat je zonder zadel reed, dus ik dacht al 'Huh, rijdt ze nou zonder beugels?'

Ik leef mee met iedereen die een lastig paard of pony heeft. Die van mij is zo braaf, die kan geen vlieg kwaad doen. Toch wel geluk mee, ik vind moeilijke paarden niets voor mij :=

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:26

roosjenat schreef:
Vandaag is de hoefsmid gekomen om te kijken naar wodan zijn hoeven. Hij heeft wodan voor op speciale ijzers gezet en nu loopt hij weer helemaal goed. Gelukkig dus we kunnen weer opbouwen.

Hier een foto van de ijzers deze zijn zooldragend en niet wanddragend.

Afbeelding

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:29

xLotje schreef:
Wel leuk hoor GhostAttack! Ik had niet door dat je zonder zadel reed, dus ik dacht al 'Huh, rijdt ze nou zonder beugels?'

Ik leef mee met iedereen die een lastig paard of pony heeft. Die van mij is zo braaf, die kan geen vlieg kwaad doen. Toch wel geluk mee, ik vind moeilijke paarden niets voor mij :=

Hahaha ik dacht dus ook eerst dat ze zonder beugels reed! :')

Ik vind paarden die braaf hun rondje lopen juist weer geen uitdaging, maar misschien komt dit ook wel doordat ik altijd de pittigere/moeilijkere paarden heb gereden. Reed ze zowel op de manege als prive :=
En waarom? Omdat ik juist zo trots ben als ze uiteindelijk zo fijn voor je gaan werken! :)

@roosjenat: Wat een aparte ijzers! Vind dat altijd wel interessant! En wat fijn dat hij nu stukken beter loopt! Succes met oppakken straks :)

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:34

PrimaDonna_ schreef:
xLotje schreef:

Hahaha ik dacht dus ook eerst dat ze zonder beugels reed! :')

Ik vind paarden die braaf hun rondje lopen juist weer geen uitdaging, maar misschien komt dit ook wel doordat ik altijd de pittigere/moeilijkere paarden heb gereden. Reed ze zowel op de manege als prive :=
En waarom? Omdat ik juist zo trots ben als ze uiteindelijk zo fijn voor je gaan werken! :)

@roosjenat: Wat een aparte ijzers! Vind dat altijd wel interessant! En wat fijn dat hij nu stukken beter loopt! Succes met oppakken straks :)

Zijn idd apart maar ze werken wel Gelukkig. Ik vond het ook erg interessant en de hoefsmid legde alles uit. Morgen ga ik maar eens proberen om te kunnen stappen en stukjes te draven.

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:38

Evelien je bent altijd welkom :D

Vind paarden met een uitdaging altijd wel leuker haha. Die van mij zal nooit bokken of slaan of gemeen doen hij gaat alleen hard haha!

Wat een speciale ijzers roosjenat.

Heb toch wel spanning voor morgen,
Gisteren nog gereden maar pff hij was zo vlug hoop dat ie morgen wel fijn doet.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:58

Heel veel succes Lisa-Jo!
Hoelaat moet je? Zal duimen voor je! :)

Heb morgen weer les met Don. De eigenaresse heeft haar dus afgelopen dagen gereden en ben heel benieuwd hoe ze morgen is. Geef meteen bij aankomst der supplementen, kijken of ik daar ook verschil in ga merken. EN ik ga vragen of de eigenaresse weer wil filmen, maar dan geen 6 min filmpje :')

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 22:14

Dankjewel! Moet om 2 uur en 10 voor half 3!
Tussendoor komt de jury na me toe, gewoon km maken verstand op nul en proberen het beste ervan te maken. Jammer dat ik in zulke dingen altijd te perfectionis ben.

Ben benieuwd na je les komt vast goed!