[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:33

Oh bah, die modder maakt alles altijd erger :+

Vervelend is dat he, soms is het voor het beeld niet eens verkeerd, maar voel je gewoon dat je ergens als het ware tegenaan zit. Voelde het de dag daarvoor al, maar toen was ik zo niet serieus dat ik er toen geen zin en energie voor had om dat aan te pakken, had alleen maar tot frustraties geleid die dag, en zolang ik relatief weinig vroeg bleef ze ook wel lief.

Maar nu ik er doorheen wilde rijden, sloot ze zich echt een soort voor me af, was ook met geen mogelijkheid heet te krijgen ineens, maar juist ineens met aangalopperen die kop in de lucht en even geen rekening lijken te houden met het feit dat er nog iemand op d'r rug zat }:0 . Al dat soort hele basic dingetjes die we al jaren achter ons hebben gelaten, zich eruit drukken met halthouden of wegstappen/draven. Terwijl ze afgelopen weken echt juist zo fijn en constant was. Maargoed, hopelijk hebben we het gister op kunnen lossen.

Seven

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:34

Dat herken ik zeker, dan hoor ik vanaf de kant dat ik hem zo goed aan het lopen heb en ik denk alleen maar eehh nee :D

Maar dat komt vanzelf heb de 10 de weer les en dan rustig door trainen tot m'n debuut deel 2

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:38

Haha ja precies :P
Daarom, komt ook wel weer goed, nou moet het alleen even dit soort weer blijven, anders is er niks aan om te trainen :Y)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:49

Ja het gaat al een stuk beter Fleur, Drieske moest vooral leren dat hij nu onze aandacht moest delen en daar ging ie eerst een beetje ruzie om maken. Maar nu zijn ze lief!
Handig zo'n instructrice, is inderdaad niet een oplossing die zomaar in je opkomt, maar top dat je het nu nog fijn hebt kunnen afsluiten!

Vreselijk he die modderbak! Hier was ie gisteren al redelijk te rijden, veel plassen maar niet meer een en al water. Nu heeft het vannacht geregend en zijn we weer terug bij af...
Dat het er vanaf de kant goed uitziet herken ik ook, erg frustrerend. Dan heb ik les en ben ik aan het mopperen en mama begrijpt er dan niets van omdat het er prima uitziet. Andersom ook, als mama aan het rijden is en het ziet er goed uit en ze gelooft het niet film ik altijd even om haar te overtuigen :+

Gisteren heb ik fijn gereden :D eerst weer erg onrustig in de aanleuning maar ben gewoon aan de slag gegaan met tempowisselingen op de volte. en dan echt heel overdreven pasje voor pasje langzaam en dan weer vooruit heel de tijd, in stap draf en galop. Werd ze wel fijn van merkte ik! Sowieso zijn overgangen en tempowisselingen meestal de oplossing bij haar.
De laatste tijd merk ik ook dat ze fijn heet wordt in het werk, maar dan vaak net iets té enthousiast. Dan blijft ze maar doorgaan en is ze net niet meer helemaal bij mij, dus dan was dit wel een goede oefening.

Ik heb trouwens een vraagje, als jullie het niet weten mail ik de knhs denk ik.
Ik heb vroeger met mijn b-pony M1 gestart en heb ook met c'est vrai M1 gestart. Maar met een b-pony start je dan een L2 proef zegmaar. Verder ben ik nog wat keren L1 geweest maar dan werd alles steeds verkocht.
als je 2x een klasse bent gestart mag je elk paard daarin starten. Maar ik vraag me af of ik nu alles L2 mag starten of dat mijn b-pony niet meetelt. is ook al lang geleden natuurlijk. Ik ging eerst gewoon uit van het L1 maar omdat en amour zooveel beter loopt als ik doorzit ben ik er nu toch wel in geïnteresseerd :')

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:09

Fijn dat Drieske zich goed gedraagde, Mara <3 Hier gelukkig geen zwembadbak gehad! :)
Snap dat het lastig is van je vorige paard! Ik heb nu al 2 paarden verkocht, mijn allereerste pony en mijn eerste paard. Beide merries en daar kan ik het niet echt mee vinden... Jammer genoeg een paar jaar geleden gehoord dat ze de eerste pony hebben laten inslapen vanwege zware artrose en mijn eerste paard is er ook niet meer vanwege een tumor in haar hoofd ;(
Wat een schatje, je nieuwe shet! <3 Hopelijk went ze snel :D FIjn dat het rijden ook goed ging!
Ik kan je (helaas) niet helpen met je vraag... Ik ken zelf heel weinig van de KNHS :')

