Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 09:17

Spenk schreef:
MerelV schreef:
Precies! Ik keur er ook op af. Je ziet echt niet hetzelfde als iemand om de filmer heen rijdt. Als iemand over de A-C lijn rijdt en de filmer gaat ineens opzij om ruimte te maken zodat de ruiter er omheen kan kan ik bijna niet meer beoordelen of de lijn recht blijft bijvoorbeeld. Als de KNHS dat graag zo wil moeten ze het iig delen metde juryleden.

Dit vertelt de KNHS inmiddels aan meer mensen dat het gewoon mag. Dus ik denk je als jury dat ook niet meer afkeuren mag.

Daarom ook dat ik aangeef dat de KNHS dit bij de juryleden moet aangeven. Niet iedereen zit op Bokt.

bliksemflits

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 09:31

Ik heb m'n proef van maandag terug en weer een winstpunt rijker! Met onderaan echt heel leuk commentaar :D
Nog 1 puntje en dan zijn we de L1 uit, hoop die nog online te halen en dan lekker doortrainen voor de L2 met stiekeme hoop dat we van de zomer weer op pad mogen :)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 10:20

De reacties van de juryleden hierboven zijn een beetje wat ik verwacht had. Dus als KNHS eerst tegen je zegt; ga bij G staan, en de jury het daarna afkeurd om die reden, is natuurlijk een beetje gek :+

Dus inderdaad, de KNHS zou een aantal "veelgestelde vragen" oid moeten toevoegen met dit soort uitzonderingen. Zowel op de uitleg van juryleden & van de ruiters.

Gefeliciteerd bliksemflits!!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 10:26

Niet gek juist. Als de juryleden al die tijd zulke dingen af moeten keuren en de knhs nu ineens de regels verandert zonder de jury op de hoogte te brengen, dan doen die juryleden juist gewoon hun werk.

Zulke veranderingen moet je naar de juryleden communiceren dmv een mail oid. Niet een berichtje naar een ruiter en verder niks. Ik vraag me af of de knhs dit echt een oplossing vind of dat een medewerker dat vond

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 10:27

Blacksquad schreef:
RedRoses schreef:

Ik vind het ook heel erg onduidelijk. Ik hoor graag wat ze reageren!

Is hier al duidelijkheid over? Een tijd terug is dit gecommuniceerd via Facebook namelijk. Ideaaaal als het nu wel mag O:)

Nee, ze hebben nog steeds geen antwoord gestuurd.. :(

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 10:35

MyWishMax schreef:
Niet gek juist. Als de juryleden al die tijd zulke dingen af moeten keuren en de knhs nu ineens de regels verandert zonder de jury op de hoogte te brengen, dan doen die juryleden juist gewoon hun werk.

Zulke veranderingen moet je naar de juryleden communiceren dmv een mail oid. Niet een berichtje naar een ruiter en verder niks. Ik vraag me af of de knhs dit echt een oplossing vind of dat een medewerker dat vond

Ik bedoel gek van de KNHS! Niet vanuit de juryleden natuurlijk.

Dat laatste vraag ik me ook af, maar volgens mij hebben al wel 2 ruiters dit antwoord gekregen nu toch?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 10:44

Oh sorry _O- ik dacht gek van juryleden haha

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 10:51

De KNHS moet zichzelf aan de standaarden houden en niet steeds aanpassen.

Gaat toch nergens over dat een filmer op de G gaat staan en mee gaat draaien?
Bij de C gaan staan heeft altijd behoorlijk goed gegaan. Waarom dan deze rare aanpassing?

