[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paljaslaura

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 12:12

Dat initiatief klinkt leuk Marijke!
Lekker bezig dus Froos! Misschien zie ik je dan in Utrecht :)
Jammer van je punten kaitlyn maar volgende keer beter! En een andere jury :P

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:40

Fijn bezig zo Froos!

Jammer Kaitlyn, ik heb het ook wel eens gehad met toen nog mijn dressuurpony. Snapte er toen ook niks van. Had toen 20 punten verschil tussen beide proeven.

Fijn initiatief Marijke, geloof dat ze hier in de buurt ook zoiets hebben.
Mijn paard doet het zeker fijn! Hij heeft een ontzettend fijne instelling! :o

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:45

Dressuur blijft gewoon een ding. Ben ik zo druk bezig om paard op t achterbeen te houden, te verzamelen en in oprichting te rijden, wil de jury liever de paarden rond laag. En dan nog zeggen tja jurys he... we willen allemaal iets anders zien. Ga er vanuit dat per klasse toch een soort "standaard" is.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 19:05

Rare sport dat dressuur :+

Ik heb een hoop gelezen. Goede en minder goede resultaten. Witje helaas te koop, gave pony!

Ik heb gisteren paardlief even geknuffeld in Tolbert. Moest wat meer dat weer. Al was het op de weg ook niet heel leuk :=
Vriend die niet van paarden zegt te houden stond ineens in de stal bij Gup van Gomir.. >;)

Casje duwde me van de foto af :')
Afbeelding
Ze was helemaal blij met zoveel aandacht!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 19:24

Lieve Cas! :(:) En Gup is ook gewoon superleuk!
Vandaag lag hij mooi te slapen toen ik wilde rijden, kin in een kuiltje in het stro en je dan echt zo aankijken alsof jij gek bent :P

Ik vond het ook een superleuk initiatief Marijke! 'Helaas' loopt het paard dat 5 wordt al heel simpel door het L heen en degene die 4 wordt kan in januari eigenlijk ook al gewoon mee naar BB-parcoursen. Anders moet ik iedere keer met 1 paard op pad daarvoor :+

Jammer van de mensen die niet vrolijk geworden zijn van dressuur rijden, ik doe daar gewoon niet meer aan voor mijn eigen plezier :P

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 08:13

Hier ook geen dressuur weestrijden meer voor mijn eigen plezier :')
Heel soms denk ik zou ik? Maar dan lees ik hier weer resultaten (of ergens anders) en denk ik laat maar :+

Ik ga zo even rijden, heb nog overuren die ik op moet nemen dus werk deze week maar 2 dagen :)

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 09:13

Wij rijden wel zo nu en dan dressuur. Maar dat is meer voor mezelf want als ik niet start word ik laks in m'n trainingen. Als ik start heb ik een doel en dan ben ik wat serieuzer. Ik start ongeveer 1x in de (1,5) maand. Net hoe t uitkomt. Ik kan me niet zo druk maken om de punten die ik rij, maar laatst was ik met een vriendin mee en die reed echt een hele nette proef en daarna een ander meisje met een PRE die volgens mij niet eens goed liep, en zij reed dikke punten en mijn vriendin net aan 2. Dan irriteer ik me er wel aan.. :=

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 12:01

gomir schreef:
Lieve Cas! :(:) En Gup is ook gewoon superleuk!
Vandaag lag hij mooi te slapen toen ik wilde rijden, kin in een kuiltje in het stro en je dan echt zo aankijken alsof jij gek bent :P

Ik vond het ook een superleuk initiatief Marijke! 'Helaas' loopt het paard dat 5 wordt al heel simpel door het L heen en degene die 4 wordt kan in januari eigenlijk ook al gewoon mee naar BB-parcoursen. Anders moet ik iedere keer met 1 paard op pad daarvoor :+

Jammer van de mensen die niet vrolijk geworden zijn van dressuur rijden, ik doe daar gewoon niet meer aan voor mijn eigen plezier :P

Misschien kun je het altijd vragen in de mail of het een probleem is dat de 5 jarige al parcoursen heeft gelopen. Stel ze komen te kort aan deelname dan kan het vast.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 12:04

Zo nu en dan dressuur kan best leuk zijn, maar ik start dan geen dressuurwedstrijden :P Oké vorig jaar met de Gtjes wel gedaan en heel misschien dat ik voor de ervaring van het jonge paard de 3 jarige wel een keertje dressuur start. Maar momenteel te druk in de planningen allemaal om dat te doen.

