Nieuwe KNHS dressuurproeven??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:39

manic schreef:
Ook een goed punt Men_Sven... Kun je hem wel mooi in de hoek rijden :D Makkelijker, maar waarschijnlijk niet te zien voor de jury...

Maar pak je hem dan echt in de hoek? of als je echt net na C doet heb je nog mooi wat steun van de bakrand...vind het een aparte plek zo ergens tegen de zij/hoekkant aan

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:40

Ik denk het niet, dan zou er wel D-A-F-B gestaan hebben...

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:45

Raiza schreef:
Ik vertelde net tegen mijn man dat er zo'n onlogische combi in het M2 zat na de keertwending. D-K-B
Zegt hij: moet je dan niet bij K linksaf en over de hoefslag langs A-F-B.
Zou natuurlijk ook kunnen, is in ieder geval een logischere wending dan D-K-B, maar dat zal de DVD moeten uitwijzen vrees ik.

ik vind idd d-k-b wel een hele rare wending dan moet je dus echt een kwart draaien!! ben ook heel benieuwd naar de dvd :)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:11

Even inhaken op de discussie 'talentvolle paarden scoren hoger'. Als je zelf bij het inrijterrein gaat kijken bij een willekeurige wedstrijd dan valt je oog toch op een bepaalde combinatie die rond rijdt omdat die eruit springt qua uitstraling. Ik kan best begrijpen dat als er een leuk beest binnen komt rijden dat een jury er dan wel even voor gaat zitten. Tja het oog wil ook wat. Tuurlijk moet een talentvolle combinatie er ook voor rijden maar er zijn juryleden die tunnelvisie hebben voor de gangen/afdruk/kwaliteit etc. Is jammer ja maar als je het dan zo oneerlijk vindt dan moet je gaan springen.

En nee ik heb ook geen paard die zn hoeven in de nek legt ;)

kleinvosje

Re: Nieuwe KNHS dressuurproeven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:13

Dressuurgek, als ik zo'n combi binnen krijg en ervoor ga zitten, maar na twee oefeningen zie dat het toch wel tegenvalt, ga ik echt niet alsnog hoog punten. Ik punt wat ik zie, en als een goed paard iets minder goed laat zien, geef ik gerust een lager cijfer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:16

Dressuurgek schreef:
Even inhaken op de discussie 'talentvolle paarden scoren hoger'. Als je zelf bij het inrijterrein gaat kijken bij een willekeurige wedstrijd dan valt je oog toch op een bepaalde combinatie die rond rijdt omdat die eruit springt qua uitstraling. Ik kan best begrijpen dat als er een leuk beest binnen komt rijden dat een jury er dan wel even voor gaat zitten. Tja het oog wil ook wat. Tuurlijk moet een talentvolle combinatie er ook voor rijden maar er zijn juryleden die tunnelvisie hebben voor de gangen/afdruk/kwaliteit etc. Is jammer ja maar als je het dan zo oneerlijk vindt dan moet je gaan springen.

En nee ik heb ook geen paard die zn hoeven in de nek legt ;)

Is wel de harde waarheid... :j

Ik denk echter niet zo zeer dat het tunnelvisie is, maar dat het meer hiermee te maken heeft:
[VN] 'Menselijk brein kan taken jurylid niet aan'

Vond ik toen een erg leuk stukje om te lezen.

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:20

Raiza schreef:
Ik vertelde net tegen mijn man dat er zo'n onlogische combi in het M2 zat na de keertwending. D-K-B
Zegt hij: moet je dan niet bij K linksaf en over de hoefslag langs A-F-B.
Zou natuurlijk ook kunnen, is in ieder geval een logischere wending dan D-K-B, maar dat zal de DVD moeten uitwijzen vrees ik.

dit was ook gelijk mijn struikelpunt met doorlezen...
alleen voor deze oefening een dvd aanschaffen vind ik eigenlijk te gek voor woorden!
je wordt hierdoor eigenlijk een beetje genoodzaakt het toch te moeten gaan kopen... zonde

of vind iemand deze wending wel logisch? of interpeteren wij deze verkeerd?