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 10:51

Misschien is het wel door sommige mensen een interpretatiefoutje? En dat het niet mag zoals nu wordt gezegd. Straks alle juryleden op hol, om niks? Lijkt me niet dat KNHS de regels veranderd zonder hun juryleden in te lichten. Ik zou als jury ook deze filmpjes afkeuren als ik hun was. Niet rot bedoeld voor de ruiter. Bijzondere situatie >;)

SuperRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:52

Andere dochter 185,5 punten, nu B+9 :-) Dit keer een protocol juist vol met opmerkingen, heel constructief en opbouwend geformuleerd, leuk! Laatste puntje in de B moet dus ook wel lukken, ik ben bang dat ze komend weekend meteen weer wil filmen ;-) We hebben tot dusver 4x gefilmd, alle 4 de keren netjes winst (181,5 tot 194 punten). Ze doet het heel goed, ze mag alleen wat preciezer en netter zijn (je tweede winstpunt in die proef van 194 verspelen met op het verkeerde been rijden is toch een beetje jammer ;-)) Maar goed, ze is net 8 jaar, op die leeftijd reed ik zeker nog niet zo goed als zij nu doet hahaha.

Voor haar L1 debuut wacht ik even af of er nog indoor kampioenschappen komen, als die er komen wil ik haar graag in de B laten meerijden. Mocht dat niet doorgaan, dan mag ze het wat mij betreft in de L1 gaan proberen :-)

heyhallohey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:00

Janniek schreef:
Ik heb een hele discussie gehad met de knhs over het filmen achter c, dat dit niet meer mag omdat je dan de bakrand in beeld hebt. Wij filmde altijd op een verhoging. Je ziet dan alleen de benen niet. Ik kreeg de volgende reactie: Als je in de bak op de AC-lijn gaat staan ter hoogte van de letter G dan kan de ruiter de hele bak gebruiken. De ruiter hoeft dan dus niet vóór de filmer af te wenden, maar kan om de filmer heen rijden. De letters kunnen dan ook gewoon op dezelfde plek blijven hangen.
Wellicht zijn er meer die hier wat aan hebben.

Heel bijzonder dat ze dit als optie geven. Een van mijn proefjes is hier juist door een jury op bekritiseerd dat dit niet mag en je niet alle onderdelen goed kunt beoordelen.
Overigens was dit enkel op de onderdelen waarbij ik iets bij c moest doen, de rest van de proef stond mijn filmer wel bij c tegen de bakrand aan

SuperRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:20

Wij hebben voor mijn beide dochters (8 proeven in totaal, 4 proeven in het oude platform, en 4 in het nieuwe) steeds ±2 meter achter de C gefilmd, waardoor de bakrand er wel op staat (binnenbak). Nooit een opmerking over gehad. Nu is het wel zo dat dit steeds proef B6 was, waarbij er geen overgangen en dergelijke op de korte zijde/hoeken bij C zitten.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:28

Het zou wel fijn zijn als de KNHS en het juryleden corps een lijn hanteren.
Dus niet de ene keer goed keuren als de bak gedraaid is en je de A ziet IPV de C en de volgende keer afkeuren.
Zelfde als neusriem controle, inzoomen, paspoort goed laten zien. Een lijn is daarin wel zo duidelijk.

Over de bak passend maken of binnendoor rijden. Tja mijn mening daarin is dat de KNHS daar onlinebestendige proeven voor moet ontwikkelen. Dus M afwenden en ter hoogte van AC lijn halthouden en achterwaarts, VW, H rechterhand en dan niet meteen bij H een nieuwe oefening, voor de online variant. Terwijl de officiële variant gewoon langs C gaat.

Op dit moment zijn er bakken niet geschikt om online de proef te rijden en mijn inziens kan de proef/onderdeel niet beoordeeld worden en is het pech en kan je in die bak niet een proef rijden. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:51

Ik deel je mening Marjolein.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:14

Ik film dus ook niet thuis in onze 20x40 bak om deze reden. Proef 22 heeft te veel onderdelen op C en dat kun je gewoon niet goed filmen dan.
Ik moet dus of naar andere locatie want onze buitenbak is zeiknat en glad.
Anderzijds is het wel goede oefening op zich want zo lijkt het keer op een echte wedstrijd en komen we nog eens ergens anders. (Precies wat niet de bedoeling is maar he).

Ik verwacht dat we pas in maart/april weg kunnen dus ik wil me laatste wp-en voor het Z1 gaan halen.