Aankomende donderdag vrij genomen van het werk en meteen Tolbert opgegeven. Wou anders zaterdag naar Warga maar dat is afgelast helaas.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 12:23

Maar de bedoeling is om paarden zonder concours ervaring klaar te maken voor wedstrijd en het doel na 4 lessen is dat de paarden klaar zijn voor een BB-parcours. Daar gaat een paard dat al simpel L loopt en regelmatig van huis komt weinig baat bij hebben.

Maar vind het super dat regio Friesland dit in samenwerking met de VDL organiseert!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:04

Wat een ontzettend leuk initiatief, daar zouden Gibbie en ik heel veel aan gehad hebben vorig jaar / begin dit jaar!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 14:45

Ja klopt daar heb je ook wel gelijk aan Gomir. :)

Ben erg benieuwd en heb er zin in!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:05

Precies... begin van het jaar :') zondag ga ik voor het eerst een B rondje springen met mn gtje op de onderlinge wedstrijd :( ben benieuwd

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 17:58

Dressuur kan heel leuk zijn als je er het juiste paard voor hebt. :)

Ik hoop dat ik voor mijn witje een leuk baasje kan vinden! Hier niet iemand die nog een fijne pony zoekt? :=

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 20:24

Meisje op stal wil graag een grotere pony en denk dat hij leuk bij haar zal passen, maar we krijgen haar moeder nog niet gekneed. :')

Spannend Vibabu!

Met Velvet was dressuur heel makkelijk, groot en heel knap paard met goede bewegingen.

Gibbie is goed 10 centimeter kleiner, velen vinden haar er waarschijnlijk uitzien als een dertien in een dozijn paard (ook al vind ik haar een heel knap paard, maar ik ben bevooroordeeld haha), en haar doe ik het minste plezier met dressuur. Hoewel we er beiden meer plezier in hebben gekregen sinds we van instructie zijn overgestapt. Mijn nieuwe instructeur wil haar met een jaar in het Z hebben, maar ik gok niet dat dat zo snel gaat gebeuren.

Velvet was bang om te springen en vind dressuur fantastisch. Hoe drukker het ergens was, hoe leuker hij het leek te vinden. :=

Oeh gisteren van Gibbie afgeklapt. Ze was altijd nog zo braaf sinds ze op de paddocks staan. Was al zo verbaasd, dacht; ze is echt rustiger geworden!
Viel tegen :')
We hadden springles en in 1 hoek ging ze elke keer tekeer. Ben er 1 keer afgegaan met een radslag toen ze zo vreselijk ging bokken. Mijn instructeur stikte zowat van het lachen. Even boos geworden en weer verder gereden, ze leek toen weer rustig. Maar ineens kreeg ze het in haar bol en gaf weer wat (te vrolijke) bokkensprongen weg en uiteindelijk kon ik niet meer blijven zitten. Heb geprobeerd me zo lang mogelijk omhoog te houden want wilde niet een klap op mijn (toch al slechte) rug maken. Kwam dus ook niet zo hard terecht, maar wel onder het paard. Ze raakte volledig in paniek, moest een enorme noodsprong maken om mij niet te raken en wilde daarna niet meer kalmeren.

De meiden en mijn vriend zijn van hun paarden afgestapt, en we hebben haar geprobeerd te kalmeren, maar ze heeft wel 5 minuten gerend. Ik stond doodsangsten uit, was zo bang dat ze op haar teugels zou stappen en zou vallen.

Gelukkig kon mijn instructeur haar op een gegeven moment blokkeren waardoor ze vaart minderde en de andere kant op ging, naar het paard van mijn vriend toe. Kon haar toen zo pakken, grote neusgaten en flink pompen, maar ze was rustig. Even gestapt en er weer op geklommen en een superfijne springles gereden.

Is ook niks voor haar om zo te doen, dus denk dat ze echt haar energie kwijt moest en niet wist hoe ze dat eruit moest gooien want rennen mag ze niet onder het zadel. Hopelijk is nu duidelijk dat zo hoog bokken ook niet de bedoeling is. :+

Het sneue is ook altijd dat zij dan volledig in paniek raakt als ik er verkeerd vanaf val. :(:)

Zelf weinig aan over gehouden, alleen een zeer been. :=

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 22:39

Jeetje dat is wel goed schrikken als ze zo over de rooie gaan. Gelukkig hebben jullie beide niks!
Als ik er drie kon hebben Elys wist ik het wel :P

Mickey was echt helemaal koekoek met springen vandaag. Iets met een vrije dag gister :+ Hij heeft er heel wat rare luchtsprongen uit gegooid met vier benen de lucht in etc. Pas aan het einde toen we klaar waren deed hij weer normaal :')

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 22:42

Change3x, wat een leuke advertentie over je pony! Hopelijk komt er iemand die wil groeien en er net zoveel plezier aan beleefd als jou!

