Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:04

Ik zal niet meer via startlijsten gaan werken, het brengt alleen maar onduidelijkheid voor de ruiters met zich mee als je met 2 programma's gaat werken.
Het Knhs verplicht de verenigingen dat alles vanaf jan via het knhs loopt. Voordeel wel aan het op je eigen website zetten dat er ook onbewust reclame wordt gemaakt voor je eigen vereniging.
Mensen snuffelen vaak toch verder. Worden er bijv clinics georganiseerd of wat zijn de lidmaatschap kosten etc. Denk dat dat nog niet eens heel erg is, belangrijk is dan weer wel dat je een goede website beheerder heb. Die moet er namelijk ook weer extra tijd in steken..

Waar ik alleen bang voor ben is dat je zelf de eigen controle die je nu heb bij startlijsten kwijt raakt bij het knhs en dat vind ik jammer.
Ik vind het fijn om aan te geven wanneer mijn wedstrijd vol is. Ook plaats ik wel eens een reserveruiter die zich wat later heeft ingeschreven dan een ander maar voor mij gezien een klasse waarin die gene rijd voordeel geeft betreft het startlijst bouwen voorrang op die andere.
Ik vraag mij af of je straks allemaal die controle zelf kan behouden.
Mijn communicatie loopt bijv alleen per mail ( geen zin om op mijn werk gebeld te worden of er nog startplek is bijv) maar als ik de definitieve lijst online zet plaats ik wel even mijn mobiele nummer erbij waar ze mij kunnen bereiken op de wedstrijddag zelf, zal dat straks ook nog allemaal kunnen?
We gaan het allemaal mee maken :Y)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:05

Fenny schreef:
+ niet iedere club heeft een eigen site..

Echt niet?? kom op.. we leven hier in de moderne digitale wereld haha :D

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:08

Citaat:
Artikel 139 - Publicatie van de resultaten
1. Zoveel mogelijk zullen tussentijds de behaalde resultaten bij het secretariaat of
het rekencentrum bekend worden gemaakt.
2. Na de bekendmaking van de einduitslag van een rubriek zal de wedstrijdorganise-
rende vereniging - zo mogelijk - een totaaluitslag van de rubriek, onder vermelding
van het door elke deelnemer behaalde puntentotaal/percentage, beschikbaar stellen
aan de deelnemers, officials, persvertegenwoordigers en overige belangstellenden.

Loetie84

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:10

Pfffff en niet iedere vereniging heeft een nette site waar je ook werkelijk wat kunt vinden!!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:13

Loetie84 schreef:
Pfffff en niet iedere vereniging heeft een nette site waar je ook werkelijk wat kunt vinden!!

Dat is zeker waar haha :D kwestie van voldoende klagen bij het bestuur haha :Y)
( bij die van ons wordt overgens ook al haast een jaar vernieuwd, maar de nieuwe website staat er nog steeds niet op! haha )

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:25

doom schreef:
Fenny schreef:
+ niet iedere club heeft een eigen site..

Echt niet?? kom op.. we leven hier in de moderne digitale wereld haha :D

Wij gelukkig wel hoor ;) Maar lang niet iedere organisatie ben ik achter gekomen ;)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:10

Ik zie meer verenigingen waarvan de site gewoon totaal niet up-to-date is. Dat is ook heerlijk irritant! (en vind ik persoonlijk nog slechter staan dan gewoon geen website...)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:12

Chessie schreef:
precies, je hebt dat formulier nodig als bewijs van inschrijving.. ze zeiden gisteren ook nog dat zelfs je leden verplicht via het formulier moeten aanmelden.

Ik vond gisteravond de oudere man van de KNHS erg onbeschoft en kleinerend, ga er mooi een mail over sturen!

Die ouderen man is niet van het knhs. Maar een belangrijk vrijwilliger in het bestuur van regio noordholland ( vertegenwoordigd kring midden) overgens een vreselijk lieve en gezellige man.
Alleen moet je tegen zijn humor kunnen, die soms idd niet grappig is haha
Denk dus dat de knhs daar weinig mee kan..

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:24

Waar ik trouwens nog wel over moest lachen, ik wil (ergens in 2012) een startpas aanvragen. Echter heb ik zelf een aantal jaar terug al wel gestart, en geen idee waar ik dus mijn eigen persoonsnummer terug kon vinden en of die evt. nodig is wanneer ik me weer aanmeld (heb me hele lidmaatschap stopgezet toen ik mijn startkaarten (bracht 2 pony's uit) stopzette).

Mijn vraag was dus of hun ergens nog informatie hebben (overzicht van je standen e.d.) van mij en dat op kunnen sturen. En hoe dat zit als ik mij weer opnieuw aanmeld en weer wil gaan starten (wel is waar met een ander paard), op mijn coupons kon ik volgens mij namelijk alleen een combinatienr. vinden en geen eigen persoonsnr. Dus daar kwam dan ook weer direct de vraag, krijg je weer een nieuw persoonsnr. of gewoon het 'oude terug'.

Kreeg ik een antwoord terug, met netjes een PDF document waarin de gereden standen staan. En in dat zelfde document kon ik dus ook een persoonssnummer vinden. Haar antwoord was dat ik met dat nummer opnieuw in 2012 weer een startkaart aan kan vragen. Ofwel, daar moest ik dus wel om grinniken want de KNHS heeft het zelf ook nog over een startkaart i.p.v. startpas. Hoezo goed voorbereid? Als ze het wel al zo goed voorbereid hadden dan was het toch al een heel stuk beter ingeburgerd? :=

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:40

doom schreef:
Die ouderen man is niet van het knhs. Maar een belangrijk vrijwilliger in het bestuur van regio noordholland ( vertegenwoordigd kring midden) overgens een vreselijk lieve en gezellige man.
Alleen moet je tegen zijn humor kunnen, die soms idd niet grappig is haha
Denk dus dat de knhs daar weinig mee kan..

Hij vertegenwoordigd het regio bestuur NIET kring midden. En de man in kwestie kan misschien heel lief en aardig zijn maar hoe hij maandag sprak was absoluut niet netjes. En zo iemand die ook al zo lang in diverse functies binnen besturen heeft bekleed zou moeten weten dat het allemaal vrijwilligers zijn. Ook hij duwt het ons door de strot.

Overigens gaan de startlijsten in de toekomst via de KNHS site heb ik begrepen.

doom schreef:
Zo ook de inschrijfformulieren die ruiters moeten gaan invullen.. dat wordt een flinke emailbox vol en verder in een excellbestandje bij houden, wie, wat en welke ruiter zich heeft ingeschreven voor een klasse.

Waarom werk jij nog in een excell bestand. Je kan de mensen toch direct in het concour inschrijven. Ook als ze op de reservelijst komen.

doom schreef:
Maar al met al op de wedstrijddag zelf er minder werk op het secretariaat zal zijn.
Ze willen namelijk ook dat de ruiters meteen de inschrijving betalen via Ideal tijdens aanmelding bij het KNHS.

Ik geloof niet dat we op de dag zelf minder werk hebben. De voorbereidingen zullen minder zijn. Maar de dag zelf zal nog noet zo veel werk zijn denk ik hoor.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:49

bianca1980 schreef:
Zijn er ook al mensen die TOCH coupons terug gestuurd hebben naar de KNHS die voor 1 juli besteld zijn en zo ja, wat is dan hun reactie....??ben ik wel even benieuwd naar eigenlijk. Door het SGW seizoen heb ik dus ook nog 40 coupons springen liggen, met de bedoeling die nu op te gaan maken voor deze winter......niet dus.....in het sgw seizoen start ik niet met springen. Dressuur is dus op 6 na wel op.

Ik had ze binnen 2 dagen weer terug met de mededeling dat 28 juni voor 1 juli was en dat ik niet in aanmerking kwam.
De knhs is nog nooit zo snel met iets geweest :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:05

Mag ik per pb de naam van de spreker die noord Holland voorzag van info?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:09

Marleen Ras. Die was er vanuit het KNHS. En een man van eind 30 die zich niet heeft voorgesteld.

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:10

Ingridje16 schreef:
bianca1980 schreef:
Zijn er ook al mensen die TOCH coupons terug gestuurd hebben naar de KNHS die voor 1 juli besteld zijn en zo ja, wat is dan hun reactie....??ben ik wel even benieuwd naar eigenlijk. Door het SGW seizoen heb ik dus ook nog 40 coupons springen liggen, met de bedoeling die nu op te gaan maken voor deze winter......niet dus.....in het sgw seizoen start ik niet met springen. Dressuur is dus op 6 na wel op.

Ik had ze binnen 2 dagen weer terug met de mededeling dat 28 juni voor 1 juli was en dat ik niet in aanmerking kwam.
De knhs is nog nooit zo snel met iets geweest :+

Wat een gedoe allemaal, ik heb voor 1 juli een hoop coupons (32) besteld, maar ik ben toen een tijdje gestopt en nu heb ik 22 coupons over. Deze kan ik dus niet terug sturen?
Ik hoop het wel anders had de knhs het van te voren moet zeggen.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:33

Sorry pp, zat ik bijna goed over zijn functie ik wist dat hij iets voor de regio deed. Maar tijdens de kring midden vergadering is hij er ook en spreekt hij idd namens de regio, dus ik dacht dat hij het mannetje was voor onze kring midden betreft het regio bestuur :j
Ik vond hem eigenlijk best mee vallen hij was wel ff bot maar ik dacht ook laten we maar eerst die man uitpraten en daarna vragen stellen. Wie weet is er dan al het 1 en ander beantwoord. Maar ook ik had meer van de avond verwacht. Hetgene wat nu verteld is is al te lezen op het internet en had bijv gewoon per email gekund.

Uiteindelijk komt via het knhs het overzichten lijst direct in concours terecht begreep ik uit zijn verhaal bij de Bobs. Dit is nu nog niet af. Nu zie je dat overzichtaltijd staan op startlijsten en die voer ik 2,5 Week van te voren in in concour.
Gezien we zometeen niet meer via startlijsten mogen werken en we tijdelijk de aanmeldingen binnen krijgen per mail, ga ik tot die tijd ook maar een excell bestandje bij houden ( zoiets als het startlijsten overzicht zeg maar) wie zich hebbenAangemeld zodat ik in 1 document kan
Zien hoeveel ik er al en hoeveel in welke klasses ipv stuk voor
Stuk alle emails te openen.
Het is dus ff extra werk tijdelijk. Daar baal ik wel van.
We hoeven bij het secretariaat straks niet meer het geld te innen datis al een taak minder! ;)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:37

Maar dat geld innen is nog toekomst muziek. En dan moet ik toch op 1 of andere manier kunnen controleren dat er al betaald is. Daarnaast moet ik dan geld van de bank halen om de jury's en de accomodatie te betalen. Is voor mij erg omslachtig!

Ik werk overigens altijd met aanmelding via mail. Dus voor mij wordt er niets veranderd wat betreft de aanmelding. Zet ze dus ook meteen in het programma. Want ook daar kan ik duidelijk zien hoeveel er in welke klasse zitten.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:42

Ik denk dat ik de maand januari maar een een wedstrijd pauze in las .... _/-\o_ _/-\o_ mijn hemel wat een storm gaat dat straks worden volgens mij.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:49

ponyparadijs schreef:
Maar dat geld innen is nog toekomst muziek. En dan moet ik toch op 1 of andere manier kunnen controleren dat er al betaald is. Daarnaast moet ik dan geld van de bank halen om de jury's en de accomodatie te betalen. Is voor mij erg omslachtig!

Ik werk overigens altijd met aanmelding via mail. Dus voor mij wordt er niets veranderd wat betreft de aanmelding. Zet ze dus ook meteen in het programma. Want ook daar kan ik duidelijk zien hoeveel er in welke klasse zitten.

Maar weten jullie al standaard bij aanmelding hoe je startlijst er uit gaat zien?
Dus dat je al meteen in meerdere roosters werkt? of zet je dan alle deelnemers gewoon ff in 1 rooster en zet je ze uit eindelijk met het bouwen van de startlijst de deelnemers in de juiste roosters?
Bij welke club zit jij dan op het secretariaat?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:42

Kan dat dan? Ik ben nog niet zo heel bekend met Concours. Maar je hebt de deelnemerslijste en de roosters. Wat overigens ook een heel werk is om al die roosters stuk voor stuk op te zetten. Ik mis daar een copieerfunctie (of ik heb nog niet uitgevonden waar die zit...).
Maar kun je deelnemers van bijv. het L2 niet alleen in een rooster stoppen van de klasse L2? Is het uberhaupt mogelijk om alle deelnemers in 1 rooster te stoppen met dat programma?

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:16

Als je alle deelnemers gewoon invoert in de deelnemerslijst kun je bij de statistieken zo zien hoeveel je er hebt per klasse, daarvoor hoef je ze niet in de roosters te zetten. Ook kun je ze bovenaan de deelnemerslijst filteren op klasse, dan heb je direct een overzicht per klasse van de aanmeldingen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:27

Ik zet eerst de deelnemers in de aanmeldingslijst. Daar vandaan kan ik dan zoals l0esjj zegt de statistieken bekijken. Bij ons maakt het niet uit hoeveel deelnemers er in een bepaalde klasse zitten. Ik heb indoor max. 36 combinatie. En daar vandaan betekent dat elke jury (we hebben er altijd 3) ongeveer 13 combinaties krijgen.
Dat roosters maken doe ik pas op het moment dat ik vol zit. En ik weet welke jury's ik heb.
Ik doe het secretariaat van Societeit de Vennen en het spring secretariaat van de Beemster Ruiters.
Van welke vereniging doe jij het secretariaat doom?

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:31

ponyparadijs: hebben jullie niet zo veel wedstrijdruiters of niet zo'n grote accommodatie? 36 combi's is echt weinig vergeleken bij de indoorwedstrijden hier. Wij hebben 16 ringen indoor over 2 dagen.
Weet iemand hier of je de KNHS kunt benaderen over ontwikkeling van concoursprogramma? Zou echt fijn zijn als de adresgegevens van ruiters/amazones er direct ingeladen wordt. Dan hoef je alleen nog opmerkingen + telefoon/e-mail bij te voegen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:36

Wij hebben indoor maar 1 ring. En het inrijden is buiten.
Voor het concour programma kan je gewoon mailen met het knhs die sturen het dan door naar de betreffende persoon. Ben het volledig met je eens dat het adres er direct in moet komen te staan.

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:41

Oké vandaar, dan is 36 idd wel te begrijpen.
Dan ga ik eventjes mailen naar de KNHS, bedankt.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:09

Wat voor complex zitten jullie l0esjj? Want 16 banen over 2 dagen is 8 per dag? Hebben jullie zoveel binnen accomodaties?