Een proef gefilmd vanaf G zou ik direct afkeuren idd... lijkt me ook erg onhandig...
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 13-01-21 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:15

Ik wil m'n laatste L1 proefje ook ergens anders opnemen. Nu heb ik het geluk dat m'n vaders vriendin een stal heeft dus ik ga vragen of het daar mag! Zodat we daarna lekker door kunnen trainen!

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:17

[quote="leonie87"]Ik film dus ook niet thuis in onze 20x40 bak om deze reden. Proef 22 heeft te veel onderdelen op C en dat kun je gewoon niet goed filmen dan.
Anderzijds is het wel goede oefening op zich want zo lijkt het keer op een echte wedstrijd en komen we nog eens ergens anders. (Precies wat niet de bedoeling is maar he).

Proef 22 heeft juist heel weinig onderdelen bij de C dat is ook de keuze geweest om van de M1 naar de M2 te gaan.
M1 heeft veel onderdelen bij de C. Die kreeg ik er steeds niet goed duidelijk op.
De M2 heeft 5 meter voorbij de C een keertwending. verder niet.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:57

kimmetje26 schreef:
leonie87 schreef:
Ik film dus ook niet thuis in onze 20x40 bak om deze reden. Proef 22 heeft te veel onderdelen op C en dat kun je gewoon niet goed filmen dan.

Proef 22 heeft juist heel weinig onderdelen bij de C dat is ook de keuze geweest om van de M1 naar de M2 te gaan.
M1 heeft veel onderdelen bij de C. Die kreeg ik er steeds niet goed duidelijk op.
De M2 heeft 5 meter voorbij de C een keertwending. verder niet.

Ik mag bijna M1, maar bij ons krijg ik de benen niet goed in beeld bij de C door een hek, en 1m. achter het hek een spiegel. Ik kan dus max 1 meter achter de C staan. Hoe doe jij dat dan met bijvoorbeeld de achterwaarts? Heb je daar kritiek op gekregen?

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:09

Dit appt de KNHS

Hallo, bedankt voor je vraag. Op de website bij de veel gestelde vragen kan je zien hoe er gefilmd moet worden als de combinatie niet de hele proef in beeld kan zijn wanneer er achter C wordt gefilmd: https://paardrijden.nl/faq
Het klopt wat er in het bericht staat. Ik zou het alleen nog een beetje willen verduidelijken. De ruiter hoeft niet aan de kant voor de filmer. De filmer moet aan de kant voor de ruiter als de ruiter over de AC-lijn rijdt. Is het zo duidelijk? Vriendelijke groet, Sophie

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:09

Ik mag bijna M1, maar bij ons krijg ik de benen niet goed in beeld bij de C door een hek, en 1m. achter het hek een spiegel. Ik kan dus max 1 meter achter de C staan. Hoe doe jij dat dan met bijvoorbeeld de achterwaarts? Heb je daar kritiek op gekregen?[/quote]

Ik heb gewoon heel gauw naar de M2 gegaan :D

Maar heb daar echt wel commentaar op gehad. Ik probeerde de bak te verkleinen, maar dat is met mijn reus niet te doen. Ik heb echt de hoeken nodig.
Ik heb met halthouden wel 2 meter verkleind en dan kreeg ik nog alleen de benen erop en stukje paard.
Dat heb ik dan maar als risico genomen. De overgang naar galop en de overgang terug naar draf bij de C zijn lastiger om te filmen. Daar heb ik echt wel op gehoor het gehele paard in beeld brengen. Dat is een risico die je neemt. Dat heeft mij wel punten gekost.

Nu heb ik in de M2 1 oefening en die is ook nog lastig goed in beeld te krijgen met mijn reus, maar dat is 1 onderdeel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:11

famkeY schreef:
Dit appt de KNHS

Hallo, bedankt voor je vraag. Op de website bij de veel gestelde vragen kan je zien hoe er gefilmd moet worden als de combinatie niet de hele proef in beeld kan zijn wanneer er achter C wordt gefilmd: https://paardrijden.nl/faq
Het klopt wat er in het bericht staat. Ik zou het alleen nog een beetje willen verduidelijken. De ruiter hoeft niet aan de kant voor de filmer. De filmer moet aan de kant voor de ruiter als de ruiter over de AC-lijn rijdt. Is het zo duidelijk? Vriendelijke groet, Sophie

Ja voor alle juryleden ook.. Het staat gewoon in de algemene gestelde vragen :j . Er staat nergens meer dat je de bak dan moet verkleinen oid. Alleen dus dat je bij G gaat staat en dan kan je dus meedraaien.