@kaitlyn, ik begon je verhaal over je les te lezen en dacht even oeii volgens mij is dat verkeerd afgelopen. Gelukkig heb je uiteindelijk een fijne les gereden en er niks aan over gehouden!

Ik ben een tijdje een meelezer geweest aangezien ik midden in de tentamens zat. Veel dressuur resultaten voorbij zien komen, haha. Leuk. Ik start zelf met Dona geen dressuur, misschien aankomende zomer tijdens kringconcour maar eens :+

Ik had vandaag weer concour. Na mijn 1e rondje L zonder B eraan vooraf te doen in Bronneger was mijn zelfvertrouwen weer een stuk minder.. ;( Toen liep ze drie x de 2e van de dubbel voorbij. Later nog een rondje in Dalerveen gereden waar we 1x een stop op de 2e van de dubbel hadden, maar waar ze verder foutloos en fijn rond sprong :)

Vandaag weer in Dalerveen gestart. Er zaten een aantal fijne gecontroleerde lijntjes en sprongen bij maar ook een aantal waar ze iets te heet werd en onder me weg liep. Genoeg verbeterpunten maar mijn doel was om écht te rijden, goed basistempo te houden en in 1x rond te komen, en dat is gelukt :j ook nog een 4e prijs van zon 40 deelnemers :) Zal eens kijken of het me lukt om een filmpje te uploaden :D

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:50

Wat fijn Kimmess! Heb je toch alweer een beter resultaat dan een tijdje geleden :)
@Kaitlyn: niets er aan over gehouden? of vandaag spierpijn?

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 10:00

Gister voor de verandering eens naar Tolbert. Wat begon die dag al met pech :+ auto deed niet wat die hoorde te doen.. grr.. stel op sprong een andere auto geregeld, oude land rover van mijn broer. Worden we vervolgens onderweg aangehouden voor een grote controle. We hadden natuurlijk niet alle papieren mee, papieren trailer zitten altijd in de andere auto.. zucht.. maar uiteindelijk leek alles goed en paard ook chip en paspoort gecontroleerd en konden we weer verder. Waren nog wel op tijd gelukkig. Maar waren opeens wel uitvallers.. wel nog prima kunnen inrijden en inspringen was ze heel fijn. Eerste parcours na hindernis 4 was ik haar kwijt.. whoeps.. gang aan en geen controle.. balen maar is niet anders daarvoor is ze nog jong en gaat niet elke keer prachtig. 2de parcours HC en controle terug en fijne ronde. Beide weer wat geleerd ;) en een teken voor mij dat ik ook goed scherp moet blijven haha

Weekend thuis maar weer eens wat sprongetjes neerzetten.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 11:30

Ooei zal je altijd zien... Gelukkig mochten jullie wel door!

Cas heeft gisteren haar M-debuut gemaakt, helaas een balkje op de laatste maar evengoed super trots op mijn gekke merrie en haar ruiter :D
Afbeelding
Afbeelding
En ik heb een arabier, druktemaker is het :')

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 18:33

Ha Laura wat grappig, ik start gelijk na jou :D
Peerd gister geschoren maar die vond het niet zo grappig allemaal, heeft een meisje van stal heel gericht op haar been getrapt. Zondag dus lekker slordig geschoren op wedstrijd (verder gegaan met zo'n klein apparaatje)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:19

Oeh dat is niet leuk!

Vind dat met die van mij zo heerlijk. Die valt gewoon in slaap tijdens het scheren. Een scheefstaande grasspriet is echter wel reden om alles op stelten te zetten :')

Fijne plaatjes van het M rondje Goldie!

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:56

Leukw foto's van het rondje M ..
Kun je hem dan niet beter verdoven voor het scheren froos?
Mijn paarden zijn helemaal klaar voor morgen selectie wedstrijd in velden .
Ook heb ik voor volgende week woensdag mijn eerste springles gepland met jan alberts ! Ben benieuwd !
Succes voor de mensen die dit weekend ook weg moeten !

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 21:22

Succes morgen benthevigox!
Sederen heb ik gister ook gedaan.... Ik denk dat ik er voortaan 2 gehele tubes in moet gooien om hem kalm te houden. Het gaat hem denk ik meer om het geluid van zo'n groot apparaat dan dat het om het scheren zelf gaat.

NathalieBoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 22:15

Ik weet niet of jullie hier verstand van hebben, maar ik vraag mij af of ik nog BB mag starten terwijl ik nu al 2x L heb gestart... (Geen wp beide wedstrijden dus nog niet officieel L stargerechtigd) L gaat nog niet goed dus ik ga liever weer een poosje BB en B starten ipv B en L.