Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, alleen spuugt ie het uit als ie daarna tot de ontdekking komt dat het toch niet lekker is.. (zoals laatst bij stukje croissant, en dan vervolgens weer naar me staan kijken van wil nog een stukje van die croissant van jou...).
. Maandag is ie daar al geweest voor onderling springen met mn bijrijdster, dus terrein is niet geheel onbekend. Hopelijk gedraagt ie zich
. Wel grappig kortste route is door bos, ze zullen wel vreemd opkijken als ik in mn dressuurset door bos rij
. 

Mirjam79 schreef:4 wedstrijden geleden heb ik mijn B-debuut gehad met Wessel (5-jarige grote forse friese ruin).
Hij is alleen zó verschrikkelijk bang! Gisteravond ook weer een hopeloos verhaal.
Binnen ingereden in een hele gehorige enge grote hal met een kantine op de kopse kant met ramen,
zodat je zo naar buiten kon kijken. Veel lawaai, luidsprekers, resulteerd in héél veel spanning.
En het anker gaat uit. Hij is niet meer te rijden.... Zo ook niet tijdens de 2 proeven buiten...
Erg veel spanning, maar niet hele vreselijke proeven. Wel weinig stelling, buiging en weinig voorwaarts kunnen rijden.
Resultaat 148 en 149 punten (ook erg fors afgerekend op de spanning, zó slecht was het echt niet!)
Volgens mij moeten we gewoon meer kilometers maken (vaak van huis), maar hebben jullie nog tips?
Heb ook wel es gehoord van die 'rustgevende' toevoegmiddelen aan voer o.i.d.
Hebben jullie hier ook ervaring mee? Of andere handige tips?
. Nu muesli zonder haver en geen problemen meer! Dus denk een combinatie van kijken wat er in je voer zit en inderdaad misschien magnesium als ze altijd druk zijn of resque remedy voor tijdelijke stress... 
. 

. 

en idd een erg leuke pony! hoe groot ben je zelf?
(al willen ze bij ons ook een speciale sportbodem dr in gaan leggen ooit
).
. 
ja dat hebben wij dus ook laten doen, alleen dan ook een deel zwart zand eruit.