Spannend van die kampioenschappen! Ook ik heb nog nooit selectiewedstrijden meegereden haha :P
Klinkt wel erg leuk Marjolein :j

Ik ga zo je topic van Bu even bekijken, Fleur :D
Fijn dat je goed hebt kunnen afsluiten. :)

Woensdag gereden maar hij was erg stug rechts. Tegen het einde ging het wel beter. Gisteren niet gereden want ik had kennismakingsgesprek voor mijn stage (heel leuk overigens :D ). Vandaag terug en het ging al veel beter :D Mama heeft ook enkele foto's getrokken, maar mama zou mama niet zijn als er uit 300 foto's maar 2 goeie zitten xD Helaas alle galopfoto's ONSCHERP en hij galoppeerde echt bergopwaarts, heel gaaf :) Maar niet op foto dus :')
Helaas hebben we ook een accident gehad met de auto, mama is tegen de laadklep van een vrachtwagen gereden... Die hing zo in de helft van die vrachtwagen zeg maar en ze had de afstand slecht ingeschat en die hoek van die laadklep is door onze auto gegaan, voorruit stuk, passagiersruit stuk en een deel van de carrosserie doorgespiesd :( Hopelijk vallen de kosten mee, want het is al een auto van 10 jaar oud...

Hier enkele foto's. Er kwam wel net een koets voorbij dus hij bouwde wel wat spanning op, had mn handen er vol mee :') Maar hij liep wel leuk.
Afbeelding

Afbeelding

En Hyr zou Hyr niet zijn als hij op het einde ook nog even schrikt van de zandberg _O-
Afbeelding

Ik heb overigens ook een jaartopic gemaakt.
[EJL-ITP] 2015, het jaar met de (slechte) diagnoses...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:08

Erg leuk paard zo te zien die hyrano :j

Ik ben in de B kringkampioen geworden dus in de L verwachten ze ook heel wat maar ach ik ben blij als ik gewoon fijn heb gereden en ik ben erg kritisch dus tis niet snel goed genoeg :o

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:48

Oei dat lijkt me ook zwaar om te horen Anthea, dat je vorige paarden zijn ingeslapen. Thanks! ze is al iets beter gewend en word nu een beetje brutaal :') dus zodra ik haar fatsoenlijk te pakken krijg gaat ze opvoedtraining krijgen haha.
Enorm gave foto's zeg :wow: Je ziet er ook echt op dat het een reus is haha, maar bij de 2e foto dacht ik gelijk echt: wauw!
en rot van je auto zeg, klinkt ook wel als heftige schade, hopelijk valt het inderdaad mee..

Ik heb twee dagen niet kunnen rijden door werken/sinterklaas/m'n verjaardag, maar vanmiddag mogen we weer en ik heb er gewoon echt zin in haha!
voor sinterklaas een zadelcontrole gehad voor mourie, erggg blij mee :D hoef ik het zelf niet te betalen hahah

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:31

Wat naar om dat te horen van je vorige paarden inderdaad Anthea. Van mijn pony zag ik laatst op mijnknhs dat ze weer actief wedstrijdjes liep, maar in die 5 jaar dat ze niet meer van mij is heeft ze al minstens 3 verschillende baasjes gehad.

Mara ik zou het ook niet weten, zo handig ben ik ook niet in die regelingen. Fijn dat jullie momenteel zo lekker gaan, klinkt goed van die overgangen, enthousiasme is natuurlijk fijn, maar het moet wel van jou blijven inderdaad. En fijn dat je shetten leuk zo'n spellingcheck op m'n laptop, hij verving de 'h' voor een 'l' >;) lief zijn tegen elkaar :) En dat is een super sinterklaascadeau, leuk!

