[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:41

Oe Das wel heel veel. Meer.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:45

Welkom Stitch! :)

Leuk een clinic! Ik hoor wel van de plannen. Ben bang dat het voor mij wel snel ver rijden is.

Ik heb een MSFC zadel. Heel fijn zadel.

Fijn dat je goed nieuws hebt gekregen Leonie!

Gisteren wou ik Gijs gaan rijden maar voelde er gelijk iets aan. Stukje gaan draven maar helaas heel licht onregelmatig. Denk dat het aan mijn zadel ligt. Want hij is de laatste tijd zo veel veranderd van bouw. Dus volgende week komt de zadelmaker en tot die tijd wil ik hem niet rijden. Dus dan maar 1 weekje longeren.
Gijs is echt heel gevoelig voor veranderingen en geeft dit ook meteen aan als er iets niet lekker zit. Hij zou zich nooit doodlopen zegmaar. Maar helaas daardoor ben ik wel vaak uit de roulatie. Hoop dat het in mijn zadel zit, en dat we over een week weer verder kunnen!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:27

Sharona balen dat je zo druk was met werk en niet lekker te pas..
Zaterdag weer knallen

Welkom stitchlover! Ik vond de overstap naar de M1 uiteindelijk heel erg meevallen. Ik liep/loop met name tegen het meer gedragen aan. Ik had verwacht in de M1 niet gelijk weer wp'ten te rijden maar eigenlijk bijna elke proef wel winst gereden. Daarnaast gingen bij mij de overgangen van draf naar galop vaak de mist in. Zat dan zelf te klungelen omdat ik bang ben dat ie verkeerd aanspringt, terwijl het in de training meestal wel goed ging, maar door te klungelen gaat het juist mis

Vonneke hoe ging de flexchair? Doe je alleen flexchair of ook ruiterfittraining ernaast?
Vind zo jammer dat ze bij ons gestopt is, ja kan nog wel maar dan moet ik eerst 3 kwartier rijden, beetje teveel van het goede. Vorig jaar op locatie waar ik les begonnen elke dinsdag ruiterfit en af en toe flexchair, vond het echt ideaal

Lianne jaa ik start ook wierden. Start je de zaterdag? Leuk een mini bokt meeting haha.
Ik les bij Mar.cel.le Hes.sel.ink.
Don staat ook nog steeds onder een deken. Als het nu een paar dagen 20 graden is/blijft dan moet ik de stap wel een keer maken. maar het is mij nu nog te wisselvallig. Don heeft het ook wel snel een keer koud.
Wat leuk dat je een flexchair training hebt gewonnen, als je 1x gedaan hebt wil je vaker haha.
Ik doe geen jonge paarden rubriek. heb alleen 2 jaar bij de Zilveren ster een jonge paarden rubriek gedaan, erg leuk voor de ervaring maar dan kom je wel hele andere paarden tegen :p
Vind een clinic erg leuk, maar ligt er wel aan waar het wordt en wat voor kosten er aan verbonden zitten.

leonie gelukkig positief nieuws!

Yess balen dat je niet in je zadel kan zitten.. Als dit andere zadel zoveel fijner zit zou ik dat wel doen denk ik.. Wat voor zadel is het?

Clinic bij van Silfhout lijkt me wel supervet, (fokkers van don :p )

Ik heb eind vorig jaar ook nieuw zadel aangeschaft, ook heel stukkie duurder dan gepland, maar het moet gewoon goed liggen op het paard. Ik heb nu een passier compact, koste veel maar ben er wel super blij mee, don loopt er veel beter onder dan mijn vorige zadel, een black crown

Coquette balen dat gijs wat onregelmatig was..

Wil don vanavond eigenlijk nog even doen, maar t onweert.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:00

Oef dat klinkt als een duur zadel Yess!

Hopelijk valt het mee Coquette!

Welkom Stichlover. Ik vond de overgang naar het M1 altijd wel meevallen, zelfs nu vanaf het L1 naar het M1. De oefeningen zijn zeker niet veel moeilijker vind ik. Wel inderdaad het stukje gedragenheid wat ze willen zien.

De overgang naar het M2 is dan weer wel veel zwaarder.

Heb een aantal keer gelest bij Alex met Veer, echt superfijn en veel geleerd. Was de bedoeling er elke maand/2maand te gaan lessen, helaas gooide een blessure roet in het eten. En daarna ben ik niet meer met Veer gaan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:01

Melissa, ik doe enkel de flexchair. Dat is voor mij voldoende.

