[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:36

ee_f_ schreef:
Springen ging wel fijn, ondanks dat het terrein helemaal nat geregend was.
1 balkje in de B, daarna nog een rondje L gesprongen, weigering op 4b en daardoor een tijdfout.
Vind dat hij het toch goed gedaan heeft hoor, voor het eerst een rondje L :j

Edit: Vond al dat hij erg gek sprong vandaag, zit net de foto's terug te kijken en zie dat hij gewoon veel te hoog over de hindernissen sprong :') misschien wou hij niet weer over een balk struikelen?

Wat goed!!! Hoop dat mijn L debuut ook zo gaat!! Wel balen van die regen! Hier is geen druppel gevallen!

Gaan er nog mensen naar Elim midden augustus? Weet iemand hoe ze daar bouwen? Hoog/normaal, moeilijke lijnen?

marshmellow

Re: Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:39

Pff balen dit..
Gister die selectie voor belofte training gehad.
Eerste rondje ging heel fijn, daarna moest ik het rondje over doen en zouden ze tips geven tijdens het springen.
Ik moest Cup meer terug rijden waar hij het niet mee eens was, en al een paar keer een noodsprong maakte.
Toen viel hij midden in hindernis 6, en ook midden in 8.. Daarna wou hij helemaal niks meer springen :(
Arm paard was er flink van geschrokken, dus voorlopig maar even rustig aan doen met springen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:42

Fijne tips dan Marsmellow, dat is lekker vervelend..

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:43

marshmellow schreef:
Pff balen dit..
Gister die selectie voor belofte training gehad.
Eerste rondje ging heel fijn, daarna moest ik het rondje over doen en zouden ze tips geven tijdens het springen.
Ik moest Cup meer terug rijden waar hij het niet mee eens was, en al een paar keer een noodsprong maakte.
Toen viel hij midden in hindernis 6, en ook midden in 8.. Daarna wou hij helemaal niks meer springen :(
Arm paard was er flink van geschrokken, dus voorlopig maar even rustig aan doen met springen.

:(:) Gezellig..... Wat was hun uitleg daarop?

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:48

_Elke schreef:
Wat goed!!! Hoop dat mijn L debuut ook zo gaat!! Wel balen van die regen! Hier is geen druppel gevallen!

Gaan er nog mensen naar Elim midden augustus? Weet iemand hoe ze daar bouwen? Hoog/normaal, moeilijke lijnen?

Ik ga ook naar Elim, ik heb geen idee hoe ze bouwen ik ga daar voor het eerst een BB parcourtje doen met met E pony. En dressuren :+

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:07

Opzich waren het best fijne tips die ik kreeg, klopt ook zeker dat ik hem meer terug moet rijden omdat hij vaak als een dolle stier het parcours door gaat :')
Maar paard wil springen op zijn manier, en kan het niet hebben als ik ga 'mee helpen', het liefst zoekt hij alles zelf uit.
Dus hij werd een beetje dwars van mijn terug rijden..
Hij is echt nog nooit midden in een hindernis gevallen, dus we schrokken er allebij behoorlijk van.
Die instructeur bleef verder wel heel rustig, en bleef ook echt met me door gaan tot ik Cup weer een paar keer over een laag sprongetje kreeg.
Hij heeft verder ook nog wat tips voor thuis meegegeven, omdat Cup echt wel moet leren luisteren naar mijn hulpen als we de M in gaan.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:31

Aah balen Mel.. maar wel bruikbare tips waar je zeker wat aan hebt. Hopen dat Cup je wat meer gaat vertrouwen en je ook laat 'sturen' in het parcour. Kom vast wel goed! Dan zul je denk ik pas een fijn paard onder je kont hebben, als je zelf ook mee kan helpen in een parcour! Ben wel benieuwd hoe het eruit gaat zien straks moet ik zeggen! :))

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:41

In hindernissen vallen is niet zo prettig nee. Balen zeg!
Ik hoop zo te horen of ik er weer op mag na zn trap incidentje..

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:58

Dat is altijd vervelend Marshmellow, even een deuk in zijn ego. Rustig aan weer oppakken.

Ik hoop ook voor je dat je er weer op mag paljaslaura. ;)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:27

Leuk ilse! Ja ik ga dressuren maar dat is op donderdag! :) jij moet vrijdag denk ik? Ik spring dan weer zaterdag.

Wat vervelend marshmellow.. Ik heb het ook gehad, paard kan er echt ff van schrikken en zijn vertrouwen kwijt zijn. Wel goed dat je de tips meeneemt in je training thuis! Uiteindelijk moet jij degene zijn die zegt' Hoe of wat' in het parcours!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:34

Gaat er iemand hier naar Ruinerwold toe volgende week vrijdag? :)

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:16

@ Marshmellow : wat vervelend zeg! Mijn paard ging eerst ook als een idioot door het parcours, wou alleen op haar manier springen. Heeft een flinke tijd geduurd voordat ze zich door mij liet begeleiden en ze springt nu veel beter. Ik vond het zelf ook heel lastig om haar te begeleiden terwijl ze het liever zelf deed. Ben er wel stukken beter door gaan rijden. :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 20:45

Zo ik heb weer een paar wedstrijdjes opgegeven en onze eerste SGW *\%/*

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 22:33

Leuk! Ik heb nog 2 sgw's staan.
Gorssel en Heino. Vind dat zo gaaf.

Pony sprong gisteren zo goed.
Het is dat ik doorben naar de overijsselse... anders ging ik Z starten :o

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 22:54

Ik wil ook wat meer gaan opgeven, maar moet nog even kijken welke. Maar wil het er voor de leuk bij naast doen, wil er verder niet echt in door of iets..
Haha leuk, ik ben ook op de Overijsselse! :))

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:30

Aaah SGW, leuk!!

Wat vervelend marsmellow.. Hopelijk komt het snel weer goed... Hopelijk snel weer vertrouwen.

Eigenaar van het paard heeft hindernissen gemaakt, en ik mocht de eerste uitproberen vandaag :D : http://instagram.com/p/q4zHVQOdLa/?modal=true

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 00:29

Ziet er leuk uit die hindernissen Ismy.

Heb gekeken, maar is hier voornamelijk dressuur of maar 1 parcours.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 10:19

Carolaaxxxx schreef:
Ik wil ook wat meer gaan opgeven, maar moet nog even kijken welke. Maar wil het er voor de leuk bij naast doen, wil er verder niet echt in door of iets..
Haha leuk, ik ben ook op de Overijsselse! :))

Ik heb ook nog wat sgw's staan !! Hattem maar das alleen paarden, Bathmen is ook erg leuk! Heino dan, ook erg leuk voor net beginnende crossers.

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:23

Ziet er leuk uit Ismy.

Ik ga volgend jaar sgw starten denk ik, eerst paard nog maar eens een paar keer vertellen dat hij zijn benen op vaste hindernissen wel moet optillen..
2 en 3 augustus Bronneger, wie nog meer ? :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:21

Net terug van de Wolden. Foutloos en gedeelde 12e plaats. Echt blij mee, want paard was behoorlijk onder de indruk. Had halve parkeerterrein al gezien voor ik richting losrijring kon.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:43

Bedankt, ben er super blij mee! Morgen weer concours! :)

Geen SGW's staan, eerst maar door de waterbak komen :')

Gefeliciteerd Lithya! Dat is een mooie uitslag!

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:20

Hey mag hier een vraag stellen, ik ga volgende week voor t eerst met mijn paard een springparcours springen in de BB. Ik heb het zelf nog nooit officieel gedaan, maar paard kent het allemaal al wel. Nu is het zo dat je in principe bij de B op stijl wordt beoordeeld. Maar hoe verder, moet je je zelf aanmelden zoals je dat bij dressuur ook doet? Vind t best spannend, want paard wordt erg enthousiast met springen, maar vindt het wel erg leuk.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:30

Ja bij de B moet je gewoon groeten zoals je bij dressuur ook doet. Na dat de bel heeft geklonken heb je 45 sec om je parcours te beginnen.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:51

Als je BB start hoeft dat niet perse. Dat is niet voor punten oid.. Volgens mij hoef je zelfs niet in wedstrijd tenue maar dat weet ik niet zeker!

Je zegt bij de jury wie je bent en kan dan beginnen. (Inderdaad na de bel ;-) )

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:43

Even een vraag aan de noordelijke springruiters: van wie hebben jullie les?

Mijn instructeur is langdurig ziek en heb nu al een paar maand geen les gehad. Opzich redden we ons prima, maar ik heb toch echt wel weer behoefte aan les. Ben opzoek naar een zeer rustig iemand. Iemand misschien tips?