Ik heb zaterdag nog even gereden, ze was een beetje spokig maar in ieder geval weer veeeel fijner, vond het eigenlijk wel fijn dat ze wat te heet werd, van de week was ze dus gewoon met geen mogelijkheid heet te krijgen. Nu deze week nog even hard trainen en dan gaan we zaterdag L2 starten :):)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:05

Thanks Marjolein en Mara! :D
En thanks Mara en Fleur voor jullie reactie <3

Ja idd, kwam best wel hard binnen toen ik het hoorde! :(
Op zich een goed teken dat ze al wat brutaler wordt haha, maar het moet binnen de normen blijven natuurlijk :P
Nog gefeliciteerd met je verjaardag Mara! Leuk cadeau ook :j

Oei Fleur dat is ook niet leuk als je pony al zoveel baasjes heeft gehad :( VEEL succes alvast met die wedstrijd :D

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:55

hahaha leuk zo'n laptop fleur, sletten zijn het inderdaad niet :') spannend van je debuut! ben heeel benieuwd hoe jullie het gaan doen :D

thanks Anthea!

Ik had beter niet kunnen rijden, meestal als ik er zin in heb gaat het al nooit goed en ik had slecht geslapen dus mijn geduld was ook niet 100%. steeds veel te snel te hardhandig gereden dus het lag helemaal aan mezelf dat het niet zo fijn ging. Morgen krijg ik les van mama, dat is al even geleden. dus dan komt het hopelijk weer goed!
Ik ga zaterdag ook op wedstrijd. En ik moet starten tegen het paard wat mama traint. Die wordt door een andere jongen gestart omdat mama wedstrijden niet echt meer zag zitten met een jong onvoorspelbaar paard. Maar het voelt toch een beetje alsof mama en ik concurrenten zijn :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:20

Oei je moeder als concurrent, totaal geen ervaring mee :D mijn ouders hebben niets met paarden.

Is bij iedereen zijn bak weer wat afgedroogd?
Wij hebben er gisteren een nieuwe laag zand op gewerkt hij was namelijk al weer flink gezakt

Afbeelding

Afbeelding

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:55

Bij mij is het er van vroeg af aan een beetje ingegoten, zat als minimara al voorop t zadel bij mama haha!
Jeetje is jullie bak zo enorm of lijkt dat maar zo? :wow: wel fijn om te rijden in dat geval haha. Alle ruimte

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:36

Jeetje Marjolein!! Dat lijkt me idd een grote bak :oo

Mijn papa heeft niks met paarden, mijn mama wel. Maar ze rijdt nu niet meer.

Hier heb ik helaas bijna niet meer gereden. Zonder auto geraak ik niet bij Hyrano en mama werkt tot kwart voor 9 's avonds :( Echt heel hard balen dat die auto weg is... Nog steeds niks van de garage gehoord maar we hebben ons er al op voorbereid dat we naar een nieuwe auto zullen moeten kijken... :(
EDIT: net wat gehoord van de garage... Momenteel zijn de kosten 2000 euro :( Ze gingen kijken of het nog wat goedkoper gemaakt kon worden met eventuele namaak/2dehands onderdelen, maar alsnog gingen we niet onder de 1000 euro uitkomen. Baaaaal!
Laatst bijgewerkt door xAnthea op 10-12-15 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:48

Hij is 20 x 60 normaal dus
maar we zijn tegelijk aan het bouwen dus als ik zou willen zou ik er 40 m in de breedte aan kunben plakken moet ik wel om stukjes muur heen :D

Dat is balen inderdaad, zonder auto kan je hier ook niets tis op de fiets naar de supermarkt al 30 min :=

Vanavond heb ik les van Herman wientjes

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:48

Zo dat was een fijne les, mijn ruin gaat steeds fijner lopen. Heerlijk beest is het. Hij gaat achter zo groot lopen maar komt voor nog niet helemaal weg. Maar komt wel zo hard als hij wil werken <3

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:17

Wat rot van de auto anthea.. Dan is het ook opeems duidelijk hoe afhankelijk je ervan bent nu je hyrano niet kan rijden. Hopelijk kan er snel iets geregeld worden!

Top van je les marjolein! Heb je vaker les van hem of was het eenmalig? Klinkt iig alsof je heerlijk aan het werk bent met je paard, fijn om te lezen!