Ik doe het in Oisterwijk bij degene die de award in 2012 gewonnen hebben. Komen daar van heine en verre hihi. Zij werkt ook samen met B.artels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:09

Overgang naar de M2 durf ik nog helemaal niet aan te denken... Dat word 2020 Denk ik...

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:14

_O-

Denk dat je het zo wel erg somber maakt hoor. Wat ik op het filmpje zag ziet er echt fijn uit. Natuurlijk moet het meer bij elkaar/aan elkaar en meer gedragen, maar als ik 'm zo zie lopen, biedt hij dit van nature al wel wat aan? Weet dat je lekker rustig aan doet, maar zelfs met rustig aan doen rijd jij over een jaartje echt wel M2 ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:39

Hij is van nature idd bergopwaarts gebouwd. Dat is natuurlijk een voordeel.

Maar heb zelf nog nooit gereden maar al die oefeningen in het M2 pfffff

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:42

Natuurlijk zijn de oefeningen wat lastiger, maar gewoon lekker doortrainen zoals je nu doet. Dan komt het echt wel goed hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:44

Denk dat I.neke met de M2 oefeningen wil beginnen zodra ik over ga naar het M1.
Ben benieuwd hoe snel je dan gaat.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:58

Het een sneller dan het ander. Qua gedragenheid en verzameling train je eigenlijk elke dag al wel, kost gewoon tijd en kracht opbouw.
Stap galop kun je spelenderwijs al gewoon eens meenemen. Contragalop ook, als het goed genoeg aanvoelt met het M1 stukje, gewoon eens doorrijden, kijken of het gaat. Eerst bijvoorbeeld net voor de A/C in draf. Dan eens een stukje verder tot het fijn aanvoelt en je door kunt rijden. De een pakt het wat makkelijker en sneller op dan de ander.

Keertwendingen en travers is altijd wel wat lastiger. Vooral omdat je in het M1 aan moet springen op de lange zijde, vaak hebben ze dan de neiging om travers te gaan doen als je aan wilt springen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:05

Het stap galop nemen we inderdaad al wel eens wat mee.

Vooral de keertwendingen gaan wat worden hihi

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:28

vonneke schreef:
Overgang naar de M2 durf ik nog helemaal niet aan te denken... Dat word 2020 Denk ik...

:')

ik knijp m ook wel voor t M2. heb zelf nog nooit M2 gereden en je hoort vanveel dat het een rot klasse is. Maargoed we werken er gewoon rustig aan naar toe

Keertwendingen pakt don gek genoeg eigenlijk best heel goed op, stap-galop zijn we ook al wel wat mee bezig, gaat nog niet altijd vloeiend genoeg. Traver begint steeds ietsje meer op travers te lijken, maar is nog lang niet wat het moet zijn.

Straks even gelongeerd. Ze ging behoorlijk door t lint.. er lopen weer koeien tegenover waar ze doodsbang voor is, en ze waren met een sport auto die niet wou starten aan t prutsen. Het ging aardig goed totdat de koeien naar voren kwamen, helemaal gestresst en op de achterbenen en weer wegspringen etc. toen ze weer wat beter ontspannen was maar uit laten draven. Maf dier.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:35

Stap - galop gaat bij Bo ook wel goed. Tenminste, hij doet het nu af en toe al redelijk. Travers heb ik nog niet geprobeerd, alleen in stap af en toe even voor mijn been zijn kont naar binnen drukken en kop zo gezegd gewoon naar buiten. Alleen puur even voor de gehoorzaamheid.

Keertwendingen probeer ik af en toe eens mee te nemen, tenminste de voorbereiding. Echt een kw rijden zit er nog niet in.
Maar dat komt wel goed, ben pas net over naar het M1 dus eerst maar even dat bevestigen. Ik zie wel hoe het loopt. Ik wil proberen het NK te rijden in het M1. Wat we daarna doen is nog een ? Zoals ik er zelf, nu, over denk wil ik het M2 overslaan en gelijk het Z instromen. En voor die overstap hebben we nog wel even wat werk te doen _O-
Weet niet of ik het zie zitten om met die reus al die oefeningen in die kleine baan te moeten proppen. Dan blijf ik liever een paar maanden thuis om dan in de grote baan te rijden.
Maar ik wacht alles af, hoe hij zich ontwikkelt, blessures die we hopelijk niet krijgen en wat mijn instructrice tegen die tijd ervan vindt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:15

Fijn Michelle!