Als het niet mogelijk is om achter C te filmen, omdat de combinatie dan niet volledig zichtbaar is, ga dan vóór de letter C staan in de bak ongeveer ter hoogte van de letter G op de AC-lijn.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:15

Spenk schreef:
famkeY schreef:
Dit appt de KNHS

Ja voor alle juryleden ook.. Het staat gewoon in de algemene gestelde vragen :j . Er staat nergens meer dat je de bak dan moet verkleinen oid. Alleen dus dat je bij G gaat staat en dan kan je dus meedraaien.

Als het niet mogelijk is om achter C te filmen, omdat de combinatie dan niet volledig zichtbaar is, ga dan vóór de letter C staan in de bak ongeveer ter hoogte van de letter G op de AC-lijn.

Maar ik houd me aan de regels die ik door heb gekregen en ik ga niet iedere keer de gestelde vragen helemaal doorkijken. Als de KNHS iets veranderd in de regels die ze naar de juryleden hebben gecommuniceerd, dan moeten ze dat ook aan de juryleden doorgeven. Of aangeven dat het de bedoeling is dat we iedere keer voor we met een nieuwe groep beginnen de vragen door moeten spitten.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:18

kimmetje26 schreef:
Ik mag bijna M1, maar bij ons krijg ik de benen niet goed in beeld bij de C door een hek, en 1m. achter het hek een spiegel. Ik kan dus max 1 meter achter de C staan. Hoe doe jij dat dan met bijvoorbeeld de achterwaarts? Heb je daar kritiek op gekregen?

Ik heb gewoon heel gauw naar de M2 gegaan :D

Maar heb daar echt wel commentaar op gehad. Ik probeerde de bak te verkleinen, maar dat is met mijn reus niet te doen. Ik heb echt de hoeken nodig.
Ik heb met halthouden wel 2 meter verkleind en dan kreeg ik nog alleen de benen erop en stukje paard.
Dat heb ik dan maar als risico genomen. De overgang naar galop en de overgang terug naar draf bij de C zijn lastiger om te filmen. Daar heb ik echt wel op gehoor het gehele paard in beeld brengen. Dat is een risico die je neemt. Dat heeft mij wel punten gekost.

Nu heb ik in de M2 1 oefening en die is ook nog lastig goed in beeld te krijgen met mijn reus, maar dat is 1 onderdeel.[/quote]

Haha, voor ik M2 ben duurt het nog wel even :') . Gelukkig is die van mij een uk, met 1.44m moet het vast lukken om de bak een metertje in te korten. Alleen, kom je dan niet met de gebroken lijn in galop in de knoei? Ik heb soms met trainen nu, dat ik al de gehele hoek moet rijden om mooi de lijn op te komen. Ach, ik wacht eerst nog op de punten van zaterdag en as zaterdag nog een L2, dus ik heb nog wel even om te bedenken en te oefenen hoe dat handig is. :D Bedankt voor je antwoord!

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:23

Ik kan gelukkig gewoon bij c filmen. De punten van maandag binnen! 187,5 maar had zelf geen winst verwacht. Dus heeel blij! Nu wachten op die van vorige week. Dan hoop ik dat we naar de M2 mogen. Spannend!! Nog even geduld...

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:32

Inderdaad, dat de KNHS besluit iets te veranderen dat kan natuurlijk, maar dat mag dan best even gecommuniceerd worden.

Zowel naar jury als ruiters natuurlijk, want als ik al 10 proefjes op dezelfde manier opneem... dan ga ik voor proefje 11 niet weer in de bepalingen kijken.