Ik zit vooral in de pruts met mezelf de laatste dagen qua rijden want zit veel te veel te mutsen met hand en been, maar tegelijkertijd enorm trots op mourie! Want waar ik vroeger zelf niks fout kon doen of ze wou al niet meer voor je werken, blijft ze nu gewoon constant haar beste beentje voor zetten ook al verlies ik een keer mn geduld of zit ik niet stil genoeg. Hoe ze daarin is gegroeit is echt super <3

En Fleur, Succes alvast met je wedstrijd van het weekend!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:31

Heb nu 2 x bij hem gelest en gelijk voor januari ook weer wat gepland

Herkenbaar mara :j
fijn dat je paard je ook wat foutjes vergeeft

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:10

Joepiee, net wedstrijd gehad en twee 2e prijzen mee naar huis genomen! 2x 188 punten :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:13

Gefeliciteerd

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:28

Super Mara, gefeli! :D

Ik heb vanochtend ook wedstrijd gehad, beroerd los kunnen rijden, 1e proef verprutst, maar 2e ging fijn, 167 & 184, dus eerste puntje in het L2 is binnen!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:30

jij ook gefeliciteerd fleur-yen
toch weer een puntje

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:02

Thanks!

Jij ook gefeliciteerd fleur, super!

Mijn humeur is omgeslagen sinds ik thuis ben.. We zijn n aanbouw aan t maken en nu hebben ze met een of ander apparaat in de bak gereden, overal heuvels en gaten, alles ongelijk, echt om te huilen, als ik hierin ga rijden breekt mourie dr benen denk ik. Ben zo kwaad.
Rechttrekken kan namelijk ook pas als de bak droog ligt en er komt weer regen aan

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:37

En nu m'n echte bijlees post :)

Marjolein, heerlijk zo'n 20 x 60 bak, wanneer kun je er weer in rijden?
En super van je fijne les, fijn gevoel als je een paard hebt wat zo fijn wil werken :j

Anthea wat rot van de auto, geen leuke bedragen :n En helemaal zuur dat je meteen niet meer makkelijk naar Hyrano toe kunt.

Mara, oliebol van je bak zeg, snap dat je daar een enorme baal van hebt. Alsnog wel super van je wedstrijd :D

Ik kon vanochtend alleen maar losrijden in een 20 x 20 stukje, omdat de buitenbaan blank stond, en met 4 combinaties in zo'n klein stukje kon ik niet lekker losrijden. Even een rondje naar voren galopperen, of even de hele bak wijkend oversteken kon nu dus allemaal niet, terwijl dat juist dingen zijn waar Bu fijn van wordt. Uiteindelijk na een verprutste eerste proef ben ik maar alleen maar overgangen gaan rijden tussen m'n 2 proeven door, en 2e proef was echt aanzienlijk beter. Nog steeds lang niet hoe we kunnen, maar ik was wel tevreden. Punten kon ik me ook goed in vinden, dus het biedt wel perspectief voor de volgende keer :) Vond de L2 zelf wel leuk om te rijden, doorzitten vind ik inderdaad fijner, en rustiger, verder moet ik de proeven nog even wat vaker oefenen dan wordt het voor mezelf ook makkelijker en relaxter. 'T is me nog nooit eerder gelukt om op m'n debuut ook meteen winst te rijden, dus dat is weer iets om blij mee te zijn :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 16:28

Ik rijd dr eigenlijk al weer in, voordeel van zelf alles hebben, ik sleep hem elke keer even en mocht er weer zand op moeten hebben we zelf een kraan en land waar we zand uit kunnen halen.

balen dat jou bak zo k.t is dat is echt zo vervelend ik zou als hij nog niet kleddernat is hem toch even lostrekken en weer slepen

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 16:52

oei Fleur, dat is echt helemaal niet fijn losrijden nee.. gelukkig was je het wel eens met de punten, dan kan je weer werken aan de puntjes ie beter moeten en fijn vooruit.

Aah wat klinkt dat ideaal Marjolein! wij hebben dan wel thuis een bak en stallen maar niets om te slepen enzo, dan komt altijd iemand anders. Hij is nu voor de rest ook nog enorm nat maar zal toch een bespreken of er iemand kan komen om een poging te wagen hem vlak te leggen. want hierin rijden is echt vragen om blessures