[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:29

Niet meer :D heb ik wel half jaartje minor gedaan.

Ik zit nu op stenden.

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:02

Ik zit op de Hanze. Kreeg net bericht in ieder geval tot 12 uur dicht. Om 10.00 volgt een nieuwe update.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:08

Nou lekker dicht houden denk ik zo :D

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:34

Hoef ook niet meer te komen. Gelukkig, zag het ook niet zitten, moest anders nog een uur rijden.
Kan ik nu mooi mn volgende presentatie voorbereiden. Dinsdag nog 1... *hou niet van presentaties*

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:36

Mijn gedachten :D

Leuk viertal Haike!
En aan je set ligt het niet Alice, zag 'm langskomen in het wedstrijdsetjestopic, ik vind 'm erg gaaf :j
Natasja ik hoop dat het weer bij jullie snel weer beter wordt, dan moet het lukken de 14e!

Hier vandaag maar een lekker after-fysio wandelingetje doen :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:57

Wij hebben het jaar goed ingeluid! We hadden vandaag 196 punten en mogen dus nu M1 starten. Ik heb me nog voor 4 wedstrijden in de L2 opgegeven daarna maar even verder kijken er is nog genoeg te verbeteren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:04

Gefeliciteerd!!

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:04

Gefeliciteerd met je verjaardag Natasja!
En wat een nette punten, super Alice :):)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 00:44

Mooie punten Alice, gefeliciteerd! *\o/*

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 09:56

Dankjewel Sofie.

Wat een mooie punten Alice, gefeliciteerd.

Hier gister verjaardag. Hele dag visite, pffff. Vandaag eindelijk weer rijden na een week ijzel en verjaardagsvrij!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:08

Nog gefeliciteerd Natasja! En veel plezier met rijden weer :)

Hier heeft de fysiobehandeling fijne dingen gedaan, heb een veel soepeler paard, en de onrust in de aanleuning was ook als sneeuw voor de zo'n verdwenen. Ik weet het nog deels aan het feit dat ze zo weinig gereden was de laatste maand, maar volgens mij was het echt vooral lichamelijk.

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:39

Mooie punten Alice!!

Hier zijn we een stapje terug, dus even flink trainen en in februari weer starten.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:24

Hier na 4 maanden niet in een bak te hebben getraind spontaan meegedaan aan een weekend L2 rijden. Was ons derde concours in deze klasse, dus nog beetje zoekende met mijn merrie soms.
Met 210,203,203 en 198 punten meer dan tevreden :+
Komende tijd nog drie concoursen staan in deze klasse, en dan zullen we wel overmoeten gok ik.

Waar lopen jullie vooral tegenaan trouwens?
Ik merk dat ik vooral de middengangen echt superlastig vind. Ik kan niet goed markeren waar ik terug en naar voren rijd, en mijn merrie heeft toch nog wel taktfouten in de middendraf waar we maar niet vanaf komen.
De 'kunstjes' kunnen we prima, achterwaarts, zijwaarts, contra etc allemaal 7'ens en 8'en voor, maar zelf vind ik de middengangen wel basiswerk, en wil eigenlijk pas over als ik daar ook structureel voldoendes voor haal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:37

Gefeliciteerd allemaal!

Ik loop vooral aan tegen de loerogen van mijn paard := de oefeningen en middengangen enzo gaan prima. Maar owee als hij iets gezien heeft wat hem op kan eten.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:54

Zo dat zijn lekkere punten! Hier lopen we ook tegen het maskeren van overgangen aan, maar nu we en flink aan werken gaat t wel beter. Gewoon veel oefenen ben ik bang.

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:59

Precies wat Yvank zegt. Ik vind het moeilijk om de concentratie vast te houden van mijn paard en gooi het in de proef dan maar weer op een akkoordje. Mijn instructeur zegt ook 'je moet snel zijn en hem steeds voor zijn', maar dat lukt niet altijd want mijn paard is ook snel en staat binnen 1 seconde op de handrem oid. voordat ik ook maar in de gaten had dat 1 van z'n oren bewoog hihi. Thuis gaat t prima en doet hij alles gemakkelijk. Maar in de proef kijkt hij ergens anders naar en negeert mijn hulpen.

Heb me voorgenomen om in de volgende proef brutaler te zijn en daarmee z'n aandacht proberen te houden/terug krijgen. Dan gaat t maar n keer mis maar hij zal toch moeten leren luisteren naar mij.