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:24

kleinvosje schreef:
Dressuurgek, als ik zo'n combi binnen krijg en ervoor ga zitten, maar na twee oefeningen zie dat het toch wel tegenvalt, ga ik echt niet alsnog hoog punten. Ik punt wat ik zie, en als een goed paard iets minder goed laat zien, geef ik gerust een lager cijfer.

Tuurlijk, zo hoort het ook :) Maar ik geef alleen aan dat ik het mij kan voorstellen (ik ben namelijk zelf geen jury).

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:40

Dat is ook een punt waarom toeschouwers het soms niet begrijpen waarom dat ´gave´paard niet meer punten had, of iemand juist zoveel punten heeft.
Die kijken alleen naar het totaalbeeld, terwijl je als jury toch elk onderdeel afzonderlijk moet punten. Sommige paarden bewegen heel spectaculair maar de ruiter laat toch op ieder onderdeel een punt vallen door slordigheidjes, of iemand rijdt superonderdelen maar maakt ook een aantal fikse missers.
Als je bv 4x een 2 haalt, maar verder alleen 7 of hoger, sta je vaak in de einduitslag nog bovenaan.

Ik ga de DVD ook niet bestellen, zijn genoeg mensen die hem al besteld hebben en hier vast straks wel even willen vertellen hoe het op de DVD uitgevoerd wordt ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:41

Raiza schreef:
Dat is ook een punt waarom toeschouwers het soms niet begrijpen waarom dat ´gave´paard niet meer punten had, of iemand juist zoveel punten heeft.
Die kijken alleen naar het totaalbeeld, terwijl je als jury toch elk onderdeel afzonderlijk moet punten. Sommige paarden bewegen heel spectaculair maar de ruiter laat toch op ieder onderdeel een punt vallen door slordigheidjes, of iemand rijdt superonderdelen maar maakt ook een aantal fikse missers.
Als je bv 4x een 2 haalt, maar verder alleen 7 of hoger, sta je vaak in de einduitslag nog bovenaan.

Ik ga de DVD ook niet bestellen, zijn genoeg mensen die hem al besteld hebben en hier vast straks wel even willen vertellen hoe het op de DVD uitgevoerd wordt ;)

Psies...
Of het gezeur van: Ik heb 179, dat is gemeeeen...
Ja het is banketstaaf, maar dat weet de jury vooraf ook niet...

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 00:06

Ik vind het ook jammer dat deze discussie weer vertroebeld wordt door verhalen over benenzwaaiers vs gewone paarden, niet warmbloedpaarden vs warmbloedpaarden en juryzeikers... :D

Andere mensen nog rare dingen opgemerkt in de proeven...

Zouden de ponies Z2 gelijkgetrokken worden met een paardenklasse?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 00:19

Ik mag er toch wel vanuit gaan dat ze in de M2 proef 22 bedoelen F-B-H uitgestrekte stap...
Iemand hier de KNHS eigenlijk al over gemaild? en antwoord gehad?

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 00:36

manic schreef:
Ik vind het ook jammer dat deze discussie weer vertroebeld wordt door verhalen over benenzwaaiers vs gewone paarden, niet warmbloedpaarden vs warmbloedpaarden en juryzeikers... :D

Andere mensen nog rare dingen opgemerkt in de proeven...

Zouden de ponies Z2 gelijkgetrokken worden met een paardenklasse?

Nee hoor, de pony's rijden de internationale proeven, die komen geloof ik niet in het boekje te staan maar kan je van de KNHS downloaden.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 00:39

Janine1990 schreef:
Raiza schreef:

Psies...