We gaan eerst het M1 maar eens ervaren. Verwacht niet dat dat nog zo snel gaat als de B/L1/L2

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:01

Bij mij gaan travers, contra en stap-galop wel goed al. Keertwendingen nog niet aangeraakt. Mis vooral nog stukje oprichting en gedragenheid. Sommige stukjes zijn briljant maar staan ook een hoop rommeltjes tegenover

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:10

Och we hebben allemaal tijd genoeg toch?

Heb nu erg veel zin overstap te maken!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:16

Vonneke ik had ook verwacht dat ik een behoorlijk terugslag zou krijgen toen ik overgang naar de M1. B/L1/L2 ben ik doorgevlogen. Maar t viel bij mij reuze mee.
Weet je al wanneer je de overstap gaat maken?

Yess hier hetzelfde, krijg steeds vaker van die fijne stukjes ertussen maar daartegenover idd ook wel rommelstukjes. Nu zien dat we die kleine stukjes steeds iets meer kunnen uitbreiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:18

In juni!

Hij maakt de laatste weken zoveel progressie dat ik denk dat het wel moet gaan. We hebben nog weekje of 4

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:21

Als ik m op dat filmpje zie lopen dan gaat dat wel goedkomen!

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:30

Klopt, tijd zat en blij zijn met elk stukje progressie.
Heb gelukkig n zeer fanatieke trainer die me achter mn broek aan zit en ons steeds sprongen vooruit helpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 23:12

Fijn is dat hè Yess!

Ik sinds september een nieuwe instructrice. Die had ik jaren eerder tegen moeten komen. Eigenlijk veel te duur maar zo leerzaam!

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 23:13

melissa_93 schreef:
Welkom stitchlover! Ik vond de overstap naar de M1 uiteindelijk heel erg meevallen. Ik liep/loop met name tegen het meer gedragen aan. Ik had verwacht in de M1 niet gelijk weer wp'ten te rijden maar eigenlijk bijna elke proef wel winst gereden. Daarnaast gingen bij mij de overgangen van draf naar galop vaak de mist in. Zat dan zelf te klungelen omdat ik bang ben dat ie verkeerd aanspringt, terwijl het in de training meestal wel goed ging, maar door te klungelen gaat het juist mis

Bedankt voor je reactie, ik moet zeggen dat qua volgorde de M1 proeven fijner te rijden vind dan het L2. Ook gaat schouderbinnenwaarts fijner en makkelijk dan wijken dus dat is wel een voordeel. Contra was wel moeilijk voor ons qua balans, hij sprong gelukkig nooit over. Dat gaat nu veel beter in de training. Nu is hij sterk genoeg om vanuit de omkeert een hele ronde in contra te blijven. Een valkuil bij het aangallopperen is inderdaad wel dat het op de rechte lijn moet, bijvoorbeeld op X dan heb ik toch de neiging om hem te veel te buigen uit angst dat hij verkeerd aanspringt. Dat doemdenken herken ik trouwens ook, waardoor het juist de mist in gaat hihi :D.

Bij ons moet binnenkort ook de zadelmaker komen. Mijn huidige zadel helt en schuift wat naar achter omdat zijn schouder en rug zich steeds meer ontwikkelen qua spieren. Ook denk ik dat de inch maat te groot is. Heb nu 18 inch, maar wil liever weer een 17/ 17,5. Ben wel lang (1.80) met lange bovenbenen, maar heb nu toch het idee dat ik te beweeglijk ben in het zadel.

Jouw filmpje ziet er fijn uit Vonneke, M2 komt ook vanzelf wel. Hoor wel van mensen in mijn omgeving dat ze de M2 een lastigere klasse vinden qua oefeningen dan het Z.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 23:46

zo tijd niet op het topic geweest, :o
maar ik ga over twee weken denk ik weer op pad
+:)+

vandaag lekker gesprongen :)

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:54

Tess: Lekker gesprongen :)

Vonneke: Dat gaat helemaal goed komen :) Lekker rijden en gaan :D

Yess: Daar heb ik ook last van dat er echt super stukken tussen zitten. En nog slechtere stukken. Maar begin wel te merken dat de goede stukken zich steeds beter uitbreiden!

Gijs heeft even een weekje vakantie. Volgende week donderdag kan mijn zadelmaker pas komen. En wil er tot die tijd niet meer op.