Edit: gefeliciteerd met je fantastische punten!!!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 18:25

Ooh dat lijkt mij trouwens ook erg lastig, heb je al zenuwen, werkt je paard je eigenlijk dus tegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:48

Mijn paard is vreselijk sensibel dus helaas heb ik daar wel eens last van vooral bij grote kijkerige indoorconcoursen :=

Ik heb nog wel een ander leuk nieuwtje :D ik ga mij grote fjordenmaatje ook maar eens officieel starten :)
Dus dan straks 2 paarden op concours. Aangezien in alles t/m L2 direct uit mag brengen beginnen we eerst even in de L1 en daarna maar door naar de L2 denk ik.

Afbeelding

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:31

Wauw wat een super punten Lowara :):)

Middengalop vind ik zelf ook lastig, vooral omdat mijn merrie het nogal enthousiast inzet, maar de overgang terug naar arbeidsgalop is dan weer iets wat ze minder graag doet, en dus ook niet altijd even duidelijk is, al kan ze het in de training soms ook super netjes.
Grootste struikelblok is hier de balans tussen voldoende activiteit en impuls, maar met wel genoeg ontspanning. Bij teveel prikkels kan paard nog wel eens kortsluiting in d'r koppie krijgen, dan kan ze eigenlijk alleen maar op d'r plek galopperen. Maar dit gaat steeds beter gelukkig.

Yvank wat leuk! Gave fjord, en wat een mooie set op die foto! :j

Hier 3x gelest laatste 1.5 week, na een enorme dip. Fysiobehandeling begint z'n vruchten duidelijk af te werpen. Morgen ons nieuwe zadel ophalen, en dan zaterdag onze 2e keer L2 starten :) Ben benieuwd, proefjes oefenen van de week ging eigenlijk erg lekker, zaten geweldig fijne stukken tussen, alleen de korte diagonaal van hand veranderen in galop, en het wenden in galop moet ik even bewust rijden, dat mist ze net nog iets kracht voor omdat ze niet lekker in haar lijf zat een paar weken gereden, als ik de wendingen iets minder scherp rijd lukt het wel. Ze is afgelopen week bizar veel ontwikkeld, 2 weken geleden galoppeerde ze nog als een hertje zwiepend met d'r staart van ongemak, en nu kan ze weer gewoon mooi klein galopperen, dus krachtverlies in de wendingen zijn nu even een tijdelijk dingetje denk ik.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:30

Mag ik me ook aanmelden? Ik rij morgen mijn eerste l2 wedstrijd. Ik vind het best spannend, maar de proef ligt mij wel beter dan de b en l1. Paardlief is echter al heel de week super fris. Dus ik hoop dat hij morgen ontspannen genoeg is. Want dat is iets waar we altijd tegenaan lopen... die stress.... ook het halsstrekken vind hij super moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:45

Gefeliciteerd lowara, dat zijn nog eens punten!! Nu plannen regelmatiger te gaan starten?

Yvank leuk dat je ook de fjord gaat starten! Debuut al gepland?

Fleur yen, fijn weer uit de dip aan het komen bent, goed dan zi eveb extra begeleiding hebt om op te lossen!

Katje, welkom en succes!

Ik zondag wss laatste keer l1 starten, nog even flink trainen en dan naar het l2 over. Moeilijkheden zijn bij ons nog de galop om mooi gesloten te houden en voor mij om niet teveel te willen, goed is goed

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:32

Zo te lezen moet je ook bijna over, die galop gaat vast lukken :D

Ik start nog een keer of drie L2, en gok dat ik dan over moet helaas.
Zelfde probleem gehad met de B en de L1 gehad vorig jaar, steeds noodgedwongen al over omdat ik aan de max. zat na slechts enkele keren starten.
Ik kijk dus wel heel erg uit wat ik opgeef, anders ga ik veel te snel, en wil wel enigzins genieten van het concoursen starten en de klasses Uberhaupt leren kennen :+
ook is Elke nog maar met 1 jaar officieel aan de start, en omdat het mijn enige wedstrijdpaard is voor de komende mwuhaaa.. 10 jaar? Is het handiger als ik een tikkeltje langer erover kan doen, anders moet ik over 1,5 jaar al stoppen met de wedstrijdsport.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:04

Super punten lowara, kunnen wij alleen nog maar van dromen!

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:44

Wow lowara, daar kan ik ook alleen maar van dromen. :oo Erg knap dat het zo goed gaat. Wat is je geheim? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 08:11

Lowara, herkenbaar! Ik zou liever ook nog wat meer km maken eerst, pas paar proeven gereden en moet nog zat beter voor mijn gevoel. Wil zomer selectie l2 starten dus mag nu ook al niet teveel weg, terwijl wel ervaring op wil doen, en 1 proef starten op wedstrijd heeft niet mijn voorkeur.

Wedstrijd hangers succes vandaag!