Idd, alsof de jury denk 'nou deze ga ik lekker 179 geven, voor de afwisseling' :+ Ja flauw maar je hebt t zelf bijelkaar gereden :D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 00:40

F-E-H ga je het ook niet mee redden, want het volgende onderdeel is namelijk H afwenden en dan tussen G en M weer een keertwending... Dus dan hou je hetzelfde probleem alleen aan het eind van de diagonaal ipv aan het begin...

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 09:35

Heb gister de Z1 proeven doorgelezen, heb niet echt verschil gezien jullie wel? bvb nr. 23.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:58

Dressuurgek schreef:
Janine1990 schreef:
Psies...

Idd, alsof de jury denk 'nou deze ga ik lekker 179 geven, voor de afwisseling' :+ Ja flauw maar je hebt t zelf bijelkaar gereden :D

Nou kan ik om jullie tegemoet te komen in het geval van 179 (want dat is gemeen), ook gewoon de 8 voor de verzoring aan het eind doorstrepen en daar een 7 van maken. Dan zal de ruiter zich vast wel beter voelen want dan zijn het er 178.
Of zou daar dan ook weer protest op komen? :D

Mijn vriend las gisteren de Z1 proeven door. Die vroeg of het wel de nieuwe proeven waren die er nu op stonden?
Ik vraag me ook nog steeds af waar de 20/40 proeven staan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:59

Misschien komen de 20x40 alleen in het boekje Scum? Omdat het geen 'officiele' proeven meer zijn? :=

simplyberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:29

Z1 proeven zijn niet veranderd, behalve dat er voor een onderdeel in de proef geen cijfer staat voor het onderdeel, dus deze wordt niet meegerekend denk ik ivm het nu twee keer tellen van de rijvaardigheid.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:30

Scum schreef:
Nou kan ik om jullie tegemoet te komen in het geval van 179 (want dat is gemeen), ook gewoon de 8 voor de verzoring aan het eind doorstrepen en daar een 7 van maken. Dan zal de ruiter zich vast wel beter voelen want dan zijn het er 178.
Of zou daar dan ook weer protest op komen? :D

Mijn vriend las gisteren de Z1 proeven door. Die vroeg of het wel de nieuwe proeven waren die er nu op stonden?
Ik vraag me ook nog steeds af waar de 20/40 proeven staan.

Ik kan me voorstellen dat je je als jury bezwaard voelt om 179 te geven en dan afgaand op het volledige plaatje in de B t/m L2 nog een punt kort of hoger geeft op verzorging.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:41

Nee, als jury voel je je niet bezwaard, tenminste ik niet. Als het 179 punten wordt, is dat zo en ga ik dat niet aanpassen omdat het anders zo sneu is...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:44

kleinvosje schreef:
Nee, als jury voel je je niet bezwaard, tenminste ik niet. Als het 179 punten wordt, is dat zo en ga ik dat niet aanpassen omdat het anders zo sneu is...

Ik ken een jury die zich dus wel bezwaard voelt ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:50

simplyberg schreef:
Z1 proeven zijn niet veranderd, behalve dat er voor een onderdeel in de proef geen cijfer staat voor het onderdeel, dus deze wordt niet meegerekend denk ik ivm het nu twee keer tellen van de rijvaardigheid.

Die twee onderdelen zullen dan samen één cijfer zijn.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:51

listiglistje schreef:
zou kunnen..... om de vijf jaar toch nieuwe proeven?

Dat ze het M2 maar aanpassen, daar moet je in 1 proef op een paar meter draaien in galop (bijna een pirouette vanuit de hoek :P )
en dat gaat straks niet lukken met dat grote slagschip van mij :o

Hier even ook een stipje!

Voorbereiding op volte's 8 meter he!

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:52

Janine1990 schreef:
kleinvosje schreef:

Ik ken een jury die zich dus wel bezwaard voelt ;)

Zou niet hoeven, ik heb liever geen winstpunt als nét een winstpunt.
Want dan verdien ik het dus eigenlijk niet!