horseyfries schreef:Het gaat vooral om fatsoen Hermelientje, en het is gewoon niet fatsoenlijk om de exacte kür van iemand te copiëren ZONDER HET TE VRAGEN.
Trouwens, de overgang galop-piaffe had ik ook al eerder gezien, dus ook dat is niet nieuw. Het gaat echter vooral om de manier waarop de lijnen na elkaar gereden worden. Zoals in een ballet kun je slechts een beperkt aantal sprongen en draaien hebben, maar je kunt er toch telkens iets heel anders van maken, als je wilt. En als je dat niet wilt maar de kür van je voorganger wilt copiëren, dan is het minste wat je kan doen het even vragen en er eerlijk over zijn in je aankondigingen. Natuurlijk was hij wel zo slim om het nergens in de intervieuws over de choreo te hebben, maar dingen verzwijgen heeft meestal een reden, namelijk dat je ergens wel weet dat het niet zo netjes is......
Dat van fatsoen ben ik ook wel met je eens, alleen lijkt het mij dan ook even onfatsoenlijk om beelden waarop andere mensen de rechten bezitten te gebruiken zonder toestemming te vragen, maar dat lijken sommige mensen hier gemakshalve te vergeten. Dan heb ik toch zoiets van "kijk naar jezelf". Ik vind het ook wel erg ironisch, zoveel ophef over "piraterij". Wij zijn in Nederland namelijk kampioen in het jatten van software, muziek, beelden enz.
Al is het zoals Karl zegt geen componeerwedstrijd, ik heb zelf erg genoten van Imke met die muziek van Wibi, dat vond ik nou nog eens origineel en ontzettend goed passen bij de bewegingen van haar paard.
Erg triest nieuws zag ik, het paard van Hailey Beresford is verongelukt. Dat vond ik altijd zo'n leuke combinatie, die ga ik dus erg missen in Aken.