[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:32

Hoi Pepper, als jij met je tinker een goede proef rijdt krijg je echt je punten wel hoor.
En inderdaad lekker genieten!

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:50

Hoi!!
Mag ik me ook melden hier?

Op dit moment start ik niet, of rij ik helemaal niets. Maar ben wel van plan om met Diem ook te gaan starten.
Diem is een 2,5 jarige merrie van Di Caprio du Bois. Komt 21 dec lekker naar stal en gaan we rustig aan beginnen met longeren en wennen aan alles.

Als zij er klaar voor is dan gaan we de wedstrijden ook weer oppakken, gezien ik dit met haar moeder eerder ook deed. Zij was een grote E, Diem zal ff kleiner blijven.

Diem :)

Afbeelding

[ITP] Di Diamanti Lavorati (v. Di Caprio du Bois)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:01

He, Anike! Jij ook hier!
Nog even geduld met je twenter, dan kan je er iets mee gaan doen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:20

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:37

Allereerst welkom iedereen :)),
Gewoon gaan starten met de tinker :D. En welkom Anike, wat is ze al volgroeid zeg!

Dylano is echt een erg knappe hengst, helemaal mijn type!

Ik ben inmiddels dit weekend verhuist met Baroe en wat een geweldige plek zeg! Het eerste bosritje is inmiddels een feit :D, ik hoop van het weekend nog een rondje bos te gaan! :j
Ik heb weer een gelukkige pony terug, waarschijnlijk had hij net zoals ik toch last van de nare sfeer op stal (niet door de leuke mensen hoor). En was hij echt somber aan het worden.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:38

Allereest maar welkom voor de nieuwelingen!
Annash: wat een mooi overzicht heb je gemaakt. Kan me voorstellen dat je erg trots bent op hem.

Edit: Knetterhard: Fijn dat je pony zich nu kennelijk een stuk beter voelt!! Stalklimaat kan inderdaad erg veel uitmaken!

Ik ga van Jou-Jou ( aka Pattys Sweet Masquerade) geen EJL-ITP topic maken dit jaar, maar heb wel een fotocollage gemaakt. Heb deze foto ook al in het valkentopic geplaatst, maar vind het toch wel leuk om hem hier ook te laten zien:

2013, het jaar waarin Jou-Jou een dressuurpony werd:
Afbeelding

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:43

Welkom naamgenoot :D (Je hoort niet vaak dat iemand Anniek heet en dan al helemaal niet op die manier gespeld )

Annash: Mooi overzicht!!! Hij is zo knap :D

Super leuke collage Punz. Wat een gave kleur heeft ie <3 <3 <3

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:46

:) Dank je voor het compliment... maar de laatste paar foto's zijn toch een gevalletje van kleurvervalsing vrees ik... Hij is daar namelijk geschoren en wat lichter/witter dan zijn normale valkkleur.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:48

Ik vind hem op z'n geelst ook het mooist hoor :j Ben gek op valk!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:53

:) :) Ik óók....

Kortom: hij maakte zich niet druk over het scheren... Ik wel, en heel eerlijk: het deed ook wel pijn om de mooie valkkleur te zien verbleken.

Maar dit is in het werk zoveel prettiger voor hem. Hij krijgt zoveel vacht dat het eigenlijk geen doen is om hem daarmee serieus te laten werken, zeker geen vier a vijf keer per week. Dus tja......

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:20

Thanks voor het verwelkomen :)
Punz, leuk zeg dat overzichtje!!

Foccused, mijn naam is met 1 n maar kom m inderdaad ook niet zo vaak tegen ahha!! Leuk!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:40

Oh oeps haha!!! Maar lijkt alsnog veel :D

Helemaal begrijpelijk Punz. Zou ik ook het scheerapparaat erover halen :j

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:18

Leuke overzichten hebben jullie gemaakt :) Knappe pony Punz!

En inderdaad, gewoon lekker gaan starten met een tinker. Als jij een nette proef rijd kan een jury daar niet omheen.

Mijn 3-jarige gaat goed onder het zadel. Hopelijk volgend jaar met de volle zusjes lekker in de B starten :D Ben benieuwd hoe vaak ik de vraag ga krijgen of ik niet op dezelfde zit ;)

Pepper2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:10

lisannee93 schreef:
Welkom Pepper! Laat je niks wijsmaken hoor, inderdaad gewoon lekker genieten en als je goed rijdt kom je er wel hoor! De mensen die klagen over dat soort dingen zijn vaak de mensen die zelf de punten (terecht) niet rijden. Wat voor tink heb je? :)

Dat is zeker waar. Er zijn er ook nog die het ontzettend leuk vinden om te zien. Wat bedoel je trouwens met wat voor tink ik heb? Welke afkomst? of hoe ze er uit ziet? Als je dat wil weten kun je op m`n profiel kijken daar staat een foto van dr.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:14

Punz, wat een mooie collage!

Knetterhard, fijn dat het zo goed bevalt. En bos, zucht... heerlijk...

Vandaag rondje dorp met zwartje gedaan, zat er een man met een ladder in een boom...
Met een ketting zaag... die aanging toen wij er langs moesten. Tja.. Toen stond ik stil.
Zag gelukkig 1 van die andere boomzagers me dom midden op de weg stil staan, stopte de zager
kon ik er langs.
Terug weg ging ie er doodbraaf langs, gek paard.
Inclusief langs het gat in de weg met graafmachine en man in oranje pak in het gat die ineens op dook.
(ach, wij waren ook in het oranje).

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:51

Pepper2010 schreef:
Dat is zeker waar. Er zijn er ook nog die het ontzettend leuk vinden om te zien. Wat bedoel je trouwens met wat voor tink ik heb? Welke afkomst? of hoe ze er uit ziet? Als je dat wil weten kun je op m`n profiel kijken daar staat een foto van dr.

Ik bedoelde idd zo van 'vertel eens wat meer over je tinker'! Maar leuk dier zeg! :)

Punz, mooie collage, geeft een leuk beeld van de vorderingen!
Knetterhard, lekker joh zo dicht bij het bos. Nog lekker ff buitenrijden voordat de 'echte' winter komt!
En sjolvir heeft een braaf paard, ideaal!

Ik zit zelf al een weekje niet meer op het paard... Zit met de zoveelste peesontsteking in m'n pols. Poown wordt nu gereden door mn zus en het paard loopt niet 100% dus daar maar mee aan de wandel geslagen op het harde. Niet handig met een paard dat alles eng vindt en alles eerst van veraf stilstaand wil bekijken! Is wel goed voor d'r en bevestigt maar weer dat ik veel vaker een rondje buiten moet stappen!

Vorige week pittig lesje gehad met poown. Hij wordt nu echt een stuk sterker achter en kan steeds meer de gedragenheid en impuls behouden in de verzameling. Hij moest in de galop in travers op de volte wat hij al erg zwaar vindt (schouderbinnenwaarts is veel makkelijker) en van daaruit volte wisselen naar de andere hand dmv eenvoudige wissels. Hij wist niet wat hij met z'n benen aan moest. Doel was om hem losser te krijgen in de rug/lendenen/achterhand in galop. Pff, resultaat was een vermoeide poown en amazone. Maar wel heerlijk gereden!

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:12

Ik lees ook nog steeds mee, maar heb weinig te melden. Ben ook al bijna 2 weken niet bij mijn pony geweest vanwege een fikse ontsteking in mijn wang. Mis het wel, gelukkig wordt ze goed verzorgt en staat ze minimaal 5 uur buiten

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:07

Klinkt als een goede les Lisanne! Dat is wel een goede oefening, zal hem ook eens gaan proberen. En balen van je blessure. Hopelijk komt het weer snel goed. Zat net even in je profiel te kijken en zag bij je uitslagen dat je in Ijzerlo had gestart. Was dit tijdens dat Arabieren weekend? Ik reed in de M1 mee op zaterdag ;)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:14

Klopt Paroeska! Reed met allebei beide dagen mee dat weekend. Vaste prik elk jaar! :) Is voor mij zo wat om de hoek dus lekker dichtbij. Vind het altijd een leuk klein concours. Moet ik even terugdenken hoor... met welke ben je gestart dan? Moest zelf M2 en B dus zal ik je wel gezien hebben! Is voor jou nog wel een eindje rijden dan denk ik? Shanna heeft daar nog gejureerd. :)

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:19

Ja ongeveer 2 uur dacht ik. Afgelopen keer ben ik met mijn vos met vier witte benen en bles in de M1 gestart en met mijn klein vosje puppy in de B. Losrijden was een groot drama met haar dus ben toen snel op de wei gaan losrijden waar ze gelukkig wat beter ontspande. Shanna heb ik geloof ik niet als jury gehad. In de M hadden we die mega strenge man (en hij had gelijk hoor maar was wel kritisch!) ;) Ik had wel mooi 2 winstpuntjes bij hem gereden en een hoop leerzaam commentaar.
Vorig jaar heb ik met mijn bruin arabiertje in de M1 gestart en met mijn vos in de L2. Volgend jaar nog maar even kijken of we er heen gaan.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:26

De vos met vier witte benen kan ik me nog herinneren ja! Vond ik een van de weinige die goed voor elkaar leek te zijn. :o De andere kan ik me zo even niet voor de geest halen. Denk dat ik wel opviel met als enige een paard haha. Vind het altijd wel leuk om te zien al die arabieren bij elkaar. :) Haha ja, J.R. Luij mes was zaterdag jury inderdaad. Is zeker streng, maar heeft vaak wel de goede punten te pakken. Aan zijn commentaar heb je tenminste ook wat. En als je een winstpunt rijdt, weet je ook dat je hem verdiend hebt.
Losrijden vind ik inderdaad wel prut daar zo in de bak die er dit jaar bagger bij lag. Shanna heeft wel de B gejureerd, maar kan ook op de Zondag zijn geweest?

Kies je er speciaal voor om AV/NRPS wedstrijden te starten of start je ze ook gewoon reguliere concoursen? Omdat dit niet echt een groot evenement is altijd en je toch een eind moet rijden ervoor.

Edit: typo

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:42

Hihi tnx! :o Ysabel had net een paar weekjes rust gehad vanwege de osteopaat dus ik was tevreden met mijn proef en hij had gelijk qua minpuntjes. Ik ben sowieso geen fan van eerst losrijden op zand en dan ineens op gras gaan starten. Rijd dan liever ook meteen op gras los aangezien ik nooit op gras train. Maar goed dat weten we als we daar heen gaan haha. Helaas is dat de enige AV/NRPS wedstrijd. De rest zijn alleen AV wedstrijden en dan is het deelnemersveld kleiner waardoor er zelfs een aantal wedstrijden zijn afgelast dit jaar. Van mij mogen dus de NRPS-ers altijd meedoen.

De AV wedstrijden start ik omdat er een competitie is en daar kan je Nederlands Kampioen mee worden. Heb nu al een aantal jaren de competitie gewonnen en het is wel leuk om allemaal AV-tjes bij elkaar te zien. Daarnaast start ik uiteraard ook KNHS wedstrijden in de buurt. Daar heb je toch de beste graadmeter en het geeft wel een kick om dan te winnen :P In de M2 hebben we geen een AV wedstrijd gereden. De winstpunten en prijzen hebben we toch echt tussen de grote kanonnen gereden. Zelfs een vriendin van mij vroeg laatst huh rijd jij KNHS wedstrijden? Ik dacht alleen tussen de arabieren... duss..... dat zijn maar een paar wedstrijden per jaar :') :Y)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:17

Ik heb idd al twee jaar de AV/NRPS wedstrijd in IJzerlo gejureerd! :-)
Misschien kan ik er dit jaar zelf wel starten met Dylano...

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 18:35

Welkom nieuwe!
Punz wat een leuke pony zeg. Leuk overzicht
en zag ook nog een leuk topic van annash ook al zo'n leuke!

Hier vanavond eens priveles van degene waar ik normaal altijd clubles van heb. Eigen instructeur ziek en wil toch even lessen. denk dat wel eens goed is met zo'n privelesje leer je elkaar toch beter kennen dan met clublessen. (hebben pas sinds oktober van hem les).

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:14

Lisanne en Bora beterschap.

Hier vanavond maar besloten niet te gaan rijden, automobilisten verwachten met dit weer geen paard op straat en reflectie deken waait denk ik ook vrolijk in de wind.
Op stal kwam er wat tuinmeubilair langs waaien en aangezien wij altijd op een kaal stuk polder weg stappen, dat maar laten zitten, je waaide nog net niet zelf om.
Morgen weer een dag...