[HK]Jonge wedstrijdruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paardje87

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:25

Nee haha ze liep half te dutten in het zonnetje

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:22

x_Kaat_x schreef:
Heeyheey! Tof dat de paarden bij jullie zo goed gaan! :D dat wennen is wel normaal :P
Hier kwam ons geweldig 'kop in de lucht elke keer als ik vooruit vraag' gedoe weer naarboven in de les :n
Met martengal was dit 'opgelost' maar nu dat ie af is doet hij het weer terug.

Ik ga er in ieder geval heel hard op trainen nu. overgangen worden het ding :') Dat MOET er gewoon uit want zijn gangen opzich gaan dan weer wel heel lekker en goed, zijn draf is ook mooi en ontspannen maar dat weglopen en kop in de lucht elke keer bij aanspringen moet hij echt afleren of ik krijg het er misschien nooit meer uit %)

Dit probleem had Frieda ook en is nu bijna helemaal opgelost, maar bij haar is dit probleem ontstaan door angst.

Heb je een idee van de oorzaak?

Fijn dat jullie geen spijt hebben van de ruil en dat het goed gaat! *\o/*

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:35

nee geen idee van de oorzak (buiten ik dan wss :\) wel weet ik dat hij het bij de vorige eigenaar ook al deed, ik heb een filmpje waarop ik dit zie. Nu pasop soms gaat zo'n overgang ook wel wat beter..

Maargoed ik ben suppeeerr teleurgesteld, na mijn les van eergisteren die wel in het begin heel goed ging maar op het einde helemaal verkeerd omdt er eigenlijk gewoon veel te hard gepushed werd op dat aangalloperen terwijl het bleef slecht gaan ging rijden gisteren echt grandioos mis :n

Ik ben eigenlijk wel helemaal lastig nu want het is al lang geleden dat ik zo'n slecht gevoel had na het rijden. Ik begon nog maar met draven en Amigo begon al meteen helemaal weg te lopen, rug weg te drukken, kop in de lucht, elke keer als ik een bocht maak drukt hij zichzelf helemaal weg en doorzitten werd ineens een ramp om dezelfde reden terwijl vooooor mijn les er eigenlijk helemaaaaaaal niets aan de hand was! Alleen dat dat hij in het aangalloperen die kop in de lucht gooide. Maar nu was het dus helemaal om zeep. Ik ben er erg van aangedaan want ik heb nog nooit het gevoel gehad dat een les iets slechts had gedaan en nu wel. Want thuis liep ie eigenlijk heel lekker goed en relaxed en nu was ie vol spanning en ik kreeg het er maar niet volledig uit (alleen maar in de rechte stukken) ;( ;(

Ik voel me dus barslecht nu want door zijn koopgegooi en tegen de hand in heb ik schrik dat hij straks zijn mond bezeerd. Heb zelfs terug de martengaal moeten aandoen om het op te lossen want het ging gewoon echt echt niet |(

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:42

Aahh dat is echt super rot... :(
ik moet vandaag en morgen de hele dag maar school on toetsen te bespreken..

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:45

oh dat is ook niet leuk :n
en ja ik hou vandaag voor hem een rustdag en dan vliegen we er morgen weer in en ik ga gewoon naar ontspanning werken. Want dat vind ik nu even terug het belangrijkste. Of ik dan nu een keer niet galoppeer of niet :n die ontspanning moet echt terug want ik heb dan ook nog eens zondag wedstrijd godverd**me :(
Laatst bijgewerkt door x_Kaat_x op 09-07-15 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:46

Ah kaat dat is echt heeeeel erg balen :(. Original doet het ook nog wel eens...maar joh... Komt wel weer goed :D.. Gewoon lekker hard gaan trainen!

Gisteren naar Dalerveen geweest om oefenparcours te springen. Ging echt helemaal top! Jammer dat het in de regen was.. Maar het was wel super tof dat ik samen reed met Mark Houtzager. Heel veel geleerd weer.

En lisanne.. Ik ben wel heeel benieuwd naar een foto! :D

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:48

He wat balen :( Maar niet de moed opgeven! Op je eigen tempo lekker je best doen!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:05

ja zeker :j ik weet dat het wel weer goed kolt, ik baal gewoonenrom want voor deze les ging het gewoon lekker goed :n

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 15:50

Inderdaad niet leuk zo'n rotles Kaat maar kop op! Morgen gaat het vast beter *D

Ik heb nog heel leuk nieuws! Ik kan hier weer lekker actief meepraten want we gaan morgen mijn nieuwe paard ophalen! Loop al helemaal op een wolkje *\%/*

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:08

Dat is rot kaat!

Idd alleen maar aan de ontspanning werken (en heel belangrijk zelf ook ontsapnnen.)

Zal idd wss zijn dat er gewoon net te veel gepushed is en dat is al gauw finest bij paarden.

Wat leuk Isaline! wat voor iets is het?

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:45

Super leuk! Wat voor paardje? :)
Maar komt vast goed Kaat! Zelf rustig blijven en doen alsof er niets gebeurd is.. Lekker ontspannen rijden!
Ik heb vandaag allebei de pony's weer lekker gereden <3

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:21

Het is een 9-jarige ruin van 1m75! Een mooie vos (v. Alabastro). Leuk dressuurpaard dat wel wat kan springen ook (dat is niet echt m'n doel maar mooi meegenomen) met echt gi-gan-tische gangen <3 2x gaan proefrijden & na de eerste keer al helemaal verliefd! Het was nog afwachten of hij goedgekeurd werd maar dat was geen probleem!
Morgen verhuis Buono dan ook naar de pensioenwei waar hij lekker gaat eten <<) met z'n grote vriendin en daarmee ga ik dan nog lekker wandelen!

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:29

Klinkt super!
Je moet je nieuw aanwinst wel snel showen hoor <<)

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:38

Ben ik ook van plan :D nog even vinden hoe ik die foto's weer moet uploaden maar ik vind er wel iets op 8-)

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:39

Tinypic of de bokt upload :)

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:42

Thanks! Ha zit nu wel ongelooflijk hard te stressen voor morgen :+

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 12:07

Hallo,
Vandaag nog even rijden en klaarmaken voor morgen en morgen weer wedstrijd *\o/* volgende week de kringkampioenschappen rijden dus nog even knallen! Daarna lekker op vakantie en doortrainen en dan l1 :D

Wat fijn dat bij jullie allemaal goed gaat met de paarden!
Echt lastig
kaat... Ik kan het gewoon doorgaan de aanhouder wint! Succes This erg lastig...

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:05

Hoe is het gegaan Veerle?

Ik had vandaag in Roosendaal springen.

Shetan 2 balken in de L omdat hij niet oplette.

En Daimler een 11e prijs met een pechbalk in de barrage van de M.

Morgen nog een rondje met beide.

Heb nu wel mijn punten voor het Z :D maar mag van jan pas Z starten na het EK. (Of als ik het weet dat ik niet mee mag dan eerder)

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:29

Super van je punten Caressa! :D

Mijn paard opgehaald daarstraks! Het opladen was spannend omdat ie liever de wei terug oprende maar eenmaal rijdend was ie braaf & op stal heel rustig *\o/* Helemaal verliefd op m'n knapperd <3

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 08:47

Ah wat fijn isaline!

Ben wel benieuwd naar een foto! O:)

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 10:11

Afbeelding
Eens proberen :+

Yeay gelukt *\o/* hier mijn nieuwe knapperd dus <3

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 13:59

Eerste proef 189
Twede proef 187

Erg tevreden,
Helaas vind pony het erg moeilijk om op gras te lopen en daardoor vertraagd in Thempo en slecht aan het been terwijl het op zand veel beter gaat dus even kijken, miss een keer met spoortje wat alerter maken (ik rijd zonder zweep en zonder spoortjes nu) maar verder gaat het steeds beter

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 14:19

Netjes gedaan hoor! Top! :)

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 14:35

Ilbuono, Wat een gaaf dier ! Heel heel plezier met hem/haar?
Matedor, mooie score mag je trots op zijn!

Ik heb een volg topic van Vera en wil deze toch ook graag hier in gooien . Ik heb hem aangemaakt zodat ik zelf ook de vorderingen kan zien en misschien er zelf nog wat van kan leren !

[VVDD] VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

*\o/*

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 14:37

Ooooh ik heb je nieuwe aanwinsr helemaal over het hoofd gezien :oo leuk diee zeg! Veel plezier met hem :)
Leuk dat je een volgtopic hebt